Sunnuntaina on äitienpäivä, joko olet päättänyt...

airistolle.tietenkin

Siis joko olet päättänyt; miten aiot äitiäsi muistaa? Lähetitkö kortin, vai menetkö itse henkilökohtaisesti onnittelukäynnille? Perinteiset ruusut... ovat kai yleisin äitienpäivä kukkaset, hortensioiden ja neilikoiden ja muiden kukkien lisäksi.
Mulla on ollut tapana noukkia iso kimppu valkovuokkoja.... nuorimpana muksuna ja yleensä rahattomana, oon muistanut sitten itse poimituilla kukilla. Vanhemmat sisarukseni kantavat kyllä ne kukkakaupassa sidotut kimput tai hortensia ruukut Emolle, ettei hän niistäkään paitsi jää...

Mulle tuli nyt tenkkapoo... tällä viikolla on satanut; rakeita, lunta, räntää ja vettä, päivällä paistanut välillä aurinko ja öisin ollut pakkasta! Nyt on niin ettei valkovuokoista ole enää tietoakaan, erilaiset sääolosuhteet ovat tuhonneet jo kukassa olleet valko- ja sinivuokot ja ne vasta nuppusetkin vuokot makaavat pitkin maata... paleltuneina.
Taidan ostaa orvokkiamppelin, kun sinivuokkoja ja valkovuokkoja ei nyt kertakaikkiaan ole saatavilla!

Mansikka & banaani täytteinen kermainen iso täytekakku on kuitenkin ... puoliksi tehtynä, siis pohjat paistettuna ja täytteet muut tarvittavat ainekset varattuna.Päälle tulee iso keko viinirypäleistä, kiivistä, banaanista, säilyke persikasta, ananaksesta ja kirsikoista.
Lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä käyn kokoamassa sen alakerran keittiössä.
Samalla reissulla teen myös hoivaosaston ja palvelun asiakkaille oman kakkunsa aamukahvin kera nautittavaksi... keittiö hoitaa sitten itse jatkossa päiväkahvien täytekakkujen koristelut.

Ajakaahan siivosti siellä tien päällä ollessanne, ettei suruviestiä tarvitsis kenenkään äidin saada!

Hyvää äitienpäivää kaikille, ja mukavia hetkiä... tulevana sunnuntaina!

29

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, äiti on tärkeä. Häntä kannattaa muistaa, kun vielä mahdollista. Itse ymmärsin äitin arvon vasta, kun häntä ei ollut enää tässä maailmassa. Äitienpäivänä meinaan olla isän luona ja lähteä illalla pois. Äiti elämän alussa tärkein henkilö maailmassa! Äitiä kannattaa muistaa! :)

• Voi sinua pientä. 😢

• jgfvkjvgljhjkb

Sinivuokko on rauhoitettu kasvi. Sitä ei saa poimia.

• Liikenteessä poliisi on saanut lempinimen sinivuokko. En tarkoita, että äidille pitäisi hankkia poliiseja äitienpäiväksi.

• NuuskaMuikkune

Mullakin on Sama Ongelma.. ;D.. Olen miettinyt tässä jo jonkin aikaa ihan samaa.. Taitaa jäädä Vuokot poimimatta.. ;P

Musta se on vain jotenkin enemmän, kun itse noukkii.. Enemmän Sydäntä siis.. ;P

• airistolle.tietenkin

Moikka. Minä en ole edes koskaan ollut tietoinen ett sinivuokko olis ollut rauhoitettu.
        Mökillä sitä kun kasvaa yhden kallioisen mäen rinteellä... melkeinpä mattoina, ja yleensä tähän aikaan vuodesta mäki on sinisenään kukkia täynnä. Nyt ei ole, eikä lähimetsät ja kylätien varret täynnä kukkivia valkovuokkoja. Joten vanhat traditiot mun on unohdettava... nyt tänä vuonna.

Jos yöpakkaset ja raesateet on nyt loppuneet... niin ehkä viikon kuluttua ja ainakin kahden viikon kuluttua voin ilahduttaa Emoa valkovuokkokimpulla... ja sen myös teen!

Nyt mä skannasin valkovuokkokimpun viinilasissa, leikkasin sen irti ja liimasin korttipohjaan, tein ihan alkeellisen äitienpäiväkortin itse. Tietysti sen olisi voinut tehdä akvarelleilla paremmankin näköisenä tai sakuroilla, tusseillakin... vahinko vaan, mua ei tällä kertaa innosta mikään suurempi näpertely yhden kortin vuoksi... joka on esillä ehkä päivän.

Äitienpäivä lahjaksi kudoin Nallelangasta värikkäät ohuemmat nilkkasukat, voi iltasella istuskella sukat jalassa katsoen vaikka TV:tä. Pitävät varpaat lämpiminä, eivätkä hiosta.

Illanjatkoja, minä alan lukemaan jälleen...
        ..haen vain itselleni kupillisen haudutettua KeisarinMorsian teetä, hunajalla!

• airistolle.tietenkin kirjoitti:

Moikka. Minä en ole edes koskaan ollut tietoinen ett sinivuokko olis ollut rauhoitettu.
        Mökillä sitä kun kasvaa yhden kallioisen mäen rinteellä... melkeinpä mattoina, ja yleensä tähän aikaan vuodesta mäki on sinisenään kukkia täynnä. Nyt ei ole, eikä lähimetsät ja kylätien varret täynnä kukkivia valkovuokkoja. Joten vanhat traditiot mun on unohdettava... nyt tänä vuonna.

Jos yöpakkaset ja raesateet on nyt loppuneet... niin ehkä viikon kuluttua ja ainakin kahden viikon kuluttua voin ilahduttaa Emoa valkovuokkokimpulla... ja sen myös teen!

Nyt mä skannasin valkovuokkokimpun viinilasissa, leikkasin sen irti ja liimasin korttipohjaan, tein ihan alkeellisen äitienpäiväkortin itse. Tietysti sen olisi voinut tehdä akvarelleilla paremmankin näköisenä tai sakuroilla, tusseillakin... vahinko vaan, mua ei tällä kertaa innosta mikään suurempi näpertely yhden kortin vuoksi... joka on esillä ehkä päivän.

Äitienpäivä lahjaksi kudoin Nallelangasta värikkäät ohuemmat nilkkasukat, voi iltasella istuskella sukat jalassa katsoen vaikka TV:tä. Pitävät varpaat lämpiminä, eivätkä hiosta.

Illanjatkoja, minä alan lukemaan jälleen...
        ..haen vain itselleni kupillisen haudutettua KeisarinMorsian teetä, hunajalla!

No Moikkelis.. Mä kuulin huhuja toisaalta tässä välissä, että mullapa voisi olla mahdollisuus niitä löytää.. Pitänee käydä tarkistamassa pari paikkaa pitäneekö huhu paikkaansa vai ei.. Tosin samat ilmat täälläkin on ollut.. ;P

Olen ollut nyt hieman laiska Luontoilemaan, niin siks en oo nyt ihan varma asiasta.. ;D

Säpäs olet ollut näppärällä tuulella.. Illan Jatkoja ja hyviä lukuhetkiä.. =)

.. Mä en tiedä itse mitä sitä alkais Ryyppää.. Vetäisiskö VihreääTeetä Hunajalla vai alkaisko aivan Hurjaks ja vetäisis Appelsiinin makuista ValkoistaTeetä TummaanSuklaan kera.. ;D

• viinamies

Mun äiti nukkui pois viime vuonna, vien haudalle varmaan kukkia. :(

• m-i-e-z

Havaijille lähtee, harmi ettei voinut olla vain meno. =P Kasvatetut jaloruusut ovat vain nuorille ja kauniille naisille. Edes tulppaanit ei ehdi kukkia siiheks.

• Mutsi kielsi muistamasta millään tavalla ja itseasiassa kun käyn aina välillä auttelemassa erilaisissa jutuissa niin varmaan se on ihan riittävästi. Olisin muuten varmaan kyllä käynytkin viikonloppuna mutta kun tarvikkeet yhteen juttuun liittyen tulee vasta viikon päästä niin menen vasta parin viikon päästä, siten on enemmän hyödyksi kun ei mene pelkästään maleksimaan sinne vaan tekee jotain hyödyllistä käydessään.

• äitionparassana

Mä en tykkää tosta mutsi-nimityksestä

• 876
        äitionparassana kirjoitti:

Älä häiritse es-jonnea, sillä on cs:ät kesken.

• äitionparassana kirjoitti:

Ei sun tarviikaan tykätä, meidän mutsi arvostaa enemmän tekoja kuin tyhjiä sanoja, eipä sillä, en minä siellä juuri mutsittelkaan kun sinutellaan.

• 1217
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei sun tarviikaan tykätä, meidän mutsi arvostaa enemmän tekoja kuin tyhjiä sanoja, eipä sillä, en minä siellä juuri mutsittelkaan kun sinutellaan.

Eli ei arvosta poikaansa yhtään? Koskaan et tehnyt mitään. :D

• 1217 kirjoitti:

Eli ei arvosta poikaansa yhtään? Koskaan et tehnyt mitään. :D

Taitaapa arvostaa enemmän kuin ketään, vähän epäilen. Katsos veljellä on tietysti perhekiireensä (joihin on hyvä vedota) niin käytännössä se olen minä joka käyn auttelemassa semmoisissa jutuissa joita ikääntynemmät ei itse ehkä enää pysty tekemään.

• veliseni
        Harmaaritari kirjoitti:

Taitaapa arvostaa enemmän kuin ketään, vähän epäilen. Katsos veljellä on tietysti perhekiireensä (joihin on hyvä vedota) niin käytännössä se olen minä joka käyn auttelemassa semmoisissa jutuissa joita ikääntynemmät ei itse ehkä enää pysty tekemään.

Mites sisko? Asuu liian kaukana?

• airistolle.tietenkin
        Harmaaritari kirjoitti:

Itse asiassa tuo ett käyt auttelemassa käytännön asioissa, aina välillä tarvittaessa; on paljon parempi lahja sekä muistaminen... kuin kerran vuodessa jokin kukkapuska tai kortti.

Puhelin yhteyskin on korttia ja kukkalähetystä parempi vaihtoehto... ihan noiden ikänaisten mielestä! Olin tänään kylvettämässä naisia saunassa ja jutut kiertyi tietysti äitienpäivään... sieltä noita; äitien ajatuksia... tähän poimin.

Tietysti muutamat ovat jo kukkalähetyksiä tänään saaneet... poika NewYorkista; lähettänyt! Yhden mamman tytär asuu Hollannissa, hänkään ei tule tänävuonna äitienpäivänä käymään... tuli vaaleanpunainen hortensia ja kortti mukana; ett sunnuntaina soittaa!

Hyvää yötä, kaikille palstalaisille tasapuolisesti! ...
        ...väsyttää jo menen nukkumaan.

• lihatipunen

Vein viime viikonloppuna haudalle ruukkukukan, koska tänä viikonloppuna en mene sinnepäin Suomea. Toivottavasti kukka kestaa siihen asti kunnes seurakunta istuttaa kesäkukat.

• sunnuntaista

Ostan itse lahjani:) eli meen kasvohoitoon nautin ehkä pienen leivoksen nautin

• panzer

Aamuin ja illoin soitan äidilleni, kyselen syömiset ja lääkkeiden nauttimiset. Myös kaikenlaiset toimet joita hän suorittaa tai ei suorita. Mikäli asuisin hänen lähellään niin varmaan olisin parempi kuin nyt olen. Antakoon äitini anteeksi kun parempaan en pystynyt! stalingrad hans...

• Vaihtoehto a) on puhelinsoitto ja b) tekstiviesti. En ole päättänyt. Sitten tietysti olisi mahdollisuus yllättää ja unohtaa koko äitienpäivä.

• Ajattelin leipoa muttatänään ajattelin hakea ulkoa yuolta ruukkuun kasvin ja koristella se. On siis vähän rahaa niin nyt teen päin. Löysin kasvin joka kasvaa väärässä paikassa käydä nappata ruukkuun. Tuskin tuottaa ongelmaa vai tuottaisko?

• Saako siitä saktiota?

• suomalaisäiti

Minä äitinä ansaitsisin parempaa kohtelua sinkkumiehiltä. Olen tavannut useita miehiä ja vienyt heidät kotiini, vaikka olen sanonut olevani yksinhuoltaja ei se ole heitä haitannut lainkaan. Moni on ollut jopa kiinnostunut pidemmästäkin suhteesta. Kummasti mieli on muuttunut kun ovat nähneet lapseni. Miten voi vaikuttaa suomalaismiehiin lapseni tummempi iho ja musta käkkärä tukka niin negatiivisesti kun miehet häipyvät lapsen nähtyään tai sanovat yhtäkkiä ettei mun kanssa synkkaakaan?

• eemeli_peeveli

Itse asiassa kevätkukat säilyvät vaan pidempään, kun on viileitä säitä. Jospa katselisit niitä tiheämmästä metsänalusesta, minne raekuurot ei ole niin voimallisesti päässeet piiskaamaan? Ainakin Pirkanmaan metsissä näkyy edelleen paljon monenlaisia vuokkoja.

Itse koetan olla yhteydessä universumiin.

• airistolle.tietenkin

Kiitos neuvosta. Tuli ulkoiltua ja ajettua autolla... n.90 km yhteensä, etsiessäni niitä valkovuokkoja... aika turhaa puuhaa se oli. Yksittäisiä vuokkoja oli muutamia... eri paikoissa, en poiminut sitten niitäkään, kun kimppua tuskin olisin niistä yhteensäkään saanut.
        Taisin ilmeisesti hakea liian myöhään... jos olivat poimineet toiset jo niitä säältä säästyneitä vuokkoja.

Ostin isohkon amppeliruukussa kasvavan keltaisen pikkuorvokin, jolla on tummanruskeat silmät! Ai, että on söpö!
        Olisin ostanut noita keltaisia enemmänkin... vaan se olikin ainoa keltainen.

Ostin yhden tummansinisen, ja kaksi liilan ja valkoisen kirjavaa orvokki amppelia.
        Eli mukaani tuli neljä amppeli orvokkia. Nyt pitää löytää vielä sopiva uhri, joka suostuu tulee poraamaan mulle kolme reikää kattoon ja asettamaan koukut kattoon...
        ..jotta saisimme orvokit roikkumaan katosta kauniisti ruokasalin ikkunoiden eteen.
        Faijaa en kyllä pyydä kattoporausta tekemään tikkailta... tasapaino kyseenalaista, ei alkuunkaan siis hyvä ajatus!

• eemeli_peeveli
        airistolle.tietenkin kirjoitti:

Kiitos neuvosta. Tuli ulkoiltua ja ajettua autolla... n.90 km yhteensä, etsiessäni niitä valkovuokkoja... aika turhaa puuhaa se oli. Yksittäisiä vuokkoja oli muutamia... eri paikoissa, en poiminut sitten niitäkään, kun kimppua tuskin olisin niistä yhteensäkään saanut.
        Taisin ilmeisesti hakea liian myöhään... jos olivat poimineet toiset jo niitä säältä säästyneitä vuokkoja.

Ostin isohkon amppeliruukussa kasvavan keltaisen pikkuorvokin, jolla on tummanruskeat silmät! Ai, että on söpö!
        Olisin ostanut noita keltaisia enemmänkin... vaan se olikin ainoa keltainen.

Ostin yhden tummansinisen, ja kaksi liilan ja valkoisen kirjavaa orvokki amppelia.
        Eli mukaani tuli neljä amppeli orvokkia. Nyt pitää löytää vielä sopiva uhri, joka suostuu tulee poraamaan mulle kolme reikää kattoon ja asettamaan koukut kattoon...
        ..jotta saisimme orvokit roikkumaan katosta kauniisti ruokasalin ikkunoiden eteen.
        Faijaa en kyllä pyydä kattoporausta tekemään tikkailta... tasapaino kyseenalaista, ei alkuunkaan siis hyvä ajatus!

Missä päin ruokasali sijaitsee? Voiko naapurin miestä lainata? Miksi nämä hommat muuten melkein aina jää miesten tehtäväksi?

• airistolle.tietenkin
        eemeli_peeveli kirjoitti:

Missä päin ruokasali sijaitsee? Voiko naapurin miestä lainata? Miksi nämä hommat muuten melkein aina jää miesten tehtäväksi?

Ruokasali sijaitsee Varsinais-Suomessa, ja on suurkeittiöön yhteydessä ja käyttäjinä yleensä hoivaosaston asukkaita sekä heidän omaisijaan. Joskin myös palveluasuntojen asukkaat paljon käyttävät ruokasalia, ei tule tiskiä silloin kotona ja samalla tulee liikuntaa ja saa juttuseuraa muista ruokailijoista.

Satunnaisia kulkijoita silloin tällöin myös kävelee ovesta sisään, syömään tai kahvittelemaan... meillä kun leivotaan kotipullaa ja makeita piirakoita myyntiin asti.

Kaupungintyöntekijöitä täällä myös usein käy lounaalla kuten kodinhoitajia ja kotiavustajia, puskaradio kun on levittänyt sanaa entisille kolleegoilleen... (siis meidän työntekijämme)... katurakennusosaston lapiomiehet ja autonkuljettajat ja kaivinkonekuljettajat, puistotyöntekijät ym, ... ovat myös löytäneet ruokasalimme, jos työskentelevät tarpeeksi lähellä.

Naapurin miehet ja naiset yleensä tarvitsevat meidän apuamme...
        Noita vanh.... kauan eläneitä ihmisiä en kyllä tikapuille pyydä nousemaan ja katoon reikää poraamaan... avustettavia meillä on jo huoneet täynnä muutenkin.

Miksi nämä hommat muuten melkein aina jää miesten tehtäväksi?
        - Varmaan siksi ett hallitsette ne hommat yleensä paremmin!

-Ihan vaan uteliaisuudesta kysyisin; ett monetko sukkaparit olet kutonut esimerkiksi katsoessasi elokuvaa TV:stä?
        -Kuviollista (moni langallista) neuletyötä en pysty tekemään ilman katsekontaktia, mutt...
        jos kudon vain yhdellä langalla se käy jo ihan mukavasti, ilman katsekontaktiakin!
        Olen sitä mieltä ettei ihan kaikkea tarvitse osata itse tehdä... se tekee joka osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe