Tyhmentääkö joidenkin tietynlaisten videoiden katsominen ihmistä? Eräs henkilö väittää minulle, että ainakin junavideot tai sellaiset, missä ajetaan autolla, tyhmentävät ja myös se, jos niitä kuvaa säännöllisesti. Kysyin häneltä, miksei esim. hiihtäminen tyhmennä ihmistä, ja hän sanoi, että kun siinä joutuu ajattelemaan. Kyllähän videoiden kuvaamisessakin joutuu ajattelemaan.
Tyhmentääkö tällainen ihmistä?
8
229
Vastaukset
- enolebotti
No tuolla nyt ei varmaan ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa.
Joku ajattelee enemmän, toinen ei. Riippuu vähän harrastuksen intensiivisyydestä, kokemuksesta ja biologisista faktoreista.- heksari
Nyt tulikin mieleen, että Kekkonenhan sanoi, että kun hiihdän, en ajattele. :D
- Chemisty_freka69
Ei
Joidenkin videomateriaalien katsominen ei vaikuta millään eri tavalla älykkyyteen,
se on pelkää keksittyä höpöä. - tyhmentää
Kuva jossa ei tapahdu mitään.
- jaahah_
Miten niin ei mitään? Ottavathan rautatieharrastajat junista valokuviakin, joten miksei videoita saisi ottaa?
- ikävätotuus
Aivoja pitää rasittaa, tai muuten tyhmenee väistämättä. TV pitäisikin kriminalisoida pikimmiten ja rajoittaa ns. viihteen määrää.
- heksari
Tuleehan sieltä asiaohjelmiakin
- urwuqyruqtr
Passiivisuus tyhmentää. Esim. TV:n katsominen on passiivista toimintaa. Vaikuttaako se miten riippu, joutuuko katsoja ajattelemaan. On ainakin todettu, että näyttöruutujen pitkäaikainen tuijottaminen heikentää näköä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059