Olen nainen. Elän avioliitossa, jossa mies laiskottelee eikä tee kotitöitä. Itse käyn töissä ja mies on vapaaherra. Mies vaan oleilee. Nyt kiukuttaa erityisesti, kun on joulu tulossa eikä meillä siivota. Yritän itse parhaani ja siivoan, minkä jaksan. Mutta aina kun tulen töistä vastassa on sotkuinen koti. Työni on raskasta enkä enää töiden jälkeen jaksa siivoilla.
Miehen mielestä meillä on hyvä koti. Minun mielestäni ei ole. Haluaisin, että koti olisi sellainen, jossa on mukava olla ja joka olisi suhteellisen siisti. Kotimme on sikölätti!
Miten jaksan aina vaan
36
775
Vastaukset
- pop987
Oma valintasi, kilttejä siivoavia (ei niin jännittäviä)kilttejä miehiä oli kyllä tarjolla, mutta kun ei kelvannut. Nyt mies on saavuttanut tavoitteensa, ei tarvi enää rehkiä.
98% tutkimusten mukaan nainen määrää parinvalinnan.. - miksioletsuhteessa
Jaah, miksi olet tuollaisen orjana?! Onko tullut mieleesi erota?!
- KysynVaan-76
Rakastatko tuota miestä?
- sensaaminkäottaa
Valinta on sinun. Ei meidän.
- Ulosovestavain
Mies on laiska, muttet ap sinäkään ole kovin jaksava tapaus. Sen takia ap kannattaa ottaa normaali mies, tuo ei tuosta parane.
- oppeliini1
Miksi elät sian kanssa sikolätissä?
Miksi et soittaisi siivoojaa kerran viikossa = mies maksaa. Se olisi hänen kortewnsa kekoon siivouksen suhteen.
Voisitko järjestää Lättiin yhden nurkkauksen joka on vain sinua varten, jonka itse voit järjestää mieleiseksi, puhtaaksi? Jonne miehellä ei ole asiaa tulla sotkemaan?- Onkoruohovihreää
Kiitos huomaavaisuudestasi! Meillä oli siivooja aikoinaan, mutta ei nyt enää. Täytyy kai nähdä tämän asianhyvät puolet :D
- Lokijuhylo
Mitä tarkoitat sikolätillä? Ja toisaalta mikä on oma suht siisti -käsite. Onko aina ollut näin?
- Onkoruohovihreää
Niin. ..olin niin ärtynyt tuota kirjoittaessani, että käytin sanaa, joka ei pidä paikkaansa. Esim. nyt täällä on ihan siistiä, kun olen siivoillut vapaapäivinäni.. Sottapytyn jälkien siivous ei harmita, kun itse on levännyt.
Tilanne on ollut aina ja iänkaikkisesti samanlainen. Hänellä on erilainen puhtauskäsitys kuin minulla. - Joulujuppoukki
Kannattais ottaa asia puheeksi ja sopia siivousvuoroista.
Meillä asiat hoituu varsin ok, kun kaksio ja kaksi aikuista.
Suht puoliksi, hieman riippuen vapaa-ajasta.
Joulusiivouksen tein tällä kertaa itse, kun vaimolla oli työkiireitä,
viimeisen työvuoron jälkeen pyyhin pölyt, imuroin moppasin
lehdet mainokset kiertoon sekä tölkit pullot.
Sanoin ennakkoon että en tamppaa mattoja tällä kertaa.
(yleensä mun homma, kun siivotaan yhdessä)
Jouluaatto sitten vietettiin ystävien luona ja joulupäivänä oli mukava palata
suht puhtaaseen kotiin ja ottaa rennosti...
ps. olen huomannut että vaimo ilahtuu aina, kun olen tyhjentänyt
astianpesukoneen? tyhjennys vie noin 5min - Onkoruohovihreää
Oikein hyvältä kuulostaa. Noinhan sen pitäisi mennä. Tuossa on vain se, että itsekkin pidät siististä kodista.
Ja kyllä meillä puhuttu on syyttelemättä. ... - miesseli1221
Muista että onnellisilla(kin) pareilla on aina paljon ratkaisemattomia erimielisyyksiä. Usen niiden ratkaiseminen on mahdotonta. Keskeistä onnellisuuden kannalta on, miten erimielisyyksiin suhtautuu ja miten niitä käsittelee.
- Enolepitänyt
Tai nuorena ei vain tajua, että "paskageenisiä" ihmisiä on vaan olemassa. Pärjäävät keskenään, mutta heidän kanssaan ei pärjää. Aikoinaan ns. mieheni sanoi syyksi juomiseensa minun siivoamiseni ja pyykinpesuni.
Nyt asuu yksin paskasessa lapsuudenkodissaan, missä eivät lapsemmekaan käy. Ikkunoista ei ulos näy, kengänpohjat tarttuvat lattiaan, eikä vessaa pestä ikinä. Sellaisessa viihtyy! - älä_hauku_exääsi
Enolepitänyt kirjoitti:
Tai nuorena ei vain tajua, että "paskageenisiä" ihmisiä on vaan olemassa. Pärjäävät keskenään, mutta heidän kanssaan ei pärjää. Aikoinaan ns. mieheni sanoi syyksi juomiseensa minun siivoamiseni ja pyykinpesuni.
Nyt asuu yksin paskasessa lapsuudenkodissaan, missä eivät lapsemmekaan käy. Ikkunoista ei ulos näy, kengänpohjat tarttuvat lattiaan, eikä vessaa pestä ikinä. Sellaisessa viihtyy!Mistä tiedät, koska olet viimeksi käynyt exäsi luona?
Miksi sinä exäsi luona ravaat, jos lapsennekaan eivät käy? - 84787385
Enolepitänyt kirjoitti:
Nyt asuu yksin paskasessa lapsuudenkodissaan, missä eivät lapsemmekaan käy. Ikkunoista ei ulos näy, kengänpohjat tarttuvat lattiaan, eikä vessaa pestä ikinä. Sellaisessa viihtyy!Miehet on luotu siittämään, ei elämään tai elättämään.
- Enolepitänyt
älä_hauku_exääsi kirjoitti:
Mistä tiedät, koska olet viimeksi käynyt exäsi luona?
Miksi sinä exäsi luona ravaat, jos lapsennekaan eivät käy?Sen verran ovat lapset puolisoineen käyneet, että tietävät. Talo sellaisessa kunnossa millainen oli vanhempiensa eläessäkin. En ole hänen kanssaan tekemisissä! Hyh hyh!
- Ristiriitaa
Mitenkä se laiska ukko nyt koko talon sekoittaa sillä aikaa ,kun olet töissä, juttujesi perusteella on laiska ja makoilee, ei makoilemalla kämppä likastu paljoakaan.
- Onkoruohovihreäää
Kyllä hän syö ja p...oo. Jättää likaisin käsin availemansa kaapinovet auki, heittelee vaatteet ja sukat lattialle ja sotkee vessanpytyn, kun siellä käy suuremmalla hädällä noin kuutisen kertaa päivässä lorottelut erikseen.
- Heheeee
Onkoruohovihreäää kirjoitti:
Kyllä hän syö ja p...oo. Jättää likaisin käsin availemansa kaapinovet auki, heittelee vaatteet ja sukat lattialle ja sotkee vessanpytyn, kun siellä käy suuremmalla hädällä noin kuutisen kertaa päivässä lorottelut erikseen.
Mitä, eikö se vedä vessaa ja sillä on joku vika , jos 6 kertaa päivässä paskoo ja paska vielä lentää, kun varpusparvi, ja vielä kädetkin paskassa...
Nakunako se koton liikkuu ,kun heittää vaatteet ympäriinsä, no kerkee äkkiä pytylle kun ei ole vaatteita.
- ärsyttäätodella
Sama juttu.. Ärsyttää että pitää yksin siivota koko asunto ja miehen jäljet. Jos hän edes viitsisi korjata jälkensä täällä olisi huomattavasti siistimpää. Mutta jugurttipurkit jättää tietokonepöydälleen ja niitä kerääntyy 10 jos en niitä korjaa. En jaksa katsella vaikka joku neuvoikin että jättäisin siivoamatta että hän huomaa. No ei huomannut noin kuukaudessa. Astioita kyllä laittoi koneeseen kun ei ollut enää mitään puhtaana. Kuukauden jälkeen en enää kyennyt katsomaan vaan oli oman viihtyvyyden kannalta pakko siivota. Tuntuu että mies ajattelee että miksi siivota kun minä siivoan kumminkin..
- 52498958
Miehenä totean, että kodinhoito on täysin vieras elementti. Suosittelen, että otat enemmän työnjohtajan roolin ja alat ohjastaa miestäsi. Älä oleta, että hän ymmärtää mitään yleisohjeita vaan opeta asioita yksityiskohtaisesti ja kädestä pitäen.
Kun miehellesi kehittyy rutiini tehtäviin ja hän tietää, mitä viikon varrella on odotettavissa, hän hoitaa ne kyllä rivakasti, ehkä jopa etuajassa. Silloin hän saa vetää lonkkaa loppuviikon.
Sinulle haasteena on tajuta, että tämä järjestely on ihan luonnollinen eikä suinkaan halvenna teitä kumpaakaan. - iivytiyt
Kävikö mielessä, että aika moni nainen Suomessa kuolee puhuessaan järjestelyistä - saati erosta???
- Helpposiivotapois
Laita roskaämpäri pusseineen siihen tietokoneen ääreen.
- ärsyttäätodella
Helpposiivotapois kirjoitti:
Laita roskaämpäri pusseineen siihen tietokoneen ääreen.
Hyvä idea kyllä mutten ole varma huomaisiko. Mutta taidanpa kokeilla tuota kyllä. Miksi ei ole tullut mieleen kun itselläni oli toisessa huoneessa koneen vieressä roskis. No joskus sitä ei vain tule ajatelleeksi kaikkea. Nykyään molemmilla koneet olohuonessa vierekkäin. Siihen väliin hyvin mahtuisi roskis. Eipä tarvitse itsekään aina rampata keittiöön viemään molempien roskia. Kiitos ideasta.
- ärsyttäätodella
52498958 kirjoitti:
Miehenä totean, että kodinhoito on täysin vieras elementti. Suosittelen, että otat enemmän työnjohtajan roolin ja alat ohjastaa miestäsi. Älä oleta, että hän ymmärtää mitään yleisohjeita vaan opeta asioita yksityiskohtaisesti ja kädestä pitäen.
Kun miehellesi kehittyy rutiini tehtäviin ja hän tietää, mitä viikon varrella on odotettavissa, hän hoitaa ne kyllä rivakasti, ehkä jopa etuajassa. Silloin hän saa vetää lonkkaa loppuviikon.
Sinulle haasteena on tajuta, että tämä järjestely on ihan luonnollinen eikä suinkaan halvenna teitä kumpaakaan.Olen puhunut listasta jossa olisi vuorottain mitä kumpikin tekee. Mutta listan tekeminen jää minun vastuulle. Mieheni kyllä osaa siivota mutta ei viitsi koska tietää että minä kyllästyn katselemasn sotkua ja likaa nopeammin kuin hän. Saattaa potkaista lattialle pudonnutta roskaa kauemmaksi viitsimättä viedä roskiin. Nytkin hänen pöydällään on kolme tyhjää jugurttipurkkia, kaksi tyhjää karkkipussia, tyhjä suklaalevyn kääre, tyhjä keksipaketti, tyhjä iso kokispullo, tyhjä pringlespurkki, vanha ruokalautanen ja vanha kahvikuppi. Minun pöydälläni uusin kahvikuppi josta join aamulla kahvia. Ja osaan arvata kuka hänen pöytänsä taas siivoaa.. Jotain muutosta tähän täytyy tulla kun on aikuinen mies kyseessä.
- uwygowhg
Sinun kuuluu ajatella lapsiakin - ajattelitko, että otat avioeron vasta kun nuorimmainen on tarpeeksi vanha? Nuorimmainen, joka menettää sekä sisaret, että vanhemmat samalla ollessa "pikkasen" kypsymättömämpi mitä vanhemmat lapset ja jää sitten ikänsä valtionkin holhottavaksi - tavalla tai toisella.
Tuo on varsinainen klisee vedota huoltajuuteen, kun sillä saa vain saatanaa aikaan lasten elämässä. - Tiedän, ettet ottanut lapsia keskusteluun, mutta nähty ja koettu, joten: Saatananne palvojat palakaa Helvetissä "Jumalanne" yhteydessä! Helvetin raukat! - 41v-sinkkumies
miten naiset valitsee huonoja miehiä. Itse siivoon, kokaan, pesen pyykit mutta ei naiset tykkää tälläisistä miehsitä.
- Naisettykkäärentuistsa
Totta ,renttu sen pitää olla.
- Onkoruohovihreää
No eikä tykkää.
- 7368
Miehenä minun on jaksettava!
Kaikista koti- ja muista töistä ml. henkilökuljetukset, lomamatkat, rahaliikenne jossa minulla on reilusti suurin osa tulopuolessa, omaisuuden hoito ja tietenkin taloustyöt, minä teen valtaosan.
Vaimoni kantaa itse kaupasta omat banaaninsa ja leipänsä koska viikolla minä hankin sapuskat yksin. Kuten myös valmistan ja asetan tarjolle.
Tietenkin kaikki pienet huollot kuuluvat minulle.
Vaimoni suurimman ponnistelun muodostavat tiskarin ja pesukoneen käyttö.
On ehkä paikallaan huomauttaa, ettei vaimoni toimintakyky ole fyysisesti eikä psyykisesti mitenkään rajallinen.
Hän käy vesijuoksemassa, vesijumpassa, harmaahapsien voimistelussa, kutomiskerhossa ja viikkokokouksissa.
Yhteisten matkojemme lisäksi porhaltelee tyttöjen matkoilla. Ei sentään Espanjaa ja Kroatiaa kauempana.
Mutta miehenä minun on jaksettava ja kustannettava suurin osa.- Gymsali
Muijallasi näyttää olevan kauheasti harrastuksia eihän se edes kerkee ,jos työssäkin vielä käy.
- 7368
Gymsali kirjoitti:
Muijallasi näyttää olevan kauheasti harrastuksia eihän se edes kerkee ,jos työssäkin vielä käy.
Ei ole käynyt töissä sitten 52v iän jälkeen. 73 = minun ikäni. 68 = vaimon ikä maaliskuuhun saakka.
Vaimon harrastukset alkavat lko 9 tai klo 10 joten minä häivyn kuutena päivänä liikunnan pariin samoihin aikoihin. - Ohooho
7368 kirjoitti:
Ei ole käynyt töissä sitten 52v iän jälkeen. 73 = minun ikäni. 68 = vaimon ikä maaliskuuhun saakka.
Vaimon harrastukset alkavat lko 9 tai klo 10 joten minä häivyn kuutena päivänä liikunnan pariin samoihin aikoihin.Mistä pääsee 52v eläkkeelle?????ei harrastusten perusteella vaikuta sairaseläkeläiseltä.
- 7368
Ohooho kirjoitti:
Mistä pääsee 52v eläkkeelle?????ei harrastusten perusteella vaikuta sairaseläkeläiseltä.
Vaimollani dagnostisoitiin yhden sortin verisyöpä jonka sytostaattipiikit aiheuttivat voimakkaita sivuoireita. Piikityksen jälkeisenä päivänä lämpö yli 38,5:n ja jotkut nivelet riivatun kipeinä.
Viikossa saattoi olla pari, kolme oireetonta päivää.
Vaimoni pyysi lopputilin osa-aikaisesta kassatyöstään mutta kauppias oli epäluuloinen ja epäili jotain jekkua vaikka siitä ei ollut kyse.
Vuosien pätkätöiden jälkeen olin itse lopettanut töissä käymisen samoihin aikoihin = putkeen 57v ikäisenä.
Olimme suunnitelleet kytkevämme yhdessä vapaalle samoihin aikoihin. Eläkepäätös tuli lopputilipäätöksen jälkeen mutta ennen sen 3kk:n päättymistä.
Lopputiliprosessin aikana KELAn ihminen ehdotti sairaslomahakemuksen täyttämistä. Eläkepäätös tuli parissa kuukaudessa.
Ensimmäisen vuoden jälkeen solumyrkkypiikit vaihdettiin vastaavan tarkoituksen kapseleihin ja sivuoireet katosivat täysin.
Parantumismahdollisuutta ei ole teoriassakaan.
Ainoat epämukavuudet ovat 4 - 6:n viikon välein tehtävät labrakokeet joilla tarkistetaan lääkityksen mahdollinen muutostarve. Toinen asia on hemoglobeiinin pitäminen 100 - 110 välillä joten ylämäkijuoksussa yllättää hengästyminen.
Eipä vaimoni ulkoinen olemus eikä toiminnot, vaikuta sairaseläkeläisen touhulta.
Yksi asia oli unohtua. Hematologi sanoi, että vaimoni on saatava painoa lisää. Rouva ryhtyi käskyn jälkeen mussuttamaan pullaa, täytekeksejä yms.
Kun 160cm:n ihmisen paino oli noussut 52kg > 58kg niin lekuri oli tyytyväinen.
Lieneekö ollut hyvän jatkavuuden laki kun paino jatkoi 60kg:oon. Nyt se kipristelee -59kg.
Minusta ei löytynyt 5-kymppisenä mitään vikaa. Ei selästä eikä päästä joten työttömyys - pätkätyö elämä oli ainoa vaihtoehto.
Ps. Naisellista oveluutta. Tehdessään vähintään viikon mittaisia tyttöjen matkoja vaimo tietää minun tekevän perusteelliset siivoukset.
- rajansakaikella7
Olet valinnut väärän miehen. Minä taasen teen kotiaskareet kun naisystäväni on työssä ja minä kotona. Ja kyllä nainenkin tyytyväisyytensä näyttää jollei muuten niin makuuhuoneen puolella. Tiedän aiemmasta suhteestani että ei kaikki naisetkaan välitä kotona tehdä juuri mitään...ex levitti perseensä sänkyyn ja odotti että minä teen kun hän ei tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313060
- 951626
- 1291484
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421345- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261119- 541028
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil231969Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125950