https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/Victoria_crater_from_HiRise.jpg/800px-Victoria_crater_from_HiRise.jpg
Ja miksi Curioisty ei yksinkertaiesti porannut tarpeeksi syvälle maan sisään ja tsiikannut olisiko siellä öljyä.
Miksi Marsissa on sinistä
9
141
Vastaukset
Kyseessä on nk. väärävärikuva. Näin tehdään erilaisia pinnan tai kasvillisuuden ominaisuuksia selvästi erotettaviksi.
Tästä kuvasta nähdään, mistä on kysymys: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Cape_St._Vincent_at_Victoria_Crater.jpg
Eli kiveä kaikki, vain laadultaan vaihtelevaa.- envoi
Eli tuossakin NASA huijaa väärentämällä värit.
envoi kirjoitti:
Eli tuossakin NASA huijaa väärentämällä värit.
Ei ole huijaamista, jos ilmoittaa "huijaavansa". Sitä paitsi tuo on vain tiedon esittämistä mahdollisimman informatiivisella tavalla. Se on tieteellisen tiedon tuomista jokaisen saataville. On oma syy, jos ei lue tai ymmärrä tiedon luonnetta.
- devvedveFSD
Ei ole. Marsissa on virtaavia valtameriä, metsää, eliöitä ja olioita.
- KuvanVäärentäjä
Minäkin osaan värittää valokuvia ilman miljoonia taaloja.
Sekin tosin vaatii tietoa ja taitoa.
https://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/StarChild/questions/question20.htmlKyllähän monet teistä teineistä "osaavat" tehdä "HDR" kuvia. Olettepa oikein viksuja, varsinaisia osaajia!
- halatkaa_toisianne
Muokatuissa kuvissa väreille on voitu antaa vaan joku toinen merkitys.
Värit eivät tosiaan välttämättä kerro itsessään mitään, vaan niitä pitää tutkijan tulkita. Täällä ensimmäisessä kuvassa värit näyttäisivät kyllä olleen jo alkuaan tiedossa ja amatöörikin voi päätellä lentokentän punaisuudesta, että punainen väri kuvaa kasvutonta aluetta: http://www.fgi.fi/fgi/fi/teemat/satelliittitutkakuvaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23857Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286750- 94730
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558