Aina kun ostaa kananmunia isoissa edullisissa pakkauksissa niin osa hajoaa jo kun laittaa ne kuumaan veteen vaikka laskee kauhalla huolella. Kun ostaa pienissä 6 kpl pakkauksissa niin kuori on kestävämpi. Onko jokin laite jolla munat tutkitaan ja ohutkuoriset laitetaan isoihin pakkauksiin vai mistä johtuu. Luomumunissa on kaikkein kestävin kuori olen huomannut mutta vaikkapa vapaan kanan munissa ei ole eroa häkkimuniin.
Kiehautan veden, otan liedeltä ja sitten lasken munat siihen kauhalla ja annan munien olla vedessä 20min jolloin ne ovat kovia. En kokkaa kiehuvassa vedessä, sillä sitä mylläystä mitkään munat eivät kestä.
Kananmunien kuori
AinakoNäinOllut
1
119
Vastaukset
- kanaämmä
Ne isoissa pakkauksissa myytävät ovat kookkaampia vanhemman kanan munimia munia. Keität ne täysin väärin. Isommissa munissa korostuu lämpöeron vaikutus. Siinä syy. Munia ei ensinkään tarvitse laittaa edes jääkaappiin, saatikka sitten kylmänä kiehuvaan veteen. Paras lopputulos on kun laitat huoneenlämpöiset munat huoneenlämpöiseen veteen ja sitten kattila tulille. Heti kun kiehahtaa, niin lämpö pois ja 7-10 min vedessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117