Kreationismi loi jumalan

KretuOnJumala

Valitettavasti sen jälkeen kehitys on ollut heillä taantuvaa, osittain on jopa tapahtunut rappeutumista, eikä kreationistien luoma jumala olekaan enää suostunut näyttäytymään maan päällä, eikä sen puoleen ulkopuolellakaan.

Erityisen pettynyt kreationistien jumala on kreationisteihin itseensä keillä on lisäluomisen sijasta hirttänyt levy kiinni ja jäänyt niin sanotusti jankkausvaihe päälle. Mitään uutta kreationistit eivät ole saaneet luotua viimeiseen muutamaan tuhanteen vuoteen ja kyseessä lieneekin kirjoitetun historian ajan pisin ajatusblokki.

40

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko tarkemmin niin, että kreationismi yritti uudelleenluoda Jumalan? Tarkoitan siis sitä, että kreationismi ei ole yhtä kuin luomisusko vaan on luomisuskon kanssa feedbackaava todellisuudenvääristelymeemistö. Tausta ja tarkoitus siis on sama, mutta itse ilmiö ei ole suoraan se sama ilmiö, kuin mitä se on puolustavinaan.

      • Niin, eivätköhän sekä nimetyt että nimettömät jumalat aina Mark5in henkilökohtaista Jumalaa myöten ole kulttuurievoluution synnyttämiä. Nykyisen kaltaista kreationismia ei ollut ennen kuin evoluutioteoria alkoi olla uskovaisille liian vaikea nieltäväksi.


    • Aloittaja: "Erityisen pettynyt kreationistien jumala on kreationisteihin itseensä keillä on lisäluomisen sijasta hirttänyt levy kiinni ja jäänyt niin sanotusti jankkausvaihe päälle. Mitään uutta kreationistit eivät ole saaneet luotua viimeiseen muutamaan tuhanteen vuoteen ja kyseessä lieneekin kirjoitetun historian ajan pisin ajatusblokki."

      ihmelinen evolutio ;D:D:D

    • iii99

      "Erityisen pettynyt kreationistien jumala on kreationisteihin itseensä keillä on lisäluomisen sijasta hirttänyt levy kiinni ja jäänyt niin sanotusti jankkausvaihe päälle."

      Minkälaisia tutkimuksia olet tehnyt kun tiedät mitä kreationistien jumala ajattelee? Oletko tavannut tämän jumalan?

      • TAUSTAA

        Palstan ateistit tulivat tänne pilkkaamaan tiettyä ihmisryhmää. Heitä ei LUOMINEN kiinnosta.


      • iii99
        yurki1000js kirjoitti:

        TAUSTAA

        Palstan ateistit tulivat tänne pilkkaamaan tiettyä ihmisryhmää. Heitä ei LUOMINEN kiinnosta.

        Se kertoo siitä että heillä on heikko itsetunto .


      • 0-pää_kretut

        Kreationistit kyllä kertovat täällä mielellään mitä heidän jumalansa ajattelee. Ainakin heidän mielestään.


      • 0-pää_kretut kirjoitti:

        Kreationistit kyllä kertovat täällä mielellään mitä heidän jumalansa ajattelee. Ainakin heidän mielestään.

        Ja jokaisen kreationistin Jumalalla on kreationistin itsensä rajoitukset. JC:n Jumala ei esimerkiksi osaisi luoda hevosta, jolla olisi kengitystä tarvitsemattomat kitiinikaviot.


      • rytugyhiujnokm

        Niin no, jos tykkää enemmän siitä että asiat eivät pidä pysyvästi paikkaansa niin sitten on paras uskoa evoluutioteoriaan joka muuttuu koko ajan koska mikää nykyinen teesinsä ei pidä kutiaan muutaaa vuotta kauempaa, heheh!


    • Kaonoidi: "Olisiko tarkemmin niin, että kreationismi yritti uudelleenluoda Jumalan? Tarkoitan siis sitä, että kreationismi ei ole yhtä kuin luomisusko vaan on luomisuskon kanssa feedbackaava todellisuudenvääristelymeemistö. Tausta ja tarkoitus siis on sama, mutta itse ilmiö ei ole suoraan se sama ilmiö, kuin mitä se on puolustavinaan."

      erikoinen evoluutio ;D:D:D

    • ". Mitään uutta kreationistit eivät ole saaneet luotua viimeiseen muutamaan tuhanteen vuoteen ja kyseessä lieneekin kirjoitetun historian ajan pisin ajatusblokki"

      Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään. Jumala loi jo kaiken valmiiksi noin 6.000 vuotta sitten.

      "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)

      • YEC on huuhaata. Tämä voidaan osoittaa monin tavoin, etkä voi sille yhtään mitään.


      • 0-pää_kretut

        "Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään."

        Se on nähty. Kreationistien tarkoituksena on ensin pysäyttää kehitys ja sitten viedä sitä ainakin pari tuhatta vuotta taaksepäin että päästään heidän haluamalleen tasolle ihmiskunnan kehityksessä.


      • kaikkionnollaa
        0-pää_kretut kirjoitti:

        "Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään."

        Se on nähty. Kreationistien tarkoituksena on ensin pysäyttää kehitys ja sitten viedä sitä ainakin pari tuhatta vuotta taaksepäin että päästään heidän haluamalleen tasolle ihmiskunnan kehityksessä.

        Lukuunottamatta teknologisia ja lääketieteellisiä saavutuksia kyllä ihmiskunnan kehitys on ihan mutakuopassa. Jo pelkästään se että maailma on rakennettu rahan pohjalle kertoo sen typeryydestä.


      • Näinhän kirjoitin:

        "YEC on huuhaata. Tämä voidaan osoittaa monin tavoin, etkä voi sille yhtään mitään."

        ... ja niinpä itse kreationisti riensi avukseni, osoittamaan huuhaansa.


      • Kaonoidi kirjoitti:

        Näinhän kirjoitin:

        "YEC on huuhaata. Tämä voidaan osoittaa monin tavoin, etkä voi sille yhtään mitään."

        ... ja niinpä itse kreationisti riensi avukseni, osoittamaan huuhaansa.

        Kuka riensi?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kuka riensi?

        Juurihan se kerrottiin.


      • 0-pää_kretut kirjoitti:

        "Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään."

        Se on nähty. Kreationistien tarkoituksena on ensin pysäyttää kehitys ja sitten viedä sitä ainakin pari tuhatta vuotta taaksepäin että päästään heidän haluamalleen tasolle ihmiskunnan kehityksessä.

        Mihin toimiin uskomasi evoluution pitäisi ryhtyä? Miten haluaisit/voisit auttaa uskomaasi evoluutiota? Haukkuminen ei taida hyödyttää ketään eikä mitään.


      • Kaonoidi kirjoitti:

        Juurihan se kerrottiin.

        Nimi? Todiste? Tutkimus? Lähdetieto?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Nimi? Todiste? Tutkimus? Lähdetieto?

        Jyrki Soini. On tiedetysti kreationisti. Ei ole tutkija. Spammaa asiaa vähän joka palstalle.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Nimi? Todiste? Tutkimus? Lähdetieto?

        Mitä hyötyä niistä olisi? Reagoisit kuitenkin vain jollakin iskulauseella:

        Ihmelinen evolutio.

        kovis

        selitä

        OPPIA TÄSTÄ

        ...ja niin edelleen ja loppuun linkki musiikkivideoon.


      • "Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään. Jumala loi jo kaiken valmiiksi noin 6.000 vuotta sitten."

        Myös kaiken pahuuden?


      • utti kirjoitti:

        "Kreationistien tarkoitus ei olekaan luoda mitään. Jumala loi jo kaiken valmiiksi noin 6.000 vuotta sitten."

        Myös kaiken pahuuden?

        Utti. Sinua on KYLLÄ informoitu. Älä enää intä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Utti. Sinua on KYLLÄ informoitu. Älä enää intä.

        Hakeudu hoitoon mielisairas häirikkö.


      • IlkimyksenEsi-isänTäti
        utti kirjoitti:

        Hakeudu hoitoon mielisairas häirikkö.

        Jatkuva ongelma: yrittääkö olla asiallinen yurkin selväjärkisten hetkien takia vai olla tekemättä muuta kuin ilmiantaa?


      • IlkimyksenEsi-isänTäti kirjoitti:

        Jatkuva ongelma: yrittääkö olla asiallinen yurkin selväjärkisten hetkien takia vai olla tekemättä muuta kuin ilmiantaa?

        Ne hetket on osoittautuneet niin ohimeneviksi, etten itse näe enää syytä tehdä muuta kuin pyrkiä minimoimaan tuon häirikön aiheuttamaa haittaa ja palstasotkua keinolla tai toisella.

        Ilmiannan vähintäänkin kaikki tuon häirikön vastaukset itselleni ja muutoinkin ne yurkin ketjuja sotkevat spämmit mitä vastaan tulee. Silloin tällöin olen kokeillut ylläolevan kaltaisia vastauksia nähdäkseni johtavatko ne suurempaan vai pienempään määrään häiritseviä spämmejä vastattujen viestieni listalla.


      • päivystävä.ilkimys
        kaikkionnollaa kirjoitti:

        Lukuunottamatta teknologisia ja lääketieteellisiä saavutuksia kyllä ihmiskunnan kehitys on ihan mutakuopassa. Jo pelkästään se että maailma on rakennettu rahan pohjalle kertoo sen typeryydestä.

        Niin, ihmiset elävät kauemmin kuin koskaan, sodissa kuolee paljon vähemmän ihmisiä kuin aikaisemmin, kaiken kaikkiaan elintaso ja elämänlaatu on kohonnut kolmannessakin maailmassa. Totisesti ovat ajat huonot varsinkin jos otetaan huomioon se kretujen väite, että ihmiskunta olisi rappeutumassa.


      • No sitähän tämä on ja nyt se saa loppua.


      • Kaonoidi kirjoitti:

        No sitähän tämä on ja nyt se saa loppua.

        Ja kreationistit ilakoivat että taas on pantu ateisti-evokki matalaksi...


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mihin toimiin uskomasi evoluution pitäisi ryhtyä? Miten haluaisit/voisit auttaa uskomaasi evoluutiota? Haukkuminen ei taida hyödyttää ketään eikä mitään.

        Ei kreationisteja tarvitse pilkata. Hehän pilkkaavat itse itseään väittämällä taikauskoa luonnontieteeksi.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Utti. Sinua on KYLLÄ informoitu. Älä enää intä.

        Tarkista annostus..


    • Suunnitelmallisuus

      Evoluutio=kaikki syntynyt sattumanvaraisesti tyhjästä ilman mitään suunnitelmaa
      Älykäs suunnittelu= kaiken synnyn takana on älykäs suunnittelija,luonnossa ja ihmisessä ja kaikessa elämässä,jota voidaan tutkia monella tieteenalalla ja löytää funktio suunnitelmallisuudesta.
      On siis vain uskoa sattumaan ilman suunnitemaa ja tarkoitusta tai on suunnitelmallisuutta ja tarkoitusta

      • OngelmaToiseenPotenssiin

        Ja mistä se Älykäs suunnittelija on putkahtanut?


    • Historiallinenevoluutio

      Totta kai evoluutio on totta, näet sen tuolta:

      http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html

      Siellä kerrotaan evoluution parhaista todisteista, nimittäin mm. siitä että worldwide flood legends ovat kaikki 300 ihan vain keksittyjä paikallsia satuja jotka vain sattumalta ovat yhteneviä.

      • hkhkjhkjhk

        Kressujen satuillla ei ole tieteen kanssa mitään tekemistä Urpo.


      • tieteenharrastaja

        Eiväthän tulvalegendat mitenkään liity evoluutioon. Suurin osa niiden yhtäläisyyksistä johtuu lähetyssarnaajilta kuultujen vedenpaisumuskertomusten vaikutuksista.


    • Vähänvanhakuvamuttatosi
      • khkhkhhj

        Lucy oli pystykävelijä. Siitä ei ole epäilystä. Selkänikamat eivät asiaa ratkaise mitenkään.


    • abituuri

      Älä yritä, Onhan meillä erv-evoluutiojäämät kirkkaana todisteena evoluutiosta. Ainakin minun lukion bilsasnkirjassani.

    • dfgoiyfouo

      Niin ja onhan meillä apinaihmisfossiileja vuoren korkuinen pino, tosin niitä vasta etsitään mutta uskomme niitä olevan koska tietenkin välimuotoja on ollut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe