Lauhoittava vaikutus?

heksari

12

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • votelo

      Sanoo.

    • Hilmuteon_tekijä

      En ole oikein valma, onko kyykäälme lauhoitettu vai ei. Yhden minä joka tapauksessa lauhoitin mökillä toissa kesänä, kun oli pelhana eksynyt ihan pihapiiliin ja elehtynyt pulaisemaan koilaa kuonoon.

      Homma hoitui atlaimella ja lapiolla.

      • heksari

        Minusta siinä on kyllä l-kirjaimella alkava sana, joten "rauhoittava" se ei ainakaan ole. Mutta kun ei oikein tahdo kuulla sitä kun se peittyy.


      • Etten_sanoisi
        heksari kirjoitti:

        Minusta siinä on kyllä l-kirjaimella alkava sana, joten "rauhoittava" se ei ainakaan ole. Mutta kun ei oikein tahdo kuulla sitä kun se peittyy.

        Taunon velbaalihuumolia (lue: verbaalihuumoria).


    • pokke_

      Minäkin kuuntelin tuon ja ihan selvästi sana alkaa ällällä, joten "rauhoittava" se ei ole.

      • Etten_sanoisi

        Rautalankaa: tulkintani mukaan Tauno käyttää tuossa tilanteeseen keksimäänsä uudissanaa ”lauhoittaa”, jossa yhdistyvät sanat rauha ja lauha. Hänen säveltämällään Taunon katumus -ruokalajilla on kyky rauhoitella kotiväen kiristyneitä hermoja ja saada jäätävän ilmapiirin lukemia lauhempaan suuntaan.

        Tauno oli tunnetusti samassa korttelissa sijaitsevan Elite-ravintolan kanta-asiakas. Erään kuulemani jutun mukaan Taunon housunlahkeet olivat kerran kosteat hänen palatessaan miestenhuoneesta pöytäänsä. Ei, ei hänellä itsellään ollut käynyt vahinkoa, vaan urinaalilla vieressä tarpeitaan tehnyt toinen asiakas vain oli hätkähtänyt näyttelijäsuuruuden yllättävästä vierelle ilmestymisestä niin kunnolla, että ote omasta toimituksesta oli päässyt pahan kerran lipsahtamaan...

        Suun makuista oli Eliten Vorschmack sitä siellä joitakin vuosia sitten maistellessani! Tai tiedänhän minä oikeastaan Googlen myötävaikutuksella vuoden ja tarkemmankin ajan: huhtikuussa 2009, koska nyttemmin jo edesmennyt muusikkokuuluisuus Pirjo Bergström näkyi viettävän samassa salissa samanaikaisesti 70-vuotispäiväänsä omine hilpeine seurueineen.

        Eliten ruokalistalta löytyy tänäänkin myös ”Tauno Palon kermasipulipihvi ja paistettuja perunoita”.


    • Anonyymi

      Se on "lauhduttava" vaikutus.

    • Anonyymi

      Akka istuu pöydässä, kiskoo röökiä ja tiuskii rauhattomana hapan ilme naamalla. Lauhkea mies kokkailee keittiössä ja keksii onnekseen reseptin, jolla on lauhoittava vaikutus.

    • Anonyymi

      Varmaankin äijä on ärrävikainen. silloinhan se yritetään korvata jotenkin muulla konsonantilla.

    • Anonyymi

      Kuten Tauno Blännäs on itse kertonut:

      ”Ällä-vikani oli elittäin telvetullut teattelialalle ja lisäsi suulesti kalismaani. Looleja liittikin lunsaasti. Lakastetuin loolisuolitus oli latkiliemukkaassa ja lomanttisessa Losvo Loopessa, josta on lallatuskin:

      ♪ ’Jos täytätte mun lasini, niin tahdon keltoa
      sulullisen talinan, joll’ ei oo veltoa.
      Se on laulu melilosvosta Loope nimeltään,
      hän sydämiä sälki, missä joutui kieltämään.’

      Louvasväki aina kyseli, miksi Losvo Loope joutui kieltämään. Eikö olisi kannattanut suostua? Vuodet vielii ja naiset eivät saa lauhaa. Niinpä minä sitten suostuin tekemään luokalajin, joka lauhoittava vaikutus.”

      • Anonyymi

        Siis: ”… luokalajin, jolla on lauhoitttava vaikutus.”


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe