Vanha Junghans-koneistolla varustettu heilurikello kuussa, samoilla asetuksilla kuin maassa?
Tähtitieteilijältä ei saanut täsmällistä vastausta.
Mitä tietää skeptikko heilurikellosta
10
176
Vastaukset 10
Kuussa heilurikellosi kävisi noin 1/2,5 -osanopeudella. Maassa yksi heilurin jaksonaika, joka yksinkertaisuuden vuoksi sovittakoon olevan yhden sekunnin, kestäisi Kuussa noin 2,5 s.
Itse heiluriliikkeen kaavan osaat toki googlettaa itsekin.- SamallaVoimalla
Jos maassa potkaisen hiekkaa ja se lentää metrin päähän, niin kauaksiko se lentää kuussa?
- asdfghjk.lkjhgfds
Jos Kuussa potkaisee tyhjää, niin kauaksiko se lentää?
- OlitteHereillä
.. tulihan se sieltä.
- Miten_ihmeessä
Mutta se on mielenkiintoinen ongelma, että millä mekanismilla kappaleet, jopa hiukkaset vetävät toisiaan puoleensa. Vetovoima on riippuvainen massasta, joten aineen pienimmistä osasista vastauksen täytynee löytyä. Mitähän niillä on sellaista, joka pystyy vaikuttamaan äärettömiinkin etäisyyksiin? Niissä vaikutus jää jo olemattoman pieneksi, joten vetovoimatekijän täytyy vastaavasti olla äärettömän hienojakoinen, koska se ei milloinkaan mene olemattomiin. Jokainen kappale siis vaikuttaa koko maailmankaikkeuteen.
- Miten_ihmeessä
Tai sitten ei... Voihan vetovoimallakin olla alaraja.
Miten_ihmeessä kirjoitti:
Tai sitten ei... Voihan vetovoimallakin olla alaraja.
Eikös se ole niin että atomi- ja alkeishiukkastasolla on voimia jotka vaikuttaa enemmän kuin painovoima.
- Miten_ihmeessä
Eivät taida vaikuttaa yhtä pitkälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791682
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107869En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo90606- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520