Urheilevat nuoret ja nuoret aikuiset huomio!!

sporttimimmit

Moikka, ollaan 4 lukiolaistyttöä ja tehdään terveystiedossa omia tutkimuksia. Aiheenamme on nuorten ja nuorten aikuisten loukkaantumiset jalkapallossa, jääkiekossa, telinevoimistelussa sekä hiihdossa, joten jos koet aiheen koskevan sinua tai läheistäsi, olisimme erittäin kiitollisia vastauksistanne!

Ikä:
sukupuoli:
laji:
Kuinka monta kertaa suurinpiirtein olet loukkaantunut viimeisen vuoden sisällä ja millaisissa tilanteissa (kaikki pienetkin vammat lasketaan)?
Kuinka vakavia loukkaantumiset ovat olleet, ja millaista hoitoa ne ovat vaatineet ?

1

452

Vastaukset

• 45
      Mies
      Hiihto, 2000 km/vuosi kuntohiihtoa (12-16 km/h).

Kovalla alustalla luistella vasempaan nilkkaan tulee rasitusvamma. Tulee esille, jos hiihtää 150 km/viikkoa.

Perinteisellä oikea nilkka venähtää joskus. On sen verran kipeä, jotta ei voi hiihtää perinteistä. Ponnistaminen sattuu. Viikon huili auttaa.

Eli minulla nilkat ovat heikon paikka, jos hyvissä olosuhteissa alkaa enemmän hiihtämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääministeri Sanna Marinin menehtyneen Lauri-isän

rankka elämä - avautui ongelmistaan viimeiseksi jääneessä haastattelussaan: "Olin minä ihan hyväkin isä, kun Sanna oli pikkuinen" https://www.seiska.f
      Maailman menoa
      192
      11072
    2. Sofia muuttaa?!

Instan mukaan Sofia Berlöff muuttaa taas. Mutta minne tällä kertaa?
      99
      1977
    3. Sanna Marinin hallituksen hanke tyrmistyttää:

1680 euron kuukausituloilla pitää maksaa 25000 euron remontti? https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sanna-marinin-hallituksen-hanke-tyrmistyttaa-1680-eu
      Maailman menoa
      205
      1500
    4. Martina oli alle vuorokauden Vicin kanssa

Eskon ja Martinan ig näkee, Vici tuli eilen illalla pitkästä aikaa Martinalle. Martina hyvä äiti laittoi aamulla videota, ovat ihan kaksin Vicin kanss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1461
    5. Sohvi takaisin Eirassa

Riita tullut,yöllä lähti koiran kanssa,aamupäivitys eirasta,lakanoista tunnistin,samat mitkä vaihtoi silloin toukokuussa😅
      109
      1373