Minulla on siis ärtyvän suolen oireyhtymä jonka takia ruokavalioni on rajoitettu. Ruokien tulee olla kokonaan sipulittomia ja kananmunattomia, siedän hieman laktoosia ja gluteenia mutta niitäkin rajoitetusti.
Sen lisäksi yritän välttää herneitä, papuja jne kasveja sekä liian mausteista ruokaa. "Makeat hedelmät" esim. banaanit, omenat jne aiheuttaa vatsavaivoja ja kirpeät sitrushedelmät kuten sitruuna ja greippi närästystä. Appelsiinia ja mandariinia siedän jonkin verran.
Eli siis, jos joku tietää mistä löytäisi ruokavaliolleni sopivia, mahdollisimman halpoja reseptejä niin voi vaikka laittaa linkkiä tai kirjoittaa niitä tähän keskusteluun :)
Halpoja ruokia ärtyvälle suolelle
Ibs
2
116
Vastaukset
- syö_nuudeeita
Aika simppeliä, et syö sitä mitä et pysty syömään. Ei se sen vaikeampaa ole.
Tietenkin laitospotilaalle tuodaan ruoka valmiina mutta kyllä nuo rajotteet
otetaaan aina huomioon ja niistä ollaan tarkkoja.
Ongelmat taitaa olla korviesi välissä., kyllä täältä saa ruokaa mitä haluaa.- Ibs
On kyllä kamalia ongelmia korvieni välissä kun haluan uusia reseptejä kokeiltavaksi :D onkohan tälle mun hirvittävälle mielisairaudelle jotain hoitoa. Ei kyllä voi olla normaalia, jos haluaa tehdä ruokaa! Sen verran vakavasta ongelmasta kyse että kai se pitää jo lääkityskin hommata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184