Kretuilla raamatun lupa valehdella

0-pää_kretut

8. käsky "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi." ei kiellä valehtelua muista asioista joten kretut käyttävät tätä huonosti suunniteltua ja muotoiltua jumalallista käskyä valehdellakseen jokaisessa muussa mahdollisessa asiassa.

13

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IlkimyksenKilttiEno

      Eikös kymmenet käskyt (vanha sanamuoto) ole VT:n puolella eli ne voi sivuuttaa?

      • Ei voi.

        Vuorisaarnassa mielikuvitusjeesus nimenomaan vahvisti lain, eikä tullut sitä kumoamaan.

        Kretu ei yleensä vaan ole satukirjaansa lukenut tai vaikka olisi lukenut, ei vajakkina ole lukemaansa ymmärtänyt.

        Ähhh, sorruin taas liian monimutkaiseen lauserakenteeseen. Pitäisi aina muistaa kretupalstalla käyttää hitaasti kirjoitettua selkosuomea.


      • IlkimyksenKilttiEno
        he-ma kirjoitti:

        Ei voi.

        Vuorisaarnassa mielikuvitusjeesus nimenomaan vahvisti lain, eikä tullut sitä kumoamaan.

        Kretu ei yleensä vaan ole satukirjaansa lukenut tai vaikka olisi lukenut, ei vajakkina ole lukemaansa ymmärtänyt.

        Ähhh, sorruin taas liian monimutkaiseen lauserakenteeseen. Pitäisi aina muistaa kretupalstalla käyttää hitaasti kirjoitettua selkosuomea.

        Pahus. Mä niin toivoin.


      • mmkmkmkmkm
        he-ma kirjoitti:

        Ei voi.

        Vuorisaarnassa mielikuvitusjeesus nimenomaan vahvisti lain, eikä tullut sitä kumoamaan.

        Kretu ei yleensä vaan ole satukirjaansa lukenut tai vaikka olisi lukenut, ei vajakkina ole lukemaansa ymmärtänyt.

        Ähhh, sorruin taas liian monimutkaiseen lauserakenteeseen. Pitäisi aina muistaa kretupalstalla käyttää hitaasti kirjoitettua selkosuomea.

        Oikeasti älykkäät ihmiset eivät hae omalle egolle tyydytystä vaan ymmärtävät miksi ihminen uskoo jumalaan ja raamattuun eivätkä tee pilkkaa näistä.


      • mmkmkmkmkm kirjoitti:

        Oikeasti älykkäät ihmiset eivät hae omalle egolle tyydytystä vaan ymmärtävät miksi ihminen uskoo jumalaan ja raamattuun eivätkä tee pilkkaa näistä.

        Valitettavasti ei tarvitse ola kuin keskivertoälyllä varustettu ja esittää uskonharhaisille yksinkertaisia kysymyksiä, kun uskovainen jo sortuu haukkumaan tyhmäksi tai käskee painumaan helvettiin.

        Vastauksia ei uskonharhaisella ole antaa, eikä argumenttia, joka vakuuttaisi juuri hänen jumalansa tuhansista oletetuista jumalista olevan se aikuisten oikeasti oikea jumala.


      • mmkmkmkmkm
        he-ma kirjoitti:

        Valitettavasti ei tarvitse ola kuin keskivertoälyllä varustettu ja esittää uskonharhaisille yksinkertaisia kysymyksiä, kun uskovainen jo sortuu haukkumaan tyhmäksi tai käskee painumaan helvettiin.

        Vastauksia ei uskonharhaisella ole antaa, eikä argumenttia, joka vakuuttaisi juuri hänen jumalansa tuhansista oletetuista jumalista olevan se aikuisten oikeasti oikea jumala.

        Oikeasti älykäs ymmärtää myös tämän eikä edes kysy uskovaiselta miksi hänen jumalansa on se ainoa oikea koska tietää ettei siihen ole todistettavissa olevaa vastausta olemassa.


      • mmkmkmkmkm kirjoitti:

        Oikeasti älykäs ymmärtää myös tämän eikä edes kysy uskovaiselta miksi hänen jumalansa on se ainoa oikea koska tietää ettei siihen ole todistettavissa olevaa vastausta olemassa.

        Tällöin on selvää, että uskonharhainen valehtelee, eli puhuu perättömiä.

        Papin tulisikin saturaamattua kirkossa lukiessaan sanoa kuluttajasuojan nimissä seuraavaa: "Hiljentykäämme kuulemaan satua.".


      • mmkmkmkmkm
        he-ma kirjoitti:

        Tällöin on selvää, että uskonharhainen valehtelee, eli puhuu perättömiä.

        Papin tulisikin saturaamattua kirkossa lukiessaan sanoa kuluttajasuojan nimissä seuraavaa: "Hiljentykäämme kuulemaan satua.".

        Miksi sinun sanasi on totuus eikä valhetta ja satuja?


      • mmkmkmkmkm kirjoitti:

        Miksi sinun sanasi on totuus eikä valhetta ja satuja?

        Koska en esitä väitteitä, joita en pysty tukemaan faktoilla.

        Täytyy muistaa, että näyttövelvollisuus on aina väitteen esittäjällä.


      • mmkmkmkmkm
        he-ma kirjoitti:

        Koska en esitä väitteitä, joita en pysty tukemaan faktoilla.

        Täytyy muistaa, että näyttövelvollisuus on aina väitteen esittäjällä.

        Jos sanot että "uskonharhainen" valehtee ja elää satumaailmassa minkä todellisuuden hänen sitten pitäisi ottaa näiden harhojen tilalle?


      • ättörpöö
        mmkmkmkmkm kirjoitti:

        Jos sanot että "uskonharhainen" valehtee ja elää satumaailmassa minkä todellisuuden hänen sitten pitäisi ottaa näiden harhojen tilalle?

        Onko todellisuuksia muka useampia?


      • mmkmkmkmkm kirjoitti:

        Oikeasti älykäs ymmärtää myös tämän eikä edes kysy uskovaiselta miksi hänen jumalansa on se ainoa oikea koska tietää ettei siihen ole todistettavissa olevaa vastausta olemassa.

        "Oikeasti älykäs ymmärtää myös tämän eikä edes kysy uskovaiselta miksi hänen jumalansa on se ainoa oikea koska tietää ettei siihen ole todistettavissa olevaa vastausta olemassa."

        Ai kretupellen mielestä se on älykkyyttä ettei paljasta kretupellen älyttömyyttä?


      • valitse.uskosi.vapaasti
        ättörpöö kirjoitti:

        Onko todellisuuksia muka useampia?

        Toki. Etkö ole seurannut uutisia. Uskovaiset ovat viimeaikoina tuoneet esille uudistermin "vaihtoehto totuudelle" jolla he markkinoivat uskoaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe