Olen käynyt noin 4 vuotta salilla säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen siis 26v mies. Pituutta 187cm ja painoa 130kg. Ylipainoa on ainakin se 30kg joka kaikki on vyötärön seudulla sekä manboobseissa. Yleensä käyn 2 krt viikossa salilla, mutta välillä olen pitänyt parin kk taukoja mm. polven kipuilujen takia. Polvea vaivaa polvilumpion kondromalasia.
Tuloksia on tullut aika hyvin siihen vaivaan ja panostukseen nähden, jonka olen salin eteen nähnyt. Jalat varsinkin kasvaneet koko ajan. Probleema on tavallaan se että olen viimeiset kaksi vuotta tehnyt samoilla painoilla. En oikein tiedä että mistä homma kiikastaa. Ojentajat ovat varsinkin jääneet jälkeen kehityksestä. Olen penkkiäkin tehnyt, mutta se junnaa 40 - 50kg välillä. Tuntuu jo vähän nololta kun mulla on isot hartiat jne. ja teen tyyliin lasten painoilla penkkiä. Ojentajat vaan on niin heikot eikä ne tahdo kasvaa. Ongelma on lisäksi vasen olkapää joka jumissa. Lie kiertäjä jumissa?
Yksi probleema on sekin että suurimmaksi osaksi käytän vain laitteita. Vapailla painoilla teen kyllä hauistreenin, mutta muuten käytän esim. ylätaljaa ja näitä muita laitteita käsien ja rinnan treenaamiseen. Tekisi mieli käydä kyykkäämään ja mavea tekemään, mutta polvivaiva haittaa sitäkin. Jalkoja treenaan tosin jalkaprässillä ja kipua on läsnä siinäkin, mutta se kipu on vaan pientä vihlontaa. Ei sentään joka toistolla vihlo.
Mitään kunnon ohjelmaa en ole koskaan käyttänyt ja vähän pelokas kokeilemaan uusia treenimetodeja. Aina tulee ne samat laitteet läpikäytyä. Treenitekniikkoja ja treenaus asentoja olen koittanut opetella youtube videoista. Painot kyllä laski massiivisesti kun jätti heijaukset yms. pois, mutta kyllä tuloksiakin tulee eri lailla. Tapana ennen treeniä lämmitellä kuntopyörällä tai crosstrainerilla 10 - 15 min. Onko se liian pitkä aika? Syke 150 - 160. Voisiko siinä olla syy että puhti menee pois treenistä?
Pyrin syömään ennen salia kunnon aterian missä on myös hiilaria kolme tuntia ennen treeniä. Treenin jälkeen juon heraa. Ruokapuoli on omasta mielestä ihan kondiksessa. Pitäisi vain keksiä joku helppo ohjelma mitä noudattaa. Jalkapäivät pidän erikseen.
Painot junnaa vaikka tuloksia tulee, ohjelma?
6
198
Vastaukset
- kzkzkzkzkzkz
Kannattaa ehdottomasti pyytää personal trainerilta opastusta ja saliohjelma. Muuten hommasta menee into ja harjoittelu ei ole tasapuolista. Et kertonut teetkö mitään muuta kuin salia, jos et tee niin ehdottomasti kävelyä, pyöräilyä tms. aerobista liikuntaa.
Alkulämmittely 10-15 min hipun pitkä, itsellä normisti kuntopyörää 6-7 minuuttia tai soutulaitteella. Kevyt hiki pintaan ja paikat lämpimäksi.
Mitä kipuihin tulee, voivat johtua väärästä suoritustekniikasta.siihenkin auttaa ohjaaja joka korjaa virheliikkeet. Jos tuntee kipua tai vihlontaa, älä jatka treeniä. - Edmeran
Anteeksi nyt vain suorapuheisuuteni, mutta ruokapuoli ei todellakaan ole kunnossa, jos painoindeksi osoittaa vaikeaa ylipainoa. Ei treenaamalla laihdu. Etenkään satunnaisella salitreenillä. Moni aerobinen liikunta on paljon tehokkaampaa polttamaan kaloreja. Ruokavalio on se kaikkein ratkaisevin seikka, jos painoa haluaa pudottaa!
Minulla oli joskus hieman samankaltainen tilanne. Kävin salilla aktiivisesti 4-5 kertaa viikossa. Lihas kyllä kasvoi, mutta läski pysyi (180cm/95 kg) kun söin mitä sattuu ja vielä alkoholiakin käytin viikonloppuisin. Kun muutin ruokavalioni, niin -20 kg lähti puolessa vuodessa muuttamatta liikuntatottumuksia mitenkään.
Suosittelen, että pyydät nyt jotain ammattilaista laatimaan sinulle ruokavalion, jota noudatat. Tsemppiä!- kkjnnvhjjv
180cm/95kg -20kg? No ei sussa kyllä paljon lihasta ole...
- bolvi
Mistähän tuo päätelmä syntyi, voihan hänellä oli paljon lihaksia kehon painoon nähden?
Jos vielä polvet ovat kunnossa, niin että pysyy kävelemään ja muutenkin liikkumaan, niin tilanne on aika hyvä.
Kyllä aloittajan täytyy saada painoa alas, jos 26 -vuotiaalla on pahoja polviongelmia, niin millainen hän on viisikymppisenä.
Koko kehon linjaus paremmaksi ja painoa alas, konstilla millä hyvänsä, jotta nivelet pysyvät terveinä. Ehkä kannattaisi kääntyä asiantuntijan puoleen, hakea apua harjoitteluun ja kehonhallintaan sekä ravintokysymyksiin.
- vm43
Tuohan on hyvä tilanne. Kehon paino pysyy ennallaan mutta tulokset paranevat!
Omalla kohdallani oli sama tilanne. Ensimmäisen puolen vuoden aikana, ruokailutottumuksia muuttamatta, voimataso koheni hiljalleen, kehon paino pysyi ennallaan ja vyötärö oheni 6 - 7cm.
Mitä valittamista tuossa olisi?- kjvjkvjkk
Juurikin näin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848