Ruokailun muuttuminen

Minä väitän, että 60-luku oli viimeinen vuosikymmen, jolloin syötiin terveellisesti.
Maito oli maitoa. Voi oli voita. Ei ollut mitään tehdasvalmisteisia tekolevitteitä.
Kaikki vitamiinit ja hivenaineet saatiin luonnosta. Nykyisin vitamiinit ovat tehdasvalmisteisia synteeettisiä aineita jota ihmiskeho hylkii
Makeutusaineena käytettiin sokeria. Nykyisin käytetään hermomyrkkyä nimeltä Aspartaami. Moni maa on kieltänyt sen käytön, mutta Suomeessa se on sallittua.
60-luvulla me jaksettiin koulun jälkeen mennä luisteleen , hiihteleen tai muuten riehuttiin ulkona. Meillä oli kunnon polttoaineet.
2016 keväällä ihmeteltiin, miksei lapset enää liiku. Kaikilta ravintoihmisiltä tuli kuin yhdestä suusta tutkimatta einempää asiaa. Syy oli kuulemma tietokonepelit. Minä olen kysellyt lapsilta asiaa. He ovat sanoneet, ietteivät jaksa koulun jälkeen mennä ulos.
Toisin sanoen heiltä on loppunut polttoaine.. Se on tämän nykyruokailun syytä. Jos vanhemmatkin ovat absoluuttisia ruokaintoilijoita, niin lapset eivät koskaan saakkaan polttoainetta..
On kevyt juustoja. Kevyt maitoa, kevyt leikkeleitä, kevyt makkaroita, sokerin sijasta käytetään asparttaamia, vitamiineina käytetään tehdasvalmisteisia synteettisiä vitamiineja. Ei näistä sada mitään millä jaksaisi koko päivän.
Näin ollen ruokailu on mennyt takapakkiajo useamman vuosikymmenen ajan.

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homopoikatepisilleihei

      Lähdelinkkien ja muiden todisteiden määrästä päätellen puhuit niin paksua paskaa, että eikö yhtään edes hävetä?

      • Lue sinä vain lähdelinkkejäsi. Täällä puhuu kokemuksen syvä rintaääni.


      • ak2017 kirjoitti:

        Lue sinä vain lähdelinkkejäsi. Täällä puhuu kokemuksen syvä rintaääni.

        Onko sinun mielestä makeutusaine Aspartaami e951 sinun mielestä terveellistä. Se on hermomyrkkyä.
        Entä tehdasvalmisteiset tekolevitteet.Öljy liuotetaan kasveista Heksaani nimisellä liuotinaineella.
        ,Heksaanii on öljynjalostuksen sivutuote, mikä aiheuttaa sikiövaurioita.
        Valmistusprosessi hävittää vitamiineja. Tilalle laitetaan synteettisiä vitamiineja ja hivenaineita ,joita ihmiskeho hylkii.
        Valmistuksessa käytetään myös fosvorihappoa mikä neutralisoidaan lipeällä.
        Älä lue lähdelinkkejäsi vaan valmistusprosessseja.


    • keski_ik_vege

      Ei nykylapsilla energiasta ole pula. Kun olin lapsi, kuukautiset alkoivat yleensä ala-asteen jälkeen. Nykyään ne saattavat alkaa ala-asteen alussa. Eli energiaa kyllä saadaan, mutta ylipainoisilla usein muiden ravintoaineiden kustannuksella. Ylipaino nopeuttaa murrosikää tytöillä.

      Verratessasi nykyelämänmenoa ja "vanhoja hyviä aikoja" unohtui yksi asia. Luonnonvalinta. 100 vuotta sitten puolet alle 5-vuotaista lapsista kuoli. Vastustuskyvyltään vahvimmat jatkoivat sukua. Nykyään heikon immuniteetin omaavat yksilöt pidetään hengissä rokotteiden ja antibioottien avulla. Seurauksena on erilaisia autoimmuunisairauksia, kun elimistö ei taistele luonnollisesti taudinaiheuttajia vastaan. Antibiootit puolestaan tuhoavat suoliston hyvän mikrobikannan, mistä seuraa esim. masennusta ja ylipainoa. Sohvaperunalasten ongelmat saattavat johtua pitkälle antibiooteista ja immuniteetin virhekytkennöistä.

      Vanhana hyvänä aikana 50-vuotias ihminen oli keinustuolissa sätkivä ihmisraato (toki poikkeuksiakin oli). Nykyään samanikäisen ihmisen oletetaan olevan nk. "keski-ikäinen", terve, hyväkuntoinen ja ennenkaikkea työteliäs ja työkuntoinen.

      Hyvästä energiatiheästä ravinnosta huolimatta entisaikaan ihmiset olivat huomattavasti pienempiä. Eli energiaa on saatu vähemmän ja kulutettu enemmän. Kunnollinen ja säännöllinen ateria on itse asiassa ihmiskunnan historiassa ollut enemmän poikkeus kuin sääntö toisen maailmansodan aiheuttamien elintarvikesäännöstelyiden purkamiseen saakka. Ja monissa paikoin maapallolla nähdään yhä nälkää.

      Liikunta on tapa, joka pitää oppia. On helppo sanoa, että "en jaksa". Kun opettelee liikkumaan enemmän, myös jaksaa liikkua enemmän. Eli kunto kasvaa. Pätee kaiken ikäisiin. Itse olen vegaani, ja jaksan ihan hyvin liikkua ilman voita ja sokeria. Energiaa saa riittävästi jopa vegaaniruuasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2574
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      191
      1831
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1574
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1373
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1298
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1150
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1009
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      760
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      715
    Aihe