Vaparit keräävät neljäsosan vuosibudjetistaan veroin. Verokarhu on patistettu liiton varainkerääjäksi eikä liitto edes korvaa verokarhulle tämän tekemiä palveluksia.
Onko oikein, että vaparit ovat alistaneet valtion rengikseen ja siten ylläpitävät kannattamatonta toimintaansa veronmaksajien selkänahasta?
Vaparit valjastaneet verokarhun
19
85
Vastaukset
- Lukuje.huomio
Kirkko kerää liki 100 % tuloistaan verokarhun kautta. 900 miljoonaa kirkollisverolla ja 114 miljoonaa valtion budjetista. Ehkä sijoitustuottoja hieman päälle.
- Vaparikaksinaismoralismi
Miksi vain arvostelette kirkkoa verokarhun käyttämisestä, mutta "unohdatte" itse käyttävänne verokarhua? Miten voit perustella vaparien kaksinaismoralismin?
- Hevarillta
Vaparikaksinaismoralismi kirjoitti:
Miksi vain arvostelette kirkkoa verokarhun käyttämisestä, mutta "unohdatte" itse käyttävänne verokarhua? Miten voit perustella vaparien kaksinaismoralismin?
Liiton toimintatuki 22 000 euroa ja kulttuurilehtituki 2000 euroa tänä vuonna, ja ne ovat yhteensä reippaasti alle neljänneksen (yli 100 000 euron) kokonaisbudjetista. Tukiprosentit ovat itse asiassa alempia kuin monilla muilla esim. Opetus- ja kultturiministeriön avustusta saavilla järjestöillä. Toisin sanoen liiton omarahoitus on liki 80 prosenttia.
Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua, Vapaa-ajatttelijain mielestä kirkon etuoikeus verokarjun ja voudin käyttöön jäsenmaksujensa perinnässä on epäreilu, epäyhdenvertainen rälssi. - Vaparikaksinaismoralismi
Hevarillta kirjoitti:
Liiton toimintatuki 22 000 euroa ja kulttuurilehtituki 2000 euroa tänä vuonna, ja ne ovat yhteensä reippaasti alle neljänneksen (yli 100 000 euron) kokonaisbudjetista. Tukiprosentit ovat itse asiassa alempia kuin monilla muilla esim. Opetus- ja kultturiministeriön avustusta saavilla järjestöillä. Toisin sanoen liiton omarahoitus on liki 80 prosenttia.
Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua, Vapaa-ajatttelijain mielestä kirkon etuoikeus verokarjun ja voudin käyttöön jäsenmaksujensa perinnässä on epäreilu, epäyhdenvertainen rälssi."Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua"
Jos te vaparit olette tuota mieltä, miksi käytätte verokarhua omien kustannustenne kattamiseen? - Hevarillta
"Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua"
Jos te vaparit olette tuota mieltä, miksi käytätte verokarhua omien kustannustenne kattamiseen?Valtio on käyttänyt verokarhua, ja siten eduskunnan hyväksymän budjetin pohjalta myöntää avustuksia mm. varsin suurelle joukolle kansalaisjärjestöjä, OKM mm. nuoriso-, liikunta- ja kulttuurijärjestöille.
Mainittakoon että uskonnolliseet nuorisojärjestöt sekä lapsi- ja nuorisotyötä tekevät (aikuis)järjetöt saavat yhdeksän (9) miljoonaa euroa. Se on aika paljon, kun vaparit saavat vähän yli 20 000 euroa. (Budjetin 114 miljoonaa on vielä asia erikseen.) - Vaparikaksinaismoralismi
Hevarillta kirjoitti:
Valtio on käyttänyt verokarhua, ja siten eduskunnan hyväksymän budjetin pohjalta myöntää avustuksia mm. varsin suurelle joukolle kansalaisjärjestöjä, OKM mm. nuoriso-, liikunta- ja kulttuurijärjestöille.
Mainittakoon että uskonnolliseet nuorisojärjestöt sekä lapsi- ja nuorisotyötä tekevät (aikuis)järjetöt saavat yhdeksän (9) miljoonaa euroa. Se on aika paljon, kun vaparit saavat vähän yli 20 000 euroa. (Budjetin 114 miljoonaa on vielä asia erikseen.)Mitä sinä höpiset! Tästä oli kyse.
Sanoit: "Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua"
Jos te vaparit olette tuota mieltä, miksi käytätte verokarhua omien kustannustenne kattamiseen? - Kesäretkeily
Mitä sinä höpiset! Tästä oli kyse.
Sanoit: "Vain valtion ja kuntien tulisi saada käyttää verokarhua"
Jos te vaparit olette tuota mieltä, miksi käytätte verokarhua omien kustannustenne kattamiseen?Tähän keskustelu aina lopahtaa. Vaparit tahtovat pitää liiton eliittiryhmälle sisäpiiribileet valtion varoin. Ensi kesänä Oulussa on hauska tapaaminen...
- Näinseainmenee
Kesäretkeily kirjoitti:
Tähän keskustelu aina lopahtaa. Vaparit tahtovat pitää liiton eliittiryhmälle sisäpiiribileet valtion varoin. Ensi kesänä Oulussa on hauska tapaaminen...
Sitten kerrotaan miten yhdenvertaista taas oli ja kulut pysyivät pieninä yms. valheita.
- ErotkaaVapareista
Näinseainmenee kirjoitti:
Sitten kerrotaan miten yhdenvertaista taas oli ja kulut pysyivät pieninä yms. valheita.
Totta niissä jutuissa ei yleensä ole edes siteeksi.
- Mitäjärkee
ErotkaaVapareista kirjoitti:
Totta niissä jutuissa ei yleensä ole edes siteeksi.
Miksi vaparit valehtelee niin paljon?
- Nytoivalsin
Todella hämmästyttävää toimintaa tyypeiltä, jotka vastustavat valtion tukea katsomuksille. AI niin, eihän vaparius ole katsomus. Sehän on vaan neutraalia.
- Vastusstan
Vapareilta ei valheselitykset lopu.
- Vapaa-ajattelijallt
Vapaa-ajattelijain liitto on ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestö: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14505552/vapaa-ajattelijain-liitto-toimii
Toki myös diggaa tiedopohjaisgta maailmankuvaa, rationaalistas ajattelua ja humanistista etiikkaa. - LopettakaaValehtelu
Vapaa-ajattelijallt kirjoitti:
Vapaa-ajattelijain liitto on ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestö: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14505552/vapaa-ajattelijain-liitto-toimii
Toki myös diggaa tiedopohjaisgta maailmankuvaa, rationaalistas ajattelua ja humanistista etiikkaa.Onko valehtelunne tiedepohjaista, rationaalista ja humanistista?
- Tuet.pois.vapareilta
Vaparilehden valtiontuki poistui juuri. Kiitos valtiolle perustellun päätöksen tekemisestä. Yhdistyksen valtiontuki toivottavasti poistuu myös hyvin pian.
- DRHouse
Todella kaksinaismoralistista arvostella vapareita valtiontuesta samalla kuin kirkko kerää valtasoan tuloistaan veroilla. Onko aloittaja valmis luopumaan kirkollisverosta jos vaparit luopuisivat omasta valtion osuudestaan?
- Vaparitkaksinaismoralism
Vaparithan ne tässä kaksinaismoralisteja on. Kirkko ei kai ole arvostellut vaparien valtionapuja milloinkaan. En ole varma, koska en seuraa asiaa niin tarkasti. Mutta en muista milloinkaan tällaista arvostelua.
Vaparit sen sijaan ovat arvostelleet kirkon veroja, jotka kerätään vain jäseniltä. Kyse on siis jäsenmaksusta, jollainen vapareillakin on. Jäsenmaksun lisäksi vaparit saavat rahatukea valtionveroista.
Miksi vaparit arvostelevat kirkkoa jäsenmaksun perimisestä, vaikka itsekin keräävät sellaista ja lisäksi kahmivat vielä valtion verojakin? - Rahahanoista
Vaparitkaksinaismoralism kirjoitti:
Vaparithan ne tässä kaksinaismoralisteja on. Kirkko ei kai ole arvostellut vaparien valtionapuja milloinkaan. En ole varma, koska en seuraa asiaa niin tarkasti. Mutta en muista milloinkaan tällaista arvostelua.
Vaparit sen sijaan ovat arvostelleet kirkon veroja, jotka kerätään vain jäseniltä. Kyse on siis jäsenmaksusta, jollainen vapareillakin on. Jäsenmaksun lisäksi vaparit saavat rahatukea valtionveroista.
Miksi vaparit arvostelevat kirkkoa jäsenmaksun perimisestä, vaikka itsekin keräävät sellaista ja lisäksi kahmivat vielä valtion verojakin?Se on se kirkollilsverosysteemi. Lisäksi kirkko saa 114 miljoonaa valtion budjetista. Ja lapsi- ja nuorisotyötä tekevät järjestöt yi 1 miljoona euroa.
Eli et vieläkään ymmärrä miten tämä valtiontuki toimii näille järjestöille. Otappa ensin selvää ja tule sitten valittamaan valtion toimista, koska sehän tämän tuen kohteen ja määrän päättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943552
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442917Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512291Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212153Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202127- 1152065
- 621984