Kieltäisitkö Jeesuksen?

edccde

Kieltäisitkö Jeesuksen, jos olisit esimerkiksi ISISin vankina ja se olisi ainoa mahdollisuus selvitä hengissä?

60

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijari_oli

Kiellän, vaikka en ole vanki.

• Adriyel

On kyllä niin absurdeja kysymyksiä kuin olla voi. Kuka meistä tietää, miten me ääriolosuhteissa toimimme, mitä sanomme, mitä meistä tulee esiin? Hyppäänkö hukkuvan perään? Uskallanko mennä väliin, kun raa'asti jotakuta pahoinpidellään? Uskallanko ilmiantaa naapurin huumediilerin? Luovutanko munuaiseni kuolevalle ystävälleni?

Tiesikö Pietari etukäteen kieltävänsä Jeesuksen tuntemisen sitä häneltä kysyttäessä ja vielä kolmasti? Ei varmaan tullut pieneen mieleenkään, mutta niin siinä vain kävi. Jumala sen tiesi etukäteen, Hän tietää kuinka heikko ihminen on. Hylkäsikö Jumala Pietarin siihen paikkaan? Minä luotan siihen, että Jumala minussa on vahva, itsessäni olen monessa asiassa heikko.

• capiche

Ihmisten reaktiot ovat tosiaankin aina yhtä yllättäviä. Olen kriisitilanteessa nähnyt kuinka rauhallinen ihminen tulee täysin hysteeriseksi. Ja hysteeriseltä vaikuttava rauhoittuu. Jotkut taantuvat lapsen tasolle ja heille on hankittava puuhaa ja "lapsenvahti", etteivät vaaranna koko porukkaa.

Minä taas olen temperamenttinen, mutta muutun kriisitilanteissa viileän rauhalliseksi ja tehtäväorientoituneeksi. Olen harjoitellut rohkeutta tekemällä elämässä juuri niitä asioita, jotka ovat eniten pelottaneet.

Olen tehnyt joidenkin mielestä typeriäkin asioita heikompia puolustaessani. Minulle on tavallaan kunnia-asia olla vaikenematta kun jotakin mopotetaan. Ihan sama kuka se ihminen on, kaikilla on ihmisarvo.

Mutta silti, jokainen tilanne on erilainen. Ei voi olla mistään ihan varma. Sen kuitenkin jo tiedän, että Jumala on auttanut monta kertaa, kun omat voimat ovat olleet vähissä.

• Rohkeuttavaaditaan
        capiche kirjoitti:

Ihmisten reaktiot ovat tosiaankin aina yhtä yllättäviä. Olen kriisitilanteessa nähnyt kuinka rauhallinen ihminen tulee täysin hysteeriseksi. Ja hysteeriseltä vaikuttava rauhoittuu. Jotkut taantuvat lapsen tasolle ja heille on hankittava puuhaa ja "lapsenvahti", etteivät vaaranna koko porukkaa.

Minä taas olen temperamenttinen, mutta muutun kriisitilanteissa viileän rauhalliseksi ja tehtäväorientoituneeksi. Olen harjoitellut rohkeutta tekemällä elämässä juuri niitä asioita, jotka ovat eniten pelottaneet.

Olen tehnyt joidenkin mielestä typeriäkin asioita heikompia puolustaessani. Minulle on tavallaan kunnia-asia olla vaikenematta kun jotakin mopotetaan. Ihan sama kuka se ihminen on, kaikilla on ihmisarvo.

Mutta silti, jokainen tilanne on erilainen. Ei voi olla mistään ihan varma. Sen kuitenkin jo tiedän, että Jumala on auttanut monta kertaa, kun omat voimat ovat olleet vähissä.

Tuo on ihailtavaa "minulle on tavallaan kunnia-asia olla vaikenematta kun jotakin mopotetaan". Minulla jossain mielessä vähän sama asenne, että jos esim. työpaikalla kaikki ovat samaa mieltä jostakin työntekijästä asian negatiivisessa merkityksessä, en kyllä sitä tutkimatta hyväksy. En anna muiden mielipiteiden jyrätä, vaan teen ihan itse omat johtopäätökseni, useimmiten siitä saa kärsiä. Aivan liikaa tässä maassa on koulu- ja työpaikkakiusaamista yms. juuri sen takia, että kukaan ei uskalla asettua heikomman puolelle, koska pelkää itse myös joutuvansa asiasta kärsimään.

• capiche
        Rohkeuttavaaditaan kirjoitti:

Tuo on ihailtavaa "minulle on tavallaan kunnia-asia olla vaikenematta kun jotakin mopotetaan". Minulla jossain mielessä vähän sama asenne, että jos esim. työpaikalla kaikki ovat samaa mieltä jostakin työntekijästä asian negatiivisessa merkityksessä, en kyllä sitä tutkimatta hyväksy. En anna muiden mielipiteiden jyrätä, vaan teen ihan itse omat johtopäätökseni, useimmiten siitä saa kärsiä. Aivan liikaa tässä maassa on koulu- ja työpaikkakiusaamista yms. juuri sen takia, että kukaan ei uskalla asettua heikomman puolelle, koska pelkää itse myös joutuvansa asiasta kärsimään.

En minäkään muodosta käsityksiä ihmisistä muiden kertomusten perusteella. Ja olen tullut usein mainiosti toimeen myös hankalina pidetyttyjen ihmisten kanssa.

Ehkä tarve puolustaa heikompia juontaa juurensa lapsuudesta, jolloin jouduin itse elämään mielivallan alla. Jumala johti myös myöhemmin työuralle, jossa oli mahdollista nostaa esille haavoittuneiden ryhmien asioita isommassakin mittakaavassa.

• capiche

Olen ajatellut paljonkin asiaa, sillä olen törmännyt kehitysmaissa työskennellessäni useastikin terroristiryhmiin ja tottunut seisomaan aseen tähtäimessä. Jos kyse olisi vain minusta, niin luulen että sanoisin: tapa vaan niin pääsen taivaaseen. Asia olisi monimutkaisempi, jos olisin vastuussa myös muiden ihmisten hengestä.

Maailmalla liikkuessa on ollut pakko hyväksyä, että hengen lähtö voi olla milloin vain käsillä. Mutta eihän siinä ole mitään uutta. Kristityn on joka tapauksessa oltava valmis lähtemään. Eikä kuolema ole joka tilanteessa edes se huonoin vaihtoehto. Kristitty ei voi hävitä: elämä on minulle Kristus ja kuolema on minulle voitto.

• etpwoej

Moni sanoo, ettei pelkää kuolemaa. En minäkään kuolemaa pelkää, vaan siihen liittyvää tuskaa ja kipua.

• etpwoej kirjoitti:

Moni sanoo, ettei pelkää kuolemaa. En minäkään kuolemaa pelkää, vaan siihen liittyvää tuskaa ja kipua.

Älä turhaa pelkää, vaan luota siihen, että saat Jumalalta voiman kestää mitä ikinä joudut kohtaamaan, jos kerran elät hänen alamaisuudessaan.

• capiche
        Mikko.A kirjoitti:

Älä turhaa pelkää, vaan luota siihen, että saat Jumalalta voiman kestää mitä ikinä joudut kohtaamaan, jos kerran elät hänen alamaisuudessaan.

Kivun ja etenkin pitkittyneen kuolemisen pelkääminen on minusta normaalia, vaikka ei kuolemaa itsessään pelkäisikään.

Kipua oppii pelkäämään vasta sitten, kun on sitä pitempään kokenut. Monet vaikeaa sairautta sairastavat tietävät miten kurja loppu heillä on edessä. Kuolema ei ole aina nopeaa, kaunista ja jaloa. Eikä kaikkia oireita pystytä edes sairaalassa hoitamaan. Kuula kalloon on pientä näiden taistelujen rinnalla.

Oliko se nyt Woody Allen joka sanoi: en pelkää kuolemaa, en vain halua olla paikalla, kun se tapahtuu. En ole Woodyn ystävä, mutta tässä on kyllä vissi perä.

• Meidän kaikkien tulisi olla 100% motivoituneita siihen, että me emme kiellä Herraa missään kohden, seuraa siitä sitten kuolema, tai ei.

Meidän tulee olla koetuksen kestäviä, ja varmoja kannoistamme.

• syväsokeus

Nyt on syväsokeus äänessä.

Mutta Mikkohan on omien sanojensa mukaan jo "täydellinen" eikä tee syntiä enää.

Siis hän ei mukamas enää edes lankea syntiin, joten niin sokea hän on.

En siis ihmettele tätä itseriittoisuutta ja ylpeyttä ja itseen luottamista ollenkaan hänen kohdallaan.

• Höpö, höpö.

Kateellinen sinä olet, kuten se orjan lapsi oli vapaan sytyneelle, mutta kuulehan synnin orja, että sinunkaan ei tarvitse jäädä synnin orjuuteen, jos vain osoitaisit joskus luonteen lujuutta, ja todella haluasit jättää syntisi.

Olen tosissani, että lakkaa jo ammentamasta kateudetasi ja vihastasi, ja etsi parempaa ennen kuin hukut lopullisesti, ja ovet suljetaan. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Vipittömömästi sanon, että tee parannus.

• syväsokeus kirjoitti:

Nyt on syväsokeus äänessä.

Mutta Mikkohan on omien sanojensa mukaan jo "täydellinen" eikä tee syntiä enää.

Siis hän ei mukamas enää edes lankea syntiin, joten niin sokea hän on.

En siis ihmettele tätä itseriittoisuutta ja ylpeyttä ja itseen luottamista ollenkaan hänen kohdallaan.

Niin ja syntiä minä en enää tee sillä liha ei enää hallitse minua, vaikka lihallisuus toki minussakin riippuu.

Mutta lihalle ei tule olla kuuliainen, vaan Hengelle. Se erottaa meidät maailmasta, taivallisiksi, vaan jos joku vielä elää lihansa mukaan, niin Henki ei ole vielä saanut tilaa silloin.

• syväsokeus
        Mikko.A kirjoitti:

Niin ja syntiä minä en enää tee sillä liha ei enää hallitse minua, vaikka lihallisuus toki minussakin riippuu.

Mutta lihalle ei tule olla kuuliainen, vaan Hengelle. Se erottaa meidät maailmasta, taivallisiksi, vaan jos joku vielä elää lihansa mukaan, niin Henki ei ole vielä saanut tilaa silloin.

En ole todellakaan kateellinen sinulle sokealle, joka olet niin totaalisen sokea, että et näe edes selviä syntejäsi.

Minä säälin sinua ja kaltaisiasi, sillä sielunvihollinen on teidät vanginnut pimeään, ja tienne vie lopulta vaivaan.

Minussa vaikuttava Pyhä Henki sen sijaan paljastaa yhä lisää minussa yhä olevaa pimeyttä, mutta sen tarkoitus on vain se, että kun Valkeus sen paljastaa, se saadaan pois, eli siten elän Hengen pyhityksessä.

Mutta sinä kun et näe etkä kuule, säilyt ulkoa kalkittuna kuolleena hautana joka on sisältä täynnä saastaa ja kuolleitten luita.

Siis sinä et pyhity mihinkään, kun luulet kykeneväsi olemaan ja olevasi itse Jumala, sillä vain Jumala kykenee synnittömyyteen.

• Moro78
        syväsokeus kirjoitti:

En ole todellakaan kateellinen sinulle sokealle, joka olet niin totaalisen sokea, että et näe edes selviä syntejäsi.

Minä säälin sinua ja kaltaisiasi, sillä sielunvihollinen on teidät vanginnut pimeään, ja tienne vie lopulta vaivaan.

Minussa vaikuttava Pyhä Henki sen sijaan paljastaa yhä lisää minussa yhä olevaa pimeyttä, mutta sen tarkoitus on vain se, että kun Valkeus sen paljastaa, se saadaan pois, eli siten elän Hengen pyhityksessä.

Mutta sinä kun et näe etkä kuule, säilyt ulkoa kalkittuna kuolleena hautana joka on sisältä täynnä saastaa ja kuolleitten luita.

Siis sinä et pyhity mihinkään, kun luulet kykeneväsi olemaan ja olevasi itse Jumala, sillä vain Jumala kykenee synnittömyyteen.

Turhaanko Jeesus sanoi, että joka hänet kieltää ihmisten edessä, hänet on myös Jeesus kieltävä :/.....

• syväsokeus
        Moro78 kirjoitti:

Turhaanko Jeesus sanoi, että joka hänet kieltää ihmisten edessä, hänet on myös Jeesus kieltävä :/.....

Ei toki Jeesus sano noin turhaan.

Mutta jos sinua kidutattaisiin vaikkapa vain yhden päivän ajan oikein kunnolla, niin voisitko nyt väittää, että et kieltäisi ?

Tuollainen väite kertoisi omavanhurskaudesta ja väärästä itseensä luottamisesta.

Ja on helppoa rehennellä, kuten Pietari, kun ei ole oma nahka tulessa, mutta miten kävikään Pietarille ?

Ja kuitenkin hän jopa 3 kertaa kielsi Herransa !

Joten miten laitat nyt suusi ???

Kielsikö siis Jeesus Pietarin ???

• Moro78i
        syväsokeus kirjoitti:

Mutta jos sinua kidutattaisiin vaikkapa vain yhden päivän ajan oikein kunnolla, niin voisitko nyt väittää, että et kieltäisi ?

Tuollainen väite kertoisi omavanhurskaudesta ja väärästä itseensä luottamisesta.

Ja on helppoa rehennellä, kuten Pietari, kun ei ole oma nahka tulessa, mutta miten kävikään Pietarille ?

Koitat nyt selvästi oikeuttaa Jeesuksen kieltämisen. Vaikka mitä tapahtuisi, ei pitäisi taipua pahaan, vaikka toinen tekisi sinulle pahaa.

• syväsokeus
        Moro78i kirjoitti:

Koitat nyt selvästi oikeuttaa Jeesuksen kieltämisen. Vaikka mitä tapahtuisi, ei pitäisi taipua pahaan, vaikka toinen tekisi sinulle pahaa.

Höpö höpö !

Kerron vain Totuuden teille, jotka kerskaatte lihassanne, että tuollainen kerskaaminen ei ole hyväksi.

Jos Apostoli Pietari oli itsensä Herramme Jeesuksen opissa ja kanssa vuosia, ja kuitenkin hän kielsi Herransa, jopa kolmasti, niin turhaa on nyky uskovan alkaa pullistella, että "en minä ainakaan olisi kieltänyt" !

Tuollainen pullistelu on todellista ylpeyttä ja paisuneisuutta ja itseensä luottamista, kukaan ei meistä voi etukäteen tietää sitä, kuinka kidutettaessa lopulta toimii.

Miten voitte olla näin itseänne ja omavoimaisuutta täynnä ?

Siis ei tuo uhoamisenne ole Jumalaan luottamista, vaan itseenne, eli te käytännössä pelastatte itsenne, eli luotatte omaan voimaanne, eikä Herraan.

Tässä pullistelussa on sama sanoma kuin fariseuksilla ja kirjanoppineilla, kun he väittivät, että jos olisivat eläneet profeettojen aikana, niin eivät olisi heitä vainonneet:

29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Siis Jeesus näki näiden ulkokultaisten ja omavoimaisten sydämen asenteen, eli ihan sama sydämen asenne, kuin niillä, jotka olivat profeetat kivittäneet.

Siis ylpeilyä ja kerskaamista ja lihallista omavoimaisuutta ja itseensä luottamista, eli omavanhurskautta, eli ulkokultaisuutta, joka väärä sydämen asenne johtaa jopa profeettojen kivittämiseen asti.

• syväsokeus kirjoitti:

Sitä sanotaa uskollisuudeksi Jumalaa kohtaan, kun ei kiellä häntä ahdistuksessa. Tuo alkaa jo kuulostamaan huvittavalta mihin kaikkeen tuota omavanhurskautta käyteään.

Hyvänenaika, jos annat köyhälle leivän, niin eikö siinä ole joku kristitty vieressä syyttämässä omavanhurkaaksi. Itse hän ei hyvää tee, ja syytteelee niitä jotka tekevät. Eikö Saatana juuri ole pyhien syyttelijä, se joka vihasi Jobiakin, koska Job oli nuhteeton? Nuhteeton on punainen kangas Saatanalle. Varo, ettei näin ole myös sinulla.

• syväsokeus
        Mikko.A kirjoitti:

Sitä sanotaa uskollisuudeksi Jumalaa kohtaan, kun ei kiellä häntä ahdistuksessa. Tuo alkaa jo kuulostamaan huvittavalta mihin kaikkeen tuota omavanhurskautta käyteään.

Hyvänenaika, jos annat köyhälle leivän, niin eikö siinä ole joku kristitty vieressä syyttämässä omavanhurkaaksi. Itse hän ei hyvää tee, ja syytteelee niitä jotka tekevät. Eikö Saatana juuri ole pyhien syyttelijä, se joka vihasi Jobiakin, koska Job oli nuhteeton? Nuhteeton on punainen kangas Saatanalle. Varo, ettei näin ole myös sinulla.

Niin Mikko, ethän sinä voi ymmärtää näitä asioita, kun olet sokea.

Siis ihan kuten fariseukset, jotka yrittivät pystyttää omaa vanhurskauttaan ja kuvittelivat harhoissaan olevansa kovastikin synnittömiä, ihan kuten sinä itsekkin kuvittelet.

Mikko, jos sinussa vaikuttaisi Pyhä Henki, niin silloin Henki pyhittäisi sinua !

Suomeksi se tarkoittaa sitä, että Henki paljastaa meissä yhä olevaa pimeyttä ja vääryyttä ja syntiä, ja kun se paljastetaan ja tulee siis valoon eli valon paljastamaksi, eli näkyviin selvästi, niin sen kautta se voidaan Hengen kanssa käsitellä ja siten siitä vapautua.

Siis sydämen puhdistuminen vaatii Pyhän Hengen paljastamisen, ilman sitä ei tapahdu siis pyhittymistä eikä puhdistumista.

Joten Mikko, kun sinä väität kykeneväsi elämään syntiä tekemättä, niin olet täysin sokea omille todellisille synneillesi, ja se taas kertoo sen tosiasian, että Pyhä Henki ei sinua auta eikä pyhitä.

On siis kaksi vaihoehtoa kohdallasi, eli olet uskova, mutta niin sydämesi paaduttanut, että et kuule Herran ja Pyhän Hengen vienoa ääntä.

Tai sitten et edes ole uudestisyntynyt uskova, vaan vain uskonnollinen ihminen vailla Pyhää Henkeä siis.

Mutta niin tai näin, kun olet sokea, niin et näe asioita oikein, joten en yhtään ihmettele sitä, että et tajua näitäkään asioita.

15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Sinä Mikko olet siis vailla nuhtelua ja kuritusta, ja sinulla ei ole silmävoidetta, etkä tajua omaa kurjuuttasi ja köyhyyttäsi ja viheliäisyyttäsi juuri siksi !

Sinä siis LUULET olevasi rikas, omassa harha kuvitelmassasi !

• syväsokeus kirjoitti:

Niin Mikko, ethän sinä voi ymmärtää näitä asioita, kun olet sokea.

Siis ihan kuten fariseukset, jotka yrittivät pystyttää omaa vanhurskauttaan ja kuvittelivat harhoissaan olevansa kovastikin synnittömiä, ihan kuten sinä itsekkin kuvittelet.

Mikko, jos sinussa vaikuttaisi Pyhä Henki, niin silloin Henki pyhittäisi sinua !

Suomeksi se tarkoittaa sitä, että Henki paljastaa meissä yhä olevaa pimeyttä ja vääryyttä ja syntiä, ja kun se paljastetaan ja tulee siis valoon eli valon paljastamaksi, eli näkyviin selvästi, niin sen kautta se voidaan Hengen kanssa käsitellä ja siten siitä vapautua.

Siis sydämen puhdistuminen vaatii Pyhän Hengen paljastamisen, ilman sitä ei tapahdu siis pyhittymistä eikä puhdistumista.

Joten Mikko, kun sinä väität kykeneväsi elämään syntiä tekemättä, niin olet täysin sokea omille todellisille synneillesi, ja se taas kertoo sen tosiasian, että Pyhä Henki ei sinua auta eikä pyhitä.

On siis kaksi vaihoehtoa kohdallasi, eli olet uskova, mutta niin sydämesi paaduttanut, että et kuule Herran ja Pyhän Hengen vienoa ääntä.

Tai sitten et edes ole uudestisyntynyt uskova, vaan vain uskonnollinen ihminen vailla Pyhää Henkeä siis.

Mutta niin tai näin, kun olet sokea, niin et näe asioita oikein, joten en yhtään ihmettele sitä, että et tajua näitäkään asioita.

15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Sinä Mikko olet siis vailla nuhtelua ja kuritusta, ja sinulla ei ole silmävoidetta, etkä tajua omaa kurjuuttasi ja köyhyyttäsi ja viheliäisyyttäsi juuri siksi !

Sinä siis LUULET olevasi rikas, omassa harha kuvitelmassasi !

Haluaisnpa nähdä sinut joskus nälissäsi, niin silloin ehkä ymmärtäisit hyvän työn ja mitä se on, ja miten se vaikuttaa, ja tyhjien puheiden turhamaisuuden.

• mietitätä
        Mikko.A kirjoitti:

Höpö, höpö.

Kateellinen sinä olet, kuten se orjan lapsi oli vapaan sytyneelle, mutta kuulehan synnin orja, että sinunkaan ei tarvitse jäädä synnin orjuuteen, jos vain osoitaisit joskus luonteen lujuutta, ja todella haluasit jättää syntisi.

Olen tosissani, että lakkaa jo ammentamasta kateudetasi ja vihastasi, ja etsi parempaa ennen kuin hukut lopullisesti, ja ovet suljetaan. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Vipittömömästi sanon, että tee parannus.

mutta kuulehan synnin orja, että sinunkaan ei tarvitse jäädä synnin orjuuteen, jos vain osoitaisit joskus luonteen lujuutta, ja todella haluasit jättää syntisi.

Luonteen lujuudella ei ole koskaan voitettu syntiä. Syntien anteeksiantamus saadaan uskon kautta Kristukseen. Tarvittava uskokin, kuten kaikki muukin hyvä, tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä vaihteen varjoa.

• mietitätä kirjoitti:

mutta kuulehan synnin orja, että sinunkaan ei tarvitse jäädä synnin orjuuteen, jos vain osoitaisit joskus luonteen lujuutta, ja todella haluasit jättää syntisi.

Luonteen lujuudella ei ole koskaan voitettu syntiä. Syntien anteeksiantamus saadaan uskon kautta Kristukseen. Tarvittava uskokin, kuten kaikki muukin hyvä, tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä vaihteen varjoa.

Ei teidän kanssa edes vaikuta keskustella, kun järkipuhe ei mene läpi, niin ei se sitten mene.

Jokainen vain haluaaolla toistaan viisaampi vaikka kuinka yrittäisi järkeä puhu, niin puheet kumotaan, jotta päästään omalla viisaudella loistamaan.

Hullun mylly, josta pesen käteni ja sanoudun irti.

• syväsokeus
        mietitätä kirjoitti:

Niin se on kuten kirjoitat, että ei "mielen luujuudella" mistään vapauduta.

Mutta eihän tämä omavanhurskauttaan pystyttävä Mikko sitä tajua.

2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Mutta turhaa siis on selittää Mikon kaltaiselle näitä asioita, kun hän ei näitä ymmärrä.

Ylläpidolle taas tiedoksi: Tallennan taas viestini, asiaattomien poistojen vuoksi !!!

• syväsokeus
        Mikko.A kirjoitti:

Ei teidän kanssa edes vaikuta keskustella, kun järkipuhe ei mene läpi, niin ei se sitten mene.

Jokainen vain haluaaolla toistaan viisaampi vaikka kuinka yrittäisi järkeä puhu, niin puheet kumotaan, jotta päästään omalla viisaudella loistamaan.

Hullun mylly, josta pesen käteni ja sanoudun irti.

Mikko !

Syytit minua valheeseen perustuen !

Vastasin jo sinulle mutta viestini poistettiin !

Lyhyesti sama asia !

Olen elänyt varattomana ja asunnottomana kittuutaen, joten tiedän mitä on olla ilman ja kuinka 50centtiä on iso raha kun se puuttuu ruuasta tai muuten!

Olen elänyt muiden pois heittämillä pulloilla ja palautus purkeilla.

Mutta olen myös kokenut siinä sen, miltä tuntuu kun väärillä lähtökohdilla joku harjoittaa kyseenalaista hyväntekoa, sillä siinä loukataan yhä lisää köyhää ja varatonta.

Tai sitten yritetään sitoa ja kietoa ja hallita köyhää väärin, tyylillä että jos syöt leipääni laulat laulujani.

Minä en ota vastaan vääriltä ropoja, sillä se tuo vain ongelmia.

Olen ennemmin ilman !

Nälästä sinä tuskin tiedät mitään mihuun verrattuna, vai oletko ollut pelkällä vedellä 2 viikkoa ???

Joten Mikko, älä ala omien HARHALUULOJESI perusteella syyttelemään muita ja minua valheisiin siis perustuen !!!

TALLENNAN TAAS YLLÄPITO !!!

• syväsokeus
        syväsokeus kirjoitti:

Mikko !

Syytit minua valheeseen perustuen !

Vastasin jo sinulle mutta viestini poistettiin !

Lyhyesti sama asia !

Olen elänyt varattomana ja asunnottomana kittuutaen, joten tiedän mitä on olla ilman ja kuinka 50centtiä on iso raha kun se puuttuu ruuasta tai muuten!

Olen elänyt muiden pois heittämillä pulloilla ja palautus purkeilla.

Mutta olen myös kokenut siinä sen, miltä tuntuu kun väärillä lähtökohdilla joku harjoittaa kyseenalaista hyväntekoa, sillä siinä loukataan yhä lisää köyhää ja varatonta.

Tai sitten yritetään sitoa ja kietoa ja hallita köyhää väärin, tyylillä että jos syöt leipääni laulat laulujani.

Minä en ota vastaan vääriltä ropoja, sillä se tuo vain ongelmia.

Olen ennemmin ilman !

Nälästä sinä tuskin tiedät mitään mihuun verrattuna, vai oletko ollut pelkällä vedellä 2 viikkoa ???

Joten Mikko, älä ala omien HARHALUULOJESI perusteella syyttelemään muita ja minua valheisiin siis perustuen !!!

TALLENNAN TAAS YLLÄPITO !!!

Niin ja tuo ei ole ylpeyttä miksi en ota rikkaiden tai väärien ropoja, vaan se on ihan samaa kuin Paavalilla:

7 Vai olenko tehnyt syntiä siinä, että-alentaessani itseni, jotta te ylenisitte-olen ilmaiseksi julistanut teille Jumalan evankeliumia?
        8 Muita seurakuntia minä riistin, ottaessani heiltä palkkaa palvellakseni teitä. Kun olin teidän luonanne ja kärsin puutetta, en rasittanut ketään.
        9 Sillä mitä minulta puuttui, sen täyttivät veljet, jotka tulivat Makedoniasta; ja kaikessa minä varoin olemasta teille rasitukseksi, ja olen vastakin varova.
        10 Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, ei tätä kerskausta minulta riistetä Akaian maanäärissä.

Eli olen ennemmin itsekin nälässä, kuin otan vastaan apua vääriltä ja väärin perustein toimivilta !

Mutta minä silloin luotan Herraan, eli Hän kyllä tietää tarpeeni kuitenkin.

Herra on opettanut, että ihmisiin ei tule, eikä voi luottaa kun ns. "hyvissä töissäkin" on vääryys.

Minua on monen monta kertaa tuollaisilla "auttamisilla" helvennettu, kun se on tehty ihan väärin.

Jaak. 2:6 Mutta te olette häväisseet köyhän.

Niin ja Mikko sinä taas kehuit itseäsi ja omia tekojasi auttavana, sellaista ei tee nöyrä uskova, sillä nöyrällä uskovalla joka antaa vähästäänkin, ei ole itsellä siinä ansiota, vaan kunnia kuuluu oikeista teoista Jumalalle yksin.

Sinä et siis kehunut Jumalaa viestissäsi vaan itseäsi ja omaa "hyvyyttäsi" !

• Buddhalaisuusmmm

Jumala loi ihmisen, joten oletan, että hänen on täytynyt kaikkitietävänä jo silloin tietää, että vain pieni osa meistä tulee selviämään tälläisestä ''koettelemuksesta''.

Kysymys kuuluu: halusiko Jumala siis tarkoituksellisesti antaa ''Baal-Sebubille'' ''Allahille'' ''paholaiselle'' osan ihmisistä helvettin?

Jos ei halunnut, niin ainakin omasta mielestäni hän on täydessä vastuussa kaikista jotka sinne joutuvat! Ja olisi hyvin outoa, että hän ei pelastaisi jokaikistä joka sinne on joutumassa... Hän loi ihmisen, hän varmasti tietää mihin tulemme sortumaan ja mihin emme.

Jos itse pystyisin luomaan jotain ihmisen kaltaista (älykkään elämänmuodon) En todellakaan antaisi sen kärsiä, vaan heidän elämänsä olisi pelkkää iloa. Mitä tämä kertoo omasta Jumalastamme?

Miksi Jumala ei antanut omenan syömistä Eevalle anteeksi?...paholainenhan hänet siihen houkutteli!?... miksi Jumala ei luonut ihmistä enemmän kaltaisekseen, jotta emme lankeaisi pahaan?? Miksi Jumala haluaisi katsoa, kun Allah levittää kärsimystä ja samalla teurastaa omia lapsiaan?

MIKSI JUMALA LOI JOTAIN NÄIN TIETÄMÄTÖNTÄ???

PS. Haluaisin uskoa, mutta miten voi sokeasti vain uskoa johonkin? Esimerkiksi kuudes käsky (Älä tapa) on erittäin ristiriitainen, sillä Raamattu antaa kuolemantuomion varsin monesta asiasta...

Missä on alkuperäinen raamattu?... mikä on Jumalan ja Jeesuksen sanaa ja mikä taas ihmisen/Allahin????? Raamattua on muunneltu, niin radikaalisti alkuperäisestä, että olisi jopa tyhmää uskoa raamattuun nykymuodossaan!

liikaa ristiriitaisuuksia.

• luopiosankari

Isiksen vankina paskantelisin vain raamattua , että selviäisin siitä herra-kompleksista.

• paskantaisitko.housuihin

Terveisiä Hölmölästä!

• Viimekesänä-

Ajatella en ole avannut helluntai seurakunnan ovea sen jälkeen srk:n apupappi tuli ja sanoi kaikkien kuullen, että Betanian ainut ongelma on tuo A....s.

Mutta nyt olen kiitollinen Jumalalle, että Hänen armonsa on niin runsas, etten hukkunut Kivijärveen. Kun putosin laiturilta onkivapa kädessä. selkä edeltä veteen. Yllätyin kun en voinutkaan nousta pystyyn vedessä, koska puuvillainen teepaitani esti uintiasentoon kääntymisen, upoksissa ollessani nielaisin Kivijärven vettä. Järven pohjassa ollessani ajattelin vain minnepäin minun olisi pyrittävä ja aloin jaloilla työntää itseäni rantaa kohti onkivapa kädessäni tuntui kuin järven aallokko tekisi yrityksistä mahdottoman.
      En kuitenkaan tuntenut minkäänlaista kuoleman pelkoa ja siitä olen kiitollinen, että Jumalan Poika Jeesus on ollut uskollinen,
      Hän nimittäin otti minulta kuoleman pelon pois jo noin 50 vuotta sitten, tämä on aivan käsittämätöntä armoa, armon päälle, että Hän vieläkin on siunannut minua Pelastuksen armossa.

Jos me täällä ollessamme emme kiellä tuntevamme Herraa Jeesusta niin ei Hän kiellä tuntevansa meitäkään tosi paikan tullessa.

• siitä_vaan

Jos et kieltäisi Jeesusta ISISin panttivankina, olisit yhtä aivopesy fundamentalisti kuin ISIS. Kaksi umpityhmää vastakkain.

• Mitä6

Käskikö Jeesus tekemään näin?

• 836

Mikä ettei voisi kieltää ja "pitää sormia ristissä". vapaana voi sitten jälleen julistaa Jeesusta ja saada hänelle jopa uusia seuraajia.

Simple as that.

• KTS--

Ristiretkiaikoina muslimit saattoivat pakottaa vangiksi saamansa Temppeliritarit virtsaamaan krusifiksin päälle kuolemanrangaistuksen uhalla. Temppeliritarit liittivät sitten eräänlaisena vastaiskuna tälläisen samanlaisen krusifiksin häpäisyriitin omiin seremonioihinsa, jotta sen psykologinen kynnys menisi alemmaksi ja saatu synninpäästö tekisi ristin häpäisyn taian tehottomaksi myös tulevaisuudessa mikäli tälläinen pakottava tilanne eteen tulisi. He torjuivat siis tulta tulella. Kyse oli eräänlaisesta sen ajan trollauksesta, "lisälöylyn" heittämisestä kiukaalle, loukkauksen kääntämisestä vastapuolen niskaan periaatteella: "Ei tunnu missään, tuttua puuhaa jo".

Huhujen mukaan tälläinen virtsaamisriitti olisi sittemmin periytynyt Temppeliritarien perillisiin, vapaamuurareihin mutta joks tapauksessa sen tarkoituksena oli säästää vangin henki ja poistaa ristin häpäisyn psykologinen voima.

• Vahvana-loppuun-asti

Matteuksen evankeliumi:
        10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        Markuksen evankeliumi:
        13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

• capiche

Tiedätkö mitä ristiretkeläiset tekivät muslimeille? Karmeaa julmuutta ja imperialismia muka kristinuskon nimissä22

• KTS--
        capiche kirjoitti:

Tiedätkö mitä ristiretkeläiset tekivät muslimeille? Karmeaa julmuutta ja imperialismia muka kristinuskon nimissä22

MInä tiedän tämän kyllä ja tiedän ettei se ristiretkihenki ole mihinkään kadonnut. Ääriuskonnollis-fasistiset laitalahkolaisrasistijoukkiot haluavat sytyttää saman helvetin tuleen uudelleen ja käännyttää tai tappaa kaikki kotimaan ja ulkomaiden muslimit.

• on.armo.suuri

Jotenkin tuntuu, että vaikka se kieltämiseen pakottaminen olisi vieläpä rankemman puoleinen huijaus ja kiellon jälkeen saisi siitä palkaksi vielä kuulan kalloon ja pikalähdön tuonpuoleiseen, niin olosuhteet otettaisiin toisella puolella huomioon.

• capiche

Minä uskon, että Jumala tietää mitä tekoa me olemme.
        Ei Jeesus hylännyt Pietariakaan. Näitä asioita on kiva pohtia turvallisessa Suomessa. Mutta kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu tosi tilanteessa. Ihminen kuin ihminen pystytään murtamaan.

Isis vihaa ennen kaikkea länsimaista elämänmuotoa ja heidän versionsa islamista on kieroutunut. Tavalliset muslimit ovat aina sanoneet minulle, että he kunnioittavat kristinuskoani, koska uskon sentään samaan Aabrahamin Jumalaan kuin hekin. Muslimithan eivät vihaa myöskään Jeesusta, hän on heille kunnioitettu profeetta.

Arabikristityt palvelevat myös Allahia tietenkin Jeesusta roolissa pelastajana. Kristityillä ja muslimeilla on siis jotain yhteistä, vaikka uskonnot poikkeavatkin toisistaan Jeesuksen - eli tärkeimmän asian - kohdalla.

Kun kuljen muslimimaissa moskejan ohi ja sieltä kuuluu Jumala on suuri, niin sanon yläkertaan: Tähän voin yhtyä, Jumala sinä olet todellakin suuri. Anna heille vielä viisautta tutustua Sinun poikaasi Jeesukseen pelastajana, eikä vain profeettana.

• Moroio
        capiche kirjoitti:

Minä uskon, että Jumala tietää mitä tekoa me olemme.
        Ei Jeesus hylännyt Pietariakaan. Näitä asioita on kiva pohtia turvallisessa Suomessa. Mutta kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu tosi tilanteessa. Ihminen kuin ihminen pystytään murtamaan.

Isis vihaa ennen kaikkea länsimaista elämänmuotoa ja heidän versionsa islamista on kieroutunut. Tavalliset muslimit ovat aina sanoneet minulle, että he kunnioittavat kristinuskoani, koska uskon sentään samaan Aabrahamin Jumalaan kuin hekin. Muslimithan eivät vihaa myöskään Jeesusta, hän on heille kunnioitettu profeetta.

Arabikristityt palvelevat myös Allahia tietenkin Jeesusta roolissa pelastajana. Kristityillä ja muslimeilla on siis jotain yhteistä, vaikka uskonnot poikkeavatkin toisistaan Jeesuksen - eli tärkeimmän asian - kohdalla.

Kun kuljen muslimimaissa moskejan ohi ja sieltä kuuluu Jumala on suuri, niin sanon yläkertaan: Tähän voin yhtyä, Jumala sinä olet todellakin suuri. Anna heille vielä viisautta tutustua Sinun poikaasi Jeesukseen pelastajana, eikä vain profeettana.

Mites se Jeesuksen sanat "Joka kieltää minut ihmisten keskuudessa, sen on Ihmisen Poika myös kieltäcä lopuksi"

• syväsokeus
        Moroio kirjoitti:

Mites se Jeesuksen sanat "Joka kieltää minut ihmisten keskuudessa, sen on Ihmisen Poika myös kieltäcä lopuksi"

• syväsokeus
        Moroio kirjoitti:

Huomaatko nyt sen, että kaikki ei ole niin yksinkertaista, kuin yhden jakeen opin kautta voisi luulla !

Eli kyllä Jeesus kohtaa meidät yksilöinä ja erillisinä tapauksina, eikä mitään yleistä yleistystä voi olla.

• on.armo.suuri
        Moroio kirjoitti:

Olisiko siinä kieltäminen normaalissa elämässä enemmänkin kyseessä, eikä esim. ääritilanne, jossa pyssy on vaikkapa oman lapsen tai vaimon ohimolla.

Sanoisimpa jopa niin, että tuollaisessa tilanteessa voisi yrittää olla ovela, ja puhua mitä vaan.

Vangiksi jääneiden sotilaidenkaan puheista ei välitetä mitään omien joukkojen keskuudessa silloin, kun heidät on pakotettu tv:ssä esittämään jotain vihollisen propagandaa, omat joukot tietävät, että sanat on pantu suuhun.

Pääasia silloin omille joukoille on se tieto, että sotilas on vielä toistaiseksi hengissä, muulla ei ole siinä tilanteessa mitään väliä.

• syväsokeus
        Moroio kirjoitti:

Niin ja jos et ymmärtänyt asiaa ja ihmettelet, miksi Jeesus ei toimi sinun mielestäsi omien sanojensa mukaan, niin syyn löydät tuohon yksilölliseen erilaiseen suhteutumiseen tästä:

1. Aik. 28:9 Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti.

Eli Jumala tietää tarkkaan sen, mitä tekoa olemme ja Jumala näkee kunkin sydämen, joten Hän vain voi siten avrioida oikein kunkin ja Hän siis yksin päättää miten lakia eli Jumalan Sanaa oikein kunkin kohdalla tulkitaan tapauskohtaisesti.

On siis ihan eri asia se, että jos sydämessään luopuu Jumalasta ja kieltää sydämessään Herransa, tai sitten jos peloissaan ja kidutettuna sanoo jotain sellaista, jota ei sydämessään tarkoita !

Raamatun tulkitseminen vaatii ymmärryksen ja Raamatun ja Jumalan ja Hänen tahtonsa laajemman tuntemuksen, ja silloin ei enää muodosteta yhteen jakeeseen perustuvia vääriä tulkintoja enää.

• Moro7
        syväsokeus kirjoitti:

Niin ja jos et ymmärtänyt asiaa ja ihmettelet, miksi Jeesus ei toimi sinun mielestäsi omien sanojensa mukaan, niin syyn löydät tuohon yksilölliseen erilaiseen suhteutumiseen tästä:

1. Aik. 28:9 Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti.

Eli Jumala tietää tarkkaan sen, mitä tekoa olemme ja Jumala näkee kunkin sydämen, joten Hän vain voi siten avrioida oikein kunkin ja Hän siis yksin päättää miten lakia eli Jumalan Sanaa oikein kunkin kohdalla tulkitaan tapauskohtaisesti.

On siis ihan eri asia se, että jos sydämessään luopuu Jumalasta ja kieltää sydämessään Herransa, tai sitten jos peloissaan ja kidutettuna sanoo jotain sellaista, jota ei sydämessään tarkoita !

Raamatun tulkitseminen vaatii ymmärryksen ja Raamatun ja Jumalan ja Hänen tahtonsa laajemman tuntemuksen, ja silloin ei enää muodosteta yhteen jakeeseen perustuvia vääriä tulkintoja enää.

Yhteen jakeeseen? Tarkoitat siis sitä, että jos jokin ote ei noudata jonkun henkilön omaa ajatusmaailmaa, sitä ei pidä noudataa. Luepa Matteus 10 - koko luku käsittelee kristittyjen vainoamista lopun aikoina - ja joka kieltää Jeesuksen siinä, on hän myös kieltävä kieltäjän

• syväsokeus
        Moro7 kirjoitti:

Yhteen jakeeseen? Tarkoitat siis sitä, että jos jokin ote ei noudata jonkun henkilön omaa ajatusmaailmaa, sitä ei pidä noudataa. Luepa Matteus 10 - koko luku käsittelee kristittyjen vainoamista lopun aikoina - ja joka kieltää Jeesuksen siinä, on hän myös kieltävä kieltäjän

Olenko väittänyt, että tuo on omaa ajatusmaailmaani ?

Olenko perustanut siis kirjoitukseni sille, mitä minä ajattelen tai luulen ?

No, en todellakaan !

Kysyn nyt sinulta uudestaan siis !

Joutuiko Pietari kadotukseen Raamatun mukaan ?

Jos tuo kieltäminen siis veisi Raamatun mukaan kadotukseen, niin silloin Pietarin olisi pitänyt joutua 3 kertaisesti sinne, eikä totta ?

Mark. 14:30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".

Mark. 14:72 Ja samassa kukko lauloi toisen kerran. Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut hänelle: "Ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän ratkesi itkuun.

Joh. 13:38 Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."

On siis helppoa uhota lihassa, kuten Pietari uhosi, mutta kun paikka tuli, niin kolmesti kielsi Herransa.

Joten tuollainen ylvästely on lihallista touhua, jossa uskova ylpeilee paisuneisuudessaan, ja kuvittelee harhoissaan itsestään liikoja.

HUOMAA NYT TÄMÄ !

Minä en nyt perustellut asiaa omilla luuloillani, vaan tutkin teidän omaa tulkintaanne, siis yhden jakeen tulkintaanne, muulla mitä kirjoitukset kertovat ja opettavat.

En haluaisi uudestaan siis tätä enää selittää ja rautalangasta vääntää asioita.

Otetaan oikea malli esimerkki, oikeasta sydämen asenteesta ja puheesta, jossa ei liha puhu ja lihallinen paisuminen vaikuta:

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        !!!
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni;
        !!!
        mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

"Jos EHKÄ, minä pääsen ylösnouseemiseen! "

Ei kerskausta siis, ei todellakaan, vaan nöyränä toivoo kuuluvansa niiden joukkoon, jotka säilyttävät pelastuksen.

Kun Paavali jo tiesi loppunsa koittavan, Herra oli sen hänelle selvästi ilmoittanut ja Paavali joutui rauhoittelemaan muita jopa siinä tilanteessa !

Niin Paavali silloin jo tietäessään minkälaisen lopun saa, kiitti siitä vain että oli hänen uskonsa oli säilynyt, eikä ollut luopunut.

Siis siinäkin kohtaa oli nöyryys, ja tietoisuus siitä, että Herra oli vienyt hänet loppuun asti, eli Herra oli tehnyt työnsä, ei Paavali kerskannut itsestään, ei todellakaan.

6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.

Siis mistä Paavali iloitsi kun jo tiesi loppunsa tulevan?

Uskon säilymisestä!

Mutta usea tässä ketjussa kerskaa, ja sellainen kerskaaminen on lihallista.

Minä itse olen iloinen siitä, jos ja kun minun käy yhtä hyvin kuin Paavalin, että uskoni säilyy Jumalan armosta ja EHKÄ minäkin pääsen ylösnouseemukseen.

Siis tässä lopun ajassa moni eksyy ja luopuu uskostaan, eli uskon säilyttäminen ei ole mikään itsestään selvyys.

1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Siis pyydän lopettakaa kerskaaminen, se ei ole hyväksi.

Ja kirjoitukseni ei taaskaan perustunut MINUN NÄKEMYKSEENI, vaan Raamatun kertomukseen ja opetukseen Pietarin elävän esimerkin kautta.

• syväsokeus

Siis tuon väärän tulkinnan mukaan Pietarille olisi helvetti heilahatanut !

Mutta eihän se todellakaan niin mennyt, eihän ?

• syväsokeus

Niin ja monien ja varsinkin Mikon harjoittama pullistelu, on siis lihallista pullistelua eli omavanhurskautta ja syvää ylpeilyä vain.

Pietari lankesi tuon kerran, siihen itseensä eli lihaansa luottamiseen, mutta Mikko.A on elänyt ja elää siinä samassa omavanhurskaudessaan syvässä sydämen paatumuksessa.

Mutta tuollaisia olivat ulkokultaiset fariseuksetkin, ja hekin pystyttivät vain omaa vanhurskauttaan, kuten Sana sanoo:

1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
      2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää OMAA vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Omavanhurskauden tie johtaa aina ylpeyteen ja muiden halveksimiseen ja lakihenkiseen muiden tuomarointiin, vaikka omavanhurskas itse on sydämeltään täysin puhdistumaton Raamatun mukaan.

• Älkää_peljätkö

Noh Noh Helga. Isis on vaan sellanen amerikkalaisten peitetarina.

• valon.lapsi

Mää en usko enää mihinkään maailmassa. En mediaan, poliitikkoihin, uutisiin, gallupeihin. Maailma on täynnänsä valheita, korruptiota ja salaliittoja. Voin todistaa tämän Raamatulla, jos joku haluaa.

Uskon tulevaan Jeesuksen ja Jumalan valtakuntaan. Niissä vallitsee totuus ja oikeus.

• EiMarttyyri

Olen omassa voimassani niin heikko, etten kestäisi kidutusta enkä uskalla sanoa tuohon mitään. Sen verran kumminkin olen oppinut, että tarvitessa Jumala antaa voimaa kaikkeen mihin kulloinkin tarvitaan. Normaalissa taviselämässä ei tarvitsekaan olla yliluonnollista voimaa, joten tuota kysymystä on tarpeetonta pohtia.

Luullakseni maailman kaikki marttyrit ovat olleet ihan tavallisia ihmisiä niin kuin mekin täällä.

• rohkeana

Minusta "capichella" oli hyvä viesti. Olen itse pyrkinyt valmistamaan itseäni psyykkisesti juuri tilannetta varten, jossa uskonsa säilyttäminen (Jeesuksen Kristuksen tunnustaminen Herrakseen) kestäisi kovassakin paineessa ja kuoleman uhan edessäkin. Minulla on kokemusta joistakin tilanteista, joissa on uhattu ampuma-aseella ja olen jo varautunut kuolemaan (uhkaajana esim. päihtynyt, sekava rikollinen), joten tiedän minkälaisia tunteita mielessä voisi liikkua. Vahvana aion olla, seuraa, mitä seuraa ja uskon Jumalan minua sellaisessa tilanteessa myös auttavan kestämään.

• VettäJaLeipää

Joku kertoi, että tapasi ihmisen, joka torstaisin söi vain tummaa leipää ja joi vähän vettä sekä nukkui yön lattialla ilman peittoa ja tyynyä.

Näin hän valmensi itseään mahdollisiin tuleviin vainoihin ja vangitsemisiin.

• pärttyli

Kieltäisin vähintäänkin kuudesti.

• miten.milloinkin

Tänään uskon, huomista en tunne, olenko edes elossa.
      Mitä mittaamaan sellaista, mitä ei tiedä itsestään.
      Lihan mitta ihmisessä on arvaamaton.
      Ilman Isisiä voi kysyä, seuraako jo nyt Herraa - vai perinnäisoppien palvelua.

• Jos pistoolilla uhataan niin teen "kääntymisen" maailmanennätyksen.

Ja siinä tilanteessa on aivan sama mihin uskoon käännytään, kaikki käy.

• syväsokeus

Vaikka minä itse sanon, että kukaan ei tiedä, miten tositilanteessa toimii.

Ja varsinkin jos uhataan kiduttaa siihen asti kun sanoo luopuvansa, niin kuitenkin jos vain pistoolilla uhataan tappaa, niin olen jo aivan valmis lähtemään Kotiin.

Paljon mielummin olisin jo Kotona Herran luona kuin täällä, eikä täällä maailmassa ole minulle enää mitään, joten jos se olisi Herran tahto, eikä Hän estelisi, lähtisin saman tien vaikka tapettuna.

Paavali myös kirjoittaa samasta asiasta:

Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

• syväsokeus
        syväsokeus kirjoitti:

Vaikka minä itse sanon, että kukaan ei tiedä, miten tositilanteessa toimii.

Ja varsinkin jos uhataan kiduttaa siihen asti kun sanoo luopuvansa, niin kuitenkin jos vain pistoolilla uhataan tappaa, niin olen jo aivan valmis lähtemään Kotiin.

Paljon mielummin olisin jo Kotona Herran luona kuin täällä, eikä täällä maailmassa ole minulle enää mitään, joten jos se olisi Herran tahto, eikä Hän estelisi, lähtisin saman tien vaikka tapettuna.

Paavali myös kirjoittaa samasta asiasta:

Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

Siis näillä tunnelmilla jotka lopussa tulevat.

https://www.youtube.com/watch?v=L-luhaadPNw

• 496

Mitä tarkoittaa "kieltää jeesus"?

• JeesusPottonen

Ihan sama.

Jos jonkun kirjallisuuden hahmon "kieltäminen" (mitä ikinä "Jeesuksen kieltäminen" sitten tarkoittaakin) pelastaisi henkeni, ei minulla olisi mitään syytä olla sitä tekemättä. Samaan syssyyn voisin kietää myös Väinämöisen, Sarumanin ja Suuren Cthulhun.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      73
      4665
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      107
      4151
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3730
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2911
    5. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      69
      2670
    6. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2663
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2637
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1977
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1948
    10. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      16
      1916
    Aihe