Ei liian hyvää perusruuaksi

Koti-Kokki

Joka mediassa mainostetaan ahkerasti HERKULLISIA ruokareseptejä - ei ei ja ei...

Ehkä kerran viikossa jotain herkkua mutta itse olen sitä mieltä, että perusruuan olis hyvä olla ainoastaan ravitsevaa ja sopivasti täyttävää. Ei erityisen herkullista, mielummin päinvastoin. Se estää ylensyöntiä eikä luo herkunhimoa.

Maksuton kouluruoka on hyvä esimerkki hyvästä joskaan ei niin maukkasta ruuasta.

3

84

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työ-kokki

Onhan se näkökanta tuokin.
      Minä kyllä oon koittanut tehdä kotiruoasta niin maukasta kun vaan pystyn. Aikoinaan jälkeläisenikin opettanut ruoanlaittoon.
      Miksi sen pitäisi olla mautonta.
      Nyt on lapset jo lentäneet pois pesästä, mutta itselleenkin voi tehdä sen ruoan maistuvaksi. Eikä sitä ole tarve ahmia ylenmäärin.

Kuten vaikka hyvä salaatti, tai sitten että puolittaa lihapaketin kahteen-kolmeen kertaan sopivaksi, paistaa sämpylöitä sen verran kun kerralla tarvitsee.

Nautinto on kun voi suunnitella ja toteuttaa- pienemmässä mittakaavassa ruoat.

Kuten vaikka nyt avokado-pekoni-kirsikkatomaattisalaatti lämpimänä ruokana.

Ahmimiskulttuuri kuuluu yläasteelle ja amikseen- näksisitpä vaan mitä annoksia
      siellä nuoriso vetää, välillä on jo pakko rajoittaa. Molemmissa keittiöissä ollut töissä ja sen huomaa että kotona sitä ruokaa ei ole tai sitä ei laiteta.
      Kouluruoka EI ole maksuton, menee verovaroista, se sunkin jo pitäsi tietää.

Syö vaan vaikka pahvia ja kerran viikossa pihviä- se on vaan sun totuus.

• Koti-Kokki

Taisit olla eri mieltä joka asiassa mitä kirjoitin ja viellä boostaukset pälle ;) Mutta kunhan nyt mietit, ymmärrät idean :)

• työ-kokki

Jos tarkoitat ylensyöntiä ja herkunhimoa.. niin sekös se tässä oli pointti ?
        Tarkennas vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      92
      1423
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      88
      1019
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      854
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      297
      768
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      84
      666
    6. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      50
      654
    7. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      631
    8. 44
      630
    9. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      627
    10. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      28
      584
    Aihe