Maailmassa on n. 7,4 miljardia ihmistä. Mensan rajan saavuttaa 2 % eli n. 150 000 000 ihmistä. Mensaan kuuluu 120 000 ihmistä eli vain 0,08 % rajan saavuttavista kuuluu Mensaan. Miksi 99,92% eli 14,99 miljoonaa huippuälykästä ei ole kiinnostunut Mensasta?
Pohdittavaa mensalaisille
11
219
Vastaukset
- turha.joukko
Kuulun joukkoon rajan ylittäneistä, jotka eivät kuulu Mensaan. Jos kuuluu 2 %:iin ihmisistä, ei siinä kai ole mitään kummallista. Suurin osa ei tunne tarvetta esitellä toisilleen älykkyyttänsä. Minusta paremminkin tuntuu omituiselta, että joillakin on sellainen tarve. Mensa on turha joukko.
- NoinhanSeOn
Aika harvoin ne kai toisille esittäytyvät mensalaisina, pikemminkin pitävät matalaa profiilia. Olen opiskellut ja työskennellyt joukossa josta suuri osa olisi potentiaalisia mensalaisia mutta tiedän tuttavistani vain yhden mensan jäsenen. Onhan niitä kaikenlaisia yhdistyksiä; esim. yli 20 m kuulaa työntäneillä on sellainen.
- Mensalainen_Liisa
En tiedä onko turha joukko, mutta siinä porukassa on hauskaa ja mielenkiintoista. Olen lähdössä mensalaisten kanssa risteilylle ja kevätkokoukseen. Kummassakin paikassa saa nauttia älykkäästä seurasta.
Tilaisuuksissa ei muuten esitellä omaa älykkyyttä, ei ainakaan tähän asti sellaista ole tapahtunut. Minulla on yli vuosikymmenen kokemus Mensa-tilaisuuksista.
- IltiksenToimittaja
Olen teidän jumalanne.
- onmullahaalarit
no helvetti. voisitko pliis herättää puolet suvusta henkiin?
tai ees heittää mulle lottovoiton?
- Ajattelen_olen_siis
Mietin asiaa. Suomen Mensa täytti syksyllä 50 ja jäseniä on enemmän kuin koskaan ennen. Väkilukuun verrattuna Suomen Mensa on maailman toiseksi suurin.
Syynä Mensa-kiinnotukseen voi olla tämä Totuuden jälkeinen aika. jossa puhutaan kaikenlaista peetä enemmän kuin ennen. Fiksujen ja järkevästi ajattelevien ihmisen seura on nyt entistä houkuttelevampaa.- onmullahaalarit
tämä totuuden jälkeinen aika ei ole mitenkään totuuden jälkeinen aika.
totuus on mutta se vaihtoehtoinen paska elää koska meitä suomessa koulutettuja on aika vähän.. ja nekin vähät joilla on pätkääkään mediakritiikin tuntemusta
alkavat kohta kuolla pois frustraatioon ja pulloon.
mukava valhe voittaa massat.
- onmullahaalarit
minä oon ainakin niin viisas että tiedän olevani aika perhanan tyhmä.
- Älytöntäporukkaa
Älykkyydestä puheenollen toisilla planeetoilla käydään enimmäkseen vaihtokauppaa joten älykästä porukkaa, koskahan maapallollakin päästäisiin rahasta eroon. http://beforeitsnews.com/economy/2017/01/barter-trade-is-common-in-other-planets-2870508.html
- ZorgPlaneetanKeisari
Ja tuo tieto oli mistä lähteestä peräisin?
Vaihdantatalous ei paljoa kyläyhteisöä suuremmassa piirissä toimi ja huonosti sielläkin. Siksi jo esi-isämme keksivät oravannahat.
Parkkimittariin ja bensa-automaattiin oravannahka ei sovi, joten niitä varten kehitettiin kolikot ja setelit. - katkennutkynsi
Raha on ollut yksi ihmiskunnan huonoimmista ja katastrofaalisimmista keksinnöistä. Kaikki sodat käydään ensisijaisesti rahan takia.
Oletko koskaan kuullut lahjataloudesta? Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin vaihdantatalous vs. monetarismi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150