Painot junnaa vaikka tuloksia tulee, ohjelma?

Kysymyksiäö

Olen käynyt noin 4 vuotta salilla säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen siis 26v mies. Pituutta 187cm ja painoa 130kg. Ylipainoa on ainakin se 30kg joka kaikki on vyötärön seudulla sekä manboobseissa. Yleensä käyn 2 krt viikossa salilla, mutta välillä olen pitänyt parin kk taukoja mm. polven kipuilujen takia. Polvea vaivaa polvilumpion kondromalasia.

Tuloksia on tullut aika hyvin siihen vaivaan ja panostukseen nähden, jonka olen salin eteen nähnyt. Jalat varsinkin kasvaneet koko ajan. Probleema on tavallaan se että olen viimeiset kaksi vuotta tehnyt samoilla painoilla. En oikein tiedä että mistä homma kiikastaa. Ojentajat ovat varsinkin jääneet jälkeen kehityksestä. Olen penkkiäkin tehnyt, mutta se junnaa 40 - 50kg välillä. Tuntuu jo vähän nololta kun mulla on isot hartiat jne. ja teen tyyliin lasten painoilla penkkiä. Ojentajat vaan on niin heikot eikä ne tahdo kasvaa. Ongelma on lisäksi vasen olkapää joka jumissa. Lie kiertäjä jumissa?

Yksi probleema on sekin että suurimmaksi osaksi käytän vain laitteita. Vapailla painoilla teen kyllä hauistreenin, mutta muuten käytän esim. ylätaljaa ja näitä muita laitteita käsien ja rinnan treenaamiseen. Tekisi mieli käydä kyykkäämään ja mavea tekemään, mutta polvivaiva haittaa sitäkin. Jalkoja treenaan tosin jalkaprässillä ja kipua on läsnä siinäkin, mutta se kipu on vaan pientä vihlontaa. Ei sentään joka toistolla vihlo.

Mitään kunnon ohjelmaa en ole koskaan käyttänyt ja vähän pelokas kokeilemaan uusia treenimetodeja. Aina tulee ne samat laitteet läpikäytyä. Treenitekniikkoja ja treenaus asentoja olen koittanut opetella youtube videoista. Painot kyllä laski massiivisesti kun jätti heijaukset yms. pois, mutta kyllä tuloksiakin tulee eri lailla. Tapana ennen treeniä lämmitellä kuntopyörällä tai crosstrainerilla 10 - 15 min. Onko se liian pitkä aika? Syke 150 - 160. Voisiko siinä olla syy että puhti menee pois treenistä?

Pyrin syömään ennen salia kunnon aterian missä on myös hiilaria kolme tuntia ennen treeniä. Treenin jälkeen juon heraa. Ruokapuoli on omasta mielestä ihan kondiksessa. Pitäisi vain keksiä joku helppo ohjelma mitä noudattaa. Jalkapäivät pidän erikseen.

6

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kzkzkzkzkzkz

      Kannattaa ehdottomasti pyytää personal trainerilta opastusta ja saliohjelma. Muuten hommasta menee into ja harjoittelu ei ole tasapuolista. Et kertonut teetkö mitään muuta kuin salia, jos et tee niin ehdottomasti kävelyä, pyöräilyä tms. aerobista liikuntaa.

      Alkulämmittely 10-15 min hipun pitkä, itsellä normisti kuntopyörää 6-7 minuuttia tai soutulaitteella. Kevyt hiki pintaan ja paikat lämpimäksi.

      Mitä kipuihin tulee, voivat johtua väärästä suoritustekniikasta.siihenkin auttaa ohjaaja joka korjaa virheliikkeet. Jos tuntee kipua tai vihlontaa, älä jatka treeniä.

    • Edmeran

      Anteeksi nyt vain suorapuheisuuteni, mutta ruokapuoli ei todellakaan ole kunnossa, jos painoindeksi osoittaa vaikeaa ylipainoa. Ei treenaamalla laihdu. Etenkään satunnaisella salitreenillä. Moni aerobinen liikunta on paljon tehokkaampaa polttamaan kaloreja. Ruokavalio on se kaikkein ratkaisevin seikka, jos painoa haluaa pudottaa!

      Minulla oli joskus hieman samankaltainen tilanne. Kävin salilla aktiivisesti 4-5 kertaa viikossa. Lihas kyllä kasvoi, mutta läski pysyi (180cm/95 kg) kun söin mitä sattuu ja vielä alkoholiakin käytin viikonloppuisin. Kun muutin ruokavalioni, niin -20 kg lähti puolessa vuodessa muuttamatta liikuntatottumuksia mitenkään.

      Suosittelen, että pyydät nyt jotain ammattilaista laatimaan sinulle ruokavalion, jota noudatat. Tsemppiä!

      • kkjnnvhjjv

        180cm/95kg -20kg? No ei sussa kyllä paljon lihasta ole...


      • bolvi

        Mistähän tuo päätelmä syntyi, voihan hänellä oli paljon lihaksia kehon painoon nähden?
        Jos vielä polvet ovat kunnossa, niin että pysyy kävelemään ja muutenkin liikkumaan, niin tilanne on aika hyvä.
        Kyllä aloittajan täytyy saada painoa alas, jos 26 -vuotiaalla on pahoja polviongelmia, niin millainen hän on viisikymppisenä.
        Koko kehon linjaus paremmaksi ja painoa alas, konstilla millä hyvänsä, jotta nivelet pysyvät terveinä. Ehkä kannattaisi kääntyä asiantuntijan puoleen, hakea apua harjoitteluun ja kehonhallintaan sekä ravintokysymyksiin.


    • vm43

      Tuohan on hyvä tilanne. Kehon paino pysyy ennallaan mutta tulokset paranevat!
      Omalla kohdallani oli sama tilanne. Ensimmäisen puolen vuoden aikana, ruokailutottumuksia muuttamatta, voimataso koheni hiljalleen, kehon paino pysyi ennallaan ja vyötärö oheni 6 - 7cm.
      Mitä valittamista tuossa olisi?

      • kjvjkvjkk

        Juurikin näin:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe