Kumin pehmennys

entisöijä

Onko jotakin kemikaalia joka pehmentäisi kovettuneita kumikappaleita? Esim. mulla on motskarin entisöinti menossa ja monet kumikappaleet varsinkin bensahöyryjen kanssa tekemisissä oleet ovat niin kovia että ovat käyttökelvottomia.

7

3629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelija

      Jos sellaista kemikaalia olisi, niin se olisi jo yleisessä käytössä.

      Hanki vaan uudet osat äläkä yritä vanhoja kovettuneita muokata millään poppakonsteilla. Saattaa olla kyse turvallisuudesta.

      • see

        Eipä niitä tervis pehmennellä jos uusia olisi saatavana! Valmistus lopetettu 30 vuotta sitten!

        Kokeilin yhtä omavalmiste tislettä, sillä pehmenee, mutta vain vuorokaudeksi!


      • arvailija
        see kirjoitti:

        Eipä niitä tervis pehmennellä jos uusia olisi saatavana! Valmistus lopetettu 30 vuotta sitten!

        Kokeilin yhtä omavalmiste tislettä, sillä pehmenee, mutta vain vuorokaudeksi!

        "Eipä niitä tervis pehmennellä jos uusia olisi saatavana! Valmistus lopetettu 30 vuotta sitten!"

        entisöintihommissa ole hyvin tavallista, ettei niitä osia enää valmisteta. Silloin joutuu itse tekemään tai teettämään tarvitsemansa osat. Siitä vaan kumiliikkeeseen etsimään sopivaa materiaalia.


    • kokki 3

      10 min uunissa ja 300 astetta eiköhän sillä ala kumi löystymään

    • Miten saisin elvytettyä pakastimen oven tiivisteen ? pakastin on vasta 3 vuotta vanha, mutta nyt vasta tajusin /huomasin, että kumi on aika kova ja ovi "huokaisee" aina kun suljen ylläpuolella olevan jääkaapin oven, eli minun mielestäni hörppää lämmintä ilmaa joka kerran ja pakasteet ovat huurussa, ja tuo on ollut alusta asti.

      • Anonyymi

        Jos tiiviste on ollut tuollainen alusta asti niin ei sitä saa mitenkään kemiallisin keinoin elvytettyä. Tiiviste pitäisi vaihtaa, mikä tietenkin tuottaa ongelmia kun se on jääkaapin oveen sovitettu.

        Tiivisteeseen tai sitä vasten tulevaan pintaan voi tietenkin lisätä uuden kerroksen jotakin pinnalle liimautuvaa pehmeämpää tiivistenauhaa. Tämä oli minulla ratkaisuna vastaavanlaisesta ongelmasta kärsivälle mökkijääkaapille. Lopputulos oli toimiva mutta ei kaunis.


      • Jos kumi ei ole hapertunutta, eli ei halkeile, voi kumia yrittää vähän elvytellä silikonispraylla aivan samalla tavalla kuin tarkka autoilija käsittelee autonsa ovitiivisteet joka syksy ennen talven jäätymisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe