Pohdittavaa mensalaisille

sunnuntaivisa

Maailmassa on n. 7,4 miljardia ihmistä. Mensan rajan saavuttaa 2 % eli n. 150 000 000 ihmistä. Mensaan kuuluu 120 000 ihmistä eli vain 0,08 % rajan saavuttavista kuuluu Mensaan. Miksi 99,92% eli 14,99 miljoonaa huippuälykästä ei ole kiinnostunut Mensasta?

11

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turha.joukko

      Kuulun joukkoon rajan ylittäneistä, jotka eivät kuulu Mensaan. Jos kuuluu 2 %:iin ihmisistä, ei siinä kai ole mitään kummallista. Suurin osa ei tunne tarvetta esitellä toisilleen älykkyyttänsä. Minusta paremminkin tuntuu omituiselta, että joillakin on sellainen tarve. Mensa on turha joukko.

      • NoinhanSeOn

        Aika harvoin ne kai toisille esittäytyvät mensalaisina, pikemminkin pitävät matalaa profiilia. Olen opiskellut ja työskennellyt joukossa josta suuri osa olisi potentiaalisia mensalaisia mutta tiedän tuttavistani vain yhden mensan jäsenen. Onhan niitä kaikenlaisia yhdistyksiä; esim. yli 20 m kuulaa työntäneillä on sellainen.


      • Mensalainen_Liisa

        En tiedä onko turha joukko, mutta siinä porukassa on hauskaa ja mielenkiintoista. Olen lähdössä mensalaisten kanssa risteilylle ja kevätkokoukseen. Kummassakin paikassa saa nauttia älykkäästä seurasta.

        Tilaisuuksissa ei muuten esitellä omaa älykkyyttä, ei ainakaan tähän asti sellaista ole tapahtunut. Minulla on yli vuosikymmenen kokemus Mensa-tilaisuuksista.


    • IltiksenToimittaja

      Olen teidän jumalanne.

      • onmullahaalarit

        no helvetti. voisitko pliis herättää puolet suvusta henkiin?
        tai ees heittää mulle lottovoiton?


    • Ajattelen_olen_siis

      Mietin asiaa. Suomen Mensa täytti syksyllä 50 ja jäseniä on enemmän kuin koskaan ennen. Väkilukuun verrattuna Suomen Mensa on maailman toiseksi suurin.

      Syynä Mensa-kiinnotukseen voi olla tämä Totuuden jälkeinen aika. jossa puhutaan kaikenlaista peetä enemmän kuin ennen. Fiksujen ja järkevästi ajattelevien ihmisen seura on nyt entistä houkuttelevampaa.

      • onmullahaalarit

        tämä totuuden jälkeinen aika ei ole mitenkään totuuden jälkeinen aika.
        totuus on mutta se vaihtoehtoinen paska elää koska meitä suomessa koulutettuja on aika vähän.. ja nekin vähät joilla on pätkääkään mediakritiikin tuntemusta
        alkavat kohta kuolla pois frustraatioon ja pulloon.

        mukava valhe voittaa massat.


    • onmullahaalarit

      minä oon ainakin niin viisas että tiedän olevani aika perhanan tyhmä.

    • Älytöntäporukkaa
      • ZorgPlaneetanKeisari

        Ja tuo tieto oli mistä lähteestä peräisin?

        Vaihdantatalous ei paljoa kyläyhteisöä suuremmassa piirissä toimi ja huonosti sielläkin. Siksi jo esi-isämme keksivät oravannahat.
        Parkkimittariin ja bensa-automaattiin oravannahka ei sovi, joten niitä varten kehitettiin kolikot ja setelit.


      • katkennutkynsi

        Raha on ollut yksi ihmiskunnan huonoimmista ja katastrofaalisimmista keksinnöistä. Kaikki sodat käydään ensisijaisesti rahan takia.

        Oletko koskaan kuullut lahjataloudesta? Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin vaihdantatalous vs. monetarismi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe