Miten teen riisipuuron kookoskermaan?
Voinko tehdä niin, että laitan yhden purkin (2dl) sitä kermaa ja
3dl vettä
1dl riisiä
1/4tl suolaa
vai pitääkö tuo määrä kookoskermaa laittaa mielummin kaksi kertaa isompaan annokseen, jotta tulisi hyvää?
Riisipuuro kookoskermaan
11
605
Vastaukset 11
- Thaikkulasta
Oman maun mukaan.Mulla on tällänen ohje mangon kanssa nautittavaan Sticky rice jälkiruokaan
2 dl puuroriisiä
2 prk kookosmaitoa
1/2-1 dl sokeria
1/4 tl suolaa
Huuhdo riisit kylmällä vedellä niin .että riiseistä valuva vesi on kirkasta. Pane riisit kattilaan.lisää kookosmaito.sokeri ja suola. Kuumenna kiehuvaksi ja pane kansi päälle ja anna kiehua miedolla lämmöllä,hiljaa poreillen noin 40 min. Sekoita välillä.- Thaikkulasta
Tuohon ohjeeseen kuuluu myös ripotella päälle paahdettuja seesamin siemeniä. Itse kokeilin tehdä vähemmän makean ja tahmean version. Käytin 2dl kookoskerma purkin ja 4 dl vettä. Jouduin kuitenkin lisäämään vettä pari kertaa puuron keittyessä. Joten nestettä kannattaa heti alkuunsa laittaa enemmän jos haluaa perinteisen tyyppistä riisipuuroa eikä esim.lisukkeena tarjottavaa ei makeaa kookosriisiä johon voi käyttää myös kookoshiutaleita .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791406
- 851283
- 1041028
- 48849
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40743Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83626Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7596Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30556Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44532Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520