Saatanan julkinen rukoilu

FUCKIFUUUC

Mitä mieltä olette jos joku julkisesti rukoilee saatanaa, niin tulisiko häntä vastaan nostaa oikeussyyte?

6

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldkekek3k

      jk

      ei tietääkseni saatanaa palveleminen ole rikos ellei se aiheutta yhteiskunnalle vaikeuksia rikoksillaan. Onhan vapaamuurareillakin oikeus uskoa herraansa, TOSIN HE OVAT REHELLISEMPIÄ JA 33 ASTEEN ANTANEINA TIETOISIA HERRASTAAN.

      • Joo. Itse olen rukoillut Jumalalle tuhansia kertoja. Kokeeksi rukoilin saatanaakin. Sama tulos: turhaa kaikki. Mitään muuta ei ole kuin me ihmiset ja eläimistö.


    • FUCKIFUUUC

      Tarkoitin nyt tilannetta missä joku ihan ilman tulkinnan varaa ilmaisee julkisesti esim. tv-lähetyksessä rukoilevansa nyt saatanan nimissä.

      Ja tarkoitus on lähinnä pohtia seuraavia asioita:

      saaatananpalvojan voi katsoa pilkkaavan kristityille ja muslimeille pyhiä asioita eli laki jota rikottaisiin olisi uskonrauhan rikkominen

      toisaalta perustuslaki takaa myös uskonnonvapauden ja uskonnon jota harjoittaa ei tarvitse olla rekisteröity uskonto (ei tietysti ilman sitä saa etuoikeuksia) eli jos saatananpalvojaa vastaan nostettaisiin syyte eikö silloin rajoitettaisi hänen uskontoaan.

      Siis oikeastaan kysymys on kaiken kaikkiaan siitä, että saako toisen uskonnon rituaalissa pilkata toista uskontoa. Lakiteknisesti asia on selvä uskonrauha on tavallinen laki ja uskonnonvapaus on perustuslaissa, perustuslaki menee edelle. Ts. lakiteknisesti saatananpalvoja saa pilkata rituaaleissaan kristinuskoa tai islamia täysin vapaasti.

      • Toisen uskonnon nimissä ei mielestäni saa pilkata toista uskontoa vaan kuten olen sanonut aikaisemminkin, omaa uskontoa saa harjoittaa mutta pitää suoda myös toiselle se rauha.


    • JammuSiltavuori

      Suomessa on uskonnonvapaus jos joku ei ole kuullut. Kohta kielletään vanhoillislestadiolaisuus koska siellä pesii rikollisia.

    • Kaitpa sitä saa rukoilla jos haluaa, siihen ei saa tosin liittyä mitään sellaista minkä sitten suomen rikoslaki kieltää. Eli pelkkä rukoilu varmaankin menettelee jos niin haluaa tehdä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe