Olin tänään vadelmassa ja tuntuu, että lehtokotilot ovat vain lisääntyneet. Melkein joka oksassa yksi ja marjat kalvettu ja limassa. Panee se miettimään, miksi mikään eläin ei niitä syö. Variskin saisi saisi kuoren rikki nokallaan, ketusta ja supikoirasta puhumatta. Siis miksi? Ja ihmiset sitten, maahan tuodaan etanaa ja simpukkaa. Ovatko ne sen kummempia? Onko edes asiaa kokeiltu? Olisiko vastauksia tai edes ideoita?
Peevelin lehtokotilot, eikö ole vihollisia?
Peev
4
226
Vastaukset
- ehkärastas
Siili syö.
- rastas84
Rastaat syö myös.
- vaka.vanha
Hauki syö. Laita puutarhaan haukia.
- massuun_vaan
Ihmiset syö. Enemmän saat proteiinia kotiloista kuin marjoista. Muista laittaa ne ensin puhdistuskuurille (nk. jauhokuuri), ettet saa myrkytystä niiden aiemmin syömistä myrkyllisistä kasveista. Itse muuten vegaanina olisin valmis syömään hyönteisiä ja vastaavia. Tosin kynnys aloittaa on suuri. Joka tapauksessa teet ekoteon syömällä nokkoset, vuohenputket ja kotilot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit402380Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161426- 481169
- 781087
- 59963
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921