Sanat ovat valheellisia, eivät siis lainkaan totta. Mutta miksi sanat ovat niin yksinkertaisia?
Matematiikassa on asia juuri toisin. Matematiikka on totta, ja asiat ovat haastavia.
Miksi matematiikan kieli on niin paljon sivistyneempää kuin suomen kieli?
Miksi sanat ovat niin yksinkertaisia?
12
153
Vastaukset
- vastaa_matematiikalla
Minkä takia et sitten kirjoittanut aloitustasi matematiikan kielellä? Onko aloituksesi sitten valheellinen kun sen kirjoitit suomen kielellä?
- NäinSePuhuu
Koska et ymmärrä mitään matematiikasta. Jos puhuisin totta, et tajuaisi siitä mitään.
Yritä ymmärtää edes, ei yleistä suhteellisuusteoriaa voi selittää valheellisella kielellä, joka puhuu valheellisesti hyvästä ja pahasta.
Matematiikka paljastaa todellisuuden luonteen. Se ei valehtele. - virheellinen_vastakohta
NäinSePuhuu kirjoitti:
Koska et ymmärrä mitään matematiikasta. Jos puhuisin totta, et tajuaisi siitä mitään.
Yritä ymmärtää edes, ei yleistä suhteellisuusteoriaa voi selittää valheellisella kielellä, joka puhuu valheellisesti hyvästä ja pahasta.
Matematiikka paljastaa todellisuuden luonteen. Se ei valehtele."Jos puhuisin totta, et tajuaisi siitä mitään."
Kokeile huviksesi niin ehkä ymmärrät miksi olet väärillä jäljillä.
Luonnollisella kielellä voi ilmaista asioita joita ei voi ilmaista matemaattisesti. Matematiikka voi olla eksaktia mutta sen soveltuvuus kommunikointiin on paljon suppeampi kuin luonnollisella kielellä. Kyllä suhteellisuusteoriankin voi ilmaista luonnollisella kielellä mutta siitä kuvauksesta tulee paljon pidempi ja epäkäytännöllisempi. Matematiikalla on paljon hankalampi esittää asioiden merkityksiä kun taas asioiden välisten säännönmukaisuuksien ja suhteiden ilmaisemiseen matematiikka soveltuu erinomaisesti.
"Matematiikka paljastaa todellisuuden luonteen. Se ei valehtele."
Oletko koskaan kuullut tilastoharhasta? Ei se matematiikan kieli sellaisenaan sulje pois valheellista informaatiota.
Luonnollisen kielen ja matematiikan kielen käyttötavat ovat vain erilaiset - ei niissä muuten ole mitään perustavaa eroa eikä niitä voi asettaa toistensa vastakohdiksi. - ZumpsiZum
"Jos puhuisin totta, et tajuaisi siitä mitään."
"Kokeile huviksesi niin ehkä ymmärrät miksi olet väärillä jäljillä."
OK. Mitä numerot ovat? Miksi numerot ovat tärkeitä?
Aloitetaan tästä. Ja mennään sitten itse numeroihin.
Matematiikka on hankalaa, suomen kieli idioottihelppoa. - SyvällinenSelitys
virheellinen_vastakohta kirjoitti:
"Jos puhuisin totta, et tajuaisi siitä mitään."
Kokeile huviksesi niin ehkä ymmärrät miksi olet väärillä jäljillä.
Luonnollisella kielellä voi ilmaista asioita joita ei voi ilmaista matemaattisesti. Matematiikka voi olla eksaktia mutta sen soveltuvuus kommunikointiin on paljon suppeampi kuin luonnollisella kielellä. Kyllä suhteellisuusteoriankin voi ilmaista luonnollisella kielellä mutta siitä kuvauksesta tulee paljon pidempi ja epäkäytännöllisempi. Matematiikalla on paljon hankalampi esittää asioiden merkityksiä kun taas asioiden välisten säännönmukaisuuksien ja suhteiden ilmaisemiseen matematiikka soveltuu erinomaisesti.
"Matematiikka paljastaa todellisuuden luonteen. Se ei valehtele."
Oletko koskaan kuullut tilastoharhasta? Ei se matematiikan kieli sellaisenaan sulje pois valheellista informaatiota.
Luonnollisen kielen ja matematiikan kielen käyttötavat ovat vain erilaiset - ei niissä muuten ole mitään perustavaa eroa eikä niitä voi asettaa toistensa vastakohdiksi.Ilmaise kaareutuva avaruus sanoin.
Tai kerro mitä laajenevalle avaruudelle tapahtuu silloin kun sen metrinen koordinaatisto kasvaa.
Rakkautta
1039
☺ - KuperkeikkaPukkaa
SyvällinenSelitys kirjoitti:
Ilmaise kaareutuva avaruus sanoin.
Tai kerro mitä laajenevalle avaruudelle tapahtuu silloin kun sen metrinen koordinaatisto kasvaa.
Rakkautta
1039
☺Se tarkoittaa sitä, että yhden vajaapojan pitää heitellä kupperskeikkoja Kuopion torilla.
- kdnfjjsgjnsjg
Joku "asiantuntija" väitti, että kieli on vain totuuden peittämistä varten. Vertaa politiikka.
Matematiikka on hyvä renki, jos se on osana luonnollista kieltä, mutta huono isäntä.
- SanaOnKuollut
Ihminen on huonoin isäntä mahdollinen - ja tuhoaa maapallon, meidän kaikkien maailman.
Jo alussa kakki sana oli vain Jumalan sanaa. Mutta Jumala on kuollut ja sana myös.
Uskovaiset vieläkin sanovat hampaat verissään; että ei saa tappaa, ei saa varastaa ....
Tottakai pitää saada tappaa ja pitää saada varastaa. Mutta kenet tapetaan ja keneltä varastetaan - siinä se dilemma!
Ihmisestä ei ole isännäksi ja Jumala on kuollut. Matematiikan tulee ottaa ihmisen ylittävä rooli, jos ihmiskunta haluaa säästyvän. Onko tätä halua? - Ennenkuulumaton-subjekti
Joko Matematiikka vastasi haluistaan?
- NäinhänSeOn
"Math without words is meaningless.
Words without math can have meaning."
Rakkautta
1039
☺ - alfa123om22
On sanoja ja sanoja, kieliä ja kieliä. En selitä tarkemmin. Erään mielestä sanskrit on siitä hieno kieli, että sanat ovat puolitettuja. Toinen puoli sanaa omaa sanallisen informaatiosisällön ja toinen puoli kuvallisen esityksen informaatiosisällöstä.
Itse sain Jumalalta lahjaksi Tavukeinokielen, joka soveltuu ihmisten ja paikkojen nimistön avaamiseen ja muuhunkin.
http://www.aavikkosade.fi/tavukieli.html
On tuhasia kieliä, joita kaikkia rakastetaan ja on jopa yksi pyhän hengen lahja tehdä uusia kieliä. Voi olla, että on tosikieliä, joiden sanastossa on paljon tosia sanoja.
Mutta tieteen ja tekniikan lisääntyessä on jokaisessa kielessä keinotekoisia sanoja paljon. oxygen, nitrogen, hydrogen, happi, typpi, vety.
Mitä sanaa itse käyttäisit kuvaamaan happea, oxygen?
Tavukeinokielellä oxygen = ne-yg-xo eli nenän yksi sierain.
Happi = ip-ap-ha nostaa ipanan korkealle, pystyyn, ylös
englannin sana on selkeän tieteellinen, tieteeseen liittyvä
suomen sana on selkeän elämään liittyvä
Niin kuin joku rakastaa viisautta FILO-SOFIA
Rakastaa joku kieliä FILO-LOGIA
Matematiikka sana tulee arabian sanasta AL-GEBRA
Ar-eb-glas = Liesi teidän on lasia, lasisydämmet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492