Kuparikattilassa keitetyistä munista myrkytys?

Myrkkyvaikutus

Minulla on vanhan pieni kuparikattila. Painava kokoisekseen. Sisältä lyijynvärinen, ei tinattu kai?
Olen joskus keittänyt kuorellisia perunoita ja punajuuria siinä.
Nyt keitin kananmunia. Niissäkin kun on kuoret, niin ajattelin, että voin.

Munien kuoret olivat kyllä keiton jälkeen valkoiset, jopa sinertävänharmaan valkoiset.
Popsin niitä silti.
Samaan aikaan sattui, että sairastuin, luulin flunssaan, kun sitä on liikkeellä. Vatsakipu kävi ja oksensin, mikä ei ole minulle lainkaan tavallista.

Huimaus sikäli kova, että heittelehityttää päin seiniä, joten ulos en tohdi mennä. Vieläkään, vaikka jo helpottunut pyörrytys. Huimaa jopa vuoteessa maatessa kuin aallot heittelehtisivät. Kun on ihan paikallaan, makaa, seisoo taiistuu, ei hätiä mitiä, mutta alahyllyille ei asiaa eikä korkealle kurotteluun.

Aloin ajatella, onkohan noilla keittämilläni kanamunilla jokin yhteys olotilaani? JOspa munan kuori ei olekaan estämässä mahdollisia kattilan myrkkyjä?

KUka tietäisi? Olisin kiitollinen tieoista, että voiko kattilaa käyttää lainkaan?

3

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä22

hyvä kattila se on...

• juottaja
      • Kolvikalle_minäkin

Jos juotat, niin älä yritä juottaa ainakaan minulle! Vaikka myrkkyvaikutus ei niin äksy olisikaan, niin juoksevassa / juotavassa muodossa oleva tina ei tee plussaa kurkulle muilla ominaisuuksillaan. Kuumottaa kumman ärjysti jo nieltäessä ja sisuksiin päästyään painaa pirusti vielä jähmetyttyäänkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      63
      6965
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      67
      2975
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      169
      2758
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      413
      2390
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      34
      2003
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      42
      1834
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      73
      1504
    8. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      276
      1488
    9. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      125
      1445
    10. 105
      1428
    Aihe