Soveltuvuustesti pillunkantolupaa varten?

Exit.Only

Meillä Suomessahan on aseenkantolupaa varten soveltuvuustesti:

"Soveltuvuustestillä arvioidaan henkilön taipumusta muun muassa itsetuhoisuuteen ja väkivaltaisiin tekoihin. Testi ei yksin ratkaise aseluvan saantia vaan se on yksi osa aineistoa, jota käytetään kokonaisharkinnassa. Testi on tietokonepohjainen 267 kyllä/ei-väittämää sisältävä profilointi. Testi on voimassa kolme vuotta, jonka aikana sitä ei tarvitse suorittaa uudelleen. Testi voidaan myös korvata lääkärin tai psykologin antamalla puoltolausunnolla hakijasta, joka ei ole kuutta kuukautta vanhempi. Jos testiä ei saa hyväksytysti läpi voi poliisi pyytää lisäselvitystä ja lääkärin- tai psykologintodistusta."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aselupa

Pitäisikö naisille ole tällainen, jos haluavat pillunkantoluvan? Jos esim. nainen on taipuvainen makaamaan holtittomasti panorinkiä pyörittävien pelimiesten tai jännämiesten kanssa, pitäisikö ottaa pillunkantolupa pois? Sehän on itsetuhoista käytöstä, ympäriinsä paneskelu turmelee psyyken ja naamalle tulee ns. "tuhannen kullin katse" jne. Lisäksi se kuormittaa valtiontaloutta, kun syntyy paljon yh-lapsia.

Naisilta ei tietenkään voi ottaa pillua pois, mutta jos lupa evättäisiin, naisen pillu esim. suojattaisiin viranomaisten toimesta Exit Only -teknologialla, joka otettaisiin pois käytöstä vasta, kun nainen taas läpäisisi soveltuvuustestin. Pitäisikö eduskunnassa järjestää tästä kyselytunti? Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelemaan lakiehdotusta?

Koska olen tasa-arvon kannattaja, niin vastaava testi pitäisi tietenkin olla silloin myös miehille. Miehelle asennattaisiin esim. Exit Only -kalukukkaro, jos se ei läpäise kyrvänkantoluvan soveltuvuustestiä.

25

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttövaaa

No teeppä sitten vaikka kansalaisalote asiasta. Siellä sivulla näkee ihan saman tasosia juttuja pilvin pimein.

• Kannattaja-

Kannatetaan. Kannattaja vaan ei AISANKANNATTAJA.

• exkeittiöekspertti

Ehkä joku ajolisenssin tyyppinen järjestelmä, kunnon teoria- ja käytännön koulutus, päälle vielä inssiajot. Kaksivaiheinen koulutus, parin vuoden päästä suoritetaan vielä kakkosvaihe ennenkuin lopullinen lupa myönnetään.

Olisi palkattava myös ytmejä huolehtimaan siitä ettei kukaan nainen olisi liika pitkiä aikoja ajosta pois, säilyisi näin edes alkeet hallussa.

Tämä siis naisille, miehet saisivat toimia kuten ennenkin.

• Exit.Only

"Tämä siis naisille, miehet saisivat toimia kuten ennenkin."

Tätä ehdotusta en voi kannattaa, koska se ei olisi tasa-arvoinen, mutta kiitos palautteesta.

• exkeittiöekspertti
        Exit.Only kirjoitti:

"Tämä siis naisille, miehet saisivat toimia kuten ennenkin."

Tätä ehdotusta en voi kannattaa, koska se ei olisi tasa-arvoinen, mutta kiitos palautteesta.

Minä ymmärrän sun kantasi tasa-arvoisuuden näkökulmasta, mutta kun minä en paneskele miehiä niin minua ei kiinnosta heidän seksitaitonsa.

Naisilta tuntuu välillä puuttuvan kaikki seksitaidot, on enempi halua kuin kykyä ja taitoa. Tätä puolta tulisi kehittää jotta miesten kokema seksuaalinen tyytyväisyys kohenisi.

Luulen että naiset itsekin ymmärtävät tekniikoidensa vajavaisuuden ja länkyttävät tämän johdosta tunteista tärkeimpänä ulottuvuutena. Ihmettelen vain mitä suhteesta voisi tulla jos nainen ei saa sängyssä miehen lemmensauvaan oikeaa tunnetta?

• Exit.Only
        exkeittiöekspertti kirjoitti:

Minä ymmärrän sun kantasi tasa-arvoisuuden näkökulmasta, mutta kun minä en paneskele miehiä niin minua ei kiinnosta heidän seksitaitonsa.

Naisilta tuntuu välillä puuttuvan kaikki seksitaidot, on enempi halua kuin kykyä ja taitoa. Tätä puolta tulisi kehittää jotta miesten kokema seksuaalinen tyytyväisyys kohenisi.

Luulen että naiset itsekin ymmärtävät tekniikoidensa vajavaisuuden ja länkyttävät tämän johdosta tunteista tärkeimpänä ulottuvuutena. Ihmettelen vain mitä suhteesta voisi tulla jos nainen ei saa sängyssä miehen lemmensauvaan oikeaa tunnetta?

Juu, ihan lakiteknisistä syistä en voi kannattaa, vaikka ehdotuksen sisältö olikin ihan järkevä.

• Tyttövaaa

Et perustellut tasa-arvon kumoamista kun sillä, et ittees ei kiinnosta miehet. (Lisäks olettaen, et ite viel oot sit hyvä) Vois samalla kumota ton sunkin koko jutun, koska myöskään mua ei kiinnosta muiden naisten seksitaidot. (Myöskin olettaen, et ite oon hyvä.)

• exkeittiöekspertti
        Exit.Only kirjoitti:

Juu, ihan lakiteknisistä syistä en voi kannattaa, vaikka ehdotuksen sisältö olikin ihan järkevä.

Ymmärrän, ja näitä mun listalla olevia juttuja voi käydä läpi naisten kanssa privaatistikin. Opettaa vain näitä juttuja omille panoille...

• exkeittiöekspertti
        Tyttövaaa kirjoitti:

Et perustellut tasa-arvon kumoamista kun sillä, et ittees ei kiinnosta miehet. (Lisäks olettaen, et ite viel oot sit hyvä) Vois samalla kumota ton sunkin koko jutun, koska myöskään mua ei kiinnosta muiden naisten seksitaidot. (Myöskin olettaen, et ite oon hyvä.)

Sulla on hirmu hyviä pointteja mutta joudun kuitenkin sanomaan sulle että ajatuksistasi huolimatta et ole ikäsi puolesta noteerattava mielipiteenesittäjä asioihin joista päättävät aikuiset.

Sanon sulle kuin tyttärilleni; "olen kuullut mielipiteesi ja ilmoitamme sulle päätöksen kun olemme tehneet sen.

• Tyttövaaa

Sulla on hirmu hyviä pointteja mutta joudun kuitenkin sanomaan sulle että ajatuksistasi huolimatta et ole ikäsi puolesta noteerattava mielipiteenesittäjä asioihin joista päättävät aikuiset.

Sanon sulle kuin tyttärilleni; "olen kuullut mielipiteesi ja ilmoitamme sulle päätöksen kun olemme tehneet sen.

Ja sulla taas ei oo kuin paskoja ja typeriä kommentteja, joten sanon sulle että eipä juurikaan kiinnosta sun mielipitees musta, ja muutenkaan toi asia ei mua liikuta koska en koskaan alennu sellaselle tasolle et harrastaisin jotain yhen illan juttuja. Että ihan rauhassa vaikka pyritte eduskuntaan ja päätätte laeistanne ei oo multa pois.

(Tosin ei tule onnistumaan, koska noin tyhmää porukkaa kun tällä palstalla on ei koko yhteiskunnassa ole kuin mitätön määrä joten ette sinne eduskuntaan pääsiskään.)

• exkeittiöekspertti
        Tyttövaaa kirjoitti:

Ja sulla taas ei oo kuin paskoja ja typeriä kommentteja, joten sanon sulle että eipä juurikaan kiinnosta sun mielipitees musta, ja muutenkaan toi asia ei mua liikuta koska en koskaan alennu sellaselle tasolle et harrastaisin jotain yhen illan juttuja. Että ihan rauhassa vaikka pyritte eduskuntaan ja päätätte laeistanne ei oo multa pois.

(Tosin ei tule onnistumaan, koska noin tyhmää porukkaa kun tällä palstalla on ei koko yhteiskunnassa ole kuin mitätön määrä joten ette sinne eduskuntaan pääsiskään.)

En juttele seksistä kanssasi.

• Tyttövaaa

Lisäks, en usko et sulla on mitään tyttäriä koska oot trolli mutta jos ois, niin myötätunto sellasille, joiden isä trollaa mieluummin joka päivä suomi24- palstalla kun tekee perheensä hyväks jotain.

• Exit.Only
        Tyttövaaa kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sinun suuttumuksesi, mutta ei pidä sortua alatyyliseen kielenkäyttöön. Eduskunnassakin keskustellaan kiroilematta ja asiallisesti, ja lait säädetään järkisyiden eikä tunteiden perusteella, eli siinä mielessä ymmärrän myös exkeittiöekspertin näkemyksen.

• exkeittiöekspertti
        Tyttövaaa kirjoitti:

Lisäks, en usko et sulla on mitään tyttäriä koska oot trolli mutta jos ois, niin myötätunto sellasille, joiden isä trollaa mieluummin joka päivä suomi24- palstalla kun tekee perheensä hyväks jotain.

Mä oon eronnut ja asun yksinäni.

• Tyttövaaa

En juttele seksistä kanssasi.

Ei sun varmaan kannatakaan kun et osais.

• Tyttövaaa
        Exit.Only kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sinun suuttumuksesi, mutta ei pidä sortua alatyyliseen kielenkäyttöön. Eduskunnassakin keskustellaan kiroilematta ja asiallisesti, ja lait säädetään järkisyiden eikä tunteiden perusteella, eli siinä mielessä ymmärrän myös exkeittiöekspertin näkemyksen.

Ei sillä kyllä yhtäkään järkisyytä ollut, tunteisiin on enemmänki tainnu mennä tää naiset ja seksi -aihepiiri joka on muutenkin tällä palstalla hyvinkin yleinen syyllistelyn ja väittelyn aihe. Ja ekspertille niin valitettavasti en ihmettele miksei suhtees oo kestäny koska tollasella ajatusmaailmalla varustettua ihmistä en kestäis päivääkään.

• exkeittiöekspertti
        Tyttövaaa kirjoitti:

Ei sillä kyllä yhtäkään järkisyytä ollut, tunteisiin on enemmänki tainnu mennä tää naiset ja seksi -aihepiiri joka on muutenkin tällä palstalla hyvinkin yleinen syyllistelyn ja väittelyn aihe. Ja ekspertille niin valitettavasti en ihmettele miksei suhtees oo kestäny koska tollasella ajatusmaailmalla varustettua ihmistä en kestäis päivääkään.

Mussa on monta puolta, tällä palstalla en vain näytä niistä kuin pienen osan. Ja mä ymmärrän sun vuodatuksen siitä ettet kestäisi mua päivääkään, mutta enpä minä näin yksioikoinen ole muualla kuin täällä.

Oikeassa elämässä minä olen hyvin huomaavainen ihminen ja pidän poikkeuksetta heikomman puolta, mutta tämä palsta on viihteellistä fiktiota. Suhtaudu kommentteihin huumorilla.

• jokainen-osaa

"seksitaidot", maailman turhin sana.

• exkeittiöekspertti
        jokainen-osaa kirjoitti:

"seksitaidot", maailman turhin sana.

Naisten välillä on tuossa lajissa valtavia eroja mutta kaikki voivat oppia.

• 334

Hyvä keino olisi myös se, että yhteiskunta ei tukisi sukupuolitautien hoitoa ja lapsen saantia ja hoitoa, paitsi jos lapsi on naisen aviomiehen tai kyse on raiskauksesta (jolloin kulut raiskaajan kukkarosta). Veikkaan, että lutkailu vähenisi, kun naiset eivät uskaltaisi ottaa riskiä, että kuolevat johonkin kuppaan tai kotisynnytykseen sen jälkeen kun ovat ähkineet jännämiehen kanssa baari-illan päätteeksi.

• Pihtarikurppa

Eli suurimmalla osalla naisista ei olisi edelleenkään mitään hätää, koska he eivät tee noin muutenkaan.

• jopas.vitsin.murjaisit
        Pihtarikurppa kirjoitti:

Eli suurimmalla osalla naisista ei olisi edelleenkään mitään hätää, koska he eivät tee noin muutenkaan.

Ai että suurin osa naisista ei harrasta avioliiton ulkopuolista seksiä? Eli suurin osa avioitumattomista naisista on neitsyitä? Salli mun nauraa.

• Komppaan! Voisin toimia lupaviranomaisena ja tavarantarkastajana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    Aihe