Niin että mikä on tämän sanan etymologia? Onko se RAF , Royal Air Force, vai vuorineuvos Rafael Haarla? Ja mitä koko sana ylipäänsä tarkoittaa?
Mitä on "raflaava"?
6
3139
Vastaukset
- Tiijäppä
En tiedä, mutta voisiko se tulla raflasta eli ravintolasta? Ennen vanhaan ravintoloihin pukeuduttiin hienosti ja näyttävästi. Raflaavasti.
Nyt on rennompaa. Kokilla kyllä voi olla raflaavat tatskat.- neuvokasta
Ei kannata mennä ravintolaan, jossa kokilla on tatuointeja.
- Orwell-1984
George Orwell kertoo kirjassaan "Down and Out in London and Paris" kokemuksistaan työskennellessään hienojen ravintoloiden keittiöissä ja nähtyään millainen meno siellä vallitsi sanoo, ettei ikänä tule syömään hienossa ravintolassa (in a smart restaurant).No, olihan tämä kauan sitten. Liekö meno muuttunut?
- tragikomiikkaa
Kirja suomennettu nimellä "Puilla paljailla Lontoossa ja Pariisissa".
Melko tragikoominen.
- siitähomolasta
- gastereiden tatuoinnit kielii siitä, että ollaan jossain vankisiirtolan keittiössä, - äkkiä weg.
- DrJR
Eiköhän tämäkin sana tule ruotsista.
Rafflande tarkoittaa hermoja kutittavaa, jännittävää, ladattua jne.
Ruotsin kielessä vastineella ei useimmiten ole sitä negatiivista sävyä kuin suomessa, merkityksessä ärsyttävä ja vastaavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368