Oltiin keväällä reissussa kaverin kanssa. Jaettiin laivalla hytti ja hotellihuone maissa.
Hän haisee jostakin syystä jollekin imelälle ja likaiselle.
Koitin vaivihkaa sanoa, että meidän pitäisi varmaan käydä suihkussa päivittäin, kun huone alkaa olla jo niin tunkkainen.
Lisäksi kaveri pieree johtuen jostakin ruoka-aine vaivasta ja kuorsaa.
Mukava tyyppi kyseessä, mutta saman huoneen jakaminen alkaa olla mahdotonta ellen saa häntä tajuamaan kuinka iso hajuhaitta on. Tupakointikin lisää tuohon kaikkeen.
Koitin sanoa hänelle asiasta hienovaraisesti ja hän lopulta kysyi haiseeko ja sannoin kyllä.
Jälkeenpäin sain kuulla kuinka olin ilkeä ja kuinka hän on niin kiltti ettei suuttunut minulle.
Minusta olin ystävällinen, koska sanoin asiasta hänelle hienovaraisesti, enkä suinkaan niin että olisin töksäyttänyt asian ja kertonut suoraan etten kertakaikkiaan voi hänen kanssaan matkailla, jos haisee noin kuvottavan pahalle. Hän ei itse haista johtuen varmaan tupakanpoltostaan.
Nyt hän pyysi minua sitten reissuun elokuussa. Sanoin, että kysyy muitakin kun en ole varma suunnitelmistani.
Olisi kiva mennä, mutta ei ole kiva viettää aikaa hotellihuoneessa jossa tupakantunkkaisuus kirvelee silmiä ja nenää ja muut hajuhaitat haisevat muuten vaan nokkaan.
Koskaan ei ole tullut vastaan samanlaista kaveria. Miten sanoa hänelle, että hajuhaitat ovat ihan oikeita...?
Vai välttelenkö vain reissuja hänen kanssaan?
Miten sanoa haisevalle sinkkukaverille kiltisti?
31
466
Vastaukset
- kaisanoasaa
Sano sille naiselle että lakkaa pieremästä ja käy pesemässä tavaransa vähän useammin kuin kerran viikossa saunassa.
- Kysynpävaan
Miten tuo sanotaan niin ettei nainen loukkaannu?
- selvänäkijäkö
Mistä tiedät, että kyse on naisesta?
- kysynpävaan.ap
selvänäkijäkö kirjoitti:
Siitä, että kyseessä on nainen...
- kaisanoasaa
selvänäkijäkö kirjoitti:
Pakkohan se on nainen olla, kun se haisee pahalle ja piereskelee kovasti.
Lisäksi kun aloittaja kyselee että miten hän voisi asiasta vihjata, niin naisestahan silloin on kyse. Miehelle asiat voi sanoa suoraan mutta naiselle ei kun naiset on niin herkkiä mukamas että loukkaantuvat heti verisesti jos niille sanoo asiat päin naamaa.
- onko.rakkautta.ilmassa
sanot mennään yhdessä suihkuun ja sekstaatte ja sen jälkeen sanot elämän kumppanillesi sen
- aloit.taja
Olipa typerä kommentti.
- Totuuss
Parempi sanoa suoraan että haisee ja käske se menmään suihkuun. Ei se varmaan muuten ymmärrä. Röökin polttajat ei itse haista mitään koska ovat tottuneet hajuun
- simpleitis
Ei sanoa mitään. Haista pahemmalle, niin ajallaan ymmärtää ongelman.
- aloit.taja
en voi haista pahemmalle, koska se vaatisi liikaa minulta...
"Minusta olin ystävällinen, koska sanoin asiasta hänelle hienovaraisesti, enkä suinkaan niin että olisin töksäyttänyt asian ja kertonut suoraan etten kertakaikkiaan voi hänen kanssaan matkailla"
Tuossa se sun virhe onkin, kun olet liian hienovarainen mikään ei muutu. Sano sille että "erityisherkkänä hajuille sun kanssa en lähde reissuun niin kauan kuin haiset pahalle, piereskelet ja poltat huoneessa". Näin se itsekin tajuaa että kannattaa vaihtaa ruokavaliota ja alkaa peseytymään kuten myös muutenkin ottamaan muita huomioon.- aloit.taja
Joo, saatan tehdä niin. 1 yön kestän, mutten enempää... joten taitaa hänen ehdottama reissu jäädä tekemättä.
Hän kävi kyllä suihkussa, mutta ei se haju lähtenyt mihinkään. Liekö vaatteisiin pinttynyt se haju. Huoneessa leijui koko ajan ällöttävä lemu, vaikka tuuletin sitä. Yöksi hän halusi laittaa sen kiinni tosin. aloit.taja kirjoitti:
Joo, saatan tehdä niin. 1 yön kestän, mutten enempää... joten taitaa hänen ehdottama reissu jäädä tekemättä.
Hän kävi kyllä suihkussa, mutta ei se haju lähtenyt mihinkään. Liekö vaatteisiin pinttynyt se haju. Huoneessa leijui koko ajan ällöttävä lemu, vaikka tuuletin sitä. Yöksi hän halusi laittaa sen kiinni tosin.kyllä se vaan paras on sanoa. Minussakin vähän semmoista herkkyyttä että en tykkää kaempaakaan tulevia kavereita/tuttuja vieraana vuorokautta pidempään kun ei niitä vaan jaksa jatkuvasti samassa tilassa vaikkei ne haisekaan. Omassa kotona alkaa ärsyttämään jos ja kun vieras rassaa tavaroita, siirtelee niiden paikkoja, mölisee asioitaan, koskettelee jääkaapissa ruokatavaroita ym. niin vuorokausi on maksimi kyläilyaika ja sitten sanon että lähes meneen jos ei itse tajua kun etukäteen olen jo infonnut. Ennen minäkin olin kohtelias mutta kun monesti saattoi käydä niin että vieras/vieraat viihtyi koko viikonlopun niin huomasin että itseä alkaa vituttamaan suoraan suhteessa aikaan. Nykyään sanon että yhdeksi yöksi majoitan jos tulee käymään eikä siitä kukaan ole sen kummemmin suuttunut, asiat on helppoja kaikille kun on selkeät rajat olemassa.
- omatomituisetavat
Voi kuinka tutulta kuulostaa, ihan samanlaisia ajatuksia itsellä.
- nainenkielikeskelläsuuta
Harmaaritari kirjoitti:
kyllä se vaan paras on sanoa. Minussakin vähän semmoista herkkyyttä että en tykkää kaempaakaan tulevia kavereita/tuttuja vieraana vuorokautta pidempään kun ei niitä vaan jaksa jatkuvasti samassa tilassa vaikkei ne haisekaan. Omassa kotona alkaa ärsyttämään jos ja kun vieras rassaa tavaroita, siirtelee niiden paikkoja, mölisee asioitaan, koskettelee jääkaapissa ruokatavaroita ym. niin vuorokausi on maksimi kyläilyaika ja sitten sanon että lähes meneen jos ei itse tajua kun etukäteen olen jo infonnut. Ennen minäkin olin kohtelias mutta kun monesti saattoi käydä niin että vieras/vieraat viihtyi koko viikonlopun niin huomasin että itseä alkaa vituttamaan suoraan suhteessa aikaan. Nykyään sanon että yhdeksi yöksi majoitan jos tulee käymään eikä siitä kukaan ole sen kummemmin suuttunut, asiat on helppoja kaikille kun on selkeät rajat olemassa.
Sinussa lienee hieman autistisia piirteitä, kun et tajua aloittajaa, tai sitten vaan sukupuoli syynä: kyllä se naisten välisessä kanssakäymisessä on niin, että ystävyys siinä menee, jos nainen töksäyttää suoraan toiselle naiselle pieremisestä ja haisemisesta. Tupakasta voi sanoa, että hajuherkkänä ei siedä sitä ja siksi ei voi olla kuin yhden yön, mutta toisen ominaishajusta ja vatsavaivoista, joille ei mitään voi, huomauttaminen on liikaa. Naisten pitää aina sanoa asia niin, että sanojassa on vika (hajuherkkyys), muuten tapahtuu kamalia. Valitettavasti.
nainenkielikeskelläsuuta kirjoitti:
Sinussa lienee hieman autistisia piirteitä, kun et tajua aloittajaa, tai sitten vaan sukupuoli syynä: kyllä se naisten välisessä kanssakäymisessä on niin, että ystävyys siinä menee, jos nainen töksäyttää suoraan toiselle naiselle pieremisestä ja haisemisesta. Tupakasta voi sanoa, että hajuherkkänä ei siedä sitä ja siksi ei voi olla kuin yhden yön, mutta toisen ominaishajusta ja vatsavaivoista, joille ei mitään voi, huomauttaminen on liikaa. Naisten pitää aina sanoa asia niin, että sanojassa on vika (hajuherkkyys), muuten tapahtuu kamalia. Valitettavasti.
Tuolla alussahan kyllä kirjoitin ""erityisherkkänä hajuille sun kanssa ..." eli kyllä hienovaraisuuteen kehotin eikä kai se minussa voi vika olla jos naiset ovat omituisia eivätkä kestä suoraa puhetta niin kuin miehet. Ehkäpä naisilla ystävyyssuhteetkin on siksi niin vaikeita kun ette uskalla/osaa puhua asioista suoraan toisillenne. Kun nyt kerran 2000-luvun naiset kaikki muutkin tavat miehiltä omineet niin ottaisitte nyt sitten tuon yhden hyvän tavan niin olisi paljon helpompaa kaverieden kanssa.
nainenkielikeskelläsuuta kirjoitti:
Autistisia piirteitä? Johan on taas... Jos ei itse tajua haisevansa, siitä pitää sanoa, luulisi helpottavan naisenkin elämää jatkossa, kun alkaisi tiedostaa, missä on ongelma. Jokainen järkevä ihminen, mies ja nainen, ymmärtää, että piereskely on hajuhaitta ympäristölle, mutta omaan ominaishajuunsa on niin tottunut, ettei siitä aiheutuvaa haittaa itse tiedosta. Näitä herkkiksiä, joille ei mistään voi sanoa, löytyy miehistä ja naisista, mutta jos kaikesta pahoittaa mielensä, niin minkäs sille voi. Ketään ei kannata lähteä paapomaan, ei edes siksi, että kun se on nainen, ei sille voi sanoa. Miksi sitten miehelle voi täräyttää päin naamaa, että sinä se muuten löyhkäät? Voi mieskin pahoittaa mielensä.
Harmaaritari kirjoitti:
kyllä se vaan paras on sanoa. Minussakin vähän semmoista herkkyyttä että en tykkää kaempaakaan tulevia kavereita/tuttuja vieraana vuorokautta pidempään kun ei niitä vaan jaksa jatkuvasti samassa tilassa vaikkei ne haisekaan. Omassa kotona alkaa ärsyttämään jos ja kun vieras rassaa tavaroita, siirtelee niiden paikkoja, mölisee asioitaan, koskettelee jääkaapissa ruokatavaroita ym. niin vuorokausi on maksimi kyläilyaika ja sitten sanon että lähes meneen jos ei itse tajua kun etukäteen olen jo infonnut. Ennen minäkin olin kohtelias mutta kun monesti saattoi käydä niin että vieras/vieraat viihtyi koko viikonlopun niin huomasin että itseä alkaa vituttamaan suoraan suhteessa aikaan. Nykyään sanon että yhdeksi yöksi majoitan jos tulee käymään eikä siitä kukaan ole sen kummemmin suuttunut, asiat on helppoja kaikille kun on selkeät rajat olemassa.
Minä olen aina ollut ihmisvihaaja, pysyttelen mieluummin omissa oloissani kuin porukan keskellä. Introvertti kai on se hienompi nimitys. Mutta sentäs noin pahana ei minunkaan ihmisviha ole kuin sinulla, että hermo palaa tavaroiden siirtelystä. Mutta kokemusta löytyy vieraasta, joka alkaa viihtymään liiankin hyvin, kahden vuorokauden päästä ilmoitti, että hänpäs jää vielä yhdeksi yöksi eikä ehkä vielä sittenkään lähde. Silloin alkoi pinna kiristymään, koska ei enää jaksanut jauhaa samoja asioita vielä ties monettako kertaa.
elämänpeli1 kirjoitti:
Minä olen aina ollut ihmisvihaaja, pysyttelen mieluummin omissa oloissani kuin porukan keskellä. Introvertti kai on se hienompi nimitys. Mutta sentäs noin pahana ei minunkaan ihmisviha ole kuin sinulla, että hermo palaa tavaroiden siirtelystä. Mutta kokemusta löytyy vieraasta, joka alkaa viihtymään liiankin hyvin, kahden vuorokauden päästä ilmoitti, että hänpäs jää vielä yhdeksi yöksi eikä ehkä vielä sittenkään lähde. Silloin alkoi pinna kiristymään, koska ei enää jaksanut jauhaa samoja asioita vielä ties monettako kertaa.
No minä en sinällään vihaa ihmisiä, jotkut niiden tavat vain ärsyttää tuolla kun kirjoitin "kun vieras rassaa tavaroita, siirtelee niiden paikkoja,..." lähinnä tarkoitin sitä että kun varsinkin miehillä tuntuu olevan tapana rassata kaikkea minkä voi saada rikki, ensin pyöritellään jotain käsissä ja sitten kohta itse huomaat että jokin osa puuttuu kun mekaanikko on vähän katsonut ja kyllä tuo siirtelykin, tympii kun joku kaukosäädin joka sulla on aina omassa käytössä onkin ykskaks milloin missäkin jne. Joo, siihen jauhamiseen se helposti menee kun kaveri alkaa tilittämään miten maailma on taas kaltoin kohdellut, jonkin aikaa jaksaa myötäelää mutta kun levy jää päälle se alkaa ärsyttämään.
- nvsknvjksncks
aloit.taja kirjoitti:
Hän kävi kyllä suihkussa, mutta ei se haju lähtenyt mihinkään. Liekö vaatteisiin pinttynyt se haju. Huoneessa leijui koko ajan ällöttävä lemu, vaikka tuuletin sitä. Yöksi hän halusi laittaa sen kiinni tosin.Voi asua hometalossa, niin että haju tarttuu sieltä, mutta tyyppi itse ei kärsi, joten ei tajua että muita voi haitata. Kannattaa sanoa suoraan, vaikka ystävyys menisi. Se on palvelus sille toiselle.
Osta sille lahjaksi pesuaineita, hammastahnaa, deodorantteja, hajuvesiä ja wunderbaumeja.
- 908989898
Kuulostaa siltä, että kaverillasi on painon kanssa ongelmia ja mahdollisesti alkava diabetes, tosta imelästä hajusta voisi olettaa jotain sen suuntaista. Usein diabeetikoilla on myös sellanen ruskea rengas kaulan ympärillä. Noita ongelmia, kun alkaa kasaantua, on jo vaikeampi siihen nätisti tai mitenkään puuttua, kun toinen loukkaantuu. Jos ei kestä suoraan sanomista, ei siinä voi mitään oikeen tehdä ja sehän ei kestänyt.
- BigHeartAndLittleDick
Minä en halua olla ilkeä kellekään jos olen hyvällä päällä ja siksi mieluummin patoan tunteen sisääni tai välttelen sellaista tyyppiä.
- NuuskaMulkkunen
Oletko siis Mies joka haluaa sanoa Naiselle että Haiset? xD :P
MonenLaista onkelmata Maailma Pitää Sisällään :P- aloit.taja
Naisia ollaan molemmat.
- pop98
Mulla oli nuorempana kaveri joka haisi pahalle, sellaiselle kummalliselle imelälle.
Ihmettelin asiaa, parin vuoden kuluttua selvisi toisen kaverin kautta, että oli piilojuoppo ja joi kolme pulloa kossua yksin kotona tai smirnoffia viikonlopussa, ja viikolla lisää.
Jotenkin sai sen viinan hajun pysymään poissa esim. suusta tulevan, mutta alko puski väkisin ihonläpi ulos.- aloit.taja
Ok.
Veikkaan ettei kaverini ole juoppo, mutta joku sen hajun aiheuttaa mitä hän suuhunsa pistää. Hän tehkööt parannukset sitten kun siltä tuntuu, en ala saarnata hänelle sen enempää terveistä elämäntavoista.
- mies30-
Työpaikallani oli röökinpolttaja. Haisi muutenkin sellainen resupetteri josta näki ettei pese vaatteitaa kun kerran kuukaudessa jos sitäkäään Haisi niin helvetin pahalle että en voinut olla samassa huoneessa, kerroin siitä pomolle ja pomo erotti sen.
- legitiimi.potkujen.syy
Potkujen syy: "haisee pahalle" :D
- aloit.taja
Ei se voi olla potkujen syy. Pitää antaa mahdollisuus tapojensa parantamiseen.
Jos kaveri kysyy vielä reissuun, sanon hänelle ongelman suoraan...
Taitaa kyllä välit mennä siitä sanomisesta, koska sanoi jo loukkaantuneensa.
"En voi nyt lähteä kanssasi reissuun, koska minulla oli todella epämiellyttävä olo viimeksi jakaessamme saman huoneen. Voin lähteä, jos otetaan eri huoneet ja pidetään noin puolen metrin hajurako kaikkialla."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828