Asuntolaina naisen kanssa on typeryyttä!

karmankosto

Asunnon ostamisen ehkä käsitän, vaikka itse pidän vuokrallaolemisen vapaudesta. Mutta asuntolaina naisen kanssa on typeryyttä. Se syö miehen sisältä! Se tappaa hitaasti ja varmasti. Jos asunto pitää omistaa niin omista se sitten itse mutta ei naisen kanssa! Ja muista avioehto!

49

313

6Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulle kävi vanhanaikaisesti?

• Skunkkix

Miehet on perseestä

• Täällä on vähän negaatioita miehiä kohtaan. Mikä mättää?

• Skunkkix
        keittiöekspertti kirjoitti:

Täällä on vähän negaatioita miehiä kohtaan. Mikä mättää?

Negaatio ei ole sana, minun on nyt jatkettava

• Ikis..M

Mitä tahansa hankittaessa kannattaa muistaa että jos sitä ei pysty ilman mootorisahaa puolittamaan on sen viisainta olla jommankumman nimissä kokonaan.

• Lapsia tehtävä parillinen määrä

• Ikis..M

Lapsia tehtävä parillinen määrä

:D Varmaan viisainta vaikka siinä asiassa taitaa kyllä nainen yleensä pitää puolensa aika hyvin niin että fifty-fiftyä on turha kenenkään miehen odottaa.

• Ikis..M kirjoitti:

:D Varmaan viisainta vaikka siinä asiassa taitaa kyllä nainen yleensä pitää puolensa aika hyvin niin että fifty-fiftyä on turha kenenkään miehen odottaa.

Minun mielipiteeni on se, ettei yhteishuoltajuus ole paras ratkaisu.

Minä ilmoitin lastenvalvojalle että en halua minkääntason kirjallista huoltajuutta, luotan siihen että lasten äiti tuntee omien lastensa edun.

Homma toimii kuin unelma, tapaan lapsiani aina kun minulla on siihen mahdollisuus.

• Ikis..M

Minä ilmoitin lastenvalvojalle että en halua minkääntason kirjallista huoltajuutta, luotan siihen että lasten äiti tuntee omien lastensa edun.

Homma toimii kuin unelma, tapaan lapsiani aina kun minulla on siihen mahdollisuus.

Tuo varmaan ihan hyvä jako, edellyttää vaan semmoisen naisen jolla on järkeä päässä eikä useilla taida olla erotilanteessa jos muutenkaan.

• Ikis..M kirjoitti:

Tuo varmaan ihan hyvä jako, edellyttää vaan semmoisen naisen jolla on järkeä päässä eikä useilla taida olla erotilanteessa jos muutenkaan.

Meillä oli helppo ero, puhuttiin asiat selviksi keskenämme ja laitettiin lakimiehet tekemään sen pohjalta paperit kuntoon.

• että.silleen

Nyt sanoit tehneesi jotain todella hienoa ja silti olet jäänyt lastesi tueksi ja turvaksi.
        Enkä minä tarkoita ett lapsien aina kuuluisi jäädä äidille.

Yhteishuoltajuus on hieno asia jos se toimii, mutt silloin vanhempien pitäisi asua aikalähellä toinen toisiaan, lastensa takia.
        Päiväkodin/koulun, kaverisuhteiden, harrastusten ym. lasten kannalta, kun ne radikaalit lisämuutokset toisen vanhemman muuton lisäksi, eivät olisi suotavia.
        Eikä ainakaan hyvin nuoria sisaruksia saisi erottaa koskaan toisistaan, sulle - mulle periaatteella sen perusteella ett elin kustannukset menee tasan.
        Teini-ikäisten suhteen, jotka osaavat jo ajatella ja käsitellä asian suhteellisen järkevästi, heidän oma mielipiteensä olisi minusta otettava huomioon.

Ja ettei taas tule kitinöitä:
        NIIN mies on ihan samalla tavalla kelvollinen olemaan se vastuunsa kantava vanhempi, eli yksinhuoltaja... jos edellytykset siihen on olemassa.
        ....................................
        Eikä tarvitse muistuttaa mulle: ett yh-isä on tuomittu lapsensa pahoinpitelystä ja kuolemantuottamuksesta.
        Niin on monta naistakin syyllistynyt samaan ja valitetavasti niitä naisia on enemmän.

• että.silleen kirjoitti:

Nyt sanoit tehneesi jotain todella hienoa ja silti olet jäänyt lastesi tueksi ja turvaksi.
        Enkä minä tarkoita ett lapsien aina kuuluisi jäädä äidille.

Yhteishuoltajuus on hieno asia jos se toimii, mutt silloin vanhempien pitäisi asua aikalähellä toinen toisiaan, lastensa takia.
        Päiväkodin/koulun, kaverisuhteiden, harrastusten ym. lasten kannalta, kun ne radikaalit lisämuutokset toisen vanhemman muuton lisäksi, eivät olisi suotavia.
        Eikä ainakaan hyvin nuoria sisaruksia saisi erottaa koskaan toisistaan, sulle - mulle periaatteella sen perusteella ett elin kustannukset menee tasan.
        Teini-ikäisten suhteen, jotka osaavat jo ajatella ja käsitellä asian suhteellisen järkevästi, heidän oma mielipiteensä olisi minusta otettava huomioon.

Ja ettei taas tule kitinöitä:
        NIIN mies on ihan samalla tavalla kelvollinen olemaan se vastuunsa kantava vanhempi, eli yksinhuoltaja... jos edellytykset siihen on olemassa.
        ....................................
        Eikä tarvitse muistuttaa mulle: ett yh-isä on tuomittu lapsensa pahoinpitelystä ja kuolemantuottamuksesta.
        Niin on monta naistakin syyllistynyt samaan ja valitetavasti niitä naisia on enemmän.

Mistä vitusta syytät minua tällä kertaa?

• että.silleen

Mistä vitusta syytät minua tällä kertaa?

Tasan tarkkaan EN NIIN MISTÄÄN! .........Sinä olet toiminut fiksusti!.........

"Minä ilmoitin lastenvalvojalle että en halua minkääntason kirjallista huoltajuutta, luotan siihen että lasten äiti tuntee omien lastensa edun.
        Homma toimii kuin unelma, tapaan lapsiani aina kun minulla on siihen mahdollisuus."

Vastasin:"Nyt sanoit tehneesi jotain todella hienoa ja silti olet jäänyt lastesi tueksi ja turvaksi."

Sulla on hyvä suhtautumistapa ex-vaimoosi ja ilmeisesti myös erittäin hyvät välit.
        Olen nähnyt monia miehiä jotka ovat kadonneet entisen perheensä elämästä kokonaan... hyläten myös lapsensa totaalisesti eron myötä.

Anteeksi jos kirjoitin sekavan viestin... ymmärsit asian väärin!

Ihan sun eroosi kuulumattomana asiana kaikki muu mitä kirjoitin...
        Totesin myös ettei sisaruksia minun mielestäni saisi koskaan erottaa toisistaan.
        Ja vielä senkin lisäsin: et mieskin voi olla yksinhuoltaja, koska lastensuojelu on puolueellinen ja suosii lähes aina naista.
        Tulet huomaamaan ett naiset luultavasti älähtävät tähän kannanottooni.
        ..................................
        Sen vuoksi lisäsin myös nuo lehdissä olleet ikävät tapaukset, ja niissä on naisilla selvä ykkös tila.... koska yleensä se yksinhuoltaja on äiti.

"Minä ilmoitin lastenvalvojalle että en halua minkääntason kirjallista huoltajuutta, luotan siihen että lasten äiti tuntee omien lastensa edun.
        Homma toimii kuin unelma, tapaan lapsiani aina kun minulla on siihen mahdollisuus."

Vastasin:"Nyt sanoit tehneesi jotain todella hienoa ja silti olet jäänyt lastesi tueksi ja turvaksi."

Sulla on hyvä suhtautumistapa ex-vaimoosi ja ilmeisesti myös erittäin hyvät välit.
        Olen nähnyt monia miehiä jotka ovat kadonneet entisen perheensä elämästä kokonaan... hyläten myös lapsensa totaalisesti eron myötä.

Totesin myös ettei sisaruksia minun mielestäni saisi koskaan erottaa toisistaan.
        Ja vielä senkin lisäsin: et mieskin voi olla yksinhuoltaja, koska lastensuojelu on puolueellinen ja suosii lähes aina naista.
        Sen vuoksi lisäsin myös nuo lehdissä olleet ikävät tapaukset, ja niissä on naisilla selvä ykkös tila.... koska yleensä se yksinhuoltaja on äiti.

Annan sulle anteeksi, vaikka ehkä minun pitäisi pyytää anteeksi töykeää viestiäni. Anteeksi töykeyteni.

Viestisi oli ehkä hivenen epäselvä, mutta minun olisi pitänyt kysyä tarkennosta tahdikkaammin.

On kiva kuulla että ajattelet asiasta noin, pidän itsekin tuota päätöstä toimivana. Huolimatta siitä että homma toimii hyvin, tuo päätös oli mulle puhtaasti itsekäs ratkaisu.

Minä tiedän että yhteishuoltajuus olisi pitänyt meitä jollain tasolla aina "perheenä", me oltaisi jouduttu loputtomasti sopimaan lasten asioista yhdessä vaikka käytännössä toinen pystyisi hyvin tekemään päätökset. Me vaan riideltiin aina, nyt se on ohi ja kaikilla on hyvä olla.

Ja kyllä mulla ja exällä on hyvät välit, kitkeryys ja katkeruus on pois ja muistoissa päällimmäisenä omien lasten touhut jaloissamme silloin kun leikimme kotia.

• että.silleen

Annan sulle anteeksi, vaikka ehkä minun pitäisi pyytää anteeksi töykeää viestiäni. Anteeksi töykeyteni.

Viestisi oli ehkä hivenen epäselvä, mutta minun olisi pitänyt kysyä tarkennosta tahdikkaammin.

On kiva kuulla että ajattelet asiasta noin, pidän itsekin tuota päätöstä toimivana. Huolimatta siitä että homma toimii hyvin, tuo päätös oli mulle puhtaasti itsekäs ratkaisu.

Minä tiedän että yhteishuoltajuus olisi pitänyt meitä jollain tasolla aina "perheenä", me oltaisi jouduttu loputtomasti sopimaan lasten asioista yhdessä vaikka käytännössä toinen pystyisi hyvin tekemään päätökset. Me vaan riideltiin aina, nyt se on ohi ja kaikilla on hyvä olla.

Ja kyllä mulla ja exällä on hyvät välit, kitkeryys ja katkeruus on pois ja muistoissa päällimmäisenä omien lasten touhut jaloissamme silloin kun leikimme kotia.

Mulla itsellänikin palaa hihat jos ymmärrän jotain väärin, tai joku kohtelee mua omasta mielestäni väärin.
        Broidit kyllä tietää millainen on kunnon kiukku kohtaus.
        He ovat tarpeeksi läheisiä ja tottuneet äksyilyyni pennusta asti, ei vieraalle samalla tavalla edes kehtaa mesota!
        Nyt mun pitää oppia hillitsemään sanomisiani, ilmeisesti on aika kasvaa jo aikuiseksi ja laskelmoida tarkkaan mitä suustaan päästää ulos.

Kaikki on sitten hyvin, ei kiukutella kumpikaan!

Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!

Mulla itsellänikin palaa hihat jos ymmärrän jotain väärin, tai joku kohtelee mua omasta mielestäni väärin.
        Broidit kyllä tietää millainen on kunnon kiukku kohtaus.
        He ovat tarpeeksi läheisiä ja tottuneet äksyilyyni pennusta asti, ei vieraalle samalla tavalla edes kehtaa mesota!
        Nyt mun pitää oppia hillitsemään sanomisiani, ilmeisesti on aika kasvaa jo aikuiseksi ja laskelmoida tarkkaan mitä suustaan päästää ulos.

Kaikki on sitten hyvin, ei kiukutella kumpikaan!

Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!

Ei se itsehillintä pahasta ole, mutta parempi ärähtää kun antaa muiden kävellä ylitse.

Kuulostaa hurjalta tuo ajatus siitä että pitäisi hillitä sanomisiaan, siis jos miettisi että tällä palstalla!

En ehkä lupaa parantaa tapojani palstalla yleisesti, mutta lupaan kohdella sinua jatkossa paremmin enkä tiuski. Hyvää yötä sullekin ja kauniita unia.

• että.silleen

Ei se itsehillintä pahasta ole, mutta parempi ärähtää kun antaa muiden kävellä ylitse.

Kuulostaa hurjalta tuo ajatus siitä että pitäisi hillitä sanomisiaan, siis jos miettisi että tällä palstalla!

En ehkä lupaa parantaa tapojani palstalla yleisesti, mutta lupaan kohdella sinua jatkossa paremmin enkä tiuski. Hyvää yötä sullekin ja kauniita unia.

En minä tätä palstaa edes ajatellut, kun sanoin tarvitsevani itsehillintää.
        Ajattelin tuota yritystäni... sen edustajana minun ei sovi päästellä höyryjä silloin kun sille tuntuu!

Hoidettavieni kanssa mulla ei ole pahemmin ollut tarvetta hiiltyä, ja ne pienet kiukun tunteet olen pystynyt aina nielemään... yhtä kertaa lukuun ottamatta!
        Vaan sitäkään tillikkaa en kadu, ei asiakaskaan saa tehdä mitä mieleen juolahtaa!
        Eikä muuten käynyt hänkään valittamassa saamastaan korvapuustista ylemmille tahoille. Häpesi kaiketi itse käytöstään; josta minä pimahdin!

"En ehkä lupaa parantaa tapojani palstalla yleisesti"
        Arvaa uskoisinko edes niihinkään lupauksiin. =))
        Miehillä lupaukset pitää niin kauan kunnes ne rikotaan. Opittu on, kantapään kautta!

En minä tätä palstaa edes ajatellut, kun sanoin tarvitsevani itsehillintää.
        Ajattelin tuota yritystäni... sen edustajana minun ei sovi päästellä höyryjä silloin kun sille tuntuu!

Hoidettavieni kanssa mulla ei ole pahemmin ollut tarvetta hiiltyä, ja ne pienet kiukun tunteet olen pystynyt aina nielemään... yhtä kertaa lukuun ottamatta!
        Vaan sitäkään tillikkaa en kadu, ei asiakaskaan saa tehdä mitä mieleen juolahtaa!
        Eikä muuten käynyt hänkään valittamassa saamastaan korvapuustista ylemmille tahoille. Häpesi kaiketi itse käytöstään; josta minä pimahdin!

"En ehkä lupaa parantaa tapojani palstalla yleisesti"
        Arvaa uskoisinko edes niihinkään lupauksiin. =))
        Miehillä lupaukset pitää niin kauan kunnes ne rikotaan. Opittu on, kantapään kautta!

Niinpä, työpaikalla ei voi oikein tuulettaa ajatuksiaan. Ylipäätänsä suuttuneena pitäisi laskea kymmeneen ennenkuin avaa suunsa, siinä kerkeää kummasti paineet laskea ja ajatus muuttuu taas rationaalisemmaksi.

Oon itekkin ollut joskus turhan nopea kiihtymään ja paljon on sanottu mitä ei olisi tarvinnut, mutta kyllä ne särmät on elämän varrella hioutunut. Tillikkaa en ole kuitenkaan joutunut ottaan vastaan, joten uskon että käytökseni on ollut valtaosin mallikasta.

Tällä palstalla on vaikea pysytellä asialinjalla, asialliset keskustelut eivät saa kommentteja. Pikkaisen provokatiiviset jutut saavat jengin aktiiviseksi, joten sillä jatkan enkä valehtele yrittäväni muuttua.

Sulle kuitenkin lupaan vastailla asialinjalla, ja sen pidän. Täytyy vain miettiä erikseen mitä tuo asialinja sisältää.

• wandula
        että.silleen kirjoitti:

Sosiaalitoimi on todella naisvaltaista ja ikävän usein puolueellista. Miessakkiin kuuluva aktiivinen ystäväni (vain ystävä) kertoo usein mihin kaikkiin kierouksiin naiset kykenevät. Tosin usein loukattuina, hän myöntää senkin, harvinainen mies.

• Niin no tää kämppä on maksettu ja mun nimissä..

Luultavasti pysyy mun nimissä vaikka eukko olis valmis maksamaan puolet myyntihinnasta..

• Tiedoksisulle

Kuule asunnon voi myydä jos nainen kalvaa miehen sisintä. Eiköhän se rakkaus ole joka pitää suhteen kasassa ei omaisuus.

• wandula

Jokainen järkevä ihminen tekee avioehdon ja jokainen järkevä vanhempi tekee testamentin, jolla suljetaan perillisen puolison avio-oikeus pois peritystä omaisuudesta. Onko vielä ihmisiä, joille tämä ei ole itsestäänselvyys?

Yhteisessä asuntolainassa ei ole mitään omituista, lainapapereissa selkeästi lukee molempien osapuolten %-osuudet minkä mukaan mennään. Siihen ansaan lankeaa moni nainen, että sovitaan kulunjaosta, mies maksaa lainaa ja nainen hoitaa juoksevat kulut. Eron sattuessa nainen ihmettelee huuli pyöreänä kun ei ole muuta omaa kuin käsilaukkunsa, harva pitää kirjanpitoa kuitteineen jokaisesta ruokakauppakäynnistä.

• 2322

Molempien osapuolten omistusosuudet sovitaan kaupan yhteydessä, eikä tämä riipu siitä missä suhteessa lainaa maksetaan. Jos joku suostuu diiliin missä taloutta ylläpidetään yhdessä mutta kiinteä omaisuus on vain toisen nimissä, niin se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä.

• wandula
        2322 kirjoitti:

Molempien osapuolten omistusosuudet sovitaan kaupan yhteydessä, eikä tämä riipu siitä missä suhteessa lainaa maksetaan. Jos joku suostuu diiliin missä taloutta ylläpidetään yhdessä mutta kiinteä omaisuus on vain toisen nimissä, niin se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä.

Riippuu tietysti lähtötilanteesta. Esimerkiksi asuntoni on minun omani ja velaton, mikäli menisin yhteen jonkun kanssa tietysti asunto olisi edelleen minun, mutta asumiskulut jaettaisiin. Edellyttäen, että tänne mahtuisi kaksi ihmistä, mikä on epätodennäköistä, kuten on epätodennäköistä, että koskaan löydän itselleni kumppania.

• 2322
        wandula kirjoitti:

Riippuu tietysti lähtötilanteesta. Esimerkiksi asuntoni on minun omani ja velaton, mikäli menisin yhteen jonkun kanssa tietysti asunto olisi edelleen minun, mutta asumiskulut jaettaisiin. Edellyttäen, että tänne mahtuisi kaksi ihmistä, mikä on epätodennäköistä, kuten on epätodennäköistä, että koskaan löydän itselleni kumppania.

Joo, no siinä tapauksessa toki ymmärrän. Tosin itse ehkä vastaavassa tilanteessa toivoisin vanhan kämpän laittoa vuokralle ja yhteisen kämpän ostoa. Pidemmän päälle haluaisin kuitenkin kerryttää itsellekin kiinteää omaisuutta. Tietysti vaihtoehto olisi myös oman asunnon ostaminen ja sen laittaminen vuokralle.

Nuo näkökulmat riippuu varmasti myös suhteen laadusta. Jos miettii tilannetta, että muutetaan parin vuoden seurustelun jälkeen ekaa kertaa yhteen niin tietysti nämä asiat korostuu. Sitten kun alkaa olla yli kaksi perheenjäsentä kuvioissa ja vaihdetaan kämppää kun edellinen jää pieneksi, niin se yhteinen kämppä lienee mahdollisessa erotilanteessa kuitenkin niitä pienimpiä murheita.

• wandula
        2322 kirjoitti:

Joo, no siinä tapauksessa toki ymmärrän. Tosin itse ehkä vastaavassa tilanteessa toivoisin vanhan kämpän laittoa vuokralle ja yhteisen kämpän ostoa. Pidemmän päälle haluaisin kuitenkin kerryttää itsellekin kiinteää omaisuutta. Tietysti vaihtoehto olisi myös oman asunnon ostaminen ja sen laittaminen vuokralle.

Nuo näkökulmat riippuu varmasti myös suhteen laadusta. Jos miettii tilannetta, että muutetaan parin vuoden seurustelun jälkeen ekaa kertaa yhteen niin tietysti nämä asiat korostuu. Sitten kun alkaa olla yli kaksi perheenjäsentä kuvioissa ja vaihdetaan kämppää kun edellinen jää pieneksi, niin se yhteinen kämppä lienee mahdollisessa erotilanteessa kuitenkin niitä pienimpiä murheita.

Uusi yhteinen kämppä on toki ideaali varsinkin aikuisiällä yhteen mentäessä. Mikäli toinen osapuoli muuttaa toisen luokse, melko todennäköisesti syntyy tunne toisen nurkissa olemisesta sekä vääristyneitä valta-asetelmia. Toki jokainen pari on omanlaisensa.

• Hiphiphöpöä

Riippuu kenen kanssa päätyy saman katon alle asumaan.
      Lähtökohtana voisi miettiä, että kykenee myös yksin hoitamaan lainan muut kulut. :) Elämässä kun tuppaa tapahtumaan kaikenlaista.

Ketään ei voi täysin tuntea mutta tyhmä ei tarvis olla. Jo asuntoa etsiessä yhdessä huomaa paljon varsinkin naisista. Avioehto joka pätee erotessa, ei pitäisi loukata ketään.. Ei haitannut minuakaan, eipä joutunut mies ainakaan talousasioiden vuoksi "kitumaan" kun rakkaus loppui hänen puoleltaan.

Omassa asuminen on yleensä edullisin vaihtoehto mutta tapauskohtaista toki. Pankki myös on armollisempi kuin vuokranant.mikäli työttömyys, sairaus ym osuu kohdalle. Harmittaa kyllä muiden puolesta kun as.lainojen ehtoja on tiukennettu sillä vuokrat ovat hirveitä nykyään.. Jos nyt ei ihan korvessa asu.

Jos haluaa hupakon, joka odottaa miehen hankkivan ja maksavan talon minkä voi sitten kätevästi puolittaa myöhemmin, kun alkaa tympimään niin oma moka. Jotkut asiat kun näkee jo alussa..

• 2322

Niin no, mä en kyllä suostuisi avioon ja perustamaan perhettä ihmisen kanssa, joka ei ole valmis ostamaan yhteistä asuntoa ja maksamaan siitä puolta. Avioehto taas on tapauksesta riippuen ihan ok. Jos työnjako perheessä on sovittu perinteisen mallin mukaan, eli nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies tuo leivän pöytään, niin silloin mun mielestä molemmat on tehneet perheen eteen yhtä arvokasta työtä ja rahojen kuuluukin olla yhteisiä. Oikeushan voi tällaisissa tilanteissa lieventää avioehtoa tai jopa kumota sen - eli ei kannata laskea sen varaan että voi kymmenen kotiäitivuoden jälkeen kärrätä vaimon kylmästi pihalle ja nauraa räkäisesti perään. Ei välttämättä menekään ihan niin helposti vaikka avioehdossa lukisi mitä.

Jos taas molemmat käy töissä ja kotihommat on lyhyttä äitiyslomaa lukuunottamatta jaettu nykyaikaisesti puoliksi, niin miksikä ei. Jos oma mies olisi varakkaampi ja olisi halunnut avioehdon, niin olisin vaatinut että isoimmat kiinteät yhteiseen käyttöön tulevat ostokset mitoitetaan sen mukaan että mulla on varaa maksaa osuuteni niistä. Säästäköön miljoonat tililleen tai tunkekoon vaikka purjeveneeseen jos haluaa, mutta yhteinen koti on yhteinen, siitä ei tingitä.

Meillä ei kuitenkaan ole avioehtoa ja mulla on lähes tuplaten paremmat tulot kuin miehelläni. Jos tulee ero parinkymmenen vuoden päästä niin kyllähän mä laskennallisesti otan jonkun verran siinä takkiin, mutta en mä näe sitä ongelmana. Mun unelmani oli perhe ja siihen mä olen rahani vapaaehtoisesti työntänyt. Jos elämässä tärkeintä olisi minäminäminä ja minunminunminun, niin ehkä se perhe kannattaisi jättää kokonaan perustamatta.

• Tekisi mieli sanoa, että älä puhu jaskaa. Naisen € erotilanteessa 2.50. Tuollaisia tekstejä tule sellaisen naisen kynästä joka on jo aikaisemmin putsannut pari miestä ja self made on korkeintaan sen hetkisen palkkatulon muodossa, joka on aina yt:n alla.

• 2322
        modelli kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa, että älä puhu jaskaa. Naisen € erotilanteessa 2.50. Tuollaisia tekstejä tule sellaisen naisen kynästä joka on jo aikaisemmin putsannut pari miestä ja self made on korkeintaan sen hetkisen palkkatulon muodossa, joka on aina yt:n alla.

No sä saat tietysti kuvitella mitä haluat, mutta aika kiire olisi kyllä ollut jos olisi pitänyt pari kertaa käydä aviossa ja erota ja sitten vielä ehtiä lapsentekoiässä nykyiseen suhteeseen. :D Ja uskomuksista viis, on ihan kylmää faktaa että esim. iso osa juristeista, valtaosa valmistuvista lääkäreistä ja pienehkö mutta kuitenkin kohtuullinen osa johtajista on naisia. Jos sä deittailet vain parturi-kampaajia niin se on toki sun valintasi. Mutta jos sä väität että _kaikki_ naiset on töissä pienipalkkaisilla aloilla niin se nyt ei tietenkään yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

• Siinnä ja tässä sun tapauksessa olisi hyvä mainita, että edustaa marginaali tapausta ja olet todella poikkeuksellinen....johtaja asemassa tai JUURI VALMISTUNUT LÄÄKÄRI:D Tukka-taiteilija taitaa olla ainut rinnallani ollut nainen, joka on pystynyt elättämään itsensä ja vielä kohtuullisesti, muut ovat joko olleet moniongelmaisia tai muutoin kieroutuneita siivestäjiä. On selvää että parikymppinen nainen vasta hahmottelee "puhallusta", mutta jos jumala on siihen antanut ulkoiset avut, niin se tulee täpahtumaan ennemmin tai myöhemmin.

Päätän asiasta keskusteluni lauseeseen -Be yourself because everyone else is already taken.

• suppeaaajattelua

"Tukka-taiteilija taitaa olla ainut rinnallani ollut nainen, joka on pystynyt elättämään itsensä ja vielä kohtuullisesti, muut ovat joko olleet moniongelmaisia tai muutoin kieroutuneita siivestäjiä. "

Mun mielestä tuo saattaa kertoa huonosta naismausta... :D Älä deittaile sellaisia moniongelmaisia, vaikka niitä olisikin kiva paneskella. Ja ei tukkataiteiljoissa ole mielestäni mitään vikaa. Duunariduuni siinä missä trukkikuskikin. Mutta saatan toki olla väärässäkin. Ja KAIKKI naiset ovat kieroutuneita moniongelmaisia siivestäjiä.

• suppeaaajattelua

Mjeh. Miksi ei yhteistä kotia maksettaisi yhdessä? Keskituloisilla ihmisillä parantaa tarjontaa ihan pirun hyvin kun on kaksi maksajaa. Jo ihan lainansaannin kannalta. Nyt tulee tietysti pari pätijää höpisemään omista omistuksistaan ja vakuuksistaan, joista ollaan niin pirun ylpeitä, ettei niitä voida asettaa tavallisten kuolevaisten kanssa samalle viivalle, ottamalla lainat puoliksi. Kun akoilla on nykyään varoja ja tuloja keskimäärin ihan mukavasti, joten kannattaa niistä akoista ottaa myös taloudellinen "hyöty" irti kun yhteistä pesää rakennellaan.

• Skunkkix

Mutta eniten maailmassa rakastan mustaa kullia.

• mukavamies-35

Nainen luuli että omistaa kämppäni koska oli maksanut vuokraa minulle 200 euroo kk 5 vuoden ajan. Että minun olisi pitänyt maksaa sille kun tuli ero.

• Eki_vastaa

Me emme tehneet naimisiinmenon yhteydessä avioehtoa, sillä se ei olisi ollut romanttista ja asuntolaina on kokonaan minun nimissäni, joskin itse asunto on yhteinen. Näin myös hyvällä kaverillani Timpalla. Uskomme molemmat vakaasti siihen, että avioliittomme tulevat kestämään vielä useamman vuosikymmenen ajan, olemmehan molemmat kilttejä ja kunnollisia, työssäkäyviä dippainssejä joille perheen taloudellinen turvallisuus ja hyvinvointi ovat ykkösasioita.

• Blackbetty

Näin on. Kun horo alkoi kinuamaan puolta asuntoni myyntivoitoista parin kuukauden tuttavuuden jälkeen tiesin mitä miehen pitää tehdä. Nimi paperiin ja äkkiä. Ja kannatti. Kun sama horo kymmenen vuoden päästä petti ja alkoi vaatimaan tilejä ja osituksia niin oli jo unohtanut mitä oli allekirjoittanut...Voi pojat se ilme oli mahtava kun tajusi ettei saa mitään. High five pojaat!! Älä ikinä luota naiseen. Nyt onkin onneksi afrikan tähti joka on uskollinen.

• Ylävitonen!

Mä uskon kahvikupin paljastusvoimaan. Jos nainen ei tarjoudu maksamaan kahvilassa, niin ei hän "omaa osaansa" tule kustantamaan mistään muustakaan.

• wandula
        scrg kirjoitti:

Ylävitonen!

Mä uskon kahvikupin paljastusvoimaan. Jos nainen ei tarjoudu maksamaan kahvilassa, niin ei hän "omaa osaansa" tule kustantamaan mistään muustakaan.

Olen päinvastaista mieltä. On söpöä miehen tarjota se parin euron teekupillinen <3 Suurista asioista taas keskustellaan järkevästi.

• wandula kirjoitti:

Olen päinvastaista mieltä. On söpöä miehen tarjota se parin euron teekupillinen <3 Suurista asioista taas keskustellaan järkevästi.

Onhan se varmaan söpöä. Ehkä se teekupillinen on mullekin oikeasti "keppihevonen"... Mutta on se silti ihan hyvä peruste sille, että suuristakaan asioista ei tarvitse keskustella.

• 443224342

Suosittelen myös avioehtoa ja esim. asunnon omistusosuus määritelty niin, että vastaa lyhennettyä lainaosuutta.

Nainen on enemmän pois töistä, palkka on pienempi ja lasten takia voidaan olla montakin vuotta pois töistä. Naiset ovat taipuvaisempia kaikenlaisiin burn outti ja muihin epämääräisiin lomiin, miehille auotaan lähinnä päätä näissä jutuissa, kun naisia silitellään,

Nettipalstoilta aina löytyy 10 000 kuussa tienaavia naisia joka nurkasta, mutta tosielämässä niitä harvemmin tulee vastaan.

• tulomenoarvio

Mjaa. Eti omaan makuusi paremmin sopivia naisia.. :P ? Avioehto on hyvä tehdä ihan kummankin osapuolen kannalta. Että on selkeämpää. Ei ne akat kuitenkaan keskiverroin niin huonoja työntekijöitä / asunnon maksajia kuitenkaan ole, että miehen pitäisi olettaa joutuvansa kaiken maksamaan ihan itse. Tai ainakaan ne mihin itse olen törmännyt.

Ja kyllä ne miehetkin oireilee, vaikka "mieskulttuuri" edelleen tuntuu vaativan, että päälle päin pitää näyttää, että homma on hanskassa, vaikka pitkään aikaan ei olisi ollut mitään käryä missä ne hanskat on. Perinteinen tapa ratkoa ongelmia miehen tapaan on sitten turvautua köyteen.. :/ Tai ensin pulloon ja sitten köyteen. Näitä on ollut ihan liikaa omassa kaveripiirissäni. Kolmen kympin tietämillä olevia ukkoja.

Ja jos perhettä on siunautunut, niin jotkut valitsee laittaa nekin kylmäksi samalla, ettei jää kenellekkään mitään seliteltävää. Näitä ei sentään ole tuttuihini osunut. Kun nyt tuolle kärjistyslinjalle kerran lähdettiin, niin joutessani jatkoin.... :D Eli mitäs jos ei auottaisi niille uupuneille niin paljon päätä? Joku on sitä ihan oikeastikkin.

Ja ei naisen tarvitse tienata 10000 e kuussa, että asiansa ja osuutensa saa hoidettua. Sellainen normituloinen 2000-3000€ kk henkilökin siitä yleensä suoriutuu. Nuo muksulomat on sitten asia erikseen, jos ei halua arvotta lapsen hoitamista minkään arvoiseksi. Ja voihan sitä mieskin tehdä jos haluaa. Tää muodostuukin sitten ongelmaksi, että se suurituloinen nainen, ei monesti töittensä takia voi olla sen muksun kanssa himassa. Ja jos mieskään ei sitä halua tehdä, niin sukset on ristissä siinäkin asiassa.

Eli näkemykseni mukaan moni ukko haluaa sen kotona olevan naisen, joka kotia ja mukuloita hoitaa. Mutta se sopii huonosti yhteen uran kanssa. Keskimäärin akat vielä valitsee ukkoja useammin sen pidemmän muksujen hoidon muun muassa palkkasyistä. Mutta uskon, että silläkin on tekemistä asian kanssa, että moni mies ei sinne kotiin halua jäädä. Joten sellaisessa tilanteessa voi olla nillittämättä naisen "loisimisesta" ellei se ole tuota muksuaikaa kummempaa.

• 443224342

Naiset ovat enemmän töistä pois ja hakeutuvat vähemmän vaativiin töihin. Toki rekrytoinninkin vaiettuja salaisuuksia on,
        että nuorta naista ei usein haluta esim. vaativaan johtaja rooliin, koska hän voi olla yhtäkkiä ennalta-arvaamatta
        pois monta vuotta ja uusi rekrytointiprosessi sekä perehdytys on kallis, riskialtis ja vaikea.

Minulle on vaan jostain syystä tullut vastaan naisia jotka vaatisivat oman ylemmän johdon tason palkasta luopumista
        ja jonkin pitkän koti-isän roolin ottamista samaan aikaan kun maksan miljoonalainaa kämpästä pois. Mahdoton yhtälö.

Tämä nykymaailma ei vaan ole jotain helkutin suloista naistenlehteä että iskä heittää kotiin tullessa imetyspaitulin päälle
        ja heittää automaattisesti äijäroolin samalla narikkaan.

Tämä on toki vain osittain oma kokemustani, en ole elänyt muiden elämää tai oikeasti tiedä millaista muiden kotona on.

• Tulomenoarvio

jos sen elintason on pakko olla niin korkealla, mutta puolisolle sitä et halua tarjota, niin valitse esim. se itsensä elättävä naislääkäri.

Kyllähän sä fiksuna miehenä ymmärrät että nää on valintoja. Myös ihan itsekseen oleminen on hyväksyttävää, jos nainen ja perhe ei kuviooon sovi.

• Tyttövaaa

Miks tällä palstalla on niin paljon kusipäämiehiä?

Ja täällä valitetaan et naiset on huonopalkkasissa töissä, no mitäs ootte sellasen huonopalkkasen kanssa. En mäkään halua mitään kotona makaavaa pummia mieheks. Ihan jokasen oma valinta.

• vituttaakupientäoravaa

Voi voi. Kylläpä sua vituttaa kun palstan miehet ei tanssi naisten pillin mukaan. Ettäs kehtaavat kertoa totuuden naisista ja ajatella omaa parastaan.

• Hyväpalkkaisille naisille kun ei oikein minkäänlainen mies kelpaa.

• Minä ostin ensiasuntoni puoliksi silloisen avovaimoni kanssa, eikä siinä mielestäni ollut mitään tyhmää. Meillä oli omat lainat, joita molemmat lyhensimme. En ymmärrä, mitä typerää tällaisella järjestelyssä oikein on. Eri asia, jos menee ottamaan yhteisen lainan ja maksaa sen naisen pistäessä rahansa johonkin muuhun, mutta sehän ei ole asuntolainan vika.

• tulomenoarvio

Tämä.

Eli jos homma toimii, niin ei siinä lainassa naisen kanssa ole mitään vikaa. Nuoret ihmiset yleensä ole vielä kovin paljon sukanvarteen edes saaneet, joten huomattavasti laajempi valikoima on kämpissä kun on kaksi maksajaa. Ja tuleepa optimitapauksessa molemmille kerrytettyä sitä omaisuutta, että ei tarvitse sitten siitä kummankaan nillittää jos tilanteet vaihtelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6604
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4492
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3168
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1359
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1283
    Aihe