Veden juominen

tavoitteenaterveys

Hei!
Onko ruokavaliomuutoksen hyvä ensimmäinen askel se, että jättää kaikki muut juomat pois ja juo vain vettä? Eli syön ns. nomraalisti, mutta vähitellen jätän herkkuja ja muita epäterveellisiä ruokia pois.

Eli onko tuosta pelkän veden pitämisestä juomana jotakin hyötyä?

Kiitos!

18

3244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaloritonse

      Pelkässä vedessä ei ole kaloreita.
      Pelkkää vettä tulee juotua vain janoon.
      Pelkässä vedessä ei ole happoja, jotka syövyttävät hammaskiillettä.
      Pelkässä vedessä ei ole makeutta, joka antaa elimistölle vääriä vinkkejä ruoan makeudesta. Varo kaikkea muutakin keinomakeutettua.

    • vesikannu

      lääkäri suositteli minulle veden juomista. Ei sokerittomiakaan limppareita koska ne sisältävät makeutusaineita ne lihottavat. Hammaslääkäri suositteli veden juomista, ei makeutettuja kivennäisvesiäkään hampaat ei tykkää. Nyt on ruokajuomana toisinaa makeuttamaton kivennäisvesi tai ihan vaan se vesi.

      • Magisteri_ap

        Jos keinotekoisesti makeutetuissa juomissa on hyvin vähän tai ei yhtään kaloreita, miten ne voivat lihottaa? Iskeekö makeanhimo vai mikä on se prosessi?


      • vesikannu

        Makeutusaineet aspartami yms. saavat sokeritasapainon sekaisin joten se lihottaa. ( Olen diabeetikko)


      • outoatuokin

        Ei mene minunkaan järkeen tuo? Miten "sokeriton" voi lihottaa, kun elimistöön ei tule yhtään konkreettista energiaa??? Sen olen kuullut, että makeutettujen virvotusjuomien makeus saa himoitsemaan lisää makeaa, mutta eihän ne itse lihota!?


      • TämänVuoksi
        Magisteri_ap kirjoitti:

        Jos keinotekoisesti makeutetuissa juomissa on hyvin vähän tai ei yhtään kaloreita, miten ne voivat lihottaa? Iskeekö makeanhimo vai mikä on se prosessi?

        Keinotekoisesti makeutetut juomat lihottavat välillisesti - ei kaloreiden vähyyden vuoksi. Keinomakeat hidastavat aineenvaihdunnan ja silloin kroppa ottaa jokaisen kalorin talteen rasvana vyötärölle, eikä polta kaloreita normaalisti.


    • striimeristi

      Tietenkin on, kuka nyt ruoan kanssa muutenkaan juo limpparia.
      Hankippa Soda Sreameri, maksaa jotain 30-40e.
      Kuplavettä maulla tai ilman menee huomaamatta monta litraa päivässä. Siihen saa
      kalorittomia makuaineita jos haluaa, tosin ei välttämättä tarvitse,
      Mulla menee monta litraa päivässä kuplavettä, suosittelen lämpimästi

      • mäkkäriläisetjamuut

        Kyllä juodaan monessa maassa limpparia ruokajuomana.


    • Lautas-Liina

      Vesi on parasta janojuomaa, mutta ei sitäkään ole hyvä saavikaupalla litkiä. Se, miten juomien vaihto veteen vaikuttaa terveyteesi, riippuu ihan siitä, miten olet juonut ennen muutosta. Jos juo päivittäin limsaa, sokeroituja mehuja tai alkoholia, niiden korvaaminen vedellä on fiksu ajatus. Jos niitä juo vain silloin tällöin, ei siitä ole terveydelle haittaa.

    • muutakinnestettä

      Vesi vie kaikki tärkeät suolot jan pidemmästä latkimisesta nuppi turpoaa

    • Etenkin laihduttajan olisi syytä juoda kivennäisvesiä, ei pelkkää vettä.

      Kuumalla ilmalla nestehukkaan pelkän veden juominen on jopa vaarallista. Pitäisi joko juoda kivennäisvesiä tai syödä pelkän veden kanssa suolaista pikkupurtavaa, oli laihiksella tai ei.

    • vesijuomasta

      Hei tavoitteena terveys
      Täällä näyttää aina olevan näitä viisastelijoita, ehkä ovat vähän lapsellisia tai lapsia.
      Vesi on se juomista vanhin ja myös terveellinen, jos hankit jonkun sooda-stremin (kuplalaitteenI,
      saat siitä vain ilmaa mahaasi ja jos välttämättä haluat sitä käyttää, hapota (hiilidioksidi patsuuna) vain pelkkä vesi, nämä makuaineet eivät ole terveellisiä (lue seloste).
      Kuumilla ilmoilla esim. vichy-vesi on suositeltavaa ja kohtuus kaikessa, ei tarvii juoda ämpärikaupalla. Itse juon n. 2 litraa vettä päivittäin, en limuja, enkä mehuja.

      • onkohannäin

        Saman olen lukenut minäkin, että hiilihapot turvottavat = laajentavat vatsalaukkua, jonka jälkeen sinne sitten tulee helposti syötyä lisää/liikaa tilavuuden kasvettua. Kyllä hiilihapotettua vettä silloin tällöin voinee juoda, mutta tuskin ainoana nesteytysjuomana tai ruokajuomana kannattaa käyttää. Tavallinen kraanavesi riittää.


    • pässinlihaatämäkin

      Luulisi tämän vesiasian olevan jo selvä kuin pläkki nykyään, mutta näköjään ei. Meidän kunnan mieslääkärikin totesi, että "vettä ei pidä juoda kuin janoon". Haloo! Janon ilmaantuessa elimistö on jo kuivahtunut ja miesten/naisten kropissa on eroa (miehillä enempi lihasta, naisilla nestettä jne.). Eli, tämä meidän kunnan lekuri saa juoda niin vähän kuin kuinvanjänteiseen kroppaansa haluaa, mutta minä ylipainoisena naisena juon vähintään sen 2L kirkasta kraanavettä per pv. En juo gallonan verran kuten jenkit, koska täällä koto-Suomessa ei yleensä niin hiostavan kuumia lämpötiloja ole, että tarvitsisi. Mutta jos työskentelet jossain kuumassa pätsissä, kuten valimo, himotreenaat tai oleilet paljon tropiikissa, niin juo ihmeessä sitä makeuttamatonta mineraalivettä välillä, jotta saa kroppaan takaisin hikoilun mukana karanneita suoloja ja mineraaleja.

      Hlökoht. kokemus: en vuosiin ollut "muistanut" juoda paria litraa vettä päivässä, painoni oli noussut, liikunta olematomta jne. Sitten päätin taas aloittaa ahkeran kraanaveden juonnin ja hieman enempi keskittyä siihen mitä suuhuni pistän ja kaskummaa hupsista, ilmeisesti aineenvaihdunta oli aktivoitunut sen verran paljon, että noin 1/2 - 1 v. aikana (en tiedä tarkasti, kun en asiaan kiinnittänyt huomiota) paino tippui 15 kg ihan kuin itsekseen. Sen kummemmin en erityisesti laihduttanut, söin vain hieman vähemmän ja terveellisemmin ja join vettä. Nyt pitäisi sitten jatkaa edelleen sitä ruokailun tervehtämistä, ruveta liikkumaan edes jonkin verran ja juoda edelleenkin vettä!

      Mutta jokainen kokeilkoon omat nesteensä itse.

    • lääkäritonper

      Vesi kannattaa myös juoda 15 min ennen syömistä. Ei syömisen aikana paljoa koska vaikeuttaa ruoan sulamista = hivenaineiden imeytymistä.
      Toki jos haluat laihduttaa niin sitten kannattaa juoda koko ajan vettä.
      Lisäksi vuorisuolaa tms. missä on mineraalit vielä tallella. Ja luomusitruunaa että saat veden pH:n suuremmaksi jolloin tulehdukset katoaa. Tämä on tiedetty jo tuhansia vuosia turha tulla sanomaan että on hömppää.

    • jklldjldfjgl
      • hörps

        Tuo 4 lasillista on paljon tuntuista. Itse otan lasillisen tosiaan aamulla, illalla otettu tapaakin mennä silmäluomiin. Ja koska yöllä munuaiset, keuhkot ja hikoaminen poistavat nestettä, lasillinen katoaa hyvin.
        (Ja jos virtsa on silminnähden tummaa, on munuaiskiviriski, auttaa juominen)
        Mutta miksei vesilasiin voisi sekoittaa vaikkapa inkivääriä, kuten joku sanoi tekevänsäkin ?


    • Jekkedrr

      Teetä, etenkin vihreää teetä, kannattaa veden ohella litkiä. Stimuloi ruoansulatuselimistöä, aika kaloritonta tavaraa, ellei lisää vaikka maitoa tai sokeria ja esimerkiksi chilitee avaa myös hengityksen. Tee myös lämmittää näin syksyn kylmässä viimassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe