Missä kohtaa naisella häpeän määrä ylittää..

..ylpeyden määrän? Tuli vaan tuossa mieleen palstan naisista kun ne on niin raivoissaan aina kun vertaillaan entisaikojen kunnollisia naisia niiden edustamaan 2000-luvun naiseuteen. Sen raivoamisenhan täytyy johtua häpeästä, jos ne olisi ylpeitä itsestään eihän olisi mitään syytä raivostua.

Monenko miehn käyttämisen jälkeen siis suominainen enemmän tuntee häpeää kuin on ylpeä mennsiyydestään ja vapaasta seksuaalisuudestaan? Onko se lukema kymmenissä, sadoissa vai missä kulkee raja? Kertokaahan raivoisat palstanaiset se.

99

1527

Vastaukset 99

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä tunne häpeää jos joku kusee mun auton nokkapellille. Saatan kyllä raivostua.

• Sateella ihan sama, kunhan lapset ei näe.

• Liittyy, mutta sä et vaan ymmärrä. Taaskaan. Ei yllätä.

• Nainen39vee

Onkohan teillä vähän idealisoitu kuva 50-luvun naisista? :D

Ja miksi yleensä edes haluaisitte olla naisten kanssa, jos kerran selvästikään ette erityisemmin pidä naisista? Tätä en tajua.

• Aki.Palstamäki

Mistä päättelet ettei palstasetiä kiinnosta naiset?

Siitä puhe mistä puute, kiinnostusta kyllä on mutta se ei vielä riitä suhteen luomiseen.

• Nainen39vee
        Aki.Palstamäki kirjoitti:

Mistä päättelet ettei palstasetiä kiinnosta naiset?

Siitä puhe mistä puute, kiinnostusta kyllä on mutta se ei vielä riitä suhteen luomiseen.

En päätellyt, että ei kiinnosta, vaan päättelen lukuisista ketjuista, että iso osa palstamiehistä ei erityisemmin pidä naisista. Siksi ihmettelen, miksi nämä edes haluaisivat olla naisten kanssa. En minä ainakaan halua olla sellaisten ihmisten kanssa, joista en pidä tai joita jopa halveksin.

• Aki.Palstamäki
        Nainen39vee kirjoitti:

En päätellyt, että ei kiinnosta, vaan päättelen lukuisista ketjuista, että iso osa palstamiehistä ei erityisemmin pidä naisista. Siksi ihmettelen, miksi nämä edes haluaisivat olla naisten kanssa. En minä ainakaan halua olla sellaisten ihmisten kanssa, joista en pidä tai joita jopa halveksin.

Miehet pitävät naisista, mutta neitsytpalstasetä yrittää selittää naisettomuuttaan sillä että sen vaatimukset ovat niin korkeat.

Oikeasti neitsytpalstasetä ottaisi jokaisen naisen joka huolisi heidät.

• Naisasialooser11

Ei ottaisi. Vain nuori ja kaunis nainen kelpaisi. Tarkoitatko nyt naisten vai miesten vaatimuksia. Miehillä tällä palstalla on kovat vaatimukset ja oikeasti palstamies ei ottaisi jokaista naista joka heidät huolisi, tyhmäkö olet?

• Aki.Palstamäki
        Naisasialooser11 kirjoitti:

Ei ottaisi. Vain nuori ja kaunis nainen kelpaisi. Tarkoitatko nyt naisten vai miesten vaatimuksia. Miehillä tällä palstalla on kovat vaatimukset ja oikeasti palstamies ei ottaisi jokaista naista joka heidät huolisi, tyhmäkö olet?

Tämän palstan neitsytsetien ainoat naiskontaktit on tällä keskustelupalstalla, jotenka mistään tasovaatimuksista on turha puhua tuolla tarjonnalla.

• Naisasialooser11

Myönnät siis, että saaminen nostaa miehen statusta ja antaminen halventaa naista.

• Äly.hoi

Tämä pätee vain tuollaisen palstaidiootin ajatusmaailmassa, että sikäli hyvin valittu nikki, luuseri.

• Ahaa, katos vaan... Harmaahaalari sai mennen tullen köniinsä naisilta eilisessä samanlaisessa aloituksessaan. Uusi yritys?

Sinähän itse lutkailet omien sanojesi mukaan juoppopäissäsi ja harrastat vain yhden illan panoja. Sinä ja Pikkukakkonen olette samanlaisia hiiriä, aina vikisemässä omista heijastuksistanne muka muiden vikoina.

• Ai millä tavalla sai köniinsä? Epätoivoisia henkilöhyökkäysyrityksiä tekevät kolme-neljä raivoavaa kurppaa ketjussa ei ole vielä mikään "köniinsä saaminen" vaan osoitus siitä että häpeän määrä on suunnaton.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ai millä tavalla sai köniinsä? Epätoivoisia henkilöhyökkäysyrityksiä tekevät kolme-neljä raivoavaa kurppaa ketjussa ei ole vielä mikään "köniinsä saaminen" vaan osoitus siitä että häpeän määrä on suunnaton.

Myönnä pois, ne pyöritti sua ihan kunnolla. :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Myönnä pois, ne pyöritti sua ihan kunnolla. :)

Joo, jonkun anonyymin kurpan perustelematon kolme-viisisanainen henkilöhyökkäys on todellakin kunnon pyöritys :D Eihän niihin viitsi edes vastata kun tyhnyytensä paljastavat jo itse ihan ilman houkuttelua.

Joo, jonkun anonyymin kurpan perustelematon kolme-viisisanainen henkilöhyökkäys on todellakin kunnon pyöritys :D Eihän niihin viitsi edes vastata kun tyhnyytensä paljastavat jo itse ihan ilman houkuttelua.

Sulla ei ollut mitään sanottavaa, kun viisas kurppa sanoi jo kaiken. Voit tosiaan vielä yrittää näin uudella aloituksella samasta aiheesta, mutta mua tää ei vakuuta ;)

• tuomio

Shaming language ja 100% henkilöhyökkäys. Ei mitään saumoja jatkoon.

• 121212121212

Taktiikka on aina sama. Miehisyyden kyseenalaistaminen (olet hiiri = olet heikko, jne).

Etkö Liner itse huomaa tätä?

• 7657657657

Ikis - nal - super. En jaksa jahnata, koska status 0.

Pikkukakkonen sen sijaan on hiton fiksu kaveri..

• 121212121212 kirjoitti:

Taktiikka on aina sama. Miehisyyden kyseenalaistaminen (olet hiiri = olet heikko, jne).

Etkö Liner itse huomaa tätä?

En kyseenalaista. Tuollainen toimita ei ole aikuisen ihmisen, ei miehen eikä naisen toimintaa. Se on ihan faktaa. Tuo on sisältä rikkinäisen lapsen vikinää.

• LinerT.2 kirjoitti:

En kyseenalaista. Tuollainen toimita ei ole aikuisen ihmisen, ei miehen eikä naisen toimintaa. Se on ihan faktaa. Tuo on sisältä rikkinäisen lapsen vikinää.

"Tuo on sisältä rikkinäisen lapsen vikinää."

Noin kutsun sinun kommentointejasi.

• 19.11

Mulla ei ole mitään syytä hävetä itseäni... ja ylpeä myönnän olevani, niin ylpeä etten anna itseäni nimiteltävän... mahdollisesti joidenkin toisten naisten edesottamuksista!

Tyyliin... "kun vertaillaan entisaikojen kunnollisia naisia niiden edustamaan 2000-luvun naiseuteen." ...varsinkaan jonkun kaksinaismoraalia harrastavan äijän toimesta.

Noin viikon kuluttua täytän 29v. mulla on historiaanani kaksi pidempää suhdetta ja kaksi muutaman kuukauden kestävää suhdetta... yhteensä siis 4 miestä, tuolta parisuhde kokemus puolelta, yhdenyön suhteita mulla ei ole!

Johtuen ehkä vanhanaikaisesta kotikasvatuksestani ja tunnepuolen vaurioista joita ilmeisesti tuli tuosta toisesta pitkästä parisuhteestani, joka kariutui onnekseni vähän ennen avioliittoa.

• Niihin sun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin silloin siihen ketjuun vastasin, et ilmeisesti vaivautunut edes niitä vastauksia lukemaan niin en ala kyllä enää vääntämään rautalangasta, pidä luulos jos tykkäät olla väärässä.

Niin, sinä nyt et moraaliltasi olekaan pahimmasta päästä 2000-luvun naisia, sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Niihin sun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin silloin siihen ketjuun vastasin, et ilmeisesti vaivautunut edes niitä vastauksia lukemaan niin en ala kyllä enää vääntämään rautalangasta, pidä luulos jos tykkäät olla väärässä.

Niin, sinä nyt et moraaliltasi olekaan pahimmasta päästä 2000-luvun naisia, sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia.

Mitä hiton vastauksia... en minä mitään vastauksia kaivannutkaan sinulta!
        Ja lukea minä kyllä osaan, vaikka oikeinkirjoitus ei minulta koskaan tule varmaan sujumaankaan mitenkään kehuttavasti/hyvin.
        Muistaakseni se meni niin että... naisen kuin naisen saat helposti yhdenyön huviin, etkä sä kuvittele olevasi edes mikään poikkeustapaus miesten joukossa!
        Samassa yhteydessä sinä halveksit niitä naisia...
        Jos se ei ole kaksinaismoraalia... niin kerropa mulle mikä sitten ON?

"Niin, sinä nyt et moraaliltasi olekaan pahimmasta päästä 2000-luvun naisia, sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia."
        -Ja mistä sinä lopultakaan tiedät mun moraalistani mitään? Yhtä hyvin minä olen saattanut runoilla tänne... puuta/heinää ... kuten sinäkin!

"Sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia."
        Olisikos sillä merkitystä ett... Herrasmiehet ovat niitä pahimpia valehtelijoita olleet!
        Kantapään kautta opittua ei ole helppo unohtaa...
        Joskus on pakko sanoa niitä totuuksia julki, joita päässä liikkuu... eikä ainoastaan olettaa! Sorry tämä hämminki... jatkakaa, poistun häiriköimästä.

• 19.11 kirjoitti:

Mitä hiton vastauksia... en minä mitään vastauksia kaivannutkaan sinulta!
        Ja lukea minä kyllä osaan, vaikka oikeinkirjoitus ei minulta koskaan tule varmaan sujumaankaan mitenkään kehuttavasti/hyvin.
        Muistaakseni se meni niin että... naisen kuin naisen saat helposti yhdenyön huviin, etkä sä kuvittele olevasi edes mikään poikkeustapaus miesten joukossa!
        Samassa yhteydessä sinä halveksit niitä naisia...
        Jos se ei ole kaksinaismoraalia... niin kerropa mulle mikä sitten ON?

"Niin, sinä nyt et moraaliltasi olekaan pahimmasta päästä 2000-luvun naisia, sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia."
        -Ja mistä sinä lopultakaan tiedät mun moraalistani mitään? Yhtä hyvin minä olen saattanut runoilla tänne... puuta/heinää ... kuten sinäkin!

"Sensijaan päätelmien tekemisessä muista ihmisistä sulla tuntuu olevan ongelmia."
        Olisikos sillä merkitystä ett... Herrasmiehet ovat niitä pahimpia valehtelijoita olleet!
        Kantapään kautta opittua ei ole helppo unohtaa...
        Joskus on pakko sanoa niitä totuuksia julki, joita päässä liikkuu... eikä ainoastaan olettaa! Sorry tämä hämminki... jatkakaa, poistun häiriköimästä.

Kun et lukenut vastauksia niin turha mussuttaa, aiheenahan oli tosiaan se että minun kokemusten mukaan nettideittinaiset on helppoja, ja onhan ne tosihelppoja jos viidesta kahdelta olen saanut seksiä heti, sillähän ei sulle tietenkään ole väliä että juuri sen helppouden vuoksi lopetin nettideittijutut kun en halua pilata itseäni vaan huudat nyt sitten sitä kaksinaismoralismia joka paikkaan. Joo, jos olisin jatkanut ja pannut tähän mennessä ainakin sataa muijaa niin kyllä tosiaan halveksisin itseäni. Etsi se syytösketjusi ja minun vastaukset jos haluat tietää lisää.

• MitäsLäksit-
        Harmaaritari kirjoitti:

Kun et lukenut vastauksia niin turha mussuttaa, aiheenahan oli tosiaan se että minun kokemusten mukaan nettideittinaiset on helppoja, ja onhan ne tosihelppoja jos viidesta kahdelta olen saanut seksiä heti, sillähän ei sulle tietenkään ole väliä että juuri sen helppouden vuoksi lopetin nettideittijutut kun en halua pilata itseäni vaan huudat nyt sitten sitä kaksinaismoralismia joka paikkaan. Joo, jos olisin jatkanut ja pannut tähän mennessä ainakin sataa muijaa niin kyllä tosiaan halveksisin itseäni. Etsi se syytösketjusi ja minun vastaukset jos haluat tietää lisää.

Miksi lähdit panemaan, oletko helppo?

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

"Niihin sun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin silloin siihen ketjuun vastasin, et ilmeisesti vaivautunut edes niitä vastauksia lukemaan niin en ala kyllä enää vääntämään rautalangasta, pidä luulos jos tykkäät olla väärässä."

Sorry nyt Harry; "Etsi se syytösketjusi ja minun vastaukset jos haluat tietää lisää." ...minä olen vastannut ainoastaan sinun itsesi kirjoittamaan textiin! Minä en ole mitään syytösketjua aloittanut, sinun aloittamias ketjuja ne ovat olleet... kuten tämäkin.

Niihin mun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin palatakseni...
        "Onhan ne tosihelppoja jos viidesta kahdelta olen saanut seksiä heti."
        -Ja johtopäätökset edellisestä: naiset oli lorttoja, ja sinä poloinen ainoastaan uhrautuva tutkimustyötä tekevä mies parka! Minä kyllä ymmärrän sen jos mieli tekee... ja jos yhteisesti intiimileikkejä leikitty... kyllä siinä kumpikin osapuoli on yhtä syyllinen siihen kokemukseen.

Silloin toisen osapuolen syyttely ja oman menettelynsä mitätöinti... kyllä minusta on ihan selvää KAKSINAISMORAALIA! Enkä mieltäni muuksi muuta.
        Kyllä miehelläkin pitää sen verran selkärankaa olla; että omat tekosensa sentään kehtaa myöntää... eikä ainoastaan syyttää siitä lemmiskelystä ainoastaan naista!
        Miten tyhmänä sinä minua mahdatkaan pitää,... luuletkos tosiaan että minut syytöksillä saat vaikenemaan?

Ei mua haittaa tuossa asiassa... kuin ainoastaan tuo sun asenteesi naista kohtaan!
        Tuomarina sun pitäisi huomioida asiassa se: et rikos oli teidän yhteinen päätös, joten tuomionkin pitäisi olla samassa linjassa; eli sama kummallekin osapuolelle!

Eiköhän tämän asian käsittely ole saanut nyt hieman liiankin suuret kehykset?

• 19.11 kirjoitti:

"Niihin sun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin silloin siihen ketjuun vastasin, et ilmeisesti vaivautunut edes niitä vastauksia lukemaan niin en ala kyllä enää vääntämään rautalangasta, pidä luulos jos tykkäät olla väärässä."

Sorry nyt Harry; "Etsi se syytösketjusi ja minun vastaukset jos haluat tietää lisää." ...minä olen vastannut ainoastaan sinun itsesi kirjoittamaan textiin! Minä en ole mitään syytösketjua aloittanut, sinun aloittamias ketjuja ne ovat olleet... kuten tämäkin.

Niihin mun kaksinaismoraalia koskeviin aiheettomiin syytöksiin palatakseni...
        "Onhan ne tosihelppoja jos viidesta kahdelta olen saanut seksiä heti."
        -Ja johtopäätökset edellisestä: naiset oli lorttoja, ja sinä poloinen ainoastaan uhrautuva tutkimustyötä tekevä mies parka! Minä kyllä ymmärrän sen jos mieli tekee... ja jos yhteisesti intiimileikkejä leikitty... kyllä siinä kumpikin osapuoli on yhtä syyllinen siihen kokemukseen.

Silloin toisen osapuolen syyttely ja oman menettelynsä mitätöinti... kyllä minusta on ihan selvää KAKSINAISMORAALIA! Enkä mieltäni muuksi muuta.
        Kyllä miehelläkin pitää sen verran selkärankaa olla; että omat tekosensa sentään kehtaa myöntää... eikä ainoastaan syyttää siitä lemmiskelystä ainoastaan naista!
        Miten tyhmänä sinä minua mahdatkaan pitää,... luuletkos tosiaan että minut syytöksillä saat vaikenemaan?

Ei mua haittaa tuossa asiassa... kuin ainoastaan tuo sun asenteesi naista kohtaan!
        Tuomarina sun pitäisi huomioida asiassa se: et rikos oli teidän yhteinen päätös, joten tuomionkin pitäisi olla samassa linjassa; eli sama kummallekin osapuolelle!

Eiköhän tämän asian käsittely ole saanut nyt hieman liiankin suuret kehykset?

Ei ne ihan lorttoja olleet, molempien kanssa suhteilin jonkin aikaa, toisen viikkoja, toisen pari vuotta mutta noista kokemuksista tosiasiaksi vain selkeni että nettitreffien kautta on helppo saada seksiä eikä suinkaan kaikki miehet ole kuin minä joka en käynyt pelkästään panemassa. Kuitenkin kun tuon em. tosiasian sulle kerroin sinä tietysti vedit omat johtopäätöksesi jostain sarjapaneskelijasta. Ei se että tiedän miten helppoa olisi semmoiseksi ryhtyä tarkoita että olisin itse ryhtynyt niin ei tunnu kovin hyvältä ne vedetyt johtopäätökset.

En minä noita naisia ole missään arvostellut vaan naisia yleensä koska yleensä naiset on vaan helppoja ja uskoo eniten paskanpuhujia ja aina kaikista pahinta niistä jotka edes yrittää olla rehellisiä.

"Eiköhän tämän asian käsittely ole saanut nyt hieman liiankin suuret kehykset?"

No enpä tiedä suuret vai pienet mutta kieltämättä vähän tympäisee kun palstanaiset tuntuu aina haluavan käsittää väärin, käyvät tarkoituksellisiin henkilöhyökkäyksiin ja paisuttelevat asioita halujensa mukaan.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei ne ihan lorttoja olleet, molempien kanssa suhteilin jonkin aikaa, toisen viikkoja, toisen pari vuotta mutta noista kokemuksista tosiasiaksi vain selkeni että nettitreffien kautta on helppo saada seksiä eikä suinkaan kaikki miehet ole kuin minä joka en käynyt pelkästään panemassa. Kuitenkin kun tuon em. tosiasian sulle kerroin sinä tietysti vedit omat johtopäätöksesi jostain sarjapaneskelijasta. Ei se että tiedän miten helppoa olisi semmoiseksi ryhtyä tarkoita että olisin itse ryhtynyt niin ei tunnu kovin hyvältä ne vedetyt johtopäätökset.

En minä noita naisia ole missään arvostellut vaan naisia yleensä koska yleensä naiset on vaan helppoja ja uskoo eniten paskanpuhujia ja aina kaikista pahinta niistä jotka edes yrittää olla rehellisiä.

"Eiköhän tämän asian käsittely ole saanut nyt hieman liiankin suuret kehykset?"

No enpä tiedä suuret vai pienet mutta kieltämättä vähän tympäisee kun palstanaiset tuntuu aina haluavan käsittää väärin, käyvät tarkoituksellisiin henkilöhyökkäyksiin ja paisuttelevat asioita halujensa mukaan.

"Niin ei tunnu kovin hyvältä ne vedetyt johtopäätökset."
        Itse sinä provosoit siihen...

"Ei kun minun avaukset vaan on niin mainioita niin ne ihan vahingossa lähtee lapasesta, en tähänkään odottanut kuin paria raivokommenttia.
        Mulla ei hirveästi ole pätemiselementtiä mutta tuossa Pate sanoo fiksusti:
        Eihän sitä kusen päähän nousemista itse huomaa"

"Tuli heti 2000-luvun naiset mieleen, teillä on ollut liian helppoa liian kauan niin tuollaista tapahtuu. Näkee täällä palstallakin kuinka perusteettomia shaming language ja häpäisy-yritys kommentteja juurikin naiset heittelee, eivät kai muuta osaa."
        "Vähän tympäisee kun palstanaiset tuntuu aina haluavan käsittää väärin, käyvät tarkoituksellisiin henkilöhyökkäyksiin ja paisuttelevat asioita halujensa mukaan."

Yksinkertaisena naisena kun en oikein tajua... miten olen väärin käsittänyt...
        Seli seli...

Tavaapa nyt ihan itse omaa textiäsi...

Minua kun kiukutti ainoastaan havaitsemani kyseenalainen moraali käsityksesi!

• 19.11 kirjoitti:

"Niin ei tunnu kovin hyvältä ne vedetyt johtopäätökset."
        Itse sinä provosoit siihen...

"Ei kun minun avaukset vaan on niin mainioita niin ne ihan vahingossa lähtee lapasesta, en tähänkään odottanut kuin paria raivokommenttia.
        Mulla ei hirveästi ole pätemiselementtiä mutta tuossa Pate sanoo fiksusti:
        Eihän sitä kusen päähän nousemista itse huomaa"

"Tuli heti 2000-luvun naiset mieleen, teillä on ollut liian helppoa liian kauan niin tuollaista tapahtuu. Näkee täällä palstallakin kuinka perusteettomia shaming language ja häpäisy-yritys kommentteja juurikin naiset heittelee, eivät kai muuta osaa."
        "Vähän tympäisee kun palstanaiset tuntuu aina haluavan käsittää väärin, käyvät tarkoituksellisiin henkilöhyökkäyksiin ja paisuttelevat asioita halujensa mukaan."

Yksinkertaisena naisena kun en oikein tajua... miten olen väärin käsittänyt...
        Seli seli...

Tavaapa nyt ihan itse omaa textiäsi...

Minua kun kiukutti ainoastaan havaitsemani kyseenalainen moraali käsityksesi!

Minä en kuitenkaan hyökkää henkiökohtaisesti nimimerkkien kimppuun mikä taas palstanaisilla tuntuu olevan tapana.

Kysennalainen moraalikäsitys???? Joo, jos juurikaan sen vuoksi en voi harrastaa enkä harrasta nettideittailua tai juuri mitään muutakaan deittailua koska mulla on moraali toisin kuin useimmilla muilla niin väärältä tuntuu syytökset moraalia kohtaan kun valinnat juuriki moraalisesti olen tehnyt ja itse siitä kärsien.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Minä en kuitenkaan hyökkää henkiökohtaisesti nimimerkkien kimppuun mikä taas palstanaisilla tuntuu olevan tapana.

Kysennalainen moraalikäsitys???? Joo, jos juurikaan sen vuoksi en voi harrastaa enkä harrasta nettideittailua tai juuri mitään muutakaan deittailua koska mulla on moraali toisin kuin useimmilla muilla niin väärältä tuntuu syytökset moraalia kohtaan kun valinnat juuriki moraalisesti olen tehnyt ja itse siitä kärsien.

Enhän minä tiedä mikä on totta mikä provoa... teen käsitykseni vain siitä mitä luen sinun tänne kirjoittaneen.
        Tuosta nettideittailusta minä en tiedä todellisuussa mitään kokemusta mulla ei ole; eikä tule!
        Sillä IRL:ssä tulee kyllä kiinnostavia miehiä taatusti vastaan... eikä mulla ole mitään kiirettä löytää ketään.

Mulla on sukuni ja ystäväni sekä työni ja opiskelut kesken, lisäksi harrastuksia... joten tekemistä ja seuraa kyllä löytyy, en voi valittaa omasta tilanteestani.

• sattuu.totuus

kai se hävettää kun kerrankin on ollut tinderissä tarjoamassa itseään se on häpeällistä ja sitä ei voi koskaan sivuuttaa sama juttu kun nainen nuolee toisen naisen pimppiä niin häpeällistä se on tuskin ylpeänä siitä kertoo muille ja suututaan aiheestatai raivotaan ja väheksytään heteronaisia ja raivoavat kun miehillä on väärä käsitys heteronaisista niin nuolija tyttöjen mukaan jokainen nainen nuolee toista naista ja tinderissä sama juttu

• Nnnnaaiinenn

En ole koskaan hakenu seuraa tinderistä. Syy:
        Arvostan 0% henkilöitä jotka kiinnostuvat pelkästä ulkonäöstä.
        Joten ei tekis mieli mennä treffeille sellaisen miehen kanssa jota ei voi edes arvostaa ja kunnioittaa.

• Teknodonna

Mjoo

No siis mä en oikein osaa selittää muulla tavalla väestöräjähdystä kuin sillä että Telluksella naidaan aika paljon.

Tämä "naimisen vakio" on kaikkea muuta kuin vakio. Mitä huonommat ajat, sitä enemmän lapsia. Ja jos ajat ovat pysyvästi huonot, tulevaisuutta ei ole, koska sitä ei voi olla. Se ei ole mahdollista.

Eläköityvä Eurooppa kokee lopullisen murroksensa vuonna 2025, kun viimeinenkin eläkeläinen on kuollut.

(hihitystä)

• Onko varma tieto, että entisaikojen naiset olivat kunnollisia?

• Harmaahaalarin 50-luvun naiskuva on peräisin mainoksista. Jos siis uskoo mainoksiin, niin... :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Harmaahaalarin 50-luvun naiskuva on peräisin mainoksista. Jos siis uskoo mainoksiin, niin... :)

Heh, tuo harmaahaalariksi nimittelysi on aika huvittavaa, ilmeisesti yrität sillä jotenkin halveerata mutta tiedätkös, minä olen ihan ylpeä siitä että kykenen tekemään myös haalarihommia, oikeastihan työasut on yleensä kaksiosaisia mutta ilmaisuna ymmärrän mitä koetat hakea. Ei muuten ole mainoksista kuva, kuka tahansa voi mummossaan nähdä sitä ihan oikeaa 50-lukulaista naisen mallia. Kohtapuoliinhan mummotkin ovat tatuoituja, kiroilevia alkoholisteja, parempi vaan kaikkien pitää lapsenlapset mahdollisimman kaukana niistä niin eivät opi huonoille tavoille.

• Taitaa naiset olla kuolevaa sukupolvea

Heh, tuo harmaahaalariksi nimittelysi on aika huvittavaa, ilmeisesti yrität sillä jotenkin halveerata mutta tiedätkös, minä olen ihan ylpeä siitä että kykenen tekemään myös haalarihommia, oikeastihan työasut on yleensä kaksiosaisia mutta ilmaisuna ymmärrän mitä koetat hakea. Ei muuten ole mainoksista kuva, kuka tahansa voi mummossaan nähdä sitä ihan oikeaa 50-lukulaista naisen mallia. Kohtapuoliinhan mummotkin ovat tatuoituja, kiroilevia alkoholisteja, parempi vaan kaikkien pitää lapsenlapset mahdollisimman kaukana niistä niin eivät opi huonoille tavoille.

Toi haalari ja väri tulee sun profiilikuvastasi. Arvostan haalarihommia enemmän kuin istumistöitä tai pintakiiltoedustustehtäviä snobivaatteissa. "Harmaahaalari" on siis ihan lämmin lempinimi, ei halveeraus :)

Sinä et olis mun mummolleni pärjännyt edes haalarihommissa. Eikä se rouva koskaan valittanut mistään, toisin kuin te palstaätmit. Niin positiivista ihmistä kuin mun mummoni oli, ei ole nykyaikana miehissä vastaan tullut. Naisia kylläkin.

• LinerT.2 kirjoitti:

Toi haalari ja väri tulee sun profiilikuvastasi. Arvostan haalarihommia enemmän kuin istumistöitä tai pintakiiltoedustustehtäviä snobivaatteissa. "Harmaahaalari" on siis ihan lämmin lempinimi, ei halveeraus :)

Sinä et olis mun mummolleni pärjännyt edes haalarihommissa. Eikä se rouva koskaan valittanut mistään, toisin kuin te palstaätmit. Niin positiivista ihmistä kuin mun mummoni oli, ei ole nykyaikana miehissä vastaan tullut. Naisia kylläkin.

NaisiSSA kylläkin.

• 121212121212
        LinerT.2 kirjoitti:

Hassua, koska 99% pintakiiltoedustushommista on vain naisille.

Miehillekin on hommia joissa edellytetään tietynlaista pukeutumista, mutta ei niissä pintakiillolla pärjää. Toki pituus, jykevä leuka ja matala ääni ovat aina eduksi, mutta osaamista pitää silti olla.

• 6546547657
        LinerT.2 kirjoitti:

Uljas ritari vs. Ikis... :D Kuva parodiaa..

• 121212121212 kirjoitti:

Hassua, koska 99% pintakiiltoedustushommista on vain naisille.

Miehillekin on hommia joissa edellytetään tietynlaista pukeutumista, mutta ei niissä pintakiillolla pärjää. Toki pituus, jykevä leuka ja matala ääni ovat aina eduksi, mutta osaamista pitää silti olla.

Hihitellään nyt sitten yhdessä, kun on niin hassua että. Suorastaan hupaisaa. Hihi.

Itse olet kehunut työasusi olevan puku. Ihan silkkaa pintakiiltoa. Ai niin, mutta sehän olikin ei-miesten töitä.

• 121212121212
        LinerT.2 kirjoitti:

Hihitellään nyt sitten yhdessä, kun on niin hassua että. Suorastaan hupaisaa. Hihi.

Itse olet kehunut työasusi olevan puku. Ihan silkkaa pintakiiltoa. Ai niin, mutta sehän olikin ei-miesten töitä.

"Hihitellään nyt sitten yhdessä, kun on niin hassua että. Suorastaan hupaisaa. Hihi."

Laittoiko joku jotain huumausaineita palkkariisi vai mikä nyt tuli?

"Itse olet kehunut työasusi olevan puku. Ihan silkkaa pintakiiltoa. Ai niin, mutta sehän olikin ei-miesten töitä."

Ei puku mitään pintakiiltoa ole sen enempää kuin muukaan asuste. Puku on mukava päällä jos materiaali on kunnollista ja koko oikea. Käytin pukua toimistolla ja jonkun aikaa sitten käydessäni vierailuilla potentiaalisissa kohteissa. Tällä hetkellä kun teen töitä 90% etänä, käytän aamutakkia tai smurffipyjamaa.

Ja kyllä minä teen miesten töitä. Enemmistö kollegoista on miehiä.

• huomautussedälle

"Ei puku mitään pintakiiltoa ole sen enempää kuin muukaan asuste. " Termit haltuun: asuste tarkoittaa vyötä, laukkua, huivia, sukkia. Puku ei ole asuste.

• Kurppapuskista

Enpä tiedä mutta myönnän kyllä ärsyyntyväni kun moni mies täällä kärjistää ja lutkittelee niiden ns ihkumimmien tekojen perusteella kaikki naiset..

Kun se joku somejulkkis hutsuilee eikä ole luonnollisesti kiinnostunut näistä tavistaneleista.. Haukutaan tavisnaiset sitten, joilla harvemmin on mitään teiniaikojen seksikokemuksia vaan täysikäisrnä vasta alettu jos hyvä mies löytynyt.. Silti voi sukset mennä ristiin myöhemmin ja jääty yksin. Renttuja tai jänniksiä kun ei kiinnosta huolia.. ;)

Kun nämä märkien unien kohteena olevat eivät tule leipomaan pullaa kotiin peräkammariin niin ei kukaan muukaan osaa.. Joo.

Terveisin 3 miestä puhkipannut pitkissä suhteissa. Leipoo mitä vaan mutta itselle harvemmin. Heh se kolvikin pysyy hyppysissä ja kirvestä, moottorisahaakin käytän usein. Siisteysintoilija. Eikä ikinä ole kukaan mies elättänyt. Mutta olenkin niitä "harmaita hiirulaisia".
      Enkä ole ikinä laihduttanut. Syön elääkseni vain. :)

Ja todellakin olen ennemmin yksin jos en kohtaa vaaleaa, vähäkarvaista, Alkon kohtuukäyttäjä asiakasta (ei siis juoppo, työtönkin sais olla jos tekisi osansa kotona elatusta vastaan hah!) suomalaista miestä, jonka kanssa on edes jotain yhteistä ja kumpikin pitäisi toisistaan vilpittömästi. Ei mitään tyytymisiä. <- minuunkin on ennen tyydytty ja siksi jätetty myöhemmin.

• oletko.tinderissä

kunnon naisia miehet arvostaa ja miksi suutut tinderinaisista jos et kerta ole tinderinainen vai oletko kummiskin tinderissä

• "Enpä tiedä mutta myönnän kyllä ärsyyntyväni kun moni mies täällä kärjistää ja lutkittelee niiden ns ihkumimmien tekojen perusteella kaikki naiset.."

Tuo minuakin välillä ärsyttää.

Itselläni on kokemusta vain kahdesta miehestä, kummankin kanssa oli muutaman vuoden suhde. Ja olen lähemmäs 30..

• Tunsin miltei piston sydämessäni tuosta kolvi-jutusta. Se oli jonkinlainen kiteytys kaikista niistä käytännön asioista, joista "tasa-arvoisessa" maailmassa useimpien naisten odotus on, että mies hoitaa koska on mies. Samalla naiset on syvästi loukkaantuneita jos heidän olettaa tekevän jotain vain koska ovat naisia, koska tasa-arvo. Mutta hienoa että kolvi ja moottorisaha on tuttuja!

Ei kannata liikaa keskittyä juttuihin somejulkkiksista. Suurin osa niin miehistä kuin naisistakin ymmärtää niiden olevan pintakuohua.

• fla.vio

Miksi te ätmiläiset ette siirry kiltteihin ja kunnollisiin miehiin? Loppuisi se ainainen valitus naisista... :)

• nightbearer

Miten hullu jaksaa?
      Yön kantaja esittää ajatuksen, jonka kuulee harvoin: miten hullu itse jaksaa hulluutensa kantaa. Romaani on upea kuvaus ahdistuksen raskaudesta, hajoamisen pelosta.
      Amanda kantaa mukanaan huopaa, koska ilman sitä hänen luusohjonsa leviäisi lammikoksi lattialle. Huovasta hänen on luovuttava, jottei tulisi luokitelluksi hullummaksi kuin on. Kun Amanda jättää huopansa selliinsä, se tuntuu ”siltä kuin olisi lähtenyt kävelemään tulen läpi”.
      Unettomuudellaan Amanda kokee kantavansa yötä, jotta muut voisivat nukkua. Se ei saisi olla kenenkään osa. Niin kuin ei päivänkään kantaminen elämättömyydellä, jotta toisten olisi helpompi elää.
      - hulluahan tämä kaikki.

• flowersreally

Tiedätkö, mä tunnen lähinnä suurta myötätuntoa. (uskot eli et)

Miten suuri täytykään olla suru, sielu riekaleina, oma elämä mustana häpeäraivosta suoltaakseen tuollaista juttua päivästä toiseen.

• Etkö ymmärrä että tämä voi olla meille palstan miehille suurta hupia, yritttää saada houkuteltua teitä palstanaisia avautumaan oikein kunnolla häpeäraivoissanne. Itsessäni en sellaista tunnetta koe kun ei ole mitään hävettävää tai oikeastaan raivottavaakaan vaikka kyllähän suominaisten nykytila toki harmittaa, ihan niiden itsensäkin vuoksi.

• 987897
        Harmaaritari kirjoitti:

Etkö ymmärrä että tämä voi olla meille palstan miehille suurta hupia, yritttää saada houkuteltua teitä palstanaisia avautumaan oikein kunnolla häpeäraivoissanne. Itsessäni en sellaista tunnetta koe kun ei ole mitään hävettävää tai oikeastaan raivottavaakaan vaikka kyllähän suominaisten nykytila toki harmittaa, ihan niiden itsensäkin vuoksi.

Aika säälittäväähän tuokin on, jos tällaisesta hupia revitte. Ettekö sitten keksi muuta tekemistä vapaa-ajallanne?

• flowersreally
        Harmaaritari kirjoitti:

Etkö ymmärrä että tämä voi olla meille palstan miehille suurta hupia, yritttää saada houkuteltua teitä palstanaisia avautumaan oikein kunnolla häpeäraivoissanne. Itsessäni en sellaista tunnetta koe kun ei ole mitään hävettävää tai oikeastaan raivottavaakaan vaikka kyllähän suominaisten nykytila toki harmittaa, ihan niiden itsensäkin vuoksi.

Sairaan/rikkinäisen mielen tuotoksiahan nuo sun juttusi ovat, peilikuvia sun omasta häpeästäsi. Oksennat oman häpeäsi (projisointi) ja sitä seuraa selittely, aina saman kaavan mukaan.

Jos läppä on hyvä, miksi sitä tarvitsee selitellä?

• Kiltti-ja-kunnollinen

Naiset häpeää kun se komea mies on väkivaltainen eikä nainen sitten häpeän takia uskalla siitä kertoa kenellekkään. Siksi moni nainen kuolee kun eivät uskalla hakea apua.

• En minäkään kyllä ymmärrä, että miksi naiset aina raivostuvat. Eiväthän he edes halua olla enää niitä sieviä ja siveitä 50-luvun naisia, vaan juurikin sellaisia röllykkämahaisia viskibassomörköjä, joiksi ovat nyt 2000-luvulla tulleetkin.

• dsfdsfdsfdsfdsf

Tuo näkemys kertoo vaan siitä, että asut itse white trash paskalähiössä. Niin taitaa palstan muutkin miehet asua..

• dsfdsfdsfdsfdsf kirjoitti:

Tuo näkemys kertoo vaan siitä, että asut itse white trash paskalähiössä. Niin taitaa palstan muutkin miehet asua..

Kyllä kyse taitaa olla myös Saara Särmän kaltaisista tohtoriksi saakka lukeneista akateemisista naisista.

• Nnnnaaiinenn

Sun jutut on niin outoja 😂 Vai että ihan häpeää pitäisi tuntea siitä että osaa elää täysillä. 😂
      En ole koskaan miettinyt entisajan naisia muuta kuin mitä olen naisten kulttuurihistoriaa lukenut yliopistossa ja olihan sillon naisilla kurjaa. Surullista.
      Keskimäärin ikäiselläni suomalaismaisella on 13,5 seksikumppania joten keskimäärin kaikki naiset ovat h*uoria aivan ikäloppuja mummoja lukuunottamatta. Tosin miesten aivokapasiteetti ei taida riittää edes siihen että ymmärtäisitte että 2 miestä nussinut nainen voi olla pahempi h*uora kuin viittä nussinut.
      Käsitys kai on että jos nainen menee sänkyyn ilman että rakastaa miestä niin on h*uora ja täällä taitaa olla Suomi täynnä sellaisia.
      En ole koskaan paheksunut entisajan naisia mutta miettikää miltä teistä tuntuisi olla lapsen tasolla yhteiskunnan kansalaisena eikä saada mahdollisuutta päättää omasta elämästään (mies haluaa perheen, naisella ei varaa enää paeta)

• "Sun jutut on niin outoja 😂 "

Mun juttujen täytyy olla myös aika mainioita kun joskus vähän läpälläkin tehsyt avaukset saavuttavat niin suurta suosiota ja synnyttävät ihan oikeaakin keskustelua. Harva palstanainen pystyy samaan, ehkä joskus hetkittäin toki hekin saa edes jotain keskustelua aikaiseksi.

• hyvä.kuulla
        Harmaaritari kirjoitti:

"Sun jutut on niin outoja 😂 "

Mun juttujen täytyy olla myös aika mainioita kun joskus vähän läpälläkin tehsyt avaukset saavuttavat niin suurta suosiota ja synnyttävät ihan oikeaakin keskustelua. Harva palstanainen pystyy samaan, ehkä joskus hetkittäin toki hekin saa edes jotain keskustelua aikaiseksi.

Sun juttujasi ei siis kannata ottaa tosissaan, koska kaikki on vain läpällä sanottu. Hyvä kuulla ;)

Tuo sun touhusi vaikuttaa ihan huomiohuoraamiselta. Etkös sinä sitäkin paheksu kaikissa 2000-luvun naisissa?

• hyvä.kuulla kirjoitti:

Sun juttujasi ei siis kannata ottaa tosissaan, koska kaikki on vain läpällä sanottu. Hyvä kuulla ;)

Ei tietenkään kaikki, pohjalla on aina totuuksia mutta hauska huomata toisinaan kun tekee vain jonkun hieman provoavan täkyn niin siitä kehittyykin sitten ihan kunnon ketju. Esim. tämä oli sellainen että katsotaanpas tarttuuko palstan raivonaiset yhtään tähän ja toimi mainiosti.

• LinerT.2 kirjoitti:

Tuo sun touhusi vaikuttaa ihan huomiohuoraamiselta. Etkös sinä sitäkin paheksu kaikissa 2000-luvun naisissa?

Ei kun minun avaukset vaan on niin mainioita niin ne ihan vahingossa lähtee lapasesta, en tähänkään odottanut kuin paria raivokommenttia. Mulla ei hirveästi ole pätemiselementtiä mutta tuossa Pate sanoo fiksusti:

http://www.voice.fi/musiikki/a-132459

"Eihän sitä kusen päähän nousemista itse huomaa"

Tuli heti 2000-luvun naiset mieleen, teillä on ollut liian helppoa liian kauan niin tuollaista tapahtuu. Näkee täällä palstallakin kuinka perusteettomia shaming language ja häpäisy-yritys kommentteja juurikin naiset heittelee, eivät kai muuta osaa.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Älä nyt tällä kertaa koe tätä henkilöhyökkäyksenä... kun vastaan taas tähänkin!
        Bropleema on tässä:
        Sinun provolla tekemääsi viestiin jos vastaa juuri niin kuin oikeasti jonkun asian kokee... eli todellakin antaa jotain aitoa palautetta!
        Silloin on vaara ett koet sen henkilöhyökkäyksenä... jota se tavallaan onkin.

Koska mistä hitosta voi varmuudella päätellä onko esittämäsi asia provo vai tosi?
        Eli näin saat meiltä naisilta näitä henkilöhyökkäyksiä ehkä roppakaupalla kun ...... ............"Näkee täällä palstallakin kuinka perusteettomia shaming language ja häpäisy-yritys kommentteja juurikin naiset heittelee, eivät kai muuta osaa."

• 19.11 kirjoitti:

Älä nyt tällä kertaa koe tätä henkilöhyökkäyksenä... kun vastaan taas tähänkin!
        Bropleema on tässä:
        Sinun provolla tekemääsi viestiin jos vastaa juuri niin kuin oikeasti jonkun asian kokee... eli todellakin antaa jotain aitoa palautetta!
        Silloin on vaara ett koet sen henkilöhyökkäyksenä... jota se tavallaan onkin.

Koska mistä hitosta voi varmuudella päätellä onko esittämäsi asia provo vai tosi?
        Eli näin saat meiltä naisilta näitä henkilöhyökkäyksiä ehkä roppakaupalla kun ...... ............"Näkee täällä palstallakin kuinka perusteettomia shaming language ja häpäisy-yritys kommentteja juurikin naiset heittelee, eivät kai muuta osaa."

Pitäisi olla aika helppo erottaa henkilöhyökkäys ja yleinen arvostelu. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos palstan naiset arvostelee, arvostelisivatkin, miehiä yleensä mutta jos minua henkilönä arvostellaan ja yleensä ihan tuulesta temmatuilla paskapuheilla tottakai se on loukkaavaa.

• 19.11
        Harmaaritari kirjoitti:

Pitäisi olla aika helppo erottaa henkilöhyökkäys ja yleinen arvostelu. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos palstan naiset arvostelee, arvostelisivatkin, miehiä yleensä mutta jos minua henkilönä arvostellaan ja yleensä ihan tuulesta temmatuilla paskapuheilla tottakai se on loukkaavaa.

"Jos minua henkilönä arvostellaan ja yleensä ihan tuulesta temmatuilla paskapuheilla tottakai se on loukkaavaa."
        Jos itse kirjoitit sen paskapuheesi... niin ole hyvä vaan; sait mitä tilasit!
        Sen verran luulen/uskon... sun tulleen tuntemaan minunkin ajatuksia, ett pitäisi mahtua sinunkin päähäsi-> miten minä reagoin ja täyslaidallinen ei edes vielä lähtenyt!

Anteeksi en pyydä!
        Uhriudu kaikin mokomin... ihan itse sen tilanteen järjestit, argumentoimalla viestisi epäselvänä ja naisia moittivina... lorttoiluna. Niin se asia vain meni...

Mun on nukuttavakin...Hyvää yötä!

• ammattiuhriutujalle
        Harmaaritari kirjoitti:

Sinua ei ole koskaan arvosteltu "tuulesta temmatuilla paskapuheilla". Kaikki arvostelu on aina tullut aiheesta ja omasta tilauksestasi. Tuppaa olemaan nimittäin niin, että sitä saa mitä tilaa.

Sanon samoin kuin edellinenkin: uhriudu minun puolestani kaikin mokomin, ja rupea sinulle tyypillisesti itkeätihruttamaan. Arvostelu on siti ollut aina ihan ansaittua, piste.

• ytreteyrteyter

50´ naiset.. Ensimmäinen poikkis vähän alle parikymppisenä oli pakko ottaa, koska sille tultiin raskaaksi. Sopi luonteet yhteen tai ei. Pian oli muutama pieni lapsi -kotitöiden hankaluutta varsinkin lämpimän veden suhteen tuona aikana on vaikea selittää. Sotakorvaukset veti ihmiset äärimmäiseen kurjuuteen. Miehet tulivat rintamalta vaihtelevassa kunnossa -usein psyykkisesti ja fyysisesti vammautuneina. Elämä oli työtä, työtä ja työtä. Kurjuutta ja köyhyyttä. Rahaa ei tullut yhteiskunnan taholta penniäkään. Miehen kunnia oli rakentaa omin kätösin oma talo. Silmittömässä kurjuudessa valoa elämään toi haaveilu Tauno Palosta tai Leif Wagerista Munkkiniemen kreivinä.

• Näinpä näinhän se on mennyt. Toki monilla vanhoilla ylpeys ei antanut myöden koskaan myöntää näitä, mutta joillain kuitenkin on ollut kanttia myöntää. Ei se ruusuista ollut, kuin mielikuvissa ja julkituotoksissa.

Totuus on kuvia karumpaa.

• Naisten raivoaminen johtuu siitä etteivät he itse voi päättää sitä mitä miehet heissä arvostavat ja mitä eivät. Kovasti väittävät ettei miesten arvostuksella ole mitään merkitystä, joten miksi raivoaminen?

Vähän sama juttu jos mainitsen olevani MGTOW. Ensin ei muka kiinnosta ja sitten kun kerron että ollaan sitten yksin ja sinkkuja niin alkaa naisten kitinä, raivoaminen, shaming language ja henkilöhyökkäykset.

• sophialorenleipoo

Älä yleistä. Minä luen näitä 50-luvunnaisia kehuvia aloituksia aina hykerrellen, koska tunnistan niistä itseni: vähän seksikumppaneita, hoikka vyötärö, muuten muodokas, ollut kotiäitinä pitkään, leivon pullaa ja teen muita kotitöitä mielelläni. Minähän olen hätää kärsimässä uratykkinaisten pommituksessa, kun halveksien kysyvät: oletko ollut lasten kanssa kotona oikein kolme vuotta? Miksei miehesi jäänyt kotiin? Oletko alistettu? Voivoi, kun minä halusin hoitaa lapsiamme, ei hän olisi päässyt tilalleni, siitä pidin tiukasti huolen.

• Hienoa että kaltaisiasi vielä on. Tiedänhän minä että on mutta eihän sitä koskaan voi liian usein toistaa kun niin moni nainen on harhautunut todellisesta elämäntyöstään. Sulla ei ole hätää, uratykkinaiset jossain vaiheessa katuvat urapanostuksiaan, harmittelevat kun eivät olleet läsnä lasten kasvaessa, sun ei tarvitse harmitella.

• 879666

Paljonko tuo "vähän seksikumppaneita" on tarkalleen ottaen?

• 720
        Harmaaritari kirjoitti:

Hienoa että kaltaisiasi vielä on. Tiedänhän minä että on mutta eihän sitä koskaan voi liian usein toistaa kun niin moni nainen on harhautunut todellisesta elämäntyöstään. Sulla ei ole hätää, uratykkinaiset jossain vaiheessa katuvat urapanostuksiaan, harmittelevat kun eivät olleet läsnä lasten kasvaessa, sun ei tarvitse harmitella.

Joo, viimeistään eläkeiässä ne uratykkinaiset "katuvat" panostuksiaan. Ja viimeistään silloin nuo kotiäidit voivat olla "iloisia" omista valinnoistaan, kun saavat tyytyä siihen alimpaan mahdolliseen eläkkeeseen.

• sophialorenleipoo
        879666 kirjoitti:

Paljonko tuo "vähän seksikumppaneita" on tarkalleen ottaen?

Ne pari todella pitkää suhdetta, jotka minulla on ollut.

• sophialorenleipoo
        720 kirjoitti:

Joo, viimeistään eläkeiässä ne uratykkinaiset "katuvat" panostuksiaan. Ja viimeistään silloin nuo kotiäidit voivat olla "iloisia" omista valinnoistaan, kun saavat tyytyä siihen alimpaan mahdolliseen eläkkeeseen.

Kaikki ei ole mitattavissa rahalla.

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

Hienoa että kaltaisiasi vielä on. Tiedänhän minä että on mutta eihän sitä koskaan voi liian usein toistaa kun niin moni nainen on harhautunut todellisesta elämäntyöstään. Sulla ei ole hätää, uratykkinaiset jossain vaiheessa katuvat urapanostuksiaan, harmittelevat kun eivät olleet läsnä lasten kasvaessa, sun ei tarvitse harmitella.

Niin, ja sitten ne 50-lukuhenkisten naisten miehet katuvat, kun eivät omalta osaltaan olleet lasten kanssa, vaan tekivät vain töitä. Nykyisin suurin osa niin miehistä kuin naisistakin haluaa jakaa lastenhoidon tasa-arvoisesti, panostaa molempien uraan ja rakentaa yhdessä yhteistä elämää. Se hyödyttää molempia osapuolia. Tilanteessa, jossa toinen elää yhteiskunnasta irrallista kotiäiti-elämää kodin, leikkipuiston ja mammakerhon puitteissa ja toinen viettää suurimman osan ajastaan töissä, johtaa siihen että puolisot etääntyvät toistensa elämistä eivätkö lopulta enää tajua missä maailmassa toinen elää. Se johtaa tilanteeseen, jossa eletään kämppiksinä vanhakantaiseen työnjakoon nojautuen eikä parisuhteesta ole jäljellä kuin muistot ja seksielämä. No, joillekin se riittää, mutta kyllä suurin osa haluaa myös aidon kumppanuuden ja henkisen yhteyden kumppaninsa kanssa.

Nykymaailma mahdollista sen, että ei tarvitse olla kotiäiti tai uraäiti, vaan voi olla useaa asiaa samaan aikaan. Ja sama miesten kohdalla. Nykymiehet haluavat panostaa isyyteensä - ja panostavat myös - ja se on lopulta lastenkin etu. Nykyisin mies ei onneksi ole enää pelkkä lompakko eikä nainen pelkkä kodinhoitaja.

Se, että nainen antaa tilaa myös miehen isyydelle, on arvostuksen ja rakkauden teko niin puolisoa kuin lapsia kohtaan. On itsekästä omia lapset kokonaan itselleen ja ulkoistaa perheen isä pelkäksi rahantekokoneeksi. Tasa-arvoisessa suhteessa kumpikin vanhemmista voi toteuttaa itseään sekä ammatillisesti että vanhempana, ja lapsille muodostuu yhtä läheinen suhde molempiin vanhempiin.

Perinteisemmän kaavan perheissä lapsi saattaa jopa oireilla, jos jää joskus kahden isänsä kanssa. Ja mikäli tulee ero, mies käytännössä menettää lapset, koska lastenvalvoja katsoo että hän ei ole aiemminkaan ollut paljon läsnä lasten elämässä. Mutta tasa-arvoisemmassa perheessä lapsi tuntee olonsa ihan yhtä hyväksi molempien vanhempien kanssa. Ja mikäli tällöin tulee ero, vanhemmuus voidaan eronkin jälkeen jakaa tasan esimerkiksi vuoroasumisen muodossa.

• Nainen39vee kirjoitti:

Niin, ja sitten ne 50-lukuhenkisten naisten miehet katuvat, kun eivät omalta osaltaan olleet lasten kanssa, vaan tekivät vain töitä. Nykyisin suurin osa niin miehistä kuin naisistakin haluaa jakaa lastenhoidon tasa-arvoisesti, panostaa molempien uraan ja rakentaa yhdessä yhteistä elämää. Se hyödyttää molempia osapuolia. Tilanteessa, jossa toinen elää yhteiskunnasta irrallista kotiäiti-elämää kodin, leikkipuiston ja mammakerhon puitteissa ja toinen viettää suurimman osan ajastaan töissä, johtaa siihen että puolisot etääntyvät toistensa elämistä eivätkö lopulta enää tajua missä maailmassa toinen elää. Se johtaa tilanteeseen, jossa eletään kämppiksinä vanhakantaiseen työnjakoon nojautuen eikä parisuhteesta ole jäljellä kuin muistot ja seksielämä. No, joillekin se riittää, mutta kyllä suurin osa haluaa myös aidon kumppanuuden ja henkisen yhteyden kumppaninsa kanssa.

Nykymaailma mahdollista sen, että ei tarvitse olla kotiäiti tai uraäiti, vaan voi olla useaa asiaa samaan aikaan. Ja sama miesten kohdalla. Nykymiehet haluavat panostaa isyyteensä - ja panostavat myös - ja se on lopulta lastenkin etu. Nykyisin mies ei onneksi ole enää pelkkä lompakko eikä nainen pelkkä kodinhoitaja.

Se, että nainen antaa tilaa myös miehen isyydelle, on arvostuksen ja rakkauden teko niin puolisoa kuin lapsia kohtaan. On itsekästä omia lapset kokonaan itselleen ja ulkoistaa perheen isä pelkäksi rahantekokoneeksi. Tasa-arvoisessa suhteessa kumpikin vanhemmista voi toteuttaa itseään sekä ammatillisesti että vanhempana, ja lapsille muodostuu yhtä läheinen suhde molempiin vanhempiin.

Perinteisemmän kaavan perheissä lapsi saattaa jopa oireilla, jos jää joskus kahden isänsä kanssa. Ja mikäli tulee ero, mies käytännössä menettää lapset, koska lastenvalvoja katsoo että hän ei ole aiemminkaan ollut paljon läsnä lasten elämässä. Mutta tasa-arvoisemmassa perheessä lapsi tuntee olonsa ihan yhtä hyväksi molempien vanhempien kanssa. Ja mikäli tällöin tulee ero, vanhemmuus voidaan eronkin jälkeen jakaa tasan esimerkiksi vuoroasumisen muodossa.

Hyviä asioita tuot julki. Tuo on totta mitä myöskin kirjoitat tuosta, että jos vanhemmat elävät isä töissä ja äiti lasten kanssa kotona, heidän elämät vieraantuu toisistaan. Myös lapset alkaa pitämään normaalina, ettei isää juuri näe.

Ihan omasta elämästäni olen tämän saman huomannut. Lasten isä oli yli kolme vuotta tiukasti töissä ja tiukasti taloprojektissa kiinni. Joitakin vapaapäiviä välilä oli, mutta niin vähän että lapset ovat tottuneet isän poissaolemiseen. Joskin isommalla on oli ja on yhä eroahdistusta isästään. Jos isä tekee jotain lähdön merkkejä, lapselle tulee kiirus ja levottomana pyörii ympärillä.

Ei se harmitonta todellakaan ole, että eletään puolittain yhdessä. Parisuhde sen voi kestää, mutta lapsillekin se on hämmentävää.

Voi jopa luulla, että isä ei asu meidän kanssa, se vaan käy kotona. :(

Onneksi nyt on tilanne toisenlainen, kun töiden jälkeen isäkin tulee suoraan kotiin eikä enää mene kotia rakentamaan. Ollaan yhdessä.

Mulla oli sellainen lapsuus kanssa. Isä oli aina töissä. Joskus vieraannuin isästäni niin, etten tiennyt mitä olisin sanonut tai puhunut hänen kanssaan. Kamalaa sellanen.

Kaikki muutkin ajatuksesi on hyviä ajatuksia asiasta. Kiitos. :)

• Rose_91

Pitäisikö jotain erityisesti hävetä? En näe entisaikojen tai nykypäivänkään trendejä täysin ideaalina. Kaikki ihmiset eivät millään tule sopimaan tiettyyn muottiin. Mielestäni jokainen elää niin kuin parhaaksi näkee ja parisuhteessa työnjako on hyvä sovittaa niin, että molemmat ovat tyytyväisiä.

Minusta nykypäivänä on hyvää se, että jokainen voi itse päättää miten elää ja jokaisella on oikeus haluta esim. uraa jos se on oikeasti se mitä tahtoo. Itse ainakin haluan yhdistää nykypäivän ja entisajan hyvät puolet. Eli haluan tehdä töitä ja samalla laittaa kotia. Kotona ei ole yhtä paljon hommaa kuin esim 50-luvulla jolloin moni asui maatilalla.

• "Minusta nykypäivänä on hyvää se, että jokainen voi itse päättää miten elää ja jokaisella on oikeus haluta esim. uraa jos se on oikeasti se mitä tahtoo."

Siinä sulle URAAAAAA !!!

https://www.youtube.com/watch?v=0i2DhIyPbxs

• Rose_91

Voi kuinka vitsikästä :D

• Mjaa, sanotaanko että kolmas kerta ketutti, neljäs kerta jo v*tutti puhumattakaan etteikö olis hävettänyt. :D

Hävetti just siks, kun se Ylpeys ei olis antanut myöden..mut kukaanhan ei siltä kysynytkään. Meni miten meni, huonomminkin olis voinut mennä. :P

• 2322

En ole koskaan ollut ylpeä seksielämästäni enkä hävennyt sitä. Minusta noita asioita ei ylipäänsä ole järkevä nähdä ylpeys-häpeä akselilla. Ei seksi tee kenestäkään absoluuttisesti huonompaa tai parempaa, ei se ole mikään meriitti tai epäonnistuminen vaan henkilökohtainen valinta. Toki se saattaa tehdä ihmisestä täysin päinvastoin käyttäyvän kanssa yhteensopimattoman, mutta ei siinäkään mitään väärää ole, on paljon muitakin osa-alueita elämässä joilla on hyvä olla suht samat arvot kumppanin kanssa.

• En kyllä yhtään ymmärrä näitä aloituksia?
      Tähän maahan tuli 60-70 luvulla maaltapako. Sen jälkeen avioliitto ei ollut enää naisenyksi ammatti. Se toi hyvinvointia ja naisen asema parani yhteiskunnassa.

Nyt ollaan monellatapaa samalla viivalla. Minä ainakin tapaan vaikka sata naista, että se sopiva tulee kohdalle. Samalla opin itsestänikin jotain. Olen vilpitön ja utelias sen minkä pystyn, miksi nainen ei saisi olla? En tajua yhtään, että pitäisi jotain moraalikysymystä tästä tehdä.

• telluslainen

Sinä olet liian tasokas mies meille naisille, se olisi sama kun heittäisi sioille.helmiä.

Kiva huomata ettet lakkaa kasvamasta ihmisenä.

• telluslainen kirjoitti:

Sinä olet liian tasokas mies meille naisille, se olisi sama kun heittäisi sioille.helmiä.

Kiva huomata ettet lakkaa kasvamasta ihmisenä.

No eipä kannata lipaista ennenkuin tipahtaa. Treffisivuille vaan ja kokeilemaan. Sehän saattaa olla että tavataan ja sit oletkin sopiva... how know? 😎

• telluslainen
        tähänsekaappi kirjoitti:

No eipä kannata lipaista ennenkuin tipahtaa. Treffisivuille vaan ja kokeilemaan. Sehän saattaa olla että tavataan ja sit oletkin sopiva... how know? 😎

Who knows..katellaan.

Ite tykkään enempi tummista, vähän ulkomaalaisen näköisistä muttei kuites afrikkalaisista ihan. Ei liian pitkiä mulle, mutta keskivartalossa saa olla "lihasta".

Who knows..katellaan.

Ite tykkään enempi tummista, vähän ulkomaalaisen näköisistä muttei kuites afrikkalaisista ihan. Ei liian pitkiä mulle, mutta keskivartalossa saa olla "lihasta".

No joo, en voi sanoa lukeutuvani tuohon haarukkaan. 😂

Keskivartalon lihakset integroitu säänkestävän rasvakerroksen alle, toisin kuin tummahipiäisimmillä kolleegoilla. Mutta kyllä ne siellä ilmeisesti on kun välillä kipeet. 😆

• telluslainen
        tähänsekaappi kirjoitti:

No joo, en voi sanoa lukeutuvani tuohon haarukkaan. 😂

Keskivartalon lihakset integroitu säänkestävän rasvakerroksen alle, toisin kuin tummahipiäisimmillä kolleegoilla. Mutta kyllä ne siellä ilmeisesti on kun välillä kipeet. 😆

Harmin paikka, lässähti kasaan tämäkin romanssinpoikanen.

Kikkelin ei tarvii olla juhlakunnossa kuin 16 senttimetriä pitkä, mutta halkaisija pitää olla yli 3 tuumaa.

Harmin paikka, lässähti kasaan tämäkin romanssinpoikanen.

Kikkelin ei tarvii olla juhlakunnossa kuin 16 senttimetriä pitkä, mutta halkaisija pitää olla yli 3 tuumaa.

No tulee mieleen se Juha Watt Vainion biisin sanat: pieni mutta tekninen panee hellurei! 😂

• telluslainen
        tähänsekaappi kirjoitti:

No tulee mieleen se Juha Watt Vainion biisin sanat: pieni mutta tekninen panee hellurei! 😂

Ei jaksa mitään säätöjä pienimulkkuisten kanssa, täytyy olla tunne siitä että läpi on reunojaan myöden tulpattu kunnolla.

Ei jaksa mitään säätöjä pienimulkkuisten kanssa, täytyy olla tunne siitä että läpi on reunojaan myöden tulpattu kunnolla.

Siitäkin oli muuten biisi...

https://youtu.be/2kWfK1Jz5iE

Onkohan noita vaareja vielä hengissä. 😂😂😂

• ihansamas

Asia on mulle ihan neutraali. Muutenkin on ihan sama mitä mies ajattelee.

• Kukin.tyylillään

En tiedä, miksi pitäisi nykynaisen hävetä sitä, ettei elämä ole enää samanlaista kuin mummon tai isomummon nuoruudessa. Ei minua hävetä yhtään olla juuri sitä mitä olen. Ja varmaan minut luokittelee tämän palstan ruikuttajamiehet lutkaksi ja ties miksi, koska olenhan 2000 luvulla mennyt naimisiin, eronnut ja solminut uuden suhteen. Ja kyllä, seksiäkin on harrastettu. On kerennyt olla panosuhteitakin, mutta ei irtosuhteita. Mutta olen onnellinen elämässäni, minulla on kaikki mitä tarvitsen. Ei ole mitään syytä hävetä tai raivota, minua ainoastaan säälittää harmaaritarit, luuserit ja pikkukakkoset, joiden pitää sitä omaa pahaa oloaan purkaa täällä palstalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe