Ikuinen helv. tuli

Helvetintärkeää

Adventismiin (lahkolaisuuteen?) kuuluu sapatillaan pröystäily, helvetti ja sunnuntai pedonmerkkiin usko.
Adventisteille helvetti on helvetin tärkeä ja helvetistä on tehty omia oppikokoelmia. Adventistit korostavat oikeaoppista helvettioppiaan ja sunnuntai pedonmerkkiuskoaan.

12

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IrtiAdventismista

      Minusta on kiva kuunnella adventismilahkolaisten helvettijuttuja.
      Tulee niin adventistinen ja Egweemäinen olo. Kiitos tästä kuuluu adventistipastoreiden uskollisille opetuslapsille.

    • puupää.laulattaa

      Mukavaa kun dementialevysoittaja viihtyy langalla. Tällasen tangon pisti pyörimään ja hakee pariaan lavalle ketkuttelemaan.
      Trilillalaa.. tää toistaa taas, on mulla muutama sama levy aina pyörimässäääääää. Trilalaaa on niin tuttuaaa, kun laulan näitä samoja laulujaaaaa..
      Se sopii luonteeseeni. Tähän katumattomaan, se sopii luonteeseeni tähän pimeään. Mä taas pyöritännnnn ja odotan, et kansa sama tänne rientää pyörimäään.

      Trilalllaaa, tää toistaa taas, dementialevylauluaaaaa.

      • Silmävoidetta

        Adventtitotuus=totuus adventismista=totuus lahkolaisuudesta ei juurikaan HETKAUTA aivopestyjä adventisteja.
        Jeesus neuvoo oikeaoppisten adventistien ostamaan silmävoidetta eikä Egw-kirjoja.


      • ParastaEgweemäisyyttä

        Eipä tarvitse enää ostaa Egw kirjoa silla minulla on useita sisar Ellen G Whiten kirjoja.
        Pastorit suosituksesta ostin.


    • Vaikeaa yhteiskunnassa on toimia ehdotonta sunnuntain pyhitystä. Karja jäisi sunnuntaina hoitamatta. Laivat merellä vapaa seilaamiseen ym. Hullua. Henkisille harrastuksille tulee saada aika ja paikka, mutta totaalinen pyhätyö kielto vie iäisyyteen eräissä ammateissa nopeasti.

      • sapatin.Herrasta

        Ei se Sana elämää holtittomaksi vie. Mutta rienaajat aina keksii uskosta, onko se mikä vain oman lauluversionsa.
        Ehkä siksi Luther sanotti virtensä enstiin kapakkalauluihin, että jotain rotia sai kuulioihin.
        Mutta, puhutaan arvoista - kun arvona esiinnyt.
        Alkuaan Jumala katsoi luomakuntaansa - ennen - sen lankeemusta niin Hän erotti ja pyhitti siihen nimessään lepopäivän.
        Tavallaan se julistaa tätä todellista lepoa, mistä se on lähtöisin.
        Kuten ihminen - on Luojan kätten työtä.
        Ja tuohon rakkaussuhdeliittoon Jumala antoi kaiken vapaehtoisuuden. Näitä nähdään siinä, että se ravinto - mikä oli elämälle - oli tuossa esimerkkikertomuksessa viesti kautta aikain, että syö tuosta ja syö tuosta - mutta tuota älä syö, koska silloin se elämänhallinta ei ole hallussasi. Viimeksimainittu oli "hyvän ja pahantiedon puu" ja näinhän se kävi.
        Rakkauteen kuuluu kuuliaisuus - jolla terve elämä ylläpidetään.
        Rakkaudettomuudessa ihminen on "vallaton" ja hallitsee vain omaa tahtoaan, välittämättä naapurista.

        Eli opetuksellinen ja mitä on muistiinmerkitty näköala liikkuu tuossa.

        Ja näin näen tuon lepopäivän merkityksen. Jumalantyö - elämäksi, se toimii ja juuri elämäksi on tässäkin elämässä tärkeä toimia.
        Siellä on ne laivat ja muut elämälle ehdottomat asiat, joiden hoito on Jumalankin mieleen. Ja siinä se rakkautemmekin liikkuu.
        Toisinsanoen ymmärtänemme sen, että lepopäiväkin sydämestä vapaehtoisena - rakkaussuhteena Jumalankansana on myös tarkoitushakuista yhteenkuuluvuutta, jossa on paikka jakaa kanssamatkaajien kanssa viikkomme.
        Se juuri kirkastaa Jumalantyötä - jota Hän tekee meissä armon ja Hengenjohdatuksen kautta.
        Siihen kokoontumiseen varmaan kuuluu laulut, joissa soi se kotimatkan ikävä, ehkä arjen taistelujen kaiho, mutta ylistys kuitenkin Herralle, että "apu tulee Ylhäältä"! ja näin se Sapatinlepo on Jumalantyönä ajassa - eli Sapatin Herra palvelee ihmistä.
        Tottakai Hän on läsnä jokapäivä - mutta ko. kuin tankkauspisteessä käynti. Onhan Herrankuoleman muistopöytäkin tankkauspiste, missä leipä on murrettuna jokaiselle elämäksi jne.
        Myös vertauskuvallisesti viinipuun runko antaa elämännesteen. muistuttaen maahanvuotaneesta verestä. jne.
        Lopullinen sapatinlepo on perillä.
        Toivoisin, että sapatti- asiassa nähdään Jumalantyö - meidän edestämme.

        Vihollinen taas istuu siinä hyväntiedonpuun äärellä ja tavallaan tarjoilee "hyvännäköistä" hedelmää viisaudeksemme, että emme välttämättä huomaa sen harmaata aluetta.
        Onko Jumalan sanonut jne. Eli nyt astutaan Jumalan erottamia asioita vastaan. Siksi tuo lepo - jota sapatissa on, maalataan maailmanhengen mukaan niin rajoittavaksi linjaksi - että harmaalla alueella elävä voi ajatella sapatin olevan ongelma. Onhan tämä muunnäköinen opetus yleisessä uskonnoissa hyvin hapattanut siihen ihmisnäköiseen henkeen, että muuta -korviketta- tuodaan ja nähdään jopa perinnäisoppina pyhemmäksi. Tavallaan lainatakseni Jeesuksen sanoja, tehdään tyhjäksi Jumalan Sana.

        Kyse siinä onkin tehdä tyhjäksi se sanoman sisältö, mikä Jumalan mielestä on tärkeää meille opettaa.
        Siksi näkisin, että jos Ihminen menee ja kulkee Jumalan mielenmukaisissa poluissa seuraten Vapahtajaa, niin Herra pääsee palvelemaan ihmistä sydämenkautta, että Henki täyttää ja toteuttaa evankeliumin niillä eväillä, jossa Kristus kirkastuu todellisesti ja taas- myös sapatti - Jumalantyönä on avoimena edessä - nähtävänä - kuka sen antaa - miksi sen antaa - ja ketä varten --- adamia varten tarkoitettuna.

        Kun olemme Edenin ulkopuolella. Samat puut ovat tavallaan edessä, mistä tarjoilua annetaan. Nyt rakkaudesta kysytäänkin kuuliaisuutta elämäksemme.
        Kuulaisuus Jumalan tahdolle ei estä elämälle välttämättömän tehtäväkentän, mutta se kuitenkin vie sydämen pois rimurillumakentiltä, ettei niin rakasta kirpputoripöytien kiertoa sapattina ja vesikielellä tekemässä siellä kauppaa.
        Siis maailmassa ruoste syö - ja raiskaa tämän ajallisen tavaran.
        Siksi kannattaa ostaa iankaikkista ja tehdä tämän yhteisen "ristinkautta" tehtävää, että lähimmäinenkin pääsisi "sapatinlepoon" eli Jumalan työn kautta elämään, sekä lepoon. Jumala siis palvelee ja ihminen menee seura- kuntansa keskelläkin Jumalanpalveltavaksi. Se on rakkaussuhdeltta Ylhäältä.


      • pyhpyhjapyh

        Hui-Jarin perseilyjutut Raamatunjakeineen ovat lähtöisin adventismista ja adventtiopin mukaisesta rakkaussuhteesta Ylhäältä. Hui-jari viettää oikeaoppista sapattiaan, adventisteille käy kaikki sapattimetkut ja himot.


    • NeuvoHarkitseville

      Neuvoisin harkitsemaan eroa Adventtikirkon jäsenyydestä.
      Sapattia voi viettää ilman pappien rahastusta.

      • nouvojalle.ojennus

        Siinäpä se neuvo. Raamattu antaa ihmiselle avoimet ovet moneen suuntaan. Jos koet sen ratkaisuksi, niin sinä ratkaiset oman elämäsi suhteet. Mutta, valintasi ei koske toisia.
        Jos joku haluaa kuulua adventisteihin, hän tekee sen sydämestään.
        Jos joku kuuluu vaikka Apostoliseen seitsemäänenpäivän seurakuntaan, tai baptisteihin, hän tekee sen sydämestään.
        Siis miksi roikut ja ruikutat ovella. Raamattuun on riittävästi tähän vapaehtoisuuteen annettuja kirjoitettuja esimerkkejä, että verrattuna siihen, sinulla taitaa ollakin suusyntiä huulillasi.
        Se on paha-asia itsellesi.
        Tosin en minäkään jäsen ole ko. kirkossa, mutta en kehota ketään sieltä eroamaan. Työ on Herran ja polut Herran kullakin.
        Jos ja kun adventisti on siellä sapatti- kirkossaan ja ylistää Herraa, niin Jumala maksaa, sinä et kantele tilipussia.
        Ja toisaalta näen, että jokaisella on kulunkipussi - joka pitää tässä yhteiskunnassa hoitaa. Ja kun sinä et ole siellä kolehtia kartuttamassa, olet jäävi puhumaan. Siksi puheesi on sellaisella kentällä, että teet tuossa hengessä tilisi kerran perillä.
        Siis kukin meistä maksaa - ja hinnan on määritellyt Herra.
        Siksi Hän puhuu jokaisesta sanastakin, mistä tiliä teemme.
        Siis Herra on sinunkin sanasi hinnotellut, että siksi älä unohda sitä, mitatessasi. Täytyy näin muistuttaa, ettei unohdu.


    • "Adventismiin (lahkolaisuuteen?) kuuluu sapatillaan pröystäily, helvetti ja sunnuntai pedonmerkkiin usko.
      Adventisteille helvetti on helvetin tärkeä ja helvetistä on tehty omia oppikokoelmia. Adventistit korostavat oikeaoppista helvettioppiaan ja sunnuntai pedonmerkkiuskoaan."

      Lahkolaisuuden synnissä on kyse seurakunnan jakaantumisesta eri mielipiteiden taakse. Lahkolaisuuden synnissä ei ole siis ole uskonpuhdistuksesta, jossa syntyi satoja ja tuhansia Jeesusta ja evankeliumia etsiviä ryhmiä!

      ”Perustus on jo laskettu ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta kukaan ei voi laskea.”
      (1 Kor 3:11)

      Ø Kristillisen seurakunnan sisällä saattaa ilmetä lahkolaisuuden syntiä silloin kun seurakuntalaiset jakaantuvat eri mielipiteiden taakse. (1 Kor 1:11-13) Paavali sanoi tällaisen olevan osoitus lihallisesta mielestä ja kypsymättömyydestä. (3:1-3)
      Ø Lahkolaisuuden synnissä on siis kysymys seurakunnan sisäisistä mieliä jakavista erimielisyyksistä ja riidoista. -Ei että olisi jotakin muuta seurakuntaa kuin suurempi joukko edustaa.

      Seurakunnissa voi tapahtua jakaantumista. Seurakunta on saattanut jakaantua eri mielipiteiden taakse tai on jakaantunut kahtia. Protestanttisia kirkkoja kutsutaan usein lahkoiksi. Mikään seurakunta ei kuitenkaan suoraan seuraa alkuseurakuntaa. Kaikkein suurinkin on vain "lahko."
      Jokainen kristillinen seurakunta ja kirkko on tätä ajattelutapaa vasten- että pienempi olisi aina ”lahko” olisivat kaikki lahkolaisia. Lahkolaisuuden synti on siis eri asia kuin pilkka "lahkolaisuudesta."

      Alkuseurakunta loppui kun seurakuntaan syntyi lahkolaisuutta. Seurakunnasta osa jakaantui tekemään sovitteluja maallisen vallan ja vallitsevan uskontojärjestelmän kanssa. Osa sai surmansa uskonvainoissa. (2 Tess 2:1-12, Apt 20:24-31)

      Lepopäivä on Sinulle jollakin tavalla arka asia, koska käsität sen tuolla tavalla.
      Kyse on vain siitä että adventtiliike ei ole yhtynyt koskaan Keisarin 7.3.321 lepopäivämuutokseen. Keisari yhdisti kaksi kansan päivää työvoimapoliittisista syistä. Osa kansasta vietti kristittyjen sapattia (7-pvä), ja osa kansasta vietti auringon palvonnan perinteistä päivää "sunday:ta." (1 pvä)
      Käytä tässä älyä että ei jokainen halunnut yhtyä Jumalan käskyn muuttamiseen työvoimapolitiisista syistä. Kuitenkin keskiajan kirkko julisti lepopäivän omaksi vallan merkikseen. Keskiajan kirkko ilmoitti itse sunnuntain oman valtansa merkiksi.
      1863 rekisteröidyllä Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä keskiajan kirkon vallan merkin kanssa siis. Martti Luther haukkui paavin pedoksi, ja tästä johtuu sitten keskiajan kirkon vallan merkin että Lutherin tulkinnan mukasen merkki.
      - Adventtikikossa on korkeintaan tutkittu historian kysymys kaikessa ja Raamatun historiassa, eli siis Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä asiassa koskaan ollut.

      Jatkan alla heti >´>>

      • Jatkoa edelliseeni;


        Helvettiin Jeesuksen vertauksesta jumattomien kohtalosta Room 6:22-23, uskotaan kuin kirveen silmään, -että kirveessä on silmä mihin varsi tulee;
        Helvetti sanan kreikankielinen nimitys "Geenna, Gehenna" johtuu Hinnomin laaksosta (hebr. "Ge Hinnom") Ge Hinnom (Hinnomin laakso) sijaitsi Jerusalemin eteläpuolella. (Joos 15:8, 2 Kun 23:10) Hinnomin laakso oli Jeesuksen aikana Jerusalemin kaatopaikka jossa poltettiin kaupungin jätteitä. Gehennassa poltettiin myös rikollisten ruumiita ja muutakin saastaista mm. itsestään kuolleita eläimiä. Paikasta tuli siksi iankaikkisen rangaistuksen vertauskuva ja alkoi merkitä vertauksissa rangaistuspaikkaa.
        Profeetat Jeremia ja Jesaja ennustivat paikasta missä ruumiit palavat. (Jer. 7:32,33; 19:6; Jes. 30:33) Gehenna oli ollut aikaisemmin myös epäjumalan palvontapaikka jossa poltettiin eläviä lapsia. (2 Kun 23:10, Jer 32:35, 2.Aik.28:3; 33:1,6)
        Uudessa Testamentissa Gehenna/ "helvetti" sana esiintyy 12 kertaa; Matt 5:22, 29, 30, 10:28, 18:9, 23:15, 33, Mark 9:43, 45, 47, Luuk 12:5. (Jaak 3:6)
        Jeesus käytti tätä kaatopaikkaa vertauskuvana helvetin tulelle joka aikojen lopussa kuluttaa jumalattomat. Lopullinen rangaistus ilmestyskirjan apostoli Johanneksen mukaan on "taivaasta lyövä tuli, tulinen järvi joka on toinen kuolema." 20:9-15, 19:20, 21:8 Myös psalmit kuvaavat jumalattomien rangaistusta "savuna joka nousee ilmaan;" Ps 37:9,20,34, 68:3, 104:35,145:20
        Jeesus kuvasi vertauksissaan ihmisen tuhoa Matteuksen sanoissa "tulisella pätsillä" sekä "itkulla ja hammasten kiristyksellä" Matt 8:12, 13:42,50, 22:13, 24:51, 25:30 ja Luukas 13:28.

        >>>>>>>>>>>> Sinulle kysymys;
        - Miksi päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen olevat samanlaiset aloituksesi eivät ole millään perusteltuja?


        Siunauksia


        Jari
        keskustelija


      • ssss.sssss

        lajfölajsfölakjsf ölkj


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2036
    2. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    3. Ammuskelua taas

      Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1320
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

      Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1271
    5. Päivämääriä

      Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1192
    6. Introverttinä osastolla

      Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      336
      1017
    7. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      85
      929
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

      Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      858
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

      Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe