Palstan kävijämäärästä päätellen ei juuri ketään.
Yksikään asiantuntija ei tänne vaivaudu eikä täällä juurikaan opiskelijoita näy.
Kreationistipalstalla on edelleenkin ehkä viitisen kertaa enemmän väkeä mutta ei sielläkään kovin monia ole.
Mitä opimme tästä? Sen että ylivoimaisesti suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta oma alkuperä vähääkään. Heille riittää kunhan selviävät päivittäisistä rutiineistaan ja että saavat hiukan jotakin hupia jostakin.
Minä taas ajattelin jo teini-iässä että otanpa selvää siitä juuristani. Ja otin.
Ensin ajattelin että evoluutiohan se minut tänne pukkasi, mutta todella huolellisesti asiaan paneuduttuani huomasin että ei hitsi, eihän tutkijoilla ole mitään varmaa käsitystä yhtään mistään ja että teoriat ja käsitykset ovat alatimuuttuvassa tilassa, siis pelkkiä pähkäilyn tuotteita. Ja sama rumba vain jatkuu.
--Järkevänä ihmisenä päätin sitten luoda katseeni kaikkeen siihen mitä maapallolla on.
Ja kas, täällähän on ihan kaiken mittaamisen ulkopuolella havaittavissa erinomaisen fiksuja ja ihmiselle ja eläimille hyödyllisiä asioita ja niin runsaasti että ihan väkisinkin pukkasi mieleen ajatus siitä että olisiko tämä kaikki tarkoituksellisen valmistajan tuotantoa?
Siis mietihän näitä: Tuhansittain viljavia syötävia kasveja maapallo ihan täynnä.
Erinomaisia rakennusmateriaaleja joka paikassa. Vettä tasaisesti lähes kaikkialla, ei niin että olisi vain yksi meri ja loppu aavikkoa. Veden kiertokulku, typen kiertokulku, hengityilman seos, auringonvalo miljardisosan sopivassa suhteessa, mäntyjä taloja varten, koivuja ja tiikkiä huonekaluja varten, metalleja ja muita mineraaleja autoja ja läppäreitä varten, ääniaallot ja radioaallot viestintää varten, jne. Siis täällä näyttäisi olevan juuri se kaikki mitä ihminen ikinä tarvitsee. Myös ne kesämökkirannat ja etelämerien saarten biitsit.
Näitä arvoja ei tiede mittaile millään barometrillä mutta silti nämä kaikki ovat havainoitavissa joten toki niistä saa tehdä myös omia johtopäätöksiä kukin.
Minä sanon että kaikki vaikkuttaa älylliseltä luomiselta. Onko joku samaa mieltä?
Ketä kiinnostaa elämän ja ihmisen alkuperä?
19
213
Vastaukset
- nimimerkki.toinen
Ehdottomasti on luojan luomaa nuo. Jos ei olisi, niin eipä olisi minun 63-jalkaisessani purjeveneessäni tiikkikantta. Eikä muuten olisi luojanluomassa purjepaatissani pariton määrä jalkoja.
- Reilustijärkeänäkyvissä
Juuri noin.
Jos ei olisi luonnonkumia niin minkähänlaiset muovirenkaat mersussani olisi? Varmaan jotkin lipsuttimet.
- SäälittävääTyhmyyttä
Sama valehteleva trolli. Sinä et ole ottanut selvää evoluutiosta muualta kuin Vartiotornista ja se ei taida olla tieteellinen julkaisu. Aikaisemmat tämänpäiväiset häirintäviestisi on jo ilmoitettu ylläpitäjälle. Toivottavasti bannia paukku häiriköinnistä.
Yli 65 % suomalaisista pitää itsestään selvänä ihmisen kehittymistä siten kuin evoluutioteoria asian esittää. Se ei ole keskusteluaiheena kovin kiinnostava. Kaltaisiasi uskonnollisia hourupäitä on pieni vähemmistö ja teillä ei ole pienintäkään tieteellistä näyttöä luojastanne, saati sitten 6000 vuotta vanhasta maapallosta. Oma änkyröimisessi keksittyine evoluutioteoriaan perehtymisine on lähinnä lapsellista.- Jasittennesössii
Juu, aika paljon yli 65 % suomalaisista uskoo evoluutioon koska heille on tenavasta alkaen niin opetettu eivätkä he välitä kyseenalaistaa oppimaansa.
Jasittennesössii kirjoitti:
Juu, aika paljon yli 65 % suomalaisista uskoo evoluutioon koska heille on tenavasta alkaen niin opetettu eivätkä he välitä kyseenalaistaa oppimaansa.
Minulle oli tenavasta lähtien opetettu, että Jumala loi kasvit, eläimet ja ihmisen. Nykyään pidän sitä kuitenkin vain uskonnollisena tarinana. Olin myös nuoruudessani ja nuorena aikuisena useita vuosia myös fundamentalistinen herätyskristitty, mutta uskalsin kyseenalaistaa oppimani jouduttuani sovittamattomaan älylliseen ristiriitaan omaksumani uskonopin kanssa. Pelko kyseenalaistaa oppimaansa taitaa koskea ainakin minun kokemukseni mukaan nimen omaan uskovia.
- Evouskohorjuu
agnoskepo kirjoitti:
Minulle oli tenavasta lähtien opetettu, että Jumala loi kasvit, eläimet ja ihmisen. Nykyään pidän sitä kuitenkin vain uskonnollisena tarinana. Olin myös nuoruudessani ja nuorena aikuisena useita vuosia myös fundamentalistinen herätyskristitty, mutta uskalsin kyseenalaistaa oppimani jouduttuani sovittamattomaan älylliseen ristiriitaan omaksumani uskonopin kanssa. Pelko kyseenalaistaa oppimaansa taitaa koskea ainakin minun kokemukseni mukaan nimen omaan uskovia.
Ihan hyvin tehty.
Minäkin kyseenalaistin syntymäluterilaisuuteni siinä missä kouluevoluutiouskonnonkin.
Pitää olla rohkeutta ja avarakatseisuutta ja todellista ennakkoluulottomuutta jotta saa muodostettua tarjolla olevasta informaatiosta realistisen todellisuutta vastaavan maailmankuvan.
Ei se ole minun vikani että evoluutioteoria on aivan totaalisen täynnä tieteellisesti todistamattomia ajatusjippoja jotka muuttuvat kaiken aikaa.
Se tässä onkin kummallista että jos joku uskaltaa kyseenalaistamaan evoluutioteorian harhakäsityksiä niin hän saa oitis tyhmän leiman kiihkoevolutionisteilta jotka ovat maailman herkkäuskoisinta roska-dna-evoluutiojäämä-uskoista porukkaa.
Eikö asioista pitäisi kyetä keskustelemaan sivistyneen rauhallisesti vaikka käsiteltävä asia olisi tullut mistä lähteestä tahansa?
Eivät asiat ole sillä ratkaistu että ne lakaistaan pohtimatta maton alle leimaamalla lähde hölmöksi.
Olen huomannut lukuisia kertoja että joskus totuus löytyykin mitä epätodennäköisimmästä lähteestä. Siksi keskityn aina itse asiaan enkä sen tuojaan. - myösajatellut
agnoskepo kirjoitti:
Mikähän tieteellinen yksittäinen fakta mahtaa olla se suurin syy joka sulkee pois luomisen
- Tiedesevaanedistyy
Evouskohorjuu kirjoitti:
Ihan hyvin tehty.
Minäkin kyseenalaistin syntymäluterilaisuuteni siinä missä kouluevoluutiouskonnonkin.
Pitää olla rohkeutta ja avarakatseisuutta ja todellista ennakkoluulottomuutta jotta saa muodostettua tarjolla olevasta informaatiosta realistisen todellisuutta vastaavan maailmankuvan.
Ei se ole minun vikani että evoluutioteoria on aivan totaalisen täynnä tieteellisesti todistamattomia ajatusjippoja jotka muuttuvat kaiken aikaa.
Se tässä onkin kummallista että jos joku uskaltaa kyseenalaistamaan evoluutioteorian harhakäsityksiä niin hän saa oitis tyhmän leiman kiihkoevolutionisteilta jotka ovat maailman herkkäuskoisinta roska-dna-evoluutiojäämä-uskoista porukkaa.
Eikö asioista pitäisi kyetä keskustelemaan sivistyneen rauhallisesti vaikka käsiteltävä asia olisi tullut mistä lähteestä tahansa?
Eivät asiat ole sillä ratkaistu että ne lakaistaan pohtimatta maton alle leimaamalla lähde hölmöksi.
Olen huomannut lukuisia kertoja että joskus totuus löytyykin mitä epätodennäköisimmästä lähteestä. Siksi keskityn aina itse asiaan enkä sen tuojaan.Tuossa oli järkeä. Noin toimii ennakkoluuloton tiedeihminen.
Kristittynä kunnioitan todella paljon evoluutiotukijoita sillä he ovat tuhansia kertoja vuosien vieriessä kyenneet tieteellisellä tutkimustyöllä osoittamaan edellisten sukupolvien evoluution todisteina pitämiä asioita epäkuranteiksi. (roska-dna)
Koulukirjoissa löytyy vieläkin ihmisen evoluutiosukupuita joissa on pantu periytymijärjestykseen sarja erilaisia apinoita mutta kun tiedemiehet sittemmin ovat päässeet porukalla tutkimaan huolellisesti toistensa fosssiililöytö-apinoita niin he ovat yksimielisesti tulleet siihen tulokseen että yhdenkää koulukirjojen sukutauluihin otetuista apinoista ei ole voitu katsoa olevan toinen toisensa jälkeläinen eikä varsinkaan ihmisen esivanhempi.
Ja niin jäljelle jäi vain tyhjä arvelu siitä että joku niistä olisi kenties voinut kehittyä lopulta ihmiseksi mutta kukaan ei tiedä että mikä niistä. Kun todisteet puuttuvat niin ne puuttuvat. Nyt puhutaankin ihmisen sukupensaasta jossa varsinaisia haaroja ei edes ole.
Kuten huomaat niin vaihtoehtoisia sukupuita kyllä löytyy yhtä monia kuin aikojen saatossa on ollut tutkijoitakin.
https://www.google.fi/search?q=ihmisen evoluutio&espv=2&biw=1366&bih=662&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiessSt-pjRAhVFFywKHYe8BV0Q_AUIBigB#imgdii=mkkex4yChomPhM:;mkkex4yChomPhM:;JN02Y26rNbVIoM:&imgrc=mkkex4yChomPhM:
- KiitoksiaPaljon
Aloittajan kirjoitus oli kaunis.
Näin minäkin haluan ajatella.
Olen koko ikäni koettanut muita vastauksia etsiä mutta mikään muu ei ole vakuuttanut.
Meidät on luotu. Sen kun myöntää niin olokin helpottuu ihan kummasti ja Joulukin on ihanampaa.- kjhkjhkjh
Aloittaja siinä komppaa omaa kirjoitustaan.Mutta kuka kissan hännän nostaa, jollei kissa itse. Olet surkean läpinäkyvä, mutta mikä siinä sitten. Elät omassa haavemaailmassasi. Kyllä se minulle passaa.
Hyvää joulua vaan sinullekin. - Avaaja
kjhkjhkjh kirjoitti:
Aloittaja siinä komppaa omaa kirjoitustaan.Mutta kuka kissan hännän nostaa, jollei kissa itse. Olet surkean läpinäkyvä, mutta mikä siinä sitten. Elät omassa haavemaailmassasi. Kyllä se minulle passaa.
Hyvää joulua vaan sinullekin.Ei tuo ollut minun, avaajan, kommentti, mutta nöyrästi tunnustan sen että sain hiukan ajatuksiani ohjailevaa apua eräältä joka sanoi minulle että kun tästedes tarkkailet kaikkea olevaista luonnossa niin mietihän sitä että voisiko kaiken taustalla olla joku ajatteleva hyväntahtoinen järkestelijä.
Ja minä ajattelin.
Esimerkiksi kyt kun on joulu niin tarjolla on valtavat määrät kauniita joulukukkia joita kaikki ostavat kilpaa. Mutta kenelle ne ostetaan? Eläimiä niiden kauneis ei ilahduta vähääkään, eikä paljon miehiäkään, mutta naisia sittäkin enemmän, jopa niin paljon että voisi helposti päätellä että maailman kukkien kauneus on tarkoitettu ennenkaikkea heidän ilokseen, vai mitä? - NaiiviaTunteilua
Avaaja kirjoitti:
Ei tuo ollut minun, avaajan, kommentti, mutta nöyrästi tunnustan sen että sain hiukan ajatuksiani ohjailevaa apua eräältä joka sanoi minulle että kun tästedes tarkkailet kaikkea olevaista luonnossa niin mietihän sitä että voisiko kaiken taustalla olla joku ajatteleva hyväntahtoinen järkestelijä.
Ja minä ajattelin.
Esimerkiksi kyt kun on joulu niin tarjolla on valtavat määrät kauniita joulukukkia joita kaikki ostavat kilpaa. Mutta kenelle ne ostetaan? Eläimiä niiden kauneis ei ilahduta vähääkään, eikä paljon miehiäkään, mutta naisia sittäkin enemmän, jopa niin paljon että voisi helposti päätellä että maailman kukkien kauneus on tarkoitettu ennenkaikkea heidän ilokseen, vai mitä?Menehän kotiisi kasvamaan.
- söin.hänet
kjhkjhkjh kirjoitti:
Hyvää joulua vaan sinullekin."Mutta kuka kissan hännän nostaa, jollei kissa itse."
Eläinlääkäri?
- Ressu1
On muutamanlaisia ihmisiä
1.uskovaisia jotka sivuttava tieteen uskonnolla joko fanaattisuuttaan ta ymmärtämättömyyttään
2.ihmisiä jotka luottavat tieteeseen
3.suuri massa joka ei ymmärrä eikä käsitä mitään - Wjnmjogd
Loistava kirjoitus aloittajalla. Median pitäisi ottaa oppia ja käyttää vai otsikkoja. Kaikki muut vastaukset ovat mielestäni sellaisia että ketä vain kirjoittajista voi tulla naamani eteen mutta taatusti saa turpaa koska naamani on niin kaunis. Tämä oli oikea Sipilän puhe TV:ssä kansalle. 10pistettä!
- kukatjamehiläiset
Oma alkuperäni ovat vanhempani ja tiedän missä he asuvat, joten eipä tarvi ihmetellä.
- ökddsas
Luotu on
https://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/g201401/luominen/ Aloittajan väittämille, että kuinka kaikki on hyvin tarkkaan säädettyä on näkökulmasta johtuva harha. Ei meidän kaikkeutemne perusarvoja ole säädetty meitä tai keksintöjämme varten, vaan me olemme syntyneet niiden seurauksena.
Yle:
"DNA-testien käyttö sukututkimuksen apuna kasvattaa suosiotaan. Riikka Piironen selvitti omat juurensa Afrikkaan saakka. Samoin on tehnyt jo arviolta 10 000 suomalaista...Lempääläläinen Riikka Piironen tietää sukujuurensa ihmiskunnan aamuhämärään saakka."
Uutisesta saattaa saada kuvan, että tutkimus antaa kovinkin tarkan historian. Ainoa, mitä voidaan melkoisella varmuudella sanoa muutamaa sukupolvea vanhemmista ajoista on, miltä alueelta esi-isä tai esiäiti on lähtöisin. Sekin on valtava parannus entiseen esimerkiksi historiantutkimuksen kannalta.
Eikä maksa paljon:
"Sukututkimuksessa käytettäviä perustestejä on kolme: isälinjan testi, äitilinjan testi ja kokonaisperimän testi. Ne maksavat testistä ja sen laajuudesta riippuen alle 100 dollarista yli 200 dollariin."
http://yle.fi/uutiset/3-9341160
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596865Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414825- 752647
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412009- 181788
- 301587
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151349- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137