Koirarotuja siksi, koska mikään muu eläinlaji ei ole ainakaan ulkonäöltään (ja varmaan osittain luonteeltakin) niin vaihteleva.
Naisasialuuseri on räksyttävä chihuahua joka yrittää kompensoida pientä kokoaan "machopuheillaan" naisten keittämisestä.
164cmM on joku pieni koira myös, mutta rauhallisempi luonteeltaan, jos sellaisia edes on? Voisiko olla vaikka bostoninterrieri ("Presidentin koira")?
super_atm on suomenpystykorva, alati räkyttävä isänmaallinen otus.
harmaaritari on joku itsenäinen oman tiensä kulkija, jonkin sortin pystykorva? Olisiko basenji tai akita? Varmaan basenji ennemmin, koska akita herättää usein ihailua ja mielletään poikkeuksellisen kauniiksi/komeaksi koiraksi.
HC_Ätmel on joku rauhallinen sivustaseuraaja, joka ei oikein loista ulkonäöllään. Mopsi?
PalstanRuminMies on englanninbulldoggi.
pahamies on nimimerkkinsä perusteella yleisesti ns. "pahiksena pidetty rotu", olisiko rottweiler, koska on kuitenkin aika rauhallinen kirjoittaja eikä turhia pullistele?
EdesUnissa on joku itsevarma, älykäs ja vakaa, voisiko tähän kohtaan olla se akita?
kurppanainen88 on dogo argentino, koska on epänaisellinen ja rodusta löytyy netistä referenssejä tyyliin "Rodulla usein tyypillinen, liian suuri sukupuolivietti." (http://dogodogo.suntuubi.com/?cat=120)
sönggö on jokin lempeä rotu, muttei kertomansa perusteella kovin "naisellisesti viehättävä". Bernhardinkoira, tuo lempeä jättiläinen?
Valtakunta on bichon frise, koska huoliteltu femiininen ulkonäkö ja taas löytyi googlettamalla se "voimakas sukuvietti" (http://tuulen.mbnet.fi/sm/bichonfrise.htm), "Bichon frisé -urokset ovat joskus melkoisia "seksisanttuja" eli niiden sukupuolivietti on varsin voimakas. – Ne voivat innostua korostamaan miehisyyttään myös merkkailemalla sisätiloihin", ja Valtakuntahan on oikeasti mies
nnaaineennn on turhamainen kuin afgaaninvinttikoira tai villakoira, jotka ovat myös femiinisiä rotuja, ja nnaaineennnhan on usein kertonut kuinka jäätävän naisellinen ja kaunis on.
Mitä koirarotuja palstalaiset ovat?
59
809
Vastaukset 59
- perseet-nuuhkitaan
Haistelen pieruja ,olen pierukoira voittajaluokassa 290 p. epävirallisesti pisteytettynä.
Naisten perseet kiinnostaa ja aina pääsen nuuhkimaan niitä kun olen niin söpö.
Moni mies on kade kun eivät pääse pillun päälle niin usein kuin minä joka nylkytän välillä jalkaa kun kiimantuoksu on niin voimakas...huomaa kyllä että nartut ovat samanlaisia niin ihmisissä kuin koirissa.
Kesällä on kaikkein mukavinta rannoilla mennä nuuhkimaan perseitä ja saa vain silittelyjä...mikäs tässä on ollessa söpö uros koira.- oksennuskoira
Näytätkö tältä, pierukoira?
http://www.nydailynews.com/life-style/top-20-ugliest-animals-time-gallery-1.1276977?pmSlide=1.1276954 - nartutrulez
P.S. Minusta kaikki uroskoirat pitäisi kastroida!
- erikan.kokemus
nartutrulez kirjoitti:
P.S. Minusta kaikki uroskoirat pitäisi kastroida!
Mutta jos niin tehtäisiin, niin miten tulisi maailmaan lisää koiria?
Ja olet narttu/uros-asiassa muutenkin ihan ulalla. Myös uroskoirat (tai ylipäänsä nisäkkäät) osoittavat suojeluvaistoja avuttomia kohtaan, ja pentujen lisäksi ne suojelevat myös emiä (vaikka ei olisi edes omista pennnuista kyse). - aisuri-atm
erikan.kokemus kirjoitti:
Mutta jos niin tehtäisiin, niin miten tulisi maailmaan lisää koiria?
Ja olet narttu/uros-asiassa muutenkin ihan ulalla. Myös uroskoirat (tai ylipäänsä nisäkkäät) osoittavat suojeluvaistoja avuttomia kohtaan, ja pentujen lisäksi ne suojelevat myös emiä (vaikka ei olisi edes omista pennnuista kyse)."lisäksi ne suojelevat myös emiä (vaikka ei olisi edes omista pennnuista kyse)."
Ai, koirissakin on aisureita :( Onkohan myös ytm-koiria? Brian Griffin taitaa olla sellainen ytm-koira...? - erika.kertoo
aisuri-atm kirjoitti:
"lisäksi ne suojelevat myös emiä (vaikka ei olisi edes omista pennnuista kyse)."
Ai, koirissakin on aisureita :( Onkohan myös ytm-koiria? Brian Griffin taitaa olla sellainen ytm-koira...?Nisäkkäillä nyt vain on sellaisia vaistoja.
Uskonpa, että sinullakin ne samat vaistot pakottavat toimimaan, kun näet ihmislapsen tai nisäkkään pennun tukalassa tilanteessa. Ihminen kyllä pelastaa myös muiden kuin nisäkkäiden jälkikasvua vaistomaisesti. Lintuja ja kaloja pääasiassa, harvemmin mitään kärpäsiä kuitenkaan.
Melkein voisin naputella esimerkkejä, mutta jätetäänpä nyt väliin jotta säilyy jonkinlainen tunnistamattomuus. Voisin kyllä sinun nuuhkittavaksi tulla kun olen kiimoissani ehkä sinäkin haistat kukkasen tuoksun.
- sos.toimiston.poikmiehet
valtakunta kirjoitti:
Voisin kyllä sinun nuuhkittavaksi tulla kun olen kiimoissani ehkä sinäkin haistat kukkasen tuoksun.
Jotenkin ei yhtään yllätä.
Jossain toisessa ketjussa julistt, kuinka "kiimavittu" ei ole sinua vienyt. Ihmettelin itsekseni jo silloin, ja nyt sain vahvistuksen! Sinua ei "vie" eli motivoi mikään muu kuin "kiima".
Aivojen magneettikuvaus olisi paikallaan.
Ei ole normaalia, että aina panettaa. sos.toimiston.poikmiehet kirjoitti:
Jotenkin ei yhtään yllätä.
Jossain toisessa ketjussa julistt, kuinka "kiimavittu" ei ole sinua vienyt. Ihmettelin itsekseni jo silloin, ja nyt sain vahvistuksen! Sinua ei "vie" eli motivoi mikään muu kuin "kiima".
Aivojen magneettikuvaus olisi paikallaan.
Ei ole normaalia, että aina panettaa.Ei minua vie mutta sen vuoksi en tee elettäkään että näyttäisin irlissä mutta tuoksuakin olen ukoltani kysellyt kun itse haistan mutta halusin vain vahvistuksen että tuoksun hyvältä ja tahtoisin kuin tehdä kokeita miten se vaikuttaa mieheen.
Ukkoseni on lamaantumassa, ehkä sille on sairaus vakavakin itse epäilen syöpää kun vatsa kumpu kasvanut ja tuottaa väsymystä ja selkäkipuja mutta hän on ärsyttävä eikä halua tutkituttaa itseänsä. Tilasin ajan sille mutta se ei mennyt sinne.
Luulen aiheutuvan myös sen vähäset halut ja taas itse nyt miettii sokeritautia. Varmaan ei edes ole sen suvussa.😰
Mutta äidillään oli syöpä ja keliakia todettu.
Älä kiusaa haluan saada muuta ajatelmaan.
Mies on pitänyt sokeri lakkoja ja kuihtunut muualta kuin vatsasta ja nyt sitten syönyt kunnon sokeriannoksia. En kestä minun pitää saada muuta ajatelmaa. Eikä se edes näy siinä.
Menisi edes lääkäriin sokerien takia. Se ei huolehdi itsestään.
- koirarotujakehiin
Unohtui se ilmeisin :(
Eli DarkFear - perunkarvatonkoira (https://fi.wikipedia.org/wiki/Perunkarvatonkoira), "koirarotu, jolle on ominaista karvapeitteen lähes täydellinen puuttuminen suurimmassa osasta yksilöitä"- DF-fani
Luonne: "Vieraisiin se suhtautuu varautuneesti"
vrt:
Darkkis: "Eihän sitä nyt voi nuori mies mennä yksin baariin, koska sellaisesta ajateltaisiin kuitenkin kaikkea negatiivista"
:D - DogFear
Räyh! Mitä säkin sekarotuisista sekarotuisin piski tulet musta tollasia valheita väittämään! Sä itse taidatkin olla joku karvaton perulaispiski, kun ei ne perulaisjuntit ole voineet edes harkita jalostavasi susta yhtään pitkäkarvaisempaa!
Mulla sitä kun onkin tuuhea ja hyvälaatuinen turkki ja mä kun sitä olenkin rodultani pitkäkarvainen mäyräkoira murrr!
Tossa on kuva mun näköisestäni koirasta:
http://elainrakkaat1.suntuubi.com/datafiles/gallery/5/s/pitkäkarvainen mäyräkoira Lyylia.jpg - päivän_naurut
DogFear kirjoitti:
Räyh! Mitä säkin sekarotuisista sekarotuisin piski tulet musta tollasia valheita väittämään! Sä itse taidatkin olla joku karvaton perulaispiski, kun ei ne perulaisjuntit ole voineet edes harkita jalostavasi susta yhtään pitkäkarvaisempaa!
Mulla sitä kun onkin tuuhea ja hyvälaatuinen turkki ja mä kun sitä olenkin rodultani pitkäkarvainen mäyräkoira murrr!
Tossa on kuva mun näköisestäni koirasta:
http://elainrakkaat1.suntuubi.com/datafiles/gallery/5/s/pitkäkarvainen mäyräkoira Lyylia.jpgNyt hajosi totaalisesti :DDDDD
Sopii muutenkin hyvin siihen "eurooppalaisuuteen": mäyräkoira on Wikipedian mukaan kotoisin Saksasta. - DogFear
Mä sitä kun olenkin YSTÄVÄLLINEN, LEIKKISÄ JA TASAPAINOINEN EUROOPPALAINEN koira, että tiedä sä se!!!
Tiedoksi vaan Kennelliitolle ja mun omistajille, että mä aion vastata muhun kohdistuviin valheisiin jatkossakin samalla tavalla haukkumalla kuin tossa edellisessä viestissä.
Joo, basenji rotukuvauksen perusteella sopisi muuten mutta eihän mulla ole voimakasta saalistusviettiä kun en kerran naisiakaan jaksa jahdata. Ehkä joku siperian husky voisi kuvata paremmin kun ei silläkään sitä taida olla.
Suoraan lainattuna lajin sivuilta: "Siperianhusky on arktinen ja alkukantainen rekikoira, jolla on vielä tallella alkukantaisia viettejä, kuten saalistus- ja laumavietti."
Ei sitä voi pitää yhtään vapaana, kun vietti vie niin vahvasti saalistamaan. Siinä ei minkään maailman käskytys auta vaikka olisi kuinka hyvin koulutettu, jos osuu haju nenään, se on menoa....LinerT.2 kirjoitti:
Suoraan lainattuna lajin sivuilta: "Siperianhusky on arktinen ja alkukantainen rekikoira, jolla on vielä tallella alkukantaisia viettejä, kuten saalistus- ja laumavietti."
Ei sitä voi pitää yhtään vapaana, kun vietti vie niin vahvasti saalistamaan. Siinä ei minkään maailman käskytys auta vaikka olisi kuinka hyvin koulutettu, jos osuu haju nenään, se on menoa....No joo, voi sillä vielä vähän olla jotain mutta ei siperianhusky lähde pupujen tai lintujen perässä juoksentelemaan minnekään, juoksemisen riemusta voi kyllä lähteäkin. tiedän kun yksillä tutuilla oli pari siperianhuskyä.
- Enainen
Mikä rotu on mun kullannuppu RealOTM71? Olisi kiva tietää, miltä näyttää!!@
- koirarotujakehiin
Ei taida olla olemassa mitään "romantikko"koirarotua ja parantumaton romantikko on ainoa adjektiivi mikä tulee RealOtmista mieleen. Ellei sitten cavalier kingcharlesinspanieli? Sellainen on aika lempeä :D Tai aina uskollinen kultainennoutaja?
- Enainen
Ei mun rotu.
- Suomenkuuluisinkoira
En tiennytkään, että Naisasialuuseri asuu Hissun luona :O Sielläkö on myös se kuuluisa "perunakellari", jonne Hissu aina NAL:n sulkee kun räksytys alkaa käydä hermoille?
- Varmatieto
Eiköhän luuseri asu ihan yksin!
En ole mikään mies koskaan ollut. Topissakin on ruokatahra etkö näe. Eikä ole ensimmäinen kerta kun sanotaan mikä on päivän ruoka kun rinnoilta löytynyt ruokaa ja kettuiltu että näkyy päivän aterias. Miehet on niin kiusallisia mutta eivät nai.
- kurppanainen88
Dogo argentino on söpö/kaunis koira, ja ottaisin sellaisen itselleni vaikka heti jos vain rahkeet riittäisivät. Musta ei vaan ole emännäksi niin aktiiviselle koiralle.
- nihhhhhhhhhhh
super-atm kirjoitti:
Dogo argentino on tappelukoira ja sen tappamisesta pitäisi saada palkkio.
Dogo argentino on itseasiassa alunperin tarkoitettu villisikojen metsästykseen.
Se kyllä totta, että kyseinen koirarotu on ympäristölleen vaarallinen vähänkin taitamattomissa käsissä ja varsinkin kaupunkiympäristössä/kerrostaloissa. Lisäksi kyseinen rotu ei sovi pelkäksi seurakoiraksi, vaan vaatii jatkuvasti ja paljon virikkeitä (villisikojen metsästys sillä tavoin, kun mihin dogo argentinoa käytetään on Suomessa kielletty). - erika.kertoo
Dogo ei ole söpö koira, vaan vaarallinen just "söpöstelijöiden" kasvattamana.
Dogo tarvitsee pomon, ja ihan pennusta lähtien. Se on kovaluonteinen työkoira, ei söpö puudeli. Ja sen pomon lisäksi se tarvitsee virikkeiksi muutakin kuin rapsutusta korvan takaa. - kurppanainen88
erika.kertoo kirjoitti:
Dogo ei ole söpö koira, vaan vaarallinen just "söpöstelijöiden" kasvattamana.
Dogo tarvitsee pomon, ja ihan pennusta lähtien. Se on kovaluonteinen työkoira, ei söpö puudeli. Ja sen pomon lisäksi se tarvitsee virikkeiksi muutakin kuin rapsutusta korvan takaa.En tarkoittanut söpöllä luonnetta vaan ulkonäköä. Johan muutenkin sanoin etten pysty tarjoamaan sille mitä se vaatii, juurikin niitä virikkeitä. Mihinkään puudeliin en sitä olisi vertaamassakaan.
- kurppanainen88
super-atm kirjoitti:
Dogo argentino on tappelukoira ja sen tappamisesta pitäisi saada palkkio.
Eräällä haittamaahanmuuttoa tällä hetkellä eniten vastustavista "julkisuuden" henkilöistä on muuten dogo argentino. Pitäisikö tuonkin ihmisen lemmikki sinun mielestäsi tappaa, vaikka saatatte muutoin jakaa hyvinkin samanlaisen ajatusmaailman?
kurppanainen88 kirjoitti:
Eräällä haittamaahanmuuttoa tällä hetkellä eniten vastustavista "julkisuuden" henkilöistä on muuten dogo argentino. Pitäisikö tuonkin ihmisen lemmikki sinun mielestäsi tappaa, vaikka saatatte muutoin jakaa hyvinkin samanlaisen ajatusmaailman?
Tietysti pitäisi.
Ihminen saa omistaa ainoastaan koiran, jonka pystyy tarvittaessa tappamaan ilman asetta. Muussa tapauksessa koira on vaaraksi sekä omistajalleen että muillekin.- miehuusongelmia
super-atm kirjoitti:
Tietysti pitäisi.
Ihminen saa omistaa ainoastaan koiran, jonka pystyy tarvittaessa tappamaan ilman asetta. Muussa tapauksessa koira on vaaraksi sekä omistajalleen että muillekin.Suomenpystykorvavertaus taisi osua ihan maaliin :D Siinä se pystykorva nyt räkyttää ja yrittää käydä suoraan dogon kurkkuun kiinni, koska tuntee epävarmuutta siitä että dogo on paljon sitä isompi ja voimakkaampi.
Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen? miehuusongelmia kirjoitti:
Suomenpystykorvavertaus taisi osua ihan maaliin :D Siinä se pystykorva nyt räkyttää ja yrittää käydä suoraan dogon kurkkuun kiinni, koska tuntee epävarmuutta siitä että dogo on paljon sitä isompi ja voimakkaampi.
Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?Ei osunut yhtään mihinkään, koska en väitettä kommentoinut. Sinä puolestasi ilmestyit siihen räksyttämään kuin typerä piski. Olet luultavasti tyypillinen koiranomistajaämmä, joka on hankkinut koiransa persoonan jatkeeksi, koska muuten ei ole yhtään mitään ja toisaalta vielä vähemmän koiransa kanssa.
Jokainen henkilö tuntee epävarmuutta jos iso koira hyökkää, myös sinä.
"Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?"
Typerin kysymys pitkään aikaan. Puolustelet siis vaarallisten tappelukoirien pitämistä kyseenalaistamalla miehuuden. Olet todella säälittävä. "Machokoirat" on vaan täysin turhia. Ei niillä ole mitään järkevää tarkoitusta tai tehtävää.- nihhhhhhhhhhh
miehuusongelmia kirjoitti:
Suomenpystykorvavertaus taisi osua ihan maaliin :D Siinä se pystykorva nyt räkyttää ja yrittää käydä suoraan dogon kurkkuun kiinni, koska tuntee epävarmuutta siitä että dogo on paljon sitä isompi ja voimakkaampi.
Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?"Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?"
- Tottakai järkevät ihmiset sukupuoleen katsomatta pelkäävät dogoja, koska ei siinä todellisuudessa isokaan mies pärjää jos joku tuollainen dogo argentino hyökkää kimppuun (näitäkin on kuitenkin tapahtunut Suomessakin useampi tässä muutaman vuoden sisällä, vaikka rodun edustajia tässä maassa on vähän).
Ennemminkin niin päin, että erilaiset roskaväen edustajat, kriminaalit, nistit jne. hankkii näitä dogo argentinoja, pitbulleja jne. oman miehuutensa (tai jopa naiseutensa) jatkeeksi, osaamatta kuitenkaan käsitellä niitä tai tarjota niille ympäristöä, jossa ne eivät olisi vaaraksi vieraille ihmisille, koirille ja muille eläimille.
Monessa maassahan tuo Dogo Argentino on kiellettykin eikä ihan ilman syytä. Saisi mun puolestaa kieltää Suomessakin. - Vastaa__
super-atm kirjoitti:
Ei osunut yhtään mihinkään, koska en väitettä kommentoinut. Sinä puolestasi ilmestyit siihen räksyttämään kuin typerä piski. Olet luultavasti tyypillinen koiranomistajaämmä, joka on hankkinut koiransa persoonan jatkeeksi, koska muuten ei ole yhtään mitään ja toisaalta vielä vähemmän koiransa kanssa.
"Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?"
Typerin kysymys pitkään aikaan. Puolustelet siis vaarallisten tappelukoirien pitämistä kyseenalaistamalla miehuuden. Olet todella säälittävä. "Machokoirat" on vaan täysin turhia. Ei niillä ole mitään järkevää tarkoitusta tai tehtävää.Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?
- erika.lämpenee
super-atm kirjoitti:
Ei osunut yhtään mihinkään, koska en väitettä kommentoinut. Sinä puolestasi ilmestyit siihen räksyttämään kuin typerä piski. Olet luultavasti tyypillinen koiranomistajaämmä, joka on hankkinut koiransa persoonan jatkeeksi, koska muuten ei ole yhtään mitään ja toisaalta vielä vähemmän koiransa kanssa.
Typerin kysymys pitkään aikaan. Puolustelet siis vaarallisten tappelukoirien pitämistä kyseenalaistamalla miehuuden. Olet todella säälittävä. "Machokoirat" on vaan täysin turhia. Ei niillä ole mitään järkevää tarkoitusta tai tehtävää.Haistan jotenkin, mitä tarkoitetaan machokoirilla.
Olen siinä samaa mieltä super-ätmin kanssa, että ihmisten ei pitäisi ottaa koiria, joita he eivät osaa käsitellä. He tekevät niistä koiristaan ahdistuneita tai aggressiivisia ihan vain osaamattomuuttaan.
Ei tarvitse olla dogo argentinon omistaja, että joutuu hankaluuksiin, kun koira toimii pikkuaivoillaan. Kyllä melkein mistä tahansa koirasta saa vaarallisen luotua, ihan vain kun ei osaa eikä ymmärrä.
Toisaalta vertaus johonkin poliittisiin mielipiteisiin-koiran omistamiseen on pelkästään rasistinen. Ja jos joku moisia ajatuksia toisi julki livenä, ihan periaatteen ja tasavertaisuuden vuoksi veisin asian eteenpäin. Vastaa__ kirjoitti:
Ja sitten ihan vakavissaan puhuen: kokeekohan jotkut miehet ihan oikeasti nää ns. "miehekkäät machokoirat" uhaksi itselleen ja omalle miehuudelleen?
Kysy vaikka jokaiselta mieheltä, niin tiedät kaikkien mielipiteet. En katsos voi jokaisen puolesta vastata. Ymmärrätkö? Tuskin.
Itse en koe "miehekkäitä machokoiria" uhaksi miehuudelleni. Typerä kysymys ja epäily muutenkin. Sen takia varmaan akat kulkee tulla kaduilla isojen koirien kanssa että saisivat osan vastaantulijoista pelkäämään.
Jos sellainen hyökkää, niin tottakai sitten koen itseni uhatuksi.- vastaa__
super-atm kirjoitti:
Kysy vaikka jokaiselta mieheltä, niin tiedät kaikkien mielipiteet. En katsos voi jokaisen puolesta vastata. Ymmärrätkö? Tuskin.
Itse en koe "miehekkäitä machokoiria" uhaksi miehuudelleni. Typerä kysymys ja epäily muutenkin. Sen takia varmaan akat kulkee tulla kaduilla isojen koirien kanssa että saisivat osan vastaantulijoista pelkäämään.
Jos sellainen hyökkää, niin tottakai sitten koen itseni uhatuksi."Itse en koe "miehekkäitä machokoiria" uhaksi miehuudelleni."
Entä jos pääset naisen kanssa esim suhteeseen tai edes seksisuhteeseen, jolla on iso maskuliininen koira ja kyrpä, joka laahaa lattiaa? vastaa__ kirjoitti:
"Itse en koe "miehekkäitä machokoiria" uhaksi miehuudelleni."
Entä jos pääset naisen kanssa esim suhteeseen tai edes seksisuhteeseen, jolla on iso maskuliininen koira ja kyrpä, joka laahaa lattiaa?No haista jo paska ja vastaa itse kysymykseesi :D
Ihan sama minkälainen se koira on. Mieluiten en asu minkään eläimen kanssa samassa asunnossa.- kurppanainen88
"Ihminen saa omistaa ainoastaan koiran, jonka pystyy tarvittaessa tappamaan ilman asetta. Muussa tapauksessa koira on vaaraksi sekä omistajalleen että muillekin."
Esimerkiksi tanskandoggia tai bernhardilaista ei pysty tappamaan paljain käsin, mutta ne eivät silti ole kovin vaarallisia. - erika.hikeentyy
nihhhhhhhhhhh kirjoitti:
- Tottakai järkevät ihmiset sukupuoleen katsomatta pelkäävät dogoja, koska ei siinä todellisuudessa isokaan mies pärjää jos joku tuollainen dogo argentino hyökkää kimppuun (näitäkin on kuitenkin tapahtunut Suomessakin useampi tässä muutaman vuoden sisällä, vaikka rodun edustajia tässä maassa on vähän).
Ennemminkin niin päin, että erilaiset roskaväen edustajat, kriminaalit, nistit jne. hankkii näitä dogo argentinoja, pitbulleja jne. oman miehuutensa (tai jopa naiseutensa) jatkeeksi, osaamatta kuitenkaan käsitellä niitä tai tarjota niille ympäristöä, jossa ne eivät olisi vaaraksi vieraille ihmisille, koirille ja muille eläimille.
Monessa maassahan tuo Dogo Argentino on kiellettykin eikä ihan ilman syytä. Saisi mun puolestaa kieltää Suomessakin.Minä olen sitä mieltä, että vaativat koirat (dogo argentinon lisäksi paljon muitakin rotuja) ja heidän mahdolliset omistajansa pitäisi laittaa pakolliseen koulutukseen.
Ensin maksullinen ja pakollinen koulutus ennen koiran hankintaa. Ja sitten noin vuoden kestävä koulutus yhdessä koiran ja omistajan kanssa.
Ja toisaalta: mitä pitäisi tehdä perheille/yksilöille, joilla on jo valmiiksi ihan vääränlainen (tai jo pilattu) koira? Oikein pahaa tekee katsoa erästä tv-ohjelmaa, jossa pojilla on dalmatialainen.Ihan väärä rotu tuohon kuvioon, jossa toinen poika pelkää suurin piirtein havunneulasia, ja toinenkaan ei mikään vaeltaja ole..dalmatialainen on vankkurikoira. Ajokoiranrakenne: se haluaa juosta, mutta sillä ei ole isoa viettiä etsiä mitään! - erika.kertoo
kurppanainen88 kirjoitti:
"Ihminen saa omistaa ainoastaan koiran, jonka pystyy tarvittaessa tappamaan ilman asetta. Muussa tapauksessa koira on vaaraksi sekä omistajalleen että muillekin."
Esimerkiksi tanskandoggia tai bernhardilaista ei pysty tappamaan paljain käsin, mutta ne eivät silti ole kovin vaarallisia.Ja nyt kun mainitsit, niin minä ainakin osaan tappaa sekä tanskandogin että bernhardilaisen ilman mitään asetta. Menee kaikki muutkin rodut.
Mutta aggresssiivisessa kohtaamisessa ilman aseita on jokainen ihmisyksilö alakynnessä koiran kanssa. Pikkuisellakin koiralla on aikamoiset voimat ja halu purra. Ihminen ei siinä kisassa pärjää ilman älyä ja oveluutta. erika.kertoo kirjoitti:
Ja nyt kun mainitsit, niin minä ainakin osaan tappaa sekä tanskandogin että bernhardilaisen ilman mitään asetta. Menee kaikki muutkin rodut.
Mutta aggresssiivisessa kohtaamisessa ilman aseita on jokainen ihmisyksilö alakynnessä koiran kanssa. Pikkuisellakin koiralla on aikamoiset voimat ja halu purra. Ihminen ei siinä kisassa pärjää ilman älyä ja oveluutta."Ja nyt kun mainitsit, niin minä ainakin osaan tappaa sekä tanskandogin että bernhardilaisen ilman mitään asetta. Menee kaikki muutkin rodut."
Millä tavalla?kurppanainen88 kirjoitti:
Esimerkiksi tanskandoggia tai bernhardilaista ei pysty tappamaan paljain käsin, mutta ne eivät silti ole kovin vaarallisia.Kyllä niissäkin roduissa on hulluja yksilöitä. Ainakin tanskandoggi voi hyökätä kuin sekopää jos sille päälle sattuu.
- AinoaLajiaan1
Varmaan chupacabra.
- mieleentuli
Mulle taas tuli mieleen läskiäispulla.
"sönggö on jokin lempeä rotu, muttei kertomansa perusteella kovin "naisellisesti viehättävä". Bernhardinkoira, tuo lempeä jättiläinen?"
Emmä nyt niin kauhean lempeäkään aina ole, osaan olla ihan lempeän vastakohtakin jos mun täytyy olla ja periksiantamaton muuli. Mä olen hyvinkin hanakka pitämään omieni puolia, vaikka verissäpäin. Mutta toisaalta kaikki ohikulkevat kitinät ei ota mun korviin, eikä aiheuta korvankaan lotkautusta. Olen kuitenkin nopea liikkeissäni ja valpas. Johonkin homman ryhdytään, se tapahtuu äkkiä. Eikä siinä energiaa säästellä. :P
Joku terrieri voisi olla aika osuva. :)- valitan-mielikuvasta
Tässä ei ollut nyt kyse sinun omasta mielikuvasta itsestäsi, vaan Sinkut-palstan kirjoittajien mielikuva sinusta erityisesti kirjoituksiesi ja myös profiilikuviesi (omakuvien) perusteella.
Vaikka kuinka haluaisit olla terrieri, niin meille olet muhkea, lempeä, laiskanpulskea bernhardilainen. valitan-mielikuvasta kirjoitti:
Tässä ei ollut nyt kyse sinun omasta mielikuvasta itsestäsi, vaan Sinkut-palstan kirjoittajien mielikuva sinusta erityisesti kirjoituksiesi ja myös profiilikuviesi (omakuvien) perusteella.
Vaikka kuinka haluaisit olla terrieri, niin meille olet muhkea, lempeä, laiskanpulskea bernhardilainen.Enhän mä sitä vastaan pullikoinutkaan, kunhan esitin oman näkemykseni vastineeksi. :)
Miten minä näen itseni minun silmin, en teidän silmin. Toverit hyvät. Kyllä mulle kelpaa olla berhanttilainekin..se ainakin saa syödä miettimättä kokoaan. :D
Ite voisin olla italian mastiffi.
Kiskom sitten omistajan mukanani kun bongaan sönkön tai valtakunnan lenkillä.
:D- Suihkuvirtaus
Sinä olet reen vetokoira ja vedät lappalaisen ja venakkomorsiamen pitkin jänkää.
Suihkuvirtaus kirjoitti:
Sinä olet reen vetokoira ja vedät lappalaisen ja venakkomorsiamen pitkin jänkää.
Huskyt on komeita koiria. :D
- Suihkuvirtaus
Eräkettu kirjoitti:
Huskyt on komeita koiria. :D
Ja syövät oman paskansa.
Mutta tuo italian mastiffi voisi ulkonäöllisesti sopia:
http://sylladys.com/system/uploads/page_file/source/830/380/380830/790646.jpg - hmmmmmmmm
Suihkuvirtaus kirjoitti:
Ja syövät oman paskansa.
Mutta tuo italian mastiffi voisi ulkonäöllisesti sopia:
http://sylladys.com/system/uploads/page_file/source/830/380/380830/790646.jpgToi on napolinmastiffi, tältä näyttää italianmastiffi:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/CaneCorso_(23).jpg - canecorso
hmmmmmmmm kirjoitti:
Toi on napolinmastiffi, tältä näyttää italianmastiffi:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/CaneCorso_(23).jpgEi ole olemassa mitään "italianmastiffia", kuvassa cane corso, jolla ei ole suomenkielistä nimeä (vertaa aiemmin mainittu dogo argentino). Tietysti se on "italialainen mastiffi", ihan kuten napolinmastiffikin, mutta ei nimeltään mikään "italianmastiffi".
- hmmmmmmmm
canecorso kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "italianmastiffia", kuvassa cane corso, jolla ei ole suomenkielistä nimeä (vertaa aiemmin mainittu dogo argentino). Tietysti se on "italialainen mastiffi", ihan kuten napolinmastiffikin, mutta ei nimeltään mikään "italianmastiffi".
Englanniksi cane corso tunnetaan myös nimellä Italian Mastiff. Mutta joo, jos haluat saivarrella, niin eihän sillä rodulla tosiaan ole mitään suomenkielistä nimeä.
Italian mastiffi kuulostaa paremmalta kuin italialainen mastiffi.
En usko että suomalaiset omistajat kutsuvat rekkuaan cane corsoksi.
- kuvataidetta
Naisasialuuseri vihaisena:
https://www.shutterstock.com/fi/image-vector/head-angry-cartoon-chihuahua-543007273?src=xpvRxmh8cVvYooP-9T0E1w-1-43
Naisasialuuseri vastaan kurpat (sudet = ätmejä, vihikoirat = kurppia, metsästäjä = valkoritari):
http://joneschihuahuas.com/wp-content/uploads/2012/01/Joneschihuahuas..jpg- oikealuonnehdinta
Vihikoira sopii kurppiin, molemmat ovat isoja ja molemmilla on roikkuvaa nahkaa:
https://www.omlet.co.uk/images/cache/1024/682/Dog-Bloodhound-A_close_up_of_a_Bloodhound's_incredible,_long_ears.jpg
(huomaa roikkohuulet ja kaulapussit)
Että.silleen on tällainen koira:
https://www.youtube.com/watch?v=VHdTnJH4-ew
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3392695
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i1762005- 341712
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2791547- 531075
Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa269902Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤247783- 58676
- 40565
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell46551