Lasiastianpesu

kirjaskorpioni

Olen pitkään yrittänyt jynssätä lasikannusta pois vanhaa kalkkeumaa tai mikä lieneekään, mutta homma etenee jumalattoman hitaasti. Kokeillut olen useita erilaisia ja tehokkaiksi mainostettuja aineita. Onkohan sitä mahdollista saada kirkkaaksi muulla kuin typpihapolla, jota nykyään ei saa apteekista, mun nuoruudessani kyllä sai.

9

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannataakokeilla

      Oletko etikkaa testannut? Lämpimällä etikalla jos liotat pidemmän aikaa niin eikö silti lähde?

    • Jake_50

      sitruunahappo tai soodapuhallus , noita vois kokeilla.

    • 88847576

      Lapsuudestani muistan kun äiti pesi ikkunat keväällä etikalla. Ei ollut muita aineita saatavilla. Samalla hän ripsui laipiot ja nurkat koivunlehdistä tehdyllä vastalla eli vihdalla. Hyvä tuoksu jäi mieleeni.

    • kirjaskorpioni

      Etikka, kuuma soodaliuos ja eräitä muita hyviksi väitettyjä pesuaineita on kokeiltu. Kannu vain pysyy harmaana. Miksikähän itikanjäänteet lähtevät tuulilasista, vaan kalkkisaostuma ei astiasta?

    • Ruokasoodalla

      Ruokasoodalla olen usein puhdistanut pinttymiä lasikannusta. Ruokasoodaa vaan kannuun, vähän vettä ja astianpesuharjalla hinkkaa, niin pinttymät lähtee.

    • kirjaskorpioni

      Eipä tahdo lähteä silläkään. Harmaus vain leviää pitkin astiaa.

    • Oletko kokeillut konepesua huuhtelukirkasteen kera?

      • kirjaskorpioni

        Ingen tingen tihrusilmä, mongen gongen koppanokka.


    • liuos

      Jos kerran harmaus leviää pitkin astiaa hangatessa, niin eihän se silloin ole pinttynyt kiinni. Nyt vaan pitää ottaa sopivammat liuottimet käyttöön, kun vesipohjaiset systeemit eivät toimi. Voisiko se olla (kynttilän) vahaa tai vaseliinia tai etikettiliimaa? Kynsilakanpoistoaine ja maaliohenteet (lakkabensiini, tinneri, asetoni, ksyleeni) kannattaa kokeilla pyyhkimällä näihin aineisiin kostutetulla tilkulla. Astian pitää olla kuiva vedestä ennen tätä tai muuten puhdistusteho heikkenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe