Kysymys kuuluu, mitä entisille työntekijöille tapahtuu.
kun puuvilla pelloilla ei tarvita työvoimaa
13
261
Vastaukset
- tulevatongelmat
Puuvillapellolla on sama, kuin metsä Suomessa.
Suomeen ei työvoimaa rahdattu, paitsi nyt "vanhustenhoidon" merkeissä. - josnytmuistanoiken
- Puuvillapeltojen entiset työntekijät eli orjat " vapautettiin " työvelvollisuuksistaan ja käskettiin painua sinne mistä heidät ostettiin eli afrikkaan - siis orjien vapauttaminen oli problemaattinen asia , se ei suinkaan merkinnyt sitä ,että vastedes he saisivat palkan työstään ,vaan heidän tilalle otettiin yleensä valkoista palkkatyöväkeä.
- ihmettelen.vain
Jos ei työvoimaa tarvittu niin miksi sinne palkattiin valkoista palkkatyöväkeä?
- syömisenosaakaikki
Yksinkertaiset työt jotka suurin osa ihmisistä voi tehdä itse tai koneistaa katoavat.
Myös orjuuden lakkauttamisen jälkeen mustat tekivät puuvillapelloilla työtä nälkäpalkalla.
- näin.on
Nykyäänkin ne haluaa nälkäpalkalla siivoojiksi tai kokeiksi pizzeriaan.
näin.on kirjoitti:
Nykyäänkin ne haluaa nälkäpalkalla siivoojiksi tai kokeiksi pizzeriaan.
Kyllä siivoojan palkka nykypäivän Suomessa on ruhtinaallinen verrattuna puuvillanpoimijan palkkaan USAssa 1800-l.
- logiikka.rules
Jossain ulkomaalaisen pizzerioissa tehdään kokin ja siivoojan töitä 15 h päivässä joka päivä nälkäpalkalla HeSa:n mukaan. Onko nälkäpalkka viime aikoina kovastikin kohonnut?
- olisikohansatuja
logiikka.rules kirjoitti:
Jossain ulkomaalaisen pizzerioissa tehdään kokin ja siivoojan töitä 15 h päivässä joka päivä nälkäpalkalla HeSa:n mukaan. Onko nälkäpalkka viime aikoina kovastikin kohonnut?
ompa likasta kun siivotaan 15 tuntia päivässä.
- logiikka.rules
Ei se kokki koko ajan siivoa. Kyllä se paistaa pizzojakin aina välillä.
- näisevaamenee
jokainen voi pohtia tätä: väestö pallolla kasvaa täysin hallitsemattomasti/robotit tekee työt?
mitäs kaikki ihmiset tulev tekee?- logiikka.rules
Näinhän se on ollut jo 6000 vuotta.
- odottavattyöllistymistä
- mitä nettikauppa terminaalin työntekijöille tapahtuu ? - ,ku hehtaari hallissa 1 äijä valvoo robotti armeijaa ja tuhansien pakettien pakkausta päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623077
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802353
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402006- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311529