Tutkija ja Lähi-idän konfliktien asiantuntija Alan Salehzadeh kehottaa Iltalehden blogissaan feministejä ottamaan mallia LePenistä. Hänen mielestä Ranskan kohuttu populistijohtaja Marine LePen kieltäytyessään hunnun käyttämisestä Libanonissa puolusti naisten oikeuksia paljon suoraselkäisemmin kuin suomalaiset tai ruotsalaiset kollegansa.
”Ruotsin feministinen hallitus vieraili hiljattain Iranissa ja aiheutti kohun alistumalla huivipakkoon. Myös Jenni Haukio piti tiukasti huntua ja hijabia päällään vieraillessaan Iranissa loppuvuodesta 2016.”
Lähi-idän asiantuntija toteaa, että toimiessaan näin he alistuivat noudattamaan miesdiktaattorien sovinistisia lakeja. Iranin vastarintaa edustavat naiset eivät olleet ilahtuneet huivin käytöstä, vaan toivoneet että naisten oikeuksien loukkauksia käsiteltäisiin valtiovierailujen aikana sen sijaan että niille alistutaan.
Salehzadeh huomauttaa, että Marine LePenin kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä arvostaakseen elettä, jonka hän teki Libanonissa.
”Marine LePenin politiikka on mitä on. Paikallisen kulttuurin arvostaminen ei tarkoita sitä, että pukee huivin päähän uskonnollisen johtajan pyynnöstä.” Tutkija korostaa, että naisten oikeuksien polkeminen on globaali asia.
”Jos hyppii islamilaispapiston pillin mukaan, on vaikea puolustaa tasa-arvoa.”
Feministit alistavat naista
22
204
Vastaukset
- kysymystä
Hyvä kirjoitus.
Mitä mieltä suvakit ja femakot on?- ääliöttaassekoilee
fiksut ovat sitä mieltä että paikallisia perinteitä pitää kunnioittaa. sinäkin taidat olla sitä mieltä että tänne tulijoiden pitää olla "maassa maan tavalla" ?
- kysymystä
ääliöttaassekoilee kirjoitti:
fiksut ovat sitä mieltä että paikallisia perinteitä pitää kunnioittaa. sinäkin taidat olla sitä mieltä että tänne tulijoiden pitää olla "maassa maan tavalla" ?
Tottakai.
Mutta en olekaan suvakki enkä femakko.
- ääliöttaassekoilee
samat jotka vaativat että suomessa pitää olla "maassa maan tavalla" vaativat sitten että muualla pitää olla kuten suomessa tai euroopassa
loogista?- mehmettiahmetti
Ählyt voi olla omissa maissaan miten lystäävät.
Mitä rohkeaa on olla käyttämättä huivia maassa jossa sen käyttöä ei edes vaadita kuten Libanonissa on tilanne?
Millä tavalla hän siis oikeasti puolusti naisten oikeuksia kun kenenkään naisen ei tarvitse käyttää huivia Libanonissa?
Aivan sama kun olisi käyttämättä huivia Suomessa tai Ranskassa siis.
:-)- OMGovernment
<<Millä tavalla hän siis oikeasti puolusti naisten oikeuksia kun kenenkään naisen ei tarvitse käyttää huivia Libanonissa?>>
Ihan naurattaa, että tutkija ja Lähi-idän konfliktien asiantuntija Alan Salehzadeh ei näytä tuota asiaa tietävän. OMGovernment kirjoitti:
<<Millä tavalla hän siis oikeasti puolusti naisten oikeuksia kun kenenkään naisen ei tarvitse käyttää huivia Libanonissa?>>
Ihan naurattaa, että tutkija ja Lähi-idän konfliktien asiantuntija Alan Salehzadeh ei näytä tuota asiaa tietävän.NIin, no sille jos ei tiedä asioita minä en voi mitään.
Missä hän muuten on tutkijana? Millä perusteella hän on asiantuntija tässä asiassa?- OMGovernment
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
NIin, no sille jos ei tiedä asioita minä en voi mitään.
Missä hän muuten on tutkijana? Millä perusteella hän on asiantuntija tässä asiassa?Maanpuolustuskorkeakoulussa ollut vierailevana tutkijana. Tuntee paremmin Iranin asiat kuin koko Lähi-idän.
OMGovernment kirjoitti:
Maanpuolustuskorkeakoulussa ollut vierailevana tutkijana. Tuntee paremmin Iranin asiat kuin koko Lähi-idän.
No Libanonin asioita ei ilmeisesti joko tunne tai sitten ei vaan ole halunnut kertoa omien motiiviensa takia että huivipakkoa ei ole.
Puolittaisten totuuden kertominen joko tietämättömyyttään, laiskuuttaan (ei ole selvittänyt asiaa) tai tarkoituksella on varsin tylsää toimintaa sellaiselta joka väittää olevansa "asiantuntija".
Suurmuffin tapaamisessa toki huivi olisi vaadittu.
Mutta menisikö LePen Paavin tapaamiseen rinnat paljaana puolustaakseen naisten oikeuksia?
Epäilen.
Se siitä naisten oikeuksien puolustamisesta, pelkkä populistinen temppu vaan.- tasaarvoa
”Jos hyppii islamilaispapiston pillin mukaan, on vaikea puolustaa tasa-arvoa.”
"Jos hyppii äärikristllisen papiston pillin mukaan, on vaikea puolustaa tasa-arvoa"
Esimerkkeinä: naispappeus, oikeus ehkäisyyn, oikeus aborttiin, oikeus tasa-arvoiseen avoiliittoon jne.Miksi pitää olla oikeus tapattaa oma lapsensa?
Miksi pitäisi olla oikeus vääristää avioliittokäsitys?- tasaarvoa
usko.vainen kirjoitti:
Miksi pitää olla oikeus tapattaa oma lapsensa?
Miksi pitäisi olla oikeus vääristää avioliittokäsitys?Miksi sinulla on sananvapaus?
Miksi sinulla on uskonnonvapaus?
Miksi et maininnut naispappeutta?
Miksi et maininnut ehkäisyä?
Miksi pitäisi tanssia äärikisittittyjen uskon mukaan?
Miksi et kunnioita uskonnonvapautta? tasaarvoa kirjoitti:
Miksi sinulla on sananvapaus?
Miksi sinulla on uskonnonvapaus?
Miksi et maininnut naispappeutta?
Miksi et maininnut ehkäisyä?
Miksi pitäisi tanssia äärikisittittyjen uskon mukaan?
Miksi et kunnioita uskonnonvapautta?Minulla on sanavapaus januskonnon vapaus koska ne on kaikilla muillakin
Minusta pappeus jäi VT:hen. Nyt on yleinen pappeus mutta pappi ei ole enää seurakuntavirka.
Ehkäisy on jokaisen oma asia.
Miksi tarvitsisi tanssia kenekään uskon mukaan?
Olenko rikkonut uskonrauhaasi?usko.vainen kirjoitti:
Minulla on sanavapaus januskonnon vapaus koska ne on kaikilla muillakin
Minusta pappeus jäi VT:hen. Nyt on yleinen pappeus mutta pappi ei ole enää seurakuntavirka.
Ehkäisy on jokaisen oma asia.
Miksi tarvitsisi tanssia kenekään uskon mukaan?
Olenko rikkonut uskonrauhaasi?"Minulla on sanavapaus januskonnon vapaus koska ne on kaikilla muillakin"
Mutta et ollut tuossa jokin aika sitten valmis kuitenkaan antamaan uskonnonvapautta esim. islaminuskoisille tällä palstalla.
Etkä muutenkaan oikein kunnioittanut länsimaisia arvoja joihin kuuluu mm. uskonnonvapaus vaan kritisoit niitä.
Nyt ne tuntuvat sinulle taas kelpaavan.
"Miksi tarvitsisi tanssia kenekään uskon mukaan?"
Niin tarvitseeko sinun mielestäsi?
Jos ei niin silloin tietysti et voi vastustaa muiden oikeuksia aborttiin, avioliittoon tai eutanasiaan omaan uskoosi perustuvilla argumenteilla.- hushushus
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
"Minulla on sanavapaus januskonnon vapaus koska ne on kaikilla muillakin"
Mutta et ollut tuossa jokin aika sitten valmis kuitenkaan antamaan uskonnonvapautta esim. islaminuskoisille tällä palstalla.
Etkä muutenkaan oikein kunnioittanut länsimaisia arvoja joihin kuuluu mm. uskonnonvapaus vaan kritisoit niitä.
Nyt ne tuntuvat sinulle taas kelpaavan.
"Miksi tarvitsisi tanssia kenekään uskon mukaan?"
Niin tarvitseeko sinun mielestäsi?
Jos ei niin silloin tietysti et voi vastustaa muiden oikeuksia aborttiin, avioliittoon tai eutanasiaan omaan uskoosi perustuvilla argumenteilla.Menes muualle pörräämään perskärpänen!!!!
- hyttyselle
hushushus kirjoitti:
Menes muualle pörräämään perskärpänen!!!!
Häiritseekö se sinun pientä hyttysen ininää?
hushushus kirjoitti:
Menes muualle pörräämään perskärpänen!!!!
Yllättäen keskustelu asiasta päättyy kun ne vanhan itse kirjoitetut asiat muistutetaan mieleen.
- jlkjhgtyuioo
Eikös Suomessakin ole naisille pukeutumisvaatimuksia, jos vierailee ortodoksisessa kirkossa tai luostarissa.
Ei suomessa taideta enää edes ordoksikirkoissa vaatia naisille huivin käyttöä. Kyllä kait noin yleisesti kirkko kuin kirkko suosittelee korrektia pukeutumista niin naisille kuin miehille, eli ei liian paljastavaa.
Aloitukseen sen verran, ettei sitä nyt valtiovierailuilla tai turistimatkoilla mennä paikallisten mieltä pahoittamaan. Eihän niin tee vastaavasti suomeenkaan tulevat vieraat.
Eri asia on sitten jos suomessa vaikka säädettäisiin laki joka kieltää hunnunkäytön yleisillä paikoilla. Silloinhan on kyse suomen sisäisestä asiasta.
Kokemuksesta voin sanoa, että maailmalla selviää hämmästyttävän pitkälle sillä, että edes muistaa ns. pukukoodin ja alkeelliset käytöstavat mutta ulkomaillehan ei tietenkään ole pakko kenenkään matkustaa. Jonkunlainen keskinäinen kunnitoitus on kuitenkin ihan hyvä pyrkimimys. On muutoin aika falskia odottaa sitä toisilta jos ei kykene itse ajatustasolla siihen itse. Ja tuohan ei tietenkään tarkoita sitä, että hyväksyy kaiken mitä jossakin kulttuurissa tapahtuu.nähty.on kirjoitti:
Ei suomessa taideta enää edes ordoksikirkoissa vaatia naisille huivin käyttöä. Kyllä kait noin yleisesti kirkko kuin kirkko suosittelee korrektia pukeutumista niin naisille kuin miehille, eli ei liian paljastavaa.
Aloitukseen sen verran, ettei sitä nyt valtiovierailuilla tai turistimatkoilla mennä paikallisten mieltä pahoittamaan. Eihän niin tee vastaavasti suomeenkaan tulevat vieraat.
Eri asia on sitten jos suomessa vaikka säädettäisiin laki joka kieltää hunnunkäytön yleisillä paikoilla. Silloinhan on kyse suomen sisäisestä asiasta.
Kokemuksesta voin sanoa, että maailmalla selviää hämmästyttävän pitkälle sillä, että edes muistaa ns. pukukoodin ja alkeelliset käytöstavat mutta ulkomaillehan ei tietenkään ole pakko kenenkään matkustaa. Jonkunlainen keskinäinen kunnitoitus on kuitenkin ihan hyvä pyrkimimys. On muutoin aika falskia odottaa sitä toisilta jos ei kykene itse ajatustasolla siihen itse. Ja tuohan ei tietenkään tarkoita sitä, että hyväksyy kaiken mitä jossakin kulttuurissa tapahtuu.>On muutoin aika falskia odottaa sitä toisilta jos ei kykene itse ajatustasolla siihen itse>
On muutoin aika falskia odottaa sitä toisilta jos ei kykene EDES ajatustasolla siihen itse
Piti siis olla noin ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710802
- 1276923
- 955593
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324870- 404144
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303649- 613454
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323392Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru202829- 572618