säilöntäpurkkien nesteen käyttö ruuanlaitossa

ddssadsda

Typerä kysymys
Voisiko säilöntäpurkkien nesteitä käyttää ruuanlaitossa.
Esim jalopeno, paprika, kapris, oliivi yms purkeissa on säilytysnestettä joka on maultaan lähes ko tuotteen veroista. Kun purkkiaineet on käytetty niin jää herkullinen ( ainakin minulle) neste jäljelle.
Pidän väkevistä mausta.

Olisiko olemassa reseptejä

11

1913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ddssadsda.
      Kyllä niitä liemiä voi käyttää monenlaiseen ruuan
      laittoon, itse olen käyttänyt kastikkeeseen,
      laatikkoruokiin ja pataruokiin. Antaa todella hyvän maun

      • EläväRavinto

        Ja saat kaikki lisä- ja säilöntäainejäämät, sekä purkeista liuonneet myrkyt...


      • oliokoolin
        EläväRavinto kirjoitti:

        Ja saat kaikki lisä- ja säilöntäainejäämät, sekä purkeista liuonneet myrkyt...

        Siis mitkä myrkyt - oliivit ovat siis syötäviä, mutta säilöntäliemi taas ei - älä viitsi.

        Oliiveista tuli taas mieleen, että nykyään ei enää saa kunnollisia oliivi-öljyyn pakattuja oliiveita mistään - viimeiset ostin reilu vuosi sitten. Nykyään kaikki on pakattu suolaveteen ja maku on kärsinyt - kaipaisin niitä vanhoja etikkaan/öljyyn sullottuja oliiveita.


      • pienenpalan

        Tätä joku joskus yritti, sanoin olleen luulotautia, olisihan myrkky sitten säilöttävässä tuotteessakin, ja hyvin upposi täytekakku silti.


    • älkääjuoko

      Olen kierrättänyt ne kaikki juomalla poies. Sosiaalisessa mediassa kun se on niin suositttua.

    • sekaanvaan

      Minä laitan lidnströmmin pihveihin nesteeksi purkkilientä, herkkusienet liemineen ruokaan, samoin anjovikset kiusaukseen. Maustekurkkupurkki on tuossa ollut kauan , ostan siihen uudet irtokurkut. Eihän ne ole mitenkään myrkyllisiä tai vaarallisia, ellei nyt vaikka avattua säilykepurkkia säilyttele liian kauan. Sitten saattaa irrota jotain, mutta aistinvarainen tutkimus eka. Lasipurkeista ei irtoa yhtään mitään.

    • La.HM

      Käytän lähes kaikki liemet johonkin. salaattikastikkeisiin jonka teen sinapista (sidos aine ) , tai keltuaisesta vatkaan siihen öljyä lisää mausteita, laimennan paksuun seokseen jotain mauste etikkaa säilöntälientä. suolakurkun liemi sopii esim. jauhelihataikinaan nesteeksi, punajuuriliemi ehdoton suosikkini on bortchkeittoon, tai jokin punajuurta sisältävä lihapata. myös erilaisiin patoihin liemiä voi käyttää niin makeita kuin suolaisia/etikkaisia, makeita. Makeita liemiä voi käyttää moniin jälkkäreihin. ITSE SIIRRÄN AVATUN PELTIPURKIN SISÄLLÖN VÄLITTÖMÄSTI PUHTAASEEN KANNELLISEEN RASIAAN TAI LASIPURKKIIN JA KYLMÄÄN. Lasipurkeistahan ei liukene mitään. Mitä tulee lisäaineisiin niin esim askorpiinihappo ym..ym.. ovat luontaisia aineita. netistä voi etsiä E-lisäaineista tietoa yleensä mistä ne ovat peräisin tai miten ne ovat valmistettuja. Esim. suola, etikka, sitruunahappo iskukuumennettu, tyhjiö/umpio. jne...

    • Kkskskss

      askorbiinihappoa on niin monenlaista ja laatuista. Ei kannata uskoa siihen, että kaikki C-vitamiini olisi saman arvoista. Hedelmissä, marjoissa ja vihanneksissa on luontainen C-vitamiini, jolla on merkitystä.

      Hapettumisenestoaineena käytetyllä askorbiinihapolla ei ole vitamiinivaikutusta juuri lainkaan, eikä sitä tuotteisiin lisätä muun takia kuin lisäaineeksi lisäämään tuotteen säilyvyyttä/myyntiaikaa. Ei paranna tuotteen laatua millään tavalla.

      Kahdeksankymmentä prosenttia askorbiinihapposta on valmistettu Kiinassa....eikä tuotanto todellakaan olen luontaista. Liki kaikki askorbiinihallo on synteettisesti valmistettua. Synteettisesti valmistettu aine ei ole luontainen.

    • maku_liemi
    • nytsepaljastui

      Nyt paljastan t o s i h y v ä n tonnikalasalaattini salaisuuden! Teen siihen aina kastikkeen tonnikalapurkin öljystä, mihin lisään sinappia, pippuria ja vähän etikkaa! Kyllä on maukasta! ;)

      • kiitosvinkistä

        No hitsi, tuotahan pitää kokeilla, eipäs ole käynyt mielessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe