*es - enemmän sutinaa!

Zampo

Aurinkoista kevättä!

Maan vaudikkain sinkkukerho *es haluaa nyt kutsua
juuri Sinut mukaan vauhdikkaisiin rientoihinsa.

Surffaa heti:
http://www.eurosinkut.net

Läpäise leikkimilinen Sinkkutesti, niin alat saamaan kutsuja mukaviin tapahtumiimme:
http://www.eurosinkut.net/index.cgi?app=members&rm=liity


mikä ihmeen *es?

Sinkkuklubi sai alkunsa luonnollisen kehityskulun myötä syksyllä -97. Moni tuttu totesi, että ystävät joko seurustelivat tiiviisti tai olivat perustaneet perheen, eivätkä enää lähteneet mukaan rientoihin kuten ennen. Ravintoloissa ravaaminenkin kyllästytti monia. Mitä kaikkea kivaa voisikaan tehdä porukassa, kun vain sellaisen saisi kasaan.

Siis jotain oli tehtävä sinkkuvoimien aktivoimiseksi: syntyi EuroSinkut! Tämän kornimpaan nimeen emme pyöräilyretkellä Turun saaristossa kesällä -98 pystyneet, mutta innovaatio on kuitenkin toiminut yllättävän hyvin. Puhekielessä nimi on luontevasti lyhentynyt muotoon *es.

kuka, mitä, missä?

*es-porukassa on suunnilleen yhtä paljon naisia ja miehiä, keski-iän ollessa noin 30v. Mukana on *es- ellejä ja sällejä parikymppisistä viisikymppisiin. Ikähän on vain numero!

*es on avoin foorumi kaikille sinkuille osallistua ja toimia. Sähköpostilistallamme keikkuu nykyään jo parituhatta jäsentä! Suurin esiintymä *es-ihmisiä on havaittu Etelä-Suomessa, mutta mikä hauskinta: pääkaupunkiseudun lisäksi ympäri maata syntyy jatkuvasti lisää uusia aktiivisia *es-osastoja: Oulu, Tampere, Turku, Pori/Rauma, Lappi, Savo...

jäsenet ja sinkkuus?

Kaikki aktiivisesta toiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita *es-toimintaan! Toki useimmat jäsenemme ovat ns. sinkkuja, eli eivät elä vakituisessa parisuhteessa - ainakaan juuri tällä hetkellä...

Ei ole kovinkaan epätavallista, että usein hyvin alkanut Sinkkuus on jäsenillä suistunut seurusteluun ja jopa samalle jääkaapille asti. Ovatpa eräät menneet jo ihan naimisiinkin. Näille "kohtaloille" on omat erityiset kerhonsa: R-klubi (R=romanssi) ja Erhe-kerho (E =(p)erhe). Ne toimivat *es:n kiinteänä osana. Kutsumme myös pariutuneet jäsenet jatkuvasti mukaan uusimpiin tapahtumiimme. Ajatuksena onkin, ettei kenenkään side suotta katkeaisi *es-porukkaan moisen tapahtuman takia!

elämyksiä ja säpinää

Tavoitteenamme on järjestää jäsenille mielenkiintoisia elämyksiä sekä viihtyä yhdessä. Erilaisia elämystapahtumia *es:llä onkin ollut jo satoja, suunnilleen joka viikko jotakin. Jäsenet voivat järjestää mitä mukavaa toimintaa milloinkin mieleen juolahtaa - ja innokasta *es-porukkaa saa mukaan postilistan kautta!

On melottu, risteilty, pyöräilty, hiihdetty, meriseikkailtu, lasketeltu, saunottu, patikoitu, purjehdittu, juhlittu, retkeilty, syöty, keskusteltu, kokattu, pelattu, leikitty, tanssittu, laulettu, ratsastettu... kuka milläkin ja mitenkin.

On käyty leffassa, baarissa, metsässä, diskossa, piknikillä, konsertissa, teatterissa, savusaunassa... Ruokolahdella, Bengtskärissä, Nauvossa, Pälkäneellä, Tahkovuorella, Tampereella, Puumalassa, Pyhältössä, Lahdessa, Levillä, Valamossa, Saarenmaalla, Tallinnassa, Irlannissa, Slovakiassa, Italiassa, Riikassa, Unkarissa, Kreikassa, Pietarissa, Nummi-Pusulassa ja jopa Mäntsälässä!

On vietetty yhdessä vappua, talkoita, juhannusta, city-iltoja, kesäpäiviä, halloweenia, joulua, uuttavuotta, hiihtolomaa, synttäreitä, talvi-iltoja, pääsiäistä, tupaantuliaisia, naamiaisia, rapujuhlia... Persoonallisesti tai perinteisesti, rauhallisesti, riehakkaasti, iloisesti, arvokkaasti, mukavasti, hillitysti, luovasti, hauskasti, monipuolisesti.

ei jäsenmaksua

Toimimme omakustannusperiaatteella. Mitään jäsenmaksuja ei peritä. Toimintamme perustuu jäsenten innostukseen ja osallistumishaluun - mitä onkin riittänyt kiitettävässä määrin.

liity sinäkin postilistallemme!

Läpäise leikkimielinen Sinkkutestimme, ja liity mukaan *es-sähköpostilistalle. Saat säännöllisesti sähköpostiisi tietoa tulevista tapahtumistamme.

Tulossa on paljon uusia, jännittäviä elämystapahtumia sekä vauhdikkaita bileitä. Pian huomaat, että sinkkuelämäsi on saanut aivan uutta sykettä!

*es - enemmän sutinaa! :-)
_______________________________________________________________
http://www.eurosinkut.net
*es ja Sinulle seuraa erinomaista seuraa.

Mikäli haluat liittää ystäväsikin mukaan, täytä lomake
http://www.eurosinkut.net/ystava.html

"Ihminen tulee ihmiseksi vain älyn avulla, mutta hän on ihminen vain sydämensä avulla." Henri Amiel

_______________________________________________________________

4

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Vaikuttaa kieltämättä siistiltä yhteisöltä. Palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua jos olen vielä single (taatusti olen...).

    • Aurinkoista kevättä sinullekin ja muille eurosinkuille!

      Keski-ikä 30 v.
      Onko tilaisuuksiinne tuppautunut myös 50 -ikäisiä tai jopa eläkeläisiä? Miten heihin suhtaudutaan? Itse voisin hyvinkin kuvitella osallistuvani erilaisiin mukaviin tapahtumiin ja mielelläni tavata eri-ikäisiä ihmisiä. Sehän on aina rikkautta. Mutta, mutta, sinkkuilu ei ole mikään aate, vaan useimmilla lienee myös mielessä se mahdollinen kumppanin kohtaaminen.

      Mieleeni on jäänyt eräässä helsinkiläisessä yökerhossa 2-kymmentä vuotta sitten ikävä tapahtuma, kun yksin liikkuva noin 5-kymppinen naisihminen herätti lähes pahennusta nuorten aikuisten joukossa. Jotkut kehtasivat baaritiskin ääressä ääneen ihmetellä: "Mitähän täti luulee täältä löytävänsä?"

      Voisiko Eurosinkkuihin perustaa senioriosaston tai järjestää jotain "varttuneemmalle väelle" tarkoitettua ohjelmaa? En tarkoita eläkeläistansseja. ;) - Tosin suuri osa kertomastasi ohjelmasta kuulostaa siltä, että voisi kiinnostaa meitä "vanhuksiakin".

    • Lapsiakin siunaantunut

      Hei!

      Olen kyllä postituslistallanne, siis jonkinlaisena passiivisena "jäsenenä".
      Luen osan tapahtumista kertovista sähköp.viesteistä läpi, lähinnä tietysti täällä Tampereen suunnalla tapahtuvat.

      Se vaan paistaa läpi, että taitavat kaikki olla tosisinkkuja eli lapsettomia ihmisiä. Itellä kaksi lasta 24h/vrk... Valitettavasti riennoissanne lapset ovat out. Joten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe