Onko liikaa??

Jussi

Ostin kaupasta Espanjalaista valkosipulin kynsiä suolaliemessä 1kg. Olen vetänyt kahdessa päivässä koko purkin :) älyttömän hyvää esim ruisleivänpäällä. Mutta onkohan liika aina liikaa??

Ps. Miten tollainen liemi valmistetaan itse??

7

2648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

melkosen satsin olet valkkaria popsinu täytyy myöntää! Eikö maha reagoinut mitenkään? Nyt luulisi flunssan pysyvän poissa vähän aikaa :D:D

• Nipsu

... määrästä...sanoisinko aromaattisia töräyksiä aikaiseksi...

• Jussi

ei mitään tullut, ehkä hikoilutti vähän enempi jaa että auttas uni vaikeuksiin no siitä se sitten on johtunut että olen nukkunut hyvin viime yöt ;) olen vähän huonouninen nääs :O

• R.T

En tiedä kuka tai miten liika määritellään?
      Jollekkin se ainakin saattaisi vähän mahassa puristella.Itse olen oikea valkosipuli fani,ja aika lailla tulee syötyä sellaisenaan,leivällä(nimen omaan ruis)ja käytettyä ruuassa.
      Ei siitä ainakaan terveydellistä haittaa pitäisi olla.Päinvastoin.
      Ainakin valkosipulin pitäisi olla hyvä antioksidantti,sen pitäisi laskea veren kolesteroli tasoa,nuhaa se ehkäisee,vähentää unen tarvetta(ja parantaa sen vähänkin laatua).tiedä sitten lisääntyykö hyödyt lineaarisesti jonkun rajan jälkeen.Haitaksi tuskin ainakaan.

PS.Ja muuten,se "valkosipulin paha haju" on klisee,joka joutuisi jo....

• jaz

http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/0/a213336e611d91d5c2256d8800453137?OpenDocument

http://www.oulunliikekeskus.fi/valkosipuliyo/hoystettya.htm

http://www.ampiaistehdas.net/reseptit/ohje07.shtml

Tuossa muutama ohjesivu. Netistä näyttää löytyvän niitä runsaasti. Googleen hakusanaksi "marinoidut valkosipulinkynnet" lainausmerkkeineen, niin johan löytyy. En kyllä tiedä saako noilla ohjeilla täysin samanlaista lientä kuin ostamassasi valkosipulisatsissa, mutta ainahan voi kokeilla. Olen itse tehnyt joskus hunajamarinoituja kynsiä ja hyviä olivat. Ylivoimaisesti isoin työvaihe oli parinsadan valkosipulinkynnen kuoriminen, mutta määrähän voi soveltaa itselleen sopivaksi.

• yksinäistä?

Niin, onko nyt yksinäinen olo??? ;-)

• saa

Kerro mulle mistä kaupasta ostit tuollaisen määrän valkosipulia, nääs minäkin tahdon.
      Ehken syö noin paljoa kerralla...siitä tulee vain pahat ilmavaivat....hajusta viis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe