Kaupan puolukkahilloissa näkyy olevan yleensä enemmän sokeria kuin puolukkaa. Tein itse makeaa puolukkahilloa selvästi vähemmällä sokerilla seuraavasti (noin 1 kg valmista hilloa):
Puolukoita (itse poimittuja) 550 g
Sokeria 250 g (osa oli hillosokeria, joka hyydyttää hillon paremmin)
Porkkanaa 200 g
Liraus vettä
Keitä puolukat sokerin kanssa niin pehmeäksi kuin pidät tarpeellisena Tarvittaessa lisää vettä. Keitä kuoritut porkkanat, soseuta ja sekoita keitettyihin marjoihin. Purkita, pane yöksi kylmään ja syö mahdollisimman äkkiä. Säilyvyydestä en osaa sanoa mitään.
Tein puolukkahilloa vähemmällä sokerilla
4
1420
Vastaukset
- Makeisverotakaisin
Itse olen opetellut käyttämään vain pakastettuja marjoja, jotta en söisi lisättyä sokeria.
Omatekoisia marjamehuja en ole ikinä käyttänyt niiden runsaan sokeripitoisuuden vuoksi. Vesi on paras janojuoma ja marjat sellaisenaan tai pakastettuna.
Kaupan hilloja ja mehuja ei tulisi mieleenkään käyttää. Sokeri on siitä mielenkiintoinen riippuvuuden aiheuttaja, että käyttäjä tarvitsee sitä koko ajan lisää. Vieroitusoireitakin tavataan, kun käyttö lopetataan äkisti. Kuitenkin paras tapa päästä eroon lisätystä sokerista on lopettaa sen käyttö kokonaan.
Hedelmissä on runsaasti sokeria eli mieluummin makeannälkään mango päivässä kuin pussillinen karkkia.- keski-ikäinenmieshenkilö
Olet aivan oikeassa. Marjathan maistuvat parhailta suoraan mättäältä. Jotenkin vain pakastus muuttaa makua niin että ei oikein laske ilman lisämakeutta. On selvä että mitä vähemmän sokeria, sen parempi.
- mustikkax
Kuuman puuron joukkoon jäisiä mustikoita... marjat maistuvat vasta poimituilta, eikä tarvitse yhtään sokeria.
- terveys.ensin
Sokerin ja suolan käyttö on tottumuskysymys. Pakastan marjat ja muut mahdolliset siihen sopivat. Kalan graavisuolauskin onnistuu todella vähällä suolalla. Kun käyttää vähän niin monet makkaratkin maistuvat suolaisilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.666061- 1315393
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4513302Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091697Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3731247- 311117
- 671051
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46936Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110912Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52879