Nyt on sapatin päivä, joten haluan toivottaa kaikille siunattua sapattia!
Siunattua sapattia!
5
101
Vastaukset
Kiitos, kiitos- Jumalan siunausta Sinulle!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14710761/koylion-kirkkokari
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14710782/palkaneen-keskiajan-raunio-kivikirkko
Kuninkaallisen katolisen- ortodoksisen 1400-1500 luvun tulevan Suomen alueen
kirkkoherruuksia -Rooman apupappien virkoja on ollut en tiedä kuinka kauan täsmällisest,
mutta kirkonkirjoissa päästään minun kantaisään Olaf Mulleen syntynyt marraskuussa 1420 jonka kirkko oli Köyliönjärven nykyisesessä kirkkokarin saaressa.
Veden pinta on ollut varmaankin erilainen siihen aikaan tietenkin.
Tämän jälkikasvua oli ainakin yksi sukupolvi samassa kirkossa.
Keskiaikaisten kahdeksan kirkkoisieni -minun kantaisien- joista polveuden alenevassa polvessa suoraan -näiden kivikirkot olivat upouusia kun nämä tekivät kirkkoherra/ kappalaisuuksien virkoja kirkoissaan.
Siihen aikaan aristokratia kulki kuninkaallisena aikakautena maallisen vallan missiossa suvuissa isältä pojalle.
Mutta Piispa Henrikista ja Lallista on kansantaru aikaisemmalta ajalta. Ei tiedä sitten kansantarun täsmällisiä todellisuuksia? _Kansantaruista on hankalaa tietää todellisuutta.
Kirkonkirjoja/ historiaa pääsee todellisuutta kuitenkin kirkkoherra Olaf Mulleen saakka s.1420, josta polveudun suoraan alenevassa polvessa.
T.jarinhotelli- Sapatin.LEPO.meissä
Niin, se siunattu Sapatti tulee siitä, että Herra saa palvella meitä. Pelastus on Jumalantyö, Jumala kutsuu, pelastaa, pitää huolta Sanansakin kautta, Pyhä Henki on voimana - toteuttaa avoimessa sydämessä tahtonsa, ympärileikkaa maailmasta, saa lihamme ja vanhan aadamimme kuolemaan- jossa omin voimin intetään ettei voi elää Jumalan tahdon mukaan.
Ei katsotakaan lihaamme - vaan Jumalan voimaan, Jumalan tahdon Pyhyyteen, joka valtaa Jumalan työnä, mielemme, sydämemme, henkemme. Näin luotuina kumarretaan Jumalan eteen ja vietämme Sapatin, itse Sapatin Herran kanssa.
Sapatti on lepoa - Herrassa.- Hengellinen.huone
Näin sapatissa kaatuu "kivikirkkojen" seinät, ja sydämestä Herra rakentaa Hengellisen huoneen, temppelin itse Kulmakivelle, jossa Herra asuu.
Siinä pappeudessa suu todistaa Kristuksesta - korottaa Kristusta - sijaisuhriamme, elämäämme, elämänantajaa. Siinä katse kiinnittyy morsiamella - eli seurakunnalla Ylkään ja rakkaudensat Yljälleen on "tahdo" seurata sinua ja askeleitasi.
Minäkin voisin toimittaa teille Zeuksen ja Thorin siunaukset näin Saturnuksen päivän kunniaksi!
Olkoon Zeus ja Thor ynnä heidän lukemattomat jumal-kaverit teille kaikille oikein armollisia.- Herran.pöydässä
Täällä riittää Luoja- Jumalan katettu pöytä.
Juhli sinä vain omien jumaliesi patojen äärellä ja mittaa siunauksesi sieltä, jos muu ei kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724944Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202645Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571707- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941312
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191103Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889