YLEllä juttua että köyhyys ja varakkuus paljastuvat kasvoilta:
https://yle.fi/uutiset/3-9714992?origin=rss
Köyhyys ja huono-osaisuus koskettaa eniten miehiä joten siinä taas yksi lyömäase lisää naisille miehiä vastaan :/
Ja joo, en ole suurituloinen, en ole päässyt edes vanhempieni tasolle varallisuudessa jotka hekään eivät mitään superrikkaita ole. Kiitos 90- ja 2000-luvun lamojen ja muutenkin maailman muuttumisen minun etujeni vastaiseksi >_<!!
Oletko köyhän vai varakkaan näköinen?
51
744
Vastaukset
- Totuuss
Olen köyhän näköinen ja ruman näköäinen
- EdesUnissa
Uutinen tämän avauksen takana kannattaa lukaista. Tutkimus on tehty siten että puhdas arvaus ilman kuvan katsomistakin antaisi 50%n tuloksen ja nyt tulokseksi oli saatu 53% oikeita vastauksia. Ei siis mikään häkellyttävä ero sosionomisen taustan arvioinnissa.
Jos kuvassa on satunnaisesti valittu afroamerikkalainen, latino, kiinalainen tai vietnamilainen, köyhäksi arvaaminen selittäisi tilastollisesti oikeiden arvausten määrän lisäyksen.
Voisiko olla ettei naama näytäkään kaikkea ? Mutta yleensä hoidetut kasvot eivät ole ainakaan köyhien kasvoja kuten eivät plastiikkakirurgien luomuksetkaan. Samoin hiusmallista voi päätellä jotain taustasta. Bossin paita, solmio tyyli, timanttikorvikset ?
Eli olen hyvin skeptinen tämän uutisen suhteen.On tuossa varmaan jonkin verran perää vaikkakin luulisin ettei ole pelkästään kasvoista niin kovin helppo nähdä, väitän että se on koko olemus ihmisessä joka muuttuu köyhyyden myötä hieman alistuneen oloiseksi vaikka poikkeuksiakin varmasti on.
Harmaaritari kirjoitti:
On tuossa varmaan jonkin verran perää vaikkakin luulisin ettei ole pelkästään kasvoista niin kovin helppo nähdä, väitän että se on koko olemus ihmisessä joka muuttuu köyhyyden myötä hieman alistuneen oloiseksi vaikka poikkeuksiakin varmasti on.
Kyllähän jokapuolella maailmaa voi pudota huono-osaiseksi ja köyhäksi. Ihmisluonteesta on kyllä paljon kiinni, että mihin sen vähänkin käyttää mitä on.
Samahan on jos menettää terveyttään. Jos heittäytyy ja ns. luovuttaa, niin siinähän on. Kyllä määräänsä asti täällä suomessa tuetaan kaikenlaisia hyvin, mutta asenteisiin ei voi ulkopuoliset paljoa vaikuttaa.
Hyysalon Pekka on minusta helkatin hyvä esimerkki monelle asennepuolella. En tiedä pystyisinkö itsekään moiseen, nousee lakki päästä aina kaverin asenteelle. Huikea mies. Vertaisin talvisota-asenteeseen miehen taistelu aivovammaa vastaan.- puhupukille
Dissident kirjoitti:
Kyllähän jokapuolella maailmaa voi pudota huono-osaiseksi ja köyhäksi. Ihmisluonteesta on kyllä paljon kiinni, että mihin sen vähänkin käyttää mitä on.
Samahan on jos menettää terveyttään. Jos heittäytyy ja ns. luovuttaa, niin siinähän on. Kyllä määräänsä asti täällä suomessa tuetaan kaikenlaisia hyvin, mutta asenteisiin ei voi ulkopuoliset paljoa vaikuttaa.
Hyysalon Pekka on minusta helkatin hyvä esimerkki monelle asennepuolella. En tiedä pystyisinkö itsekään moiseen, nousee lakki päästä aina kaverin asenteelle. Huikea mies. Vertaisin talvisota-asenteeseen miehen taistelu aivovammaa vastaan.Kultalusikat eivät ole oikein hyviä esimerkkejä, kun tukea ja resursseja on ollut lapsesta asti. Ennen sairastumista on ollut itselläänkin jo statusta ja sairastumisen jälkeen käyttänyt mediaa ja ihmisten mediahypetystä hyväkseen kyllä loistavasti, mutta harvalla taviksella tai siitä huonompiosasella ei olisi ollut millään samanlaisia mahdollisuuksia vaikka he olisivat olleet asenteeltaan monta kertaa kovempia ja sitkeämpiä. Talvisodan veteraaneja en siis alentaisi samalle tasolle.
puhupukille kirjoitti:
Kultalusikat eivät ole oikein hyviä esimerkkejä, kun tukea ja resursseja on ollut lapsesta asti. Ennen sairastumista on ollut itselläänkin jo statusta ja sairastumisen jälkeen käyttänyt mediaa ja ihmisten mediahypetystä hyväkseen kyllä loistavasti, mutta harvalla taviksella tai siitä huonompiosasella ei olisi ollut millään samanlaisia mahdollisuuksia vaikka he olisivat olleet asenteeltaan monta kertaa kovempia ja sitkeämpiä. Talvisodan veteraaneja en siis alentaisi samalle tasolle.
Kyllä se on vaatinut senkin, että uskaltaa käyttää mediaa ja kaikkea muuta hyväksi. Kyllä kaikenmaailman Tuksuille ja Nykäsmateille naureksitaan kun tekevät itsestään pellen, mutta kuka se pelle on joka ostaa seiskapäivää lehden tai menee keikalle naureksimaan. On ollut Sepi kumpulaista ja muitakin tavistähtiä.
Kyllä minusta on kateellisen panettelua ja vänisemistä sanoa, että nämä on kultalusikka suussa syntyneitä. Siitä vaan strippaamaan ja laulamaan elämä on laiffia, niin ei tarvii kitistä. Tai viskaappa itsellesi aivovamma ja tee puoletkin siitä mitä Hyysalo ja sano sama uudestaan.
Ps. Hyysalo on kiitellyt omaa äitiään auliisti ja muitakin tukijoita. Mutta moni auttaa ja ostaa tuotteita just kun kaveri pistää ahneesti itseään likoon.
PseudoTiedettä.. NiinKuin TalousTiedekin ja muut HömppöTieteet.. ;D
- eroarahasta.fi
Rikkaan kasvojen menetys näkyy enemmän diivailuna.
Olen ruman näköinen.
Olen tietysti myös vanhemman näköinen kuin ennen. Etenkin jos laitan paremmat vaatteet päälle, niin kaupoissa minua palvellaan paremmin kuin nuorempana.Suosin parempia vaatteita jos haluat olla edustavan näköinen ja kumppania kohdata koska tahansa.
Ihmisiin vetoaa ulkonäöstä huolehtiminen.
En usko rumuuteesi mutta kärttyinen olet ainakin aina minulle.
Lupaan että lähden täältä palstalta kun saan elämän toimimaan oikeudenmukaisesti, eikä tarvi murehtia luulen että sinäkin karkaat kun osuu kohdalle sopiva.
Köyhällä ei ole varaa saada oikeutta heti- PalstaTrolli
No enpä tiedä taas, tuosta pukeutumisesta nimittäin
Jos pukeudun työrytkyihin, työmaakuppiloiden työntekijät suhtautuvat positiivisesti
Jos pukeudun arkisen siististi, kukaan ei huomaa
Jos pukeudun mielestäni hyvin, kerään ilmeettömiä tuijottajia
Jos pukeudun metsäreleisiin, osa ihmisistä vaihtaa toiselle puolelle katua
Toisaalta, metsäreleissä minulle tulevat puhumaan vanhat sedät, jotka muistelevat kuolleita metsästyskoiriaan sekä satunnaiset uusnatsit.
Että sellaista.
- uyghujvchu
Ite olen yleensä melko pummin näköinen, mutta joskus tuli huvikseen vedettyä pukua päälle kaupungille ja kyllähän siinä huomasi eron ihmisten käytöksessä.
- Nicitönnä
Voisin kuvitella olevani enemmistön mielestä tavallisen tallaajan näköinen, jonka habitus paljastaa, ettei mua ole tehty rahalla. Olen tavallistakin tavallisempi keski-ikäinen nainen, jolla on tavanomaiset halvat vaatteet, tavanomaiset hiukset ja meikkaamaton naama, tavanomainen perhe wagon ja tavanomaiset kaksi lasta ja tavanomaisen näköinen mies, jo(i)lla on tavanomainset ammatit. Mutta mikä mussa ei ole tavanomaista, mä olen tyytyväinen tähän tavanomaisuuteen ja se näkyy minusta käytöksessäni ja hymystä kasvoillani. 🤣
- köyhäjakippee
Minusta näkee muustakin kuin kasvoista että olen köyhä,halpis vaatteet,jalkineet ja olen kuitenkin siistin näköinen muuten mutta köyhyys loistaa oikein isolla ja kirkkaana.
- Tämäontotuustaaskerran
Millainen on köyhä mielestänne. Empä ole köyhää Suomessa nähnyt viime vuosikymmeninä.
- Suomi.OLI.hyvä.maa
Köyhä on esim. se joka joutuu menemään leipäjonoon ja ainakin pitkäaikaistyöttömiä voinee sanoa köyhiksi, myös työkokeiluissa ilman palkkaa olevat ja toimeentulotukea saavat ovat mielestäni köyhiä. Heitä on aikamoinen joukko nykysuomessa. Köyhiä ei 80-luvulla ollut juuri lainkaan Suomessa joten Suomi on mennyt huonompaan suuntaan vaikka silloin 80-luvulla kuvitteli että kaikki menee vain parempaan suuntaan, 2000-luvusta oli niitä huikeita visioita mitä kohti oltiin menossa. Sitten tulikin 90-luvun lama mitä ei olisi silloin uskonut ja eteenpäinmenemisen sijasta pudottiinkin roimasti alaspäin :/
80-lukulainen optimistinen ilmapiiri murskautui 90-luvun lamaan ja sitä ei olla takaisin enää saatu sen jälkeen. Ihan kuin olisi saanut elää paratiisissa josta sitten potkaistiinkin ulos :/ Suomi.OLI.hyvä.maa kirjoitti:
Köyhä on esim. se joka joutuu menemään leipäjonoon ja ainakin pitkäaikaistyöttömiä voinee sanoa köyhiksi, myös työkokeiluissa ilman palkkaa olevat ja toimeentulotukea saavat ovat mielestäni köyhiä. Heitä on aikamoinen joukko nykysuomessa. Köyhiä ei 80-luvulla ollut juuri lainkaan Suomessa joten Suomi on mennyt huonompaan suuntaan vaikka silloin 80-luvulla kuvitteli että kaikki menee vain parempaan suuntaan, 2000-luvusta oli niitä huikeita visioita mitä kohti oltiin menossa. Sitten tulikin 90-luvun lama mitä ei olisi silloin uskonut ja eteenpäinmenemisen sijasta pudottiinkin roimasti alaspäin :/
80-lukulainen optimistinen ilmapiiri murskautui 90-luvun lamaan ja sitä ei olla takaisin enää saatu sen jälkeen. Ihan kuin olisi saanut elää paratiisissa josta sitten potkaistiinkin ulos :/Köyhiä ollaan raha loppuu kesken ennen kuin rahaa tulee tätä on kestänyt jo tovin.
- säälinperhettä
valtakunta kirjoitti:
Köyhiä ollaan raha loppuu kesken ennen kuin rahaa tulee tätä on kestänyt jo tovin.
Sitä on helposti köyhä, jos ostaa satoja euroja maksavan seksikoneen (jota ei käytä) velkojen maksamisen, lasten ruuan ja vaatteiden sijaan.
säälinperhettä kirjoitti:
Sitä on helposti köyhä, jos ostaa satoja euroja maksavan seksikoneen (jota ei käytä) velkojen maksamisen, lasten ruuan ja vaatteiden sijaan.
Höpö höpö kyllä seksi tärkeä on. Mutta teen koneella kun ei ollut sopiva eikä ole palautus oikeutta.
Tässä on ollut 4000 euroa osamaksuja 2500 vielä maksettavaa.säälinperhettä kirjoitti:
Katsokun minullakin on omaosuus minullakin saa olla harrastuksia😂
Oot vaan katkera ihminen. Joululahjoja tuli 2000eestä ostettua
Muistin 14lasta ja kumminlapsia ja omia. Lapsille opiskelu tablettit, miehelle opiskelutapletti(1000e)
Oli siis enemmänkin rahaa mennyt kuin 2000 kun ottaa huomioon noi tapetit tuli osamaksuun.säälinperhettä kirjoitti:
Että sellainen leikkikalu äitille oli vain himojen tyydyttelyyn mutta taas pitää katsoa mitä kautta kannattaa myydä eteenpäin.
Että on turha pistää leikkikalun syyksi velkoja.
Meillä on pesukone rikki eikä siihen ole varaa vaikka on uusi ja pitäisi olla takuu mutta mistä saan tietooni sen menemisen takuuseen? Koska ostettiin net.anttilast yli vuosi sit.
valtakunta kirjoitti:
Muistin 14lasta ja kumminlapsia ja omia. Lapsille opiskelu tablettit, miehelle opiskelutapletti(1000e)
Oli siis enemmänkin rahaa mennyt kuin 2000 kun ottaa huomioon noi tapetit tuli osamaksuun.Säälin enemmän niitä joilla on lapsia mutta ei ole lapsilla välineitä. Kaikilla on pyörät,kypärät rullaluistimet ja luistimet ainostaan jääkiekko kypäröitä puuttuu.
Velka pistää vaan niin ahtaalle ettei ole mihinkään varaasäälinperhettä kirjoitti:
Menee ruoka vaan yksipuoliseksi
Sehän tässä on miestä huonoa stressiä tuonut
valtakunta kirjoitti:
Säälin enemmän niitä joilla on lapsia mutta ei ole lapsilla välineitä. Kaikilla on pyörät,kypärät rullaluistimet ja luistimet ainostaan jääkiekko kypäröitä puuttuu.
Velka pistää vaan niin ahtaalle ettei ole mihinkään varaaEipä sillä rahalla olisi kuin ostettu yhden sähköpyörän kaupasta tai sen soutuveneen.
Ei ole suksia kuin kahdelle vanhimmaiselle.
Kaikki on melkein käytettynä ostettu.säälinperhettä kirjoitti:
Lapsille on paljon harjoituksia saatavilla harmillisisesti kaksi tapettia meni aika nopeaan rikki.
Että voit sääliä vain meitä vanhempia lapsillani on melkein kaikkea koska laitamme ne edelle järjestyksellisesti mutta esim. Nähden yhteyden summaan rahat loppuu kesken varsinkin kun ne vielä ryöstää lapsen osuuden pois 164e rahasto osuutta niin kauan kun tilillä eikä sen 8vuoden aikana tullut kuin 14e yhteensä noussut.
Eli loppujen lopuksi minulla ei ole niitä vaatteita mutta lapsella on ja minä kärsin nälästä mutta lapseni ei.valtakunta kirjoitti:
Että voit sääliä vain meitä vanhempia lapsillani on melkein kaikkea koska laitamme ne edelle järjestyksellisesti mutta esim. Nähden yhteyden summaan rahat loppuu kesken varsinkin kun ne vielä ryöstää lapsen osuuden pois 164e rahasto osuutta niin kauan kun tilillä eikä sen 8vuoden aikana tullut kuin 14e yhteensä noussut.
Eli loppujen lopuksi minulla ei ole niitä vaatteita mutta lapsella on ja minä kärsin nälästä mutta lapseni ei.Ja minimi summat on maksettavaa oli siitä laskuja enemmänkin mutta pyritään maksamaan niin paljon kuin mahdollista.
valtakunta kirjoitti:
Ja minimi summat on maksettavaa oli siitä laskuja enemmänkin mutta pyritään maksamaan niin paljon kuin mahdollista.
Ensi tammikuussa on leluni maksettu
valtakunta kirjoitti:
Ensi tammikuussa on leluni maksettu
Tuli tilattua imuriin koska meni 10v imuri rikki
Että tuo on alakanttiin mitä on jäljellä maksuja tuli vaan isommat ynnättynä nopiaan.valtakunta kirjoitti:
Säälin enemmän niitä joilla on lapsia mutta ei ole lapsilla välineitä. Kaikilla on pyörät,kypärät rullaluistimet ja luistimet ainostaan jääkiekko kypäröitä puuttuu.
Velka pistää vaan niin ahtaalle ettei ole mihinkään varaaJa niitä että vanhemilla menee alkoholiin tupakkiin ja reissuihinsa baareihin.
Emme edes olla käyty missäänvaltakunta kirjoitti:
Ja niitä että vanhemilla menee alkoholiin tupakkiin ja reissuihinsa baareihin.
Emme edes olla käyty missäänKumminkin näe niiden käyvän mieti itse kumpi on suhteessa kalliimpi. Äitin lelu vai alkoholi,tupakki ja baarireissut.
Minulla lapsilla on paljon enemmän.
Kyllä minuakin saa joskus lahjoa.
- Luokaton
Mitä luokkia olet ajatellut?
- Notnot
Turhaa on luokkajaottelu, kun tiedän, kuinka velkaisia niin monet ovat. Työnorjia ja väsyneitä maksamaan.
- Sleepwell
Näin se Eliisa on. Hyviä unia.
- kaisanoasaa
No mitäs luulisit.
- Totuuskaurapuurosta
Seksikkäännäköinen.
- eiriitäei
Mikä on rikkaan omaisuus? Onko joitakin esimerkkejä? Juoruissa sanotaan että pitäisi olla n. 100.000 säästöjä, mutta mitä muuta? Yksi satatonnia ei riitä mihinkään.
- Miksu15v
Oma talo ja tontti. Sijoitusasunto joiden arvo yht. min. 400.000 Autoja moottoripyöriä kaivinkone ja tämmöistä lisäksi? Ei velkaa.....
Juuri näin, täytyyhän ylen olla mukana sotkemassa soppaa.
Nyt varmasti annetaan ohjeet uusista rikkaista ilmeistä, varsinkin näin turistiaikana täytyisi katukuvan olla sitä, mitä maailmalle toitotetaan, hyvin menestyvä, kaikin puolin rikas / tasapuolinen satavuotias, joka pitää kaikista kansalaisistaan hyvää huolta.
Ei maalle sovi ilmeillä antaa sellaista mainetta, että joku alkaisi peräti epäillä tätä menestystä ja hyvinvointia.
On muuten menneet ylen tuotokset muutenkin ala-arvoisiksi, eikä tätä ilmemuokkausta voi mitenkään poikkeuksena pitää, mutta veroeuroille on kuitenkin some-tyyliin katetta yritetty sepitellä.
Pitkiin aikoihin ei muuten ole näkynyt katsoja ja kuuntelijatilastojen hehkutusta tämän laitoksen lähetysten tiimoilta.- Miksun.näkemys
Vain mökki puuttuu Miksulta.
- MultiMiksu
Rima nousee koko ajan. Vaikea on itseään minään pitää, kun tuollaisia satuja levitellään. Raha ei tee rikkaaksi tai miljoonia on oltava.
- Miljoonamaili
Se ensimmäinen miljoonahan on vaikein.
- TasapuolinenMiksu
Turha kuvitella että rikkaksi tulee tuosta vaan. Pannaanko riita puoliksi, että rikkaitakin olisi niin se puoli milliä pitää olla vähintään ok?
- köyhäksi.tuomittu
Se on totta että köyhänä syntyneen ja kasvaneen pääsy rikkaaksi on erittäin vaikeata. Esim. varakkaat viljelee ajatusta että pörssiosakkeisiin sijoittamalla voisi vaurastua. Toisella naamalla samat tyypit sitten kavereilleen nauravat että silloin kun "tuulipuvut" alkavat ostaa osakkeita, on heidän aika myydä koska se on pörssiromahduksen merkki kun köyhät alkaa ostaa osakkeita ja näinhän myös tapahtuu eli köyhä ei tosiasiassa vaurastu osakkeillakaan. Silloin kun kurssit ovat alhaalla, on lama eikä köyhällä duunarilla ole töitä eikä rahaa sijoittaa. Sitten kun on töitä, kurssit ovat korkeimmillaan eikä ole hyvä aika ostaa osakkeita silloin.
Tässä näette että varakkaat ovat luoneet sellaiset mekanismit ybteiskuntaan että köyhän vaurastuminen on käytännössä estetty kaikin keinoin ja varakkaiden vaurastuminen puolestaan on varmistettu ja maksimoitu kaikin keinoin. Tätähän rikkaat eivät tietenkään tunnusta vaikka varmasti hyvin tietävät tämän systeemin mädännäisyyden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161