Kolmen enkelin sanoma ja musiikki

Yksi-usko

On syytä muistuttaa, että Lusifer oli taivaassa kuoronjohtaja. Sen vuoksi musiikilla on väliä. Katso sarjat YouTubessa.

YouTubessa on hyviä adventistien tekemiä videoita, jotka koskevat musiikkia, ylistystä ja jumalanpalvelusta Ilmestyskirjan Kolmen enkelin sanoman (Ilm.14) sekä kovaan ääneen huutaneet enkelin (Ilm .18) valossa.

Osa 1:
https://www.youtube.com/watch?v=S8oK2WF5ucw&list=PLDQGA4vEj81YmXWvmLj2GIEjwhfyBeoof&index=1

Osa 2:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwoF_dFWFxw&list=PLDQGA4vEj81YmXWvmLj2GIEjwhfyBeoof&index=2

Osa 3:
https://www.youtube.com/watch?v=48f-4f7key8&list=PLDQGA4vEj81YmXWvmLj2GIEjwhfyBeoof&index=3

Osa 4:
https://www.youtube.com/watch?v=GSiQA0JPUg8&index=4&list=PLDQGA4vEj81YmXWvmLj2GIEjwhfyBeoof

62

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja minä olen taivaassa edelleenkin kapellimestarina. Kultaharppuorkesterin?

Kultaisia harppuja, kultaisia kruunuja ja kultaisia katuja osaa kuka vain lupailla, mutta sellaiset kultaesineet ja asiat kuuluvat ainoastaan lasten satumaailmaan, jota satumaailmaa lahkojen valtaapitävät tarjoavat esim. 10 % tulonsiirtoa tai jopa koko maallisen omaisuuden siirtoa lahkon nimiin ja sitä vastaan.

Kusettajia, petkuttajia ja huijareita on aina ollut ja adventtikirkko ja sen valtaapitävät eivät tee tässäkään mitään poikkeusta, muutoin kuin, että adventtikirkon itsensä kouluttamia huijareita on ollut olemassa vasta n. 150 vuotta.

• Yksi-usko

Alkaa huolettamaan tuo henkinen tilasi. Luuletko tosiaankin olevasi taivaassa? Oletko tosiaankin kapellimestarina kultaharppuorkesterissa? Jos vastaat noihin kysymyksiin myönteisesti, niin varovasti kehottaisin kääntymään psykiatrin puoleen.

• pyhpyhjapyh

Valheesi ei hetkauta.

• Suosittelen-

Tutustukaa Mauri Vikstenin raamatulliseen ilm.kirjan sanomaan.
        Enkelin sanoma http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Profeetallinen Sana/Profeetallinen Sana - 30 - Enkelin Sanoma.mp3

Yli kaksikymmentä tuntia, raikasta ja ihanaa julistusta.

• Yksi-usko

Videoissa kerrotaan selkeästi mitä Raamattu sanoo sellaisesta jumalanpalveluksesta, jossa ylistetään jumalaa, mutta jossa puuttuu Jumalan tuntemus.

Jumalanpalvelukset, jossa Jumalan Sanaa ei korosteta vaan sen sijaan tunteellista kiihotusta, ei ole Jumalasta vaan itsestään saatanasta.

Jer. 6:16
      "Näin sanoo Herra:
      - Pysähtykää ja katsokaa, minne olette menossa, ottakaa oppia menneistä ajoista! Valitkaa oikea tie ja kulkekaa sitä, niin löydätte rauhan. ".

Tuo sama jae jatkuu vielä seuraavasti:
      "Näin sanoin, mutta te vastasitte: "Emme kulje!".

Minä en ihmettele, miksi adventtikirkko on pieni verrattuna sellaisiin kirkkoihin, joissa kirkkoihin kuuluu rytmikkäämpi musiikki ja puhetyyli. Kyllä saatana osaa ihmisiä vetää puoleensa, mutta todellista rauhaa on tutkia Jumalan sanaa ja tehdä Hänen tahtonsa. Minun onneni on olla pienessä seurakunnassa rauhassa Jeesuksen kanssa.

• musiikki_on_Jumalan

Kuules nyt kun musiikki on Jumalan lahja, josta ihminen saa nauttia riippumatta siitä, lauletaanko sanoissa Raamatuntekstejä vaiko eikö. Kyllä se Pyhä Henki pystyy inspiroimaan muutakin tekstiä kuin sen mitä joku on Raamattuun joskus kirjoittanut. Itse sävellän musiikkia, jossa ei ole sanoja lainkaan ja senkin on PH inspiroinut. Lyriikan kirjoittajan lahjoista riippuen ne sanat sitten voivat olla hyviä tai ei-niin-hyviä riippuen siitä kuka niitä arvostelee.

PH voi käyttää hyväkseen vaikka ROCK-lyriikoita saadakseen ihmisen uskoon. Ei siihen tarvita välttämättä Raamatuntekstejä. Monasti minua puhuttelee jokin maallinen sanoitus myös hengellisesti. Sitä paitsi minua ei säveltäjänä lainkaan puhuttele sellaiset sanat, jotka sisältävät pelkkiä Raamatun ja uskovaisten kliseitä ja kapulakieltä. Raamattu ei ole kovin runollinen. Kaunista suomenkieltä voidaan paljon kauniimmin muuttaa hengellisen musiikin tekstiksi nykysuomella kuin kliseisellä kapulakielellä.

Ei ole olemassa sellaista musiikkia, mitä PH ei pystyisi käytämään hyväkseen. Jos joku musiikkityyli tai laji ei ole sinun mieleesi, ota huomioon, että jotakin toista se voi puhutella syvästikin. Musiikki on siitä ihmeellinen asia, että se iskee syvälle sisällemme ja puhuttelee meitä ihan eri tasolla kuin esimerkiksi puhe. Jos jokin musiikkityyli ei puhuttele sinua, rukoile vaikka sen aikana ja keskity sen jälkeen taas muuhun ohjelmaan tai poistu sitten vaikka koko tilaisuudesta jos se ei ole sinua varten. Anna Jumalan työskennellä muissa ihmisissä sillä kielellä, jota he parhaiten ymmärtävät. Jos se ei ole samaa kuin sinun kielesi muista, että Jumala rakastaa silti heitäkin ja niin tulee sinunkin rakastaa.

• Yksi-usko
      • soijanakko

Olipas hienoa kuultavaa.Kiitos Yksi-usko.

• Henkisesti epävakaat ja mieleltään sairaat ihmiset viihtyvätkin pienessä poppoossa samankaltaistensa seurassa. Muualla ympärillä olevat ihmiset ovat heidän mielestään vääräuskoisia ja outoja. Nämä henkisesti sairaat ja harhakuvitelmissaan olevat lahkonsa orjat kokoontuvat yhteen esim. lauantaiaamuisin mammonan perässä himoissaan vaeltelevien johtajiensa kusetustilaisuuksiin.

• Yksi-usko

Minä olen mielelläni myös sellaisten kanssa, jotka ovat eri mieltä. Adventtikirkon oppi on kuitenkin kokonaan niiiiin Raamatunmukaista. Toisissa seurakunnissa on jotain Raamatun oppia, mutta paljon perinnäistapoja, joita kunnioitetaan ohi Raamatun.

• pyhpyhjapyh

Valheesi ei kuule hetkauta.

• hölöpölö
        Yksi-usko kirjoitti:

Minä olen mielelläni myös sellaisten kanssa, jotka ovat eri mieltä. Adventtikirkon oppi on kuitenkin kokonaan niiiiin Raamatunmukaista. Toisissa seurakunnissa on jotain Raamatun oppia, mutta paljon perinnäistapoja, joita kunnioitetaan ohi Raamatun.

Ei todellakaan ole kokonaan Raamatun mukaista.

• perinnäissääntöjä
        Yksi-usko kirjoitti:

Paljon niitä perinnäistapoja on adventtikirkossakin. Pukeutumisohjeet, kasvisruoan ihannoiminen, alkoholittomuus, muut elämäntapaohjeet, Whiten korostaminen profeettana, yms ovat kaikki adventtikirkon perinnäissääntöjä. Eipä niitä Jumalan ohjeina Raamatusta löydy.

• ertttkkl

Raamattu ei korosta tuleennuita enkeleitä. Jotenkin häiritse tuojulists Ilmestyskirjan selkeää sanomaa! ;jbddkö tuo tuon vääärän proeetan julistusa!?

Raaattu ontotta! Bible code on totta!
      http://exodus-codes.com/BibleCodes3.htm
      ELLEN WHITE ON VÄÄRÄ PROIFEETTA(False prophet)
      http://exodus-codes.com/fab/ellenwhite.htm
      Ellen White - The heart embezzeled and kneaded. - False prophet.
      Voiko luottaaa väärään profeettaan!?

JEESUKSEN TAKAISINTULTUA KAIKKI VIETTÄVÄT SITTEN SABATTA!
      VOIKO PELASTUA VÄÄRÄN PROFEETAN JOIKOISSAKIN?

• Yksi-usko

Profetian lahjan saanut tutkitaan Raamatulla. Jos opetus on sopusoinnussa Raamatun kanssa, niin sitten ei ole kyse väärästä profetiasta. Jos profetia on ristiriidassa Raamatun kanssa, niin kyse on väärästä profetiasta. Voitko esittää todisteen, jossa White olisi ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa?

• pyhpyhjapyh

Bible Code on pelkkä eksytys ja puhdasta soopaa, jolla ei ole Raamatun kanssa mitään tekemistä.

• kato_ite
        Yksi-usko kirjoitti:

Profetian lahjan saanut tutkitaan Raamatulla. Jos opetus on sopusoinnussa Raamatun kanssa, niin sitten ei ole kyse väärästä profetiasta. Jos profetia on ristiriidassa Raamatun kanssa, niin kyse on väärästä profetiasta. Voitko esittää todisteen, jossa White olisi ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa?

Tuota ei olisi kannattanut sanoa Whiten raamatunvastaisuudesta. Niitähän löytyy.

• Yksi-usko

Tämä teksti on lyhennettynä Piikkiön adventtiseurakunnan sivulta:

Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa."1. Kor. 14:1

Uuden testamentin mukaan PROFEETOILLA oli seuraavia TEHTÄVIÄ:
        1. He AVUSTIVAT SEURAKUNNAN PERUSTAMISESSA
        Seurakunta on rakennus, "jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus" (Ef. 2:20).
        2. He ROHKAISIVAT SEURAKUNTAA LÄHETYSTYÖHÖN
        Profeettojen kautta Pyhä Henki valitsi Paavalin ja Barnabaan heidän 1. lähetysmatkalleen (Ap. t. 13:1,2) ja antoi ohjeita (Ap. t. 16:6-10).
        3. He RAKENSIVAT SEURAKUNTAA
        "Profetoiva rakentaa seurakuntaa," Paavali kirjoitti korinttilaisille. "Se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa" (1. Kor. 14:4,3). Jumalan antoi profetian lahjan seurakunnalle "varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen" (Ef. 4:12).
        4. He YHDISTIVÄT JA SUOJELIVAT SEURAKUNTAA
        Profeetat edistivät seurakunnassa uskon yhteyttä ja suojelivat seurakuntaa vääriltä opeilta, jotta seurakunnan jäsenet eivät olisi "alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä" (Ef. 4:14).
        5. He VAROITTIVAT TULEVISTA VAIKEUKSISTA
        Yksi Uuden testamentin profeetoista varoitti lähestyvästä nälänhädästä. Sen johdosta seurakunta aloitti avustusohjelman (Ap. t. 11:27-30). Toiset profeetat varoittivat Paavalia pidätyksestä ja vankeudesta (Ap. t. 20:23; 21:4,10-14).
        6. He VAHVISTIVAT USKOA KRIISITILANTEISSA
        Ensimmäisessä seurakuntien yhteisessä yleiskokouksessa Pyhä Henki ohjasi seurakuntaa ratkaisuun pakanakristittyjä koskevassa kiistakysymyksessä. Sitten Henki vahvisti profeettojen kautta uskovia oikeassa opissa. Kun kokouksen päätöksestä kerrottiin jäsenistölle, "Juudas ja Silas, jotka hekin olivat profeettoja, puhuivat veljille monin sanoin rohkaisten ja vahvistaen heitä" (Ap. t. 15:32).

Raamattu esittää useita PERIAATTEITA, joiden avulla voimme EROTTAA AIDON PROFETOIMISEN LAHJAN VÄÄRÄSTÄ.
        1. Onko sanoma SOPUSOINNUSSA RAAMATUN KANSSA?
        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on" (1. Kor. 4:6, VKR). Profeetan sanomien tulee olla sopusoinnussa Raamatun pyhien kirjoitusten kanssa. Myöhempi profeetta ei saa olla ristiriidassa aikaisempien profeettojen kanssa. Pyhä Henki ei puhu vastoin aikaisemmin antamaansa todistusta, sillä Jumalan luona "ei mikään muutu, ei valo vaihdu varjoksi" (Jaak. 1:17).
        2. TOTEUTUVATKO ENNUSTUKSET?
        "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. älkää kuulko häntä" (5. Moos. 18:21,22; vrt. Jer. 28:9). Vaikka ennustukset voivat muodostaa suhteellisen pienen osan profeetallisesta sanomasta, niiden paikkansapitävyys on osoitettava.
        3. TUNNUSTAAKO PROFEETTA KRISTUKSEN LIHAAN TULEMISEN?
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta" (1. Joh. 4:2,3). Tässä on kysymys enemmästä kuin pelkästään sen tunnustamisesta, että Jeesus Kristus eli maan päällä. Oikean profeetan on tunnustettava Raamatun opetus Kristuksen lihaan tulemisesta - uskottava hänen jumaluuteensa ja ennalta olemiseensa, hänen neitseelliseen syntymäänsä, todelliseen ihmisyyteensä, synnittömään elämäänsä, sovittavaan uhrikuolemaansa, ylösnousemukseensa, taivaaseen astumiseensa, välittäjän työhönsä taivaassa ja hänen toiseen tulemukseensa.
        4. TUOTTAAKO profeetta HYVÄÄ VAI PAHAA HEDELMÄÄ? 
        Profeetallinen sana tulee julki siten, että ihmiset puhuvat "Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet" (2. Piet. 1:21). Voimme tunnistaa väärät profeetat heidän hedelmistään. "Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. Hedelmistä te siis tunnette heidät" (Matt. 7:17-20).
        Tämä neuvo on ratkaisevan tärkeä arvioitaessa profeetan väitteitä. Siinä puhutaan ensin profeetan elämästä. Se ei tarkoita, että profeetan pitäisi olla ehdottoman täydellinen - Eliakin oli samanlainen ihminen kuin me, "yhtä vajavainen" (Jaak. 5:17, VKR). Mutta profeetan elämässä tulee näkyä Hengen hedelmiä, ei lihan tekoja (ks. Gal. 5:19-23). Toiseksi tämä periaate koskee myös profeetan vaikutusta. Mitä seurauksia on nähtävissä niiden elämässä, jotka ottavat vastaan sanoman? Varustavatko profeetan sanomat Jumalan kansaa toteuttamaan sille annettua tehtävää ja yhdistävätkö ne seurakunnan jäseniä uskossa (Ef. 4:12-16)?

Jokaisen, joka väittää omaavansa profetoimisen lahjan, tulee alistua näin RAAMATULLA KOETELTAVAKSI. Jos hän täyttää nämä arvosteluperusteet, voimme luottaa siihen, että Pyhä Henki on todella antanut tuolle henkilölle profetoimisen lahjan.

• Yksi-usko

Profeetat voimme siis koetella Raamatulla. Se kylläkin edellyttää sitä, että luemme Jumalan Sanaa.

Onko Bible Code samaa kuin Dan Brownin Da Vinci -koodi? Kaikki tällaiset kooditkin koetellaan Raamatulla. Jos ne ovat pienimmässäkään määrin Raamatun vastaisia, ne ovat saatanasta.

• Yksi-usko
      • kerettiläinen-

Olen samaa mieltä, että tuo Viktor Klimenko Jerusalem on aivan ihana. Kiitos !

Varsinkin vielä, kun ajattelee, että uusi Jerusalem kultakatuineen on vertauskuva siitä seurakunnasta, jonka Jumala itse rakentaa.

Jes.54
        1 Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
        2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
        3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
        4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.
        5 Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
        6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut-nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
        7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
        8 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
        9 Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
        10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
        12 minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
        13 Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.
        14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.

• Yksi-usko

Olen aiemmin pitänyt tuosta Cohenin kappaleesta, mutta nyt olen täysin muuttanut mieleni. Mielestäni Leonard Cohenin Hallelujah ei sovi missään tapauksessa kirkkoon laulettavaksi eikä kristitylle edes kuunneltavaksi. Miksi? Koska se on ylistyslaulu haureudelle. Laulu kertoo Daavidin ihastuksesta Batsebaan kts. kertomus Raamatusta 2. Sam. 11->. Laulussa kerrotaan, kuinka kuningas Daavid ihastuu Batsebaan, joka oli kylpemässä katolla. Raamatusta voimme lukea, mitä tuo himo sai aikaan: Tehtiin murha (rikottiin Jumalan käskyä älä tapa). Daavid laitatti tarkoituksella Urian (Batseban miehen) eturintamaan, keskelle kiivainta taistelua, jolloin Uria sai surmansa. Jumala rankaisi Daavidia, niin että Daavidin ja Batseban poika kuoli.

Laulusta on hieman erilaisia sanoituksia jopa tekijän itsensä esittämänä (olen lukenut)? Yhdessä versiossa kyseenalaistetaan Jumalan olemassa olo; kolmas säkeistö alkaa seuraavasti: Maybe there's a God above, joka on suomennettuna: Ehkä Jumala on yläpuolella. Tämähän kyseenalaistaa jo Jumalan olemassaolon.

Tämä on juuri saatanan juoni tuoda mukaan jotakin Raamatusta, mutta pilkata Jumalaa. Näissä pitää olla hyvin tarkkana!

• kysynpävaan

Oli mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea Jumalan nimessä tehdään

• Mistä on peräisin sellainen "tieto", että Lusifer oli taivaassa kuoronjohtaja?

Muistutan taas, että nimi Lusifer perustuu vain erään väärin tulkitun Jesajan 14:12 jakeen latinankieliseen käännökseen. Suomalaisessa Raamatussa siinä lukee Kointähti.

Ellen White on runoillut pitkät tarinat taivaallisten hahmojen seikkailuja. Ne eivät perustu Raamattuun, vaan ovat silkkaa mielikuvitusta.

• kysynpävaan

Olet varmaan lukenut useampiakin Whiten kirjoja?

• Yksi-usko

Minulle ei Whiten kirjoja ole juurikaan, joten en niistä tiedä. Mutta annan sinulle linkkejä ja Raamatun tietoa:

Alla oleva linkki on ehkä suosituimpaan englanninkieliseen Raamatun versioon: The Holy Bible King James Version
        http://www.biblestudytools.com/kjv/ezekiel/28.html

Tässä on kopio Hes.28:13, jossa tuosta tapahtumasta kerrotaan
        "13 Thou hast been in Eden the garden of God; every precious stone was thy covering, the sardius, topaz, and the diamond, the beryl, the onyx, and the jasper, the sapphire, the emerald, and the carbuncle, and gold: the workmanship of thy tabrets and of thy pipes was prepared in thee in the day that thou wast created."

Tuossa loppuosassa kerrotaan ammattitaidosta ja soittimista; the workmanship tarkoittaa ainakin minun ymmärtääkseni ammattitaitoa, tabrets tarkoittaa tampuriineja ja pipes kaiketikin huiluja.

Alla oleva toinen linkki on ruotsinkieliseen Raamattuun:
        https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hesekiel 28:2-26&version=SFB15

Tässä on kopio Hes.28:13, jossa kerrotaan sama asia ruotsiksi:
        "13 
        Du var i Eden, Guds lustgård,
            höljd i alla slags ädelstenar:
                karneol, topas och kalcedon,
            krysolit, onyx och jaspis,
                safir, granat och smaragd.
            Med guld var dina tamburiner
                och flöjter utsmyckade,
            framställda den dag du skapades."

Tuossa loppuosassa kerrotaan, että kultaa olivat sinun tamburiinisi ja huilut koristellut.

En pitäisi lainkaan vääränä näiden Raamatun jakeiden perusteella väittää Kointähteä (joka myös Lusiferina tunnetaan) kuoronjohtajaksi.

Annan vielä yhden linkin, jossa voit verrata eri käännöksiä, myös Hebreankielisiä jn.
        https://www.blueletterbible.org/index.cfm

Minä en ole tuosta linkistä etsinyt vielä asiaa.

• Yksi-usko kirjoitti:

Minulle ei Whiten kirjoja ole juurikaan, joten en niistä tiedä. Mutta annan sinulle linkkejä ja Raamatun tietoa:

Alla oleva linkki on ehkä suosituimpaan englanninkieliseen Raamatun versioon: The Holy Bible King James Version
        http://www.biblestudytools.com/kjv/ezekiel/28.html

Tässä on kopio Hes.28:13, jossa tuosta tapahtumasta kerrotaan
        "13 Thou hast been in Eden the garden of God; every precious stone was thy covering, the sardius, topaz, and the diamond, the beryl, the onyx, and the jasper, the sapphire, the emerald, and the carbuncle, and gold: the workmanship of thy tabrets and of thy pipes was prepared in thee in the day that thou wast created."

Tuossa loppuosassa kerrotaan ammattitaidosta ja soittimista; the workmanship tarkoittaa ainakin minun ymmärtääkseni ammattitaitoa, tabrets tarkoittaa tampuriineja ja pipes kaiketikin huiluja.

Alla oleva toinen linkki on ruotsinkieliseen Raamattuun:
        https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hesekiel 28:2-26&version=SFB15

Tässä on kopio Hes.28:13, jossa kerrotaan sama asia ruotsiksi:
        "13 
        Du var i Eden, Guds lustgård,
            höljd i alla slags ädelstenar:
                karneol, topas och kalcedon,
            krysolit, onyx och jaspis,
                safir, granat och smaragd.
            Med guld var dina tamburiner
                och flöjter utsmyckade,
            framställda den dag du skapades."

Tuossa loppuosassa kerrotaan, että kultaa olivat sinun tamburiinisi ja huilut koristellut.

En pitäisi lainkaan vääränä näiden Raamatun jakeiden perusteella väittää Kointähteä (joka myös Lusiferina tunnetaan) kuoronjohtajaksi.

Annan vielä yhden linkin, jossa voit verrata eri käännöksiä, myös Hebreankielisiä jn.
        https://www.blueletterbible.org/index.cfm

Minä en ole tuosta linkistä etsinyt vielä asiaa.

Hesekielin 28:11–19 on "Valitusvirsi Tyroksen kuninkaasta".

Tarvitaan paljon luovaa väärin lukemista, että siitä löytää jonkun Lusifer-nimisen paholaisen ja vieläpä kuoronjohtajuuden.

• kysynpävaan kirjoitti:

Olet varmaan lukenut useampiakin Whiten kirjoja?

Sellaiseenkin turhuuteen olen joskus aikaani haaskannut.

• Yksi-usko
        v.aari kirjoitti:

Hesekielin 28:11–19 on "Valitusvirsi Tyroksen kuninkaasta".

Tarvitaan paljon luovaa väärin lukemista, että siitä löytää jonkun Lusifer-nimisen paholaisen ja vieläpä kuoronjohtajuuden.

Tuossa Heselielin kirjan 28 luku. Oliko sinun mielestäsi Tyyron kuningas Eedenissä? Oliko hän kerubi? Suistiko Jumala hänet alas Eedenistä? Kannattaisi lukea uudestaan tuo Hesekielin kirjan luku.

Minun mielestäni luku kertoo aivan selvästi paholaisesta, joka syöstiin Eedenistä maan päälle. Hän menetti korkea-arvoisen asemansa ylpeyden tähden.

Hesekiel 28:1-26
        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:

2. "Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
        3. ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
        4. viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi,
        5. ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -
        6. sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
        7. sentähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmat pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
        8. He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
        9. Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
        10. Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra."
        11. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        12. "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        13. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
        14. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        16. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
        17. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
        18. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        19. Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."
        20. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        21. "Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan
        22. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
        23. Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
        24. Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
        25. Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
        26. He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."

• Yksi-usko
        v.aari kirjoitti:

Sellaiseenkin turhuuteen olen joskus aikaani haaskannut.

Turhuuteen??? Haaskannut aikaasi??? Kannattaisi pyytää todellakin Pyhän Hengen ohjausta, silloin kun lukee Raamattua.

Minusta taas tuntuu, että kaikki muu kuin Raamatun lukeminen on ajan haaskausta. Varsinkin yrittää ihmisjärjellä spekuloida Raamattua. Se on hyvin naurettavaa eikä johda mihinkään.

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

Turhuuteen??? Haaskannut aikaasi??? Kannattaisi pyytää todellakin Pyhän Hengen ohjausta, silloin kun lukee Raamattua.

Minusta taas tuntuu, että kaikki muu kuin Raamatun lukeminen on ajan haaskausta. Varsinkin yrittää ihmisjärjellä spekuloida Raamattua. Se on hyvin naurettavaa eikä johda mihinkään.

Kysymyshän olikin Whiten kirjojen lukemisesta ja itsekin totesit:"Minusta taas tuntuu, että kaikki muu kuin Raamatun lukeminen on ajan haaskausta."

Ellen White on monille adventisteille suorastaan epäjumalan asemassa.

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

Tuossa Heselielin kirjan 28 luku. Oliko sinun mielestäsi Tyyron kuningas Eedenissä? Oliko hän kerubi? Suistiko Jumala hänet alas Eedenistä? Kannattaisi lukea uudestaan tuo Hesekielin kirjan luku.

Minun mielestäni luku kertoo aivan selvästi paholaisesta, joka syöstiin Eedenistä maan päälle. Hän menetti korkea-arvoisen asemansa ylpeyden tähden.

2. "Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
        3. ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
        4. viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi,
        5. ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -
        6. sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
        7. sentähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmat pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
        8. He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
        9. Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
        10. Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra."
        12. "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        13. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
        14. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        16. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
        17. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
        18. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        19. Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."
        22. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
        23. Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
        24. Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
        25. Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
        26. He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."

>> 13. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. <<

Tämäkin on vertauskuvallista tekstiä, jossa "kalliit kivet" kuvaavat niitä lahjoja ja ominaisuuksia, joita paholainen oli saanut Jumalalta kuten jakeessa 12 kerrotaan:"Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa."

Paholainen alkoi pitää kaikkea tätä Jumalalta lahjaksi saamaansa omana ansionaan, aivan kuten Israelin kansakin.

17.:"Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi."

Hes.16
        1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ilmoita Jerusalemille sen kauhistukset
        3 ja sano: Näin sanoo Jerusalemille Herra, Herra: Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta; isäsi oli amorilainen ja äitisi heettiläinen.
        4 Ja näin oli sinun syntymäsi: sinä päivänä, jona synnyit, sinulta ei leikattu napanuoraa, sinua ei pesty vedellä, että olisit puhdistunut, sinua ei hierottu suolalla eikä sinua kääritty kapaloihin.
        5 Ei kenkään sinua säälinyt, niin että olisi tehnyt sinulle mitään tällaista ja armahtanut sinua, vaan sinut pantiin heitteille kedolle: niin halpana pidettiin sinun henkesi sinä päivänä, jona synnyit.
        6 Mutta minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, kun sätkyttelit verissäsi. Ja minä sanoin sinulle, kun olit siinä verissäsi: 'Sinun pitää elämän' -niin sanoin minä sinulle, kun olit siinä verissäsi: 'Sinun pitää elämän,
        7 minä teen sinut kymmentuhansiksi kuin pellon laihon'. Sitten sinä vartuit, tulit isoksi ja ehdit kauneimpaan kukoistukseesi, rintasi paisuivat, ja hiuksesi kasvoivat; mutta vielä sinä olit alaston ja paljas.
        8 Niin minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, ja katso, sinun aikasi oli lemmen aika. Ja minä levitin liepeeni sinun ylitsesi ja peitin häpysi. Ja minä vannoin sinulle ja menin liittoon sinun kanssasi, sanoo Herra, Herra; ja sinä tulit minun omakseni.
        9 Minä pesin sinut vedellä, huuhtelin sinut verestäsi ja voitelin sinut öljyllä.
        10 Minä puetin sinut kirjaeltuihin vaatteisiin, kengitsin sinut sireeninnahkakenkiin, sidoin päähäsi hienopellavaisen siteen ja hunnutin sinut silkillä.
        11 Minä koristin sinut koruilla, panin rannerenkaat käsiisi ja käädyt kaulaasi,
        12 panin nenärenkaan nenääsi, korvarenkaat korviisi ja päähäsi kauniin kruunun.
        13 Niin koristettiin sinut kullalla ja hopealla, sinun pukusi oli hienoa pellavaa, silkkiä ja kirjaeltua vaatetta, ja sinä sait syödä lestyjä jauhoja, hunajata ja öljyä. Sinusta tuli ylenmäärin kaunis, ja sinä kelpasit kuninkaalliseen arvoon.
        14 Ja sinun maineesi kulki pakanakansoihin kauneutesi tähden, sillä se oli täydellinen niiden kaunistusten takia, jotka minä sinun yllesi panin; sanoo Herra, Herra
        15 Mutta sinä luotit kauneuteesi ja harjoitit haureutta maineesi nojalla ja vuodatit haureuttasi jokaiselle ohikulkijalle: 'Saakoon tuokin!'

• Yksi-usko
        kerettiläinen- kirjoitti:

Kysymyshän olikin Whiten kirjojen lukemisesta ja itsekin totesit:"Minusta taas tuntuu, että kaikki muu kuin Raamatun lukeminen on ajan haaskausta."

Väite: "Ellen White on monille adventisteille suorastaan epäjumalan asemassa. "

Ehkä Amerikassa, mutta ei minusta kuitenkaan Suomessa. Varmaan johtuu siitä, että White ei ole suomalainen.

• Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

Väite: "Ellen White on monille adventisteille suorastaan epäjumalan asemassa. "

Ehkä Amerikassa, mutta ei minusta kuitenkaan Suomessa. Varmaan johtuu siitä, että White ei ole suomalainen.

Minä en esim. puhu koskaan Whitestä kotona, vaikka olenkin adventisti. Ehkä se johtuu siitä, että olen liittynyt adventtikirkkoon toisesta kirkkokunnasta ja ollut jo ennen sitä uskossa. Minusta Whiteä ei korosteta niin paljon kirkossa kuin esim. tällä palstalla annetaan ymmärtää. Vaikka White ei minulle niin paljon merkitse, seuraan kuitenkin mielenkiinnolla, miten hänen profetiansa toteutuvat.

• Yksi-usko kirjoitti:

Miten ihmeessä Hesekielin kirjan kirjoittaja olisi yhtäkkiä hypännyt aivan eri aiheeseen? Profetia Tyrosta vastaan alkaa jo luvusta 26.

Jos hänellä oli kerrottavaa paholaisen historiasta, miksei hän sano sitä selvästi?

Juutalaisessa profetiakirjallisuudessa käytetään paljon voimakasta metaforaa ja kitkerää ironiaa.

Tyros sai erityisen katkerat manaukset niskaansa, koska se oli ollut jo kuningas Davidin ajoista ystävyyssopimuksessa Juudean ja Israelin kanssa, mutta sittemmin ryhtyi opportunistisesti käyttämään Juudean heikkoja hetkiä hyökätäkseen sitä vastaan.

Tyroksen kuningas muuten piti itseään jumalolentona. 28:2 muotoilee tämän aivan suoraan, ilman ironiaa.

Jos jaksat lukea englannin kieltä, tässä on aika hyvä artikkeli aiheesta:
        http://www.biblicalresearchinstitute.com.au/does-satan-lurk-in-ezekiel-28.html

Hesekielin 28. luvun tulkitseminen paholaisen historiaksi on varsin uusi ilmiö. Se keksittiin vasta uskonpuhdistuksen yhteydessä.

• Yksi-usko kirjoitti:

Meillä kaikilla on kyllä ihan helppo pääsy Raamatun teksteihin. Niitä ei ole tarpeen kopioida tänne. Se on vain keskustelutilan tuhlaamista ja vaikeuttaa omien lauseiden löytämistä.

Jos joku on tästä eri mieltä, sanokoon vaikkapa tähän väliin.

• Yksi-usko
        v.aari kirjoitti:

Meillä kaikilla on kyllä ihan helppo pääsy Raamatun teksteihin. Niitä ei ole tarpeen kopioida tänne. Se on vain keskustelutilan tuhlaamista ja vaikeuttaa omien lauseiden löytämistä.

Mikä sinulla on Raamatun tekstejä vastaan? Olet niistä ennenkin minulle huomauttanut. Raamatun tekstit ovat tämän palstan ainoa suola.

• Yksi-usko kirjoitti:

Mikä sinulla on Raamatun tekstejä vastaan? Olet niistä ennenkin minulle huomauttanut. Raamatun tekstit ovat tämän palstan ainoa suola.

Voi hyvä tavaton sinua, yksinkertainen Usko!

Mitä sinulla on kissoja vastaan?

Liika suola pilaa ruoan.

Pitkien Raamatun tekstien laittaminen tänne keskustelupalstalle on huonoa keskustelukulttuuria. On parempi kirjoittaa sen sijaan viittaus niin kuka tahansa voi lukea itse.

Lyhyet lainauset ovat eri asia.

Mikset tosiaan kopioi tänne koko Raamattua? Siinä sitä olisi suolaa!

• kerettiläinen-
        v.aari kirjoitti:

Yleensä pyrin välttämään liian pitkiä Raamatun lainauksia, mutta joskus jonkin asian vertauskuvallisuus ei aukea parin jakeen avulla.

Mutta täytyy varmaan sitten selitellä enemmän asiaa, vaikka se on itselle työläämpää, niin säilyy tämä keskustelupalstana.

• kerettiläinen- kirjoitti:

Yleensä pyrin välttämään liian pitkiä Raamatun lainauksia, mutta joskus jonkin asian vertauskuvallisuus ei aukea parin jakeen avulla.

Mutta täytyy varmaan sitten selitellä enemmän asiaa, vaikka se on itselle työläämpää, niin säilyy tämä keskustelupalstana.

Ei kai siihen mitään tarkkaa rajaa voi laittaa, minkä pituinen lainaus on vielä keskustelua.

Kysymys on siitä, onko viestin olennainen sisältö pelkkää lainausta.

• Yksi-usko

Ei sinun, kerettiläinen, tarvitse v.aarilta kysellä, miten tänne kirjoitellaan. On totta, että koko luku Raamatusta antaa oikeamman käsityksen kuin yksi jae. Jos itse alkaa selittelemään, niin ei niitä sepustuksia kukaan jaksa lukea eikä niistä saa oikeaa käsitystä. v.aairlle on vain hyväksi, jos saa lukea Raamatun lukuja.

• adventisti

Kristillisiä kirjoja on paljon kristillisissä kirjakaupoissa, mutta kirja "Suuri Taistelu" on yksi parhaista kirjoista mitä olen lukenut ja mielenkiintoisin. Vaikka ei täydellinen olisikaan.
        Ellenikin kehoitti tutkimaan suurempaa valoa Raamattua.

• Yksi-usko kirjoitti:

Ei sinun, kerettiläinen, tarvitse v.aarilta kysellä, miten tänne kirjoitellaan. On totta, että koko luku Raamatusta antaa oikeamman käsityksen kuin yksi jae. Jos itse alkaa selittelemään, niin ei niitä sepustuksia kukaan jaksa lukea eikä niistä saa oikeaa käsitystä. v.aairlle on vain hyväksi, jos saa lukea Raamatun lukuja.

Hei höpsö,

minulla on Raamattu. Sen lisäksi minulla on käytettävissä useampia tapoja tutkia Raamattua tietokoneen avulla.

Se, että sinä kopioit tänne pitkät pätkät suoraa lainausta Raamatusta, ei lisää minun Raamatun sanan lukemistani tippaakaan, vaan pelkästään häiritsee keskustelua täällä.

• Yksi-usko kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä, että itse tehtyjä sepustuksia ei kukaan jaksa lukea,

miksi sitten kirjoitat tänne itse keksimiäsi sepustuksia?

Olisiko sitten asiat hyvin, jos koko Internet pumpattaisiin täyteen Raamatun tekstiä? Ja kukaan ei ikinä sanoisi tai kirjoittaisi mitään muuta kuin Raamatun lauseita tai tietysti mieluummin vähintään kokonaisia lukuja.

Odotan mielenkiinnolla, millä Raamatun lainauksella vastaat tähän.

• Yksi-usko

Lisäys edelliseen: tuon ruotsinkielisen Raamatun nimi on Svenska Folkbibeln, Ruotsissa yleisesti käytössä oleva Raamattu.

• Joulut.juhlittu
    • >>> On syytä muistuttaa, että Lusifer oli taivaassa kuoronjohtaja. Sen vuoksi musiikilla on väliä. Katso sarjat YouTubessa. >>>

Että oikein kuoronjohtaja. Naiskuoron, mieskuoron vai sekakuoron? Uskovaisten ollessa kyseessä niin veikkaisin sekavan kuoron.

Mutta onhan se hupaisaa näissä peräkylän surkeissa pikkujumalissa, että niitä kiinnostaa oikein musiikkikin että mitä kuunnellaan.

Kuuntelet väärää musiikkia ja jumala vetää cd-levyn sieraimeen ja poikittain. Mikäli oikein veikkaan, niin Jahve makaa kuolleensa siellä taivaallisessa kammarissaan, kun on jo miljoona levyä poikittain nenässä, eikä ole ilmaa saanut vuosikymmeniin ja tukehtunut ressukka sinne, syntien ynnäilyn lomaan.

Sitten kristitty ja kristinuskon harrastaja heti seuraavassa lauseessa kehtaa väittää, että se on kuulkas meitin jumalan suunnaton armo, jonka avulla päästään taivaaseen, mutta juuri ennen sitä on taivasehtojen lsiukkeena ollut vaikkapa juuri oikeanlainen musiikki, joka pitää jumalan sierainten savut piilossa.

Uskot vain, niin taivaaseen päästään ja sitten sivulauseessa tulee, että sapatti, oikea ruoka, oikea musiikki, oikea pukeutuminen, sapatti, sapatti, ruoka, sapatti, sapatti, ruoka, sapatti, sapatti, ruoka ja sapatti. Vain armo siis, plus sapatti ja ruoka ja musiikki ja pukeutuminen. Armo vain. Plus sapatti, ruoka, musiikki ja pukeutuminen.

• Tuosta muistuu mieleen se tajunnan räjäyttävä elämys, kun kävin kuuntelemassa Siiloan-seurakunnan satapäistä "Pyhällä Hengellä täytettyä" kuoroa.

• Yksi-usko

Armosta me olemme pelastetut. Yksin armosta ilman omia ansioita. Kaikki on Jeesuksen ristinkuolemalla lunastetut. Me olemme syntisäkkejä, vaikka kuinka yrittäisimme olla kuuliaisia Jumalan sanalle. Siitä ei pääse mihinkään ja se on tietenkin tärkeintä.

Kuitenkin uskovaisena haluaa sydämensä pohjasta tehdä Vapahtajansa tahdon kaikessa:

- kunnioittaa Jumalaa sapattina (Jumalan pyhittämänä ja siunaamana lepopäivänä)
        - kuunnella sellaista musiikkia, jossa paholainen ei pääse alitajuisesti vaikuttamaan ajatuksiin ja vieraannuttamaan Jumalasta
        - pukeutua säädyllisesti
        - kunnioittaa Jumalan antamia ruoka-ohjeita, jotka ovat meille terveydeksi.

Lisäisin tuohon listaan vielä, että pitää Jumalan määräämiä juhla-aikoja, kts. 3 Moos. 23. Nämä juhla-ajat eivät näköjää ole vielä selvinneet kaikille adventisteille. Toisissa seurakunnissa (helluntai, vapaakirkko, luterilainen ym) on myös ryhmiä, jotka ovat alkaneet noudattamaan Raamatun juhlakalenteria.

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

Armosta me olemme pelastetut. Yksin armosta ilman omia ansioita. Kaikki on Jeesuksen ristinkuolemalla lunastetut. Me olemme syntisäkkejä, vaikka kuinka yrittäisimme olla kuuliaisia Jumalan sanalle. Siitä ei pääse mihinkään ja se on tietenkin tärkeintä.

Kuitenkin uskovaisena haluaa sydämensä pohjasta tehdä Vapahtajansa tahdon kaikessa:

- kuunnella sellaista musiikkia, jossa paholainen ei pääse alitajuisesti vaikuttamaan ajatuksiin ja vieraannuttamaan Jumalasta
        - pukeutua säädyllisesti

Lisäisin tuohon listaan vielä, että pitää Jumalan määräämiä juhla-aikoja, kts. 3 Moos. 23. Nämä juhla-ajat eivät näköjää ole vielä selvinneet kaikille adventisteille. Toisissa seurakunnissa (helluntai, vapaakirkko, luterilainen ym) on myös ryhmiä, jotka ovat alkaneet noudattamaan Raamatun juhlakalenteria.

Mistä luulet, että siellä Adventtikirkon pyhien joukossa on niin vähän niitä, jotka tämä maailma mieltää "roskasakiksi"?

Eivätkös juuri he tarvitse parantajaa?

Myös sellaisten parissa Jeesus liikkui, mutta eivät he näytä jostain syystä olevan tämän lopun ajan jäännöskansan "iankaikkisen evankeliumin" kohderyhmää lainkaan...

He menevät helluntailaisiin tai Hurstin joukkoihin.

Sen sijaan akateemisesti oppineet, varakkaat ja kuuluisat ovat erittäin tervetulleita Adventtikirkon jäseniksi...

• kysynpävaan

Varmaan on noin niinkuin sanoit Kerettiläinen mutta ethän yleistä että kaikissa advettiseurakunnissa olisi noin. Yksi minun ystävistäni joka kuuluu meidän seurakuntaan tuli siltojen alta hänen koko omaisuus oli muovipussissa.
        Minulla on useita entisiä alkoholisteja uskon ystävissä. Meidän seurakunta jäsenet edustavat ihan tavalisia pulliaisia kansakoulunkäyneitä. Ei paljon ole titteleitä. On meillä yksi eläkkeellä oleva psykoloki joka on hyvin maanläheinen ja yksi opettaja. Ymärrän sinua jos olet ollut sellaisessa seurakunassa jossa enemistö ei ole niin maanläheinen jalat maassa. Rikkaiden tai sanotaan niiden joilla on hyvät tulot,heidän on vaikeata ymärtää pienituloista joka koittaa sinitellä muutamalla satasella.
        Nyt tästä tulee jo liian pitkä juttu.

• kerettiläinen-
        kysynpävaan kirjoitti:

Varmaan on noin niinkuin sanoit Kerettiläinen mutta ethän yleistä että kaikissa advettiseurakunnissa olisi noin. Yksi minun ystävistäni joka kuuluu meidän seurakuntaan tuli siltojen alta hänen koko omaisuus oli muovipussissa.
        Minulla on useita entisiä alkoholisteja uskon ystävissä. Meidän seurakunta jäsenet edustavat ihan tavalisia pulliaisia kansakoulunkäyneitä. Ei paljon ole titteleitä. On meillä yksi eläkkeellä oleva psykoloki joka on hyvin maanläheinen ja yksi opettaja. Ymärrän sinua jos olet ollut sellaisessa seurakunassa jossa enemistö ei ole niin maanläheinen jalat maassa. Rikkaiden tai sanotaan niiden joilla on hyvät tulot,heidän on vaikeata ymärtää pienituloista joka koittaa sinitellä muutamalla satasella.
        Nyt tästä tulee jo liian pitkä juttu.

Olet oikeassa siinä, että minun kokemukseni Adventtikirkosta tulee suurelta osin Toivonlinnasta, eikä se tosiaankaan ole mikään hyvä kokemus.

Mutta en muista koskaan nähneeni esim. yhtään mustalaista Adventtikirkossa missään muuallakaan, vaikka esim. helluntailaisissa ja muissa seurakunnissa heitä on.

• Yksi-usko

Mistä luulet, että siellä Adventtikirkon pyhien joukossa on niin vähän niitä, jotka tämä maailma mieltää "roskasakiksi"?

Eivätkös juuri he tarvitse parantajaa?

Myös sellaisten parissa Jeesus liikkui, mutta eivät he näytä jostain syystä olevan tämän lopun ajan jäännöskansan "iankaikkisen evankeliumin" kohderyhmää lainkaan...

He menevät helluntailaisiin tai Hurstin joukkoihin.

Sen sijaan akateemisesti oppineet, varakkaat ja kuuluisat ovat erittäin tervetulleita Adventtikirkon jäseniksi...

Totta puhut. Helluntailaiset ovat tuossa asiassa adventisteja edellä. Voisiko siihen vaikuttaa jotenkin se, että helluntailaisia ja helluntaiseurakuntia on enemmän. Toisaalta adventistit ovat seurakunnassa suvuittain, joten vieraan laitapuolen kulkijan on ehkä siten vaikea päästä sisälle seurakuntaan.

• Yksi-usko

Olet oikeassa siinä, että minun kokemukseni Adventtikirkosta tulee suurelta osin Toivonlinnasta, eikä se tosiaankaan ole mikään hyvä kokemus.

Mutta en muista koskaan nähneeni esim. yhtään mustalaista Adventtikirkossa missään muuallakaan, vaikka esim. helluntailaisissa ja muissa seurakunnissa heitä on.

Romaanit ovat paljon siellä, missä toisiakin romaaneja on. Helluntaiseurakunnassa on perinteisesti paljon romaaneja, niin sen ymmärtää. Mutta tervetuloa romaanit myös adventtikirkkoon. Olette tervetulleita!

• Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

Totta puhut. Helluntailaiset ovat tuossa asiassa adventisteja edellä. Voisiko siihen vaikuttaa jotenkin se, että helluntailaisia ja helluntaiseurakuntia on enemmän. Toisaalta adventistit ovat seurakunnassa suvuittain, joten vieraan laitapuolen kulkijan on ehkä siten vaikea päästä sisälle seurakuntaan.

Minä en ole koskaan käynytkään Toivonlinnassa, mutta toiset tykkäävät toiset eivät.

• kysynpävaan

Tukholman suomalaisesa advettiseurakunnassa olen tavannut adventisti mustalaisen eli romaanin.

• Yksi-usko
        kysynpävaan kirjoitti:

Tukholman suomalaisesa advettiseurakunnassa olen tavannut adventisti mustalaisen eli romaanin.

Hyvä! Haaste suomen adventisteille: toivottakaa romaanit tervetulleiksi seurakuntiinne. Olkaa heidän ystäviään. He varmasti "rikastuttaisivat" adventtiseurakuntia, onhan heillä useilla niin ihastuttava Luojan antama musiikin lahjakin!

• säädyllisyys
        Yksi-usko kirjoitti:

- pukeutua säädyllisesti

Missä Jumala sanoo, että pitää pukeutua säädyllisesti? Ethän laita sanoja Herrasi suuhun?

• totuudenp

Kiitos linkistä! hyvää ja Raamatun mukaista on ollut ainakin siltä osin mitä olen ehtinyt katsoa.

Jeesus tuli tekemään tyhjäksi paholaisen teot ja niin tulee hänen seuraajiensakin tulee tehdä Jeesuksen voimassa, ei omassa.

• Yksi-usko
      • Yksi-usko

Adventisteille tuttuja kappaleita.

• kysynpävaan

Kiitos .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3267
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2357
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      249
      2105
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2009
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1684
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      340
      1294
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1078
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1026
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1016
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      955
    Aihe