Älkää vastatko vihaan vihalla - miksi juuri nyt?

hyvin.erikoista

Miksi juuri nyt ja tämän Turun terroriteon jälkeen hoetaan tuota?
Pitääkö kaikkeen muuhunkin raakaan rikollisuuteen reagoida noin?
Miksi tämä hokema on nyt jopa päättäjien ja viranomaisten jopa vaatimuksena rajoittaa sananvapautta?

108

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on sitä positiivistä rasismia jota pitää kohdistaa islamiin.

• Ei vaan se myös perustuu meidän krisittyjen arvomaailmaan.

• Anna.mun.nauraa
        mummomuori kirjoitti:

Ei vaan se myös perustuu meidän krisittyjen arvomaailmaan.

Koska sinusta on kristitty tullut?
        Eikä kristittyjen arvoihin kuulu rikollisten sujeleminen!

• ministmantra

Kyllä sen voi toisinkin sanoa. Suosittu hokema on, "ei jätetä kiveäkään kääntämättä",vaikka turpiin tulee.

• Anna.mun.nauraa kirjoitti:

Koska sinusta on kristitty tullut?
        Eikä kristittyjen arvoihin kuulu rikollisten sujeleminen!

Ehkä sinun pitäisi lukea tarkemmin siitä, mitä Jeesus opetti.

• mummomuori kirjoitti:

Ehkä sinun pitäisi lukea tarkemmin siitä, mitä Jeesus opetti.

Se ei ole vastaus kysymykseeni sinulle 🤗

• Se on hyvä ohje ihan milloin vain. Jos vastaa vihaan vihalla, on menettänyt pelin. Mutta niin kuin täällä on jo useaan otteeseen todettu, se ei tarkoita, etteikö saisi tuntea niitä tunteita.

• hyvin.erikoista

Voisitko vastata noihin kysymyksiini.

• hyvin.erikoista kirjoitti:

Voisitko vastata noihin kysymyksiini.

"Miksi juuri nyt ja tämän Turun terroriteon jälkeen hoetaan tuota?"
        -> Se on nyt ajankohtainen aihe.

"Pitääkö kaikkeen muuhunkin raakaan rikollisuuteen reagoida noin?"
        -> Kyllä. Kelpaisiko tähän perusteluksi tuo jo aiemmin vastaamani?

"Miksi tämä hokema on nyt jopa päättäjien ja viranomaisten jopa vaatimuksena rajoittaa sananvapautta?"
        -> En ole huomannut päättäjien tai viranomaisten esittäneen sananvapauden rajoittamista, joten tähän en osaa vastata.

• hyvin.erikoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

-> Se on nyt ajankohtainen aihe.

-> Kyllä. Kelpaisiko tähän perusteluksi tuo jo aiemmin vastaamani?

"Miksi tämä hokema on nyt jopa päättäjien ja viranomaisten jopa vaatimuksena rajoittaa sananvapautta?"
        -> En ole huomannut päättäjien tai viranomaisten esittäneen sananvapauden rajoittamista, joten tähän en osaa vastata.

Kiitos!
        Miksi raaka väkivalta pitäisi jättää tuomitsematta?
        Miski tuota mantraa hoetaan juuri nyt eikä aikaisemmin?

Kiitos!
        Miksi raaka väkivalta pitäisi jättää tuomitsematta?
        Miski tuota mantraa hoetaan juuri nyt eikä aikaisemmin?

"Miksi raaka väkivalta pitäisi jättää tuomitsematta?"
        -> Ei sitä pidä jättää tuomitsematta. Se on nähdäkseni eri asia kuin vastata vihaan vihalla.

"Miski tuota mantraa hoetaan juuri nyt eikä aikaisemmin?"
        -> Koska se on juuri nyt ajankohtainen.

• hyvin.erikoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

"Miksi raaka väkivalta pitäisi jättää tuomitsematta?"
        -> Ei sitä pidä jättää tuomitsematta. Se on nähdäkseni eri asia kuin vastata vihaan vihalla.

"Miski tuota mantraa hoetaan juuri nyt eikä aikaisemmin?"
        -> Koska se on juuri nyt ajankohtainen.

Saako asiasta keskustella vapaasti kuten muistakin asioista?

Saako asiasta keskustella vapaasti kuten muistakin asioista?

Tottakai, sananvapauslain puitteissa.

• hyvin.erikoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Tottakai, sananvapauslain puitteissa.

Kiitos.

• "Pitääkö kaikkeen muuhunkin raakaan rikollisuuteen reagoida noin?"
      Pitää, oikeutta ei voi ottaa omiin käsiin. Tietysti mielessään voi olla vihainen ja vihata, se ei kuulu muille, mutta jos viha mäkyy väkivaltana , fyysisenä tai sanallisena, se ei ole oikein.
      Kun kuitenkin meilläkin on ollut kantaväestön ja maahanmuuttajien välillä yhtä ja toista, on aivan selvää, että myös maamme johto kehoittaa malttiin kaiken raivon keskellä. Ja sehän ei tarkoita, ettei saisi olla raivoissaan tai vihainen...

• hyvin.erokoista

Voisitko vastata noihin kysymyksiini

• hyvin.erokoista kirjoitti:

Voisitko vastata noihin kysymyksiini

Vastasin kyllä, et ehkä huomaa sitä??

• Korkkiruuville
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Vastasin kyllä, et ehkä huomaa sitä??

Et vastannut. Vastaatko vai et?

• Korkkiruuville kirjoitti:

Et vastannut. Vastaatko vai et?

Pitää, oikeutta ei voi ottaa omiin käsiin. Tietysti mielessään voi olla vihainen ja vihata, se ei kuulu muille, mutta jos viha mäkyy väkivaltana , fyysisenä tai sanallisena, se ei ole oikein.
        Kun kuitenkin meilläkin on ollut kantaväestön ja maahanmuuttajien välillä yhtä ja toista, on aivan selvää, että myös maamme johto kehoittaa malttiin kaiken raivon keskellä. Ja sehän ei tarkoita, ettei saisi olla raivoissaan tai vihainen...

• Korkkiruuville

Onko joku ollut ottamassa oikeuta omiin käsiin?

• Jep...kyllä sen tuosta "ymmärtämättömyydestä" huomaa.

• hyvin.erikoista

Jep...kyllä sen tuosta "ymmärtämättömyydestä" huomaa.

Et siiis pysty vastaamaan, kiitos.

• Oletko muuten huomannut, että levyysi on tullut naarmu ja se on jäänyt junnamaan paikalleen? 😀

Aika hellyttävää toisaalta, että haet niin kovasti huomiota Eerikalta.

• pien.korjaus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Oletko muuten huomannut, että levyysi on tullut naarmu ja se on jäänyt junnamaan paikalleen? 😀

Aika hellyttävää toisaalta, että haet niin kovasti huomiota Eerikalta.

Hoitoonohjaus ei ole huomion hakemista ohjaajalle vaan ohjattavalle.

• Kiitos huolenpidosta. Otan seuraavan kerran vasta viikon päästä.

• pien.korjaus kirjoitti:

Hoitoonohjaus ei ole huomion hakemista ohjaajalle vaan ohjattavalle.

Aika hellyttävää silti, että haet niin kovasti huomiota Eerikalta. Eihän siinä mitään pahaa sinänsä ole.

• pien.korjaus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Aika hellyttävää silti, että haet niin kovasti huomiota Eerikalta. Eihän siinä mitään pahaa sinänsä ole.

Vittuilu ei ole huomoin hakemista vaan ärsyttävän tyypin ärsyttämistä.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta. Otan seuraavan kerran vasta viikon päästä.

Otatko muuten kortisonia kans?

• Joku syyhän siihen on, että jokaisen kommenttisi jälkeen ilmestyy välittömästi joku "asiallinen" kommentti minulle. Ihminen ei tee oikeataan mitään ilman jotain tarvetta. Vaikka syy siihen peräsä kiertämiseen olisi minun ärsyttävyys, jokin tarve on kuitenkin siinä, että joka kommenttini jälkeen pitää ärsyyntymisensä käydä kertomassa.
        Lapsi hakee huomiota tavalla tai toisella, niin tekee joskus aikuinenkin. Siihen on vaikea vastata tällaisessa keskustelussa, kun ei tiedä, mikä on se vastaus, jota toinen niin epätoivoisesti hakee.

Vittuilu ei ole huomoin hakemista vaan ärsyttävän tyypin ärsyttämistä.

Kyllä tuo enemmänkin huomion hakemiselta vaikuttaa.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Joku syyhän siihen on, että jokaisen kommenttisi jälkeen ilmestyy välittömästi joku "asiallinen" kommentti minulle. Ihminen ei tee oikeataan mitään ilman jotain tarvetta. Vaikka syy siihen peräsä kiertämiseen olisi minun ärsyttävyys, jokin tarve on kuitenkin siinä, että joka kommenttini jälkeen pitää ärsyyntymisensä käydä kertomassa.
        Lapsi hakee huomiota tavalla tai toisella, niin tekee joskus aikuinenkin. Siihen on vaikea vastata tällaisessa keskustelussa, kun ei tiedä, mikä on se vastaus, jota toinen niin epätoivoisesti hakee.

Jopas tuli kirjoitusvirheitä. Johtuu varmaan siitä, että suututtaa aika lailla jokunen kommentti tässä ketjussa ja tekisi satasella mieli antaa vielä paljon alhaisemmin takaisin.

• En ole väittänytkään, että hakisit huomiota päihdeongelmaiselta. Eerikaltahan sinä sitä haet.

• usko.vainen kirjoitti:

Otatko muuten kortisonia kans?

Juu, otan.

• Sinä haet huomiota ihan joka kerta, kun tulet minulle "asiallisesti" kommentoimaan. Tai jollekin muulle...

• pien.korjaus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Ei ole!

Juu, otan.

Sitten ymmärrän oikein hyvin sen unettomuutesi. Itse olin kaksikin vuorokautta nukkumatta....

Joku syyhän siihen on, että jokaisen kommenttisi jälkeen ilmestyy välittömästi joku "asiallinen" kommentti minulle. Ihminen ei tee oikeataan mitään ilman jotain tarvetta. Vaikka syy siihen peräsä kiertämiseen olisi minun ärsyttävyys, jokin tarve on kuitenkin siinä, että joka kommenttini jälkeen pitää ärsyyntymisensä käydä kertomassa.

On se hankalaa tosiaan, kun toinen ei suoraan ilmaise tarvettaan. Harmillista oikeastaan, kun miettii, kuinka hyvän keskustelun voisi saada aikaan silloin.

On se hankalaa tosiaan, kun toinen ei suoraan ilmaise tarvettaan. Harmillista oikeastaan, kun miettii, kuinka hyvän keskustelun voisi saada aikaan silloin.

Niinpä. Kun en nyt tiedä, mistä on kyse, en voi myöskään vastata siihen tarpeeseen, vaikka haluaisinkin.

• usko.vainen kirjoitti:

Sitten ymmärrän oikein hyvin sen unettomuutesi. Itse olin kaksikin vuorokautta nukkumatta....

Onneksi minulla on jäänyt vain yhteen yöhön toistaiseksi. Aika rankkaa olisi kaksi vuorokautta olla nukkumatta.

Onneksi minulla on jäänyt vain yhteen yöhön toistaiseksi. Aika rankkaa olisi kaksi vuorokautta olla nukkumatta.

Se oli. Kokemus mitä en suosittele kenellekään.

Rankkoja juttu sinulla menossa ilmeisesti. Voimia ..

Ei ole!

Mutta se vaikuttaa siltä.

• Huomion hakeminen on joka tapauksessa ihan sallittua, nyt en vaan voi siihen tarpeeheen vastata, kun en tiedä mistä on kysymys.

• usko.vainen kirjoitti:

Se oli. Kokemus mitä en suosittele kenellekään.

Eihän näitä kenellekään toivoisi. Toivottavasti olet jo päässyt siitä.

• Ehkä tuon toisteleminen helpottaa sinua, niin ei tarvitse ajatella jotain muuta.

Eihän näitä kenellekään toivoisi. Toivottavasti olet jo päässyt siitä.

Siitä on nyt jo 11 vuotta, kiitos Herralle!

Rankkoja juttu sinulla menossa ilmeisesti. Voimia ..

Kiitos.

• usko.vainen kirjoitti:

Siitä on nyt jo 11 vuotta, kiitos Herralle!

Voi miten hienoa. Kiitos totisesti Herralle!

Voi miten hienoa. Kiitos totisesti Herralle!

Muistan sinua!

• usko.vainen kirjoitti:

Muistan sinua!

Kiitos!

Ilmeisesti Räyhis ei saa huomiota niiltä joilta sitä kipeimmin kaipaisi, kuten "ystäviltään" Ahviolta ja Melleriltä. Sitten hän kostaa katkeruutensa täällä, kun idoleillekaan ei sitä voi osoittaa.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Ilmeisesti Räyhis ei saa huomiota niiltä joilta sitä kipeimmin kaipaisi, kuten "ystäviltään" Ahviolta ja Melleriltä. Sitten hän kostaa katkeruutensa täällä, kun idoleillekaan ei sitä voi osoittaa.

Oletko Repeliini katkera kun joku tuntee Ahvion ja Mellerin 😉.

• usko.vainen kirjoitti:

Oletko Repeliini katkera kun joku tuntee Ahvion ja Mellerin 😉.

Minäkin olen muuten tavannut Mellerin ihan kasvoista kasvoihin. Tosin siitä on jo aikaa....

Minäkin olen muuten tavannut Mellerin ihan kasvoista kasvoihin. Tosin siitä on jo aikaa....

No mutta sehän on hienoa! Olet ainakin yhden hyvän puhen sitten kuullut.
        Tuntuu, että Lexa "on ollut aina" ....

• usko.vainen kirjoitti:

No mutta sehän on hienoa! Olet ainakin yhden hyvän puhen sitten kuullut.
        Tuntuu, että Lexa "on ollut aina" ....

Olen kuullut lukemattomia hyviä puheita

Olen kuullut lukemattomia hyviä puheita

Minä tiedän niistä yhden pitäjän.

• jhkjhkjhkjh

Koska juuri siihen terroristit tähtäävät. Jos terrorismiin vastataan syyttömiin islaminuksoisiin kohdistuvalla vihalla, on meillä kohta kymmenen potentiaalista terroristia jokaista nykyistä kohtaan. Ettekö te peelot tosiaan ymmärrä, että agressio maltillisia islamilaisia vastaan on juuri sitä, mihin terroristit pyrkivät. Suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutuneet islamilaiset eivät ole mikään uhka.

Periaatteessa kyllä. Lain mukainen tuomio ei sivistysvaltiossa perustu vihaan, vaan oikeudenmukaiseen tuomioon sille, joka on lakia rikkonut.

Koska päättäjät ja viranomaiset ymmärtävät tilanteen paljon paremmin kuin sinä. Kyse ei ole sananvapauden rajoittamisesta. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on nyt jo kiellettyä ja rajoittaa Suomen lain mukaan sananvapautta. Mikään ei ole kyseisen terroriteon takia muuttunut muuttunut.

Pidätkö itseäsi uskovana? Minä en pidä.

• uskontovapaapalsta

Ei sinun tarvitsekaan olla uskova eikä kenenkään muunkaan joka täällä kirjoittelee. Palsta on vapaa kaikille.

• jhjhgjhg
        uskontovapaapalsta kirjoitti:

Ei sinun tarvitsekaan olla uskova eikä kenenkään muunkaan joka täällä kirjoittelee. Palsta on vapaa kaikille.

Tarkoitin, etten pidä sinua uskovana.

• uskontovapaapalsta
        jhjhgjhg kirjoitti:

Tarkoitin, etten pidä sinua uskovana.

Ei sinun tarvitsekaan, sitä juuri yritin selittää.

• Kantisorjat

Niin päättäjät ilmeisesti tahtovat, että olemme hiljaa kun meitä teurastetaan ja vahingoitetaan omassa kotimaassamme ja vieläpä maksamme vahingoittajien ja mur.aajien elämän.

Vastaanlaittamista eivät suvaitse

• Oletkohan käsittänyt väärin asia?

• vaalittulevat

Oletkohan käsittänyt väärin asia?

Täysin oikein on käsittänyt. Sipilä ja Sauli Niinistö harrastavat törkeää ihmiskauppaa ja täyttävät maatamme massamurhaajilla, koko maailman pahimmalla roskaväellä. Asiaa haluavat vaientaa keskustelun, koska kyseessä on niin suuri rikos Suomea kohtaan, että se ei kestä päivänvaloa. Kyseinen rikollisuus menee seuraavista vaaleissa maksuun. Suomi tarvitsee isänmaallisen ja rehellisen presidentin. Niinistö teki tyhmillä ja isänmaanvastaisilla linjauksillaan itsestään yhden kauden pressan. Tekopyhän veroparatiiseihin rahansa kätkeneen tollo-Sipilän kelkkaan astuminen maksaa Niinistölle paljon.

• vaalittulevat kirjoitti:

Täysin oikein on käsittänyt. Sipilä ja Sauli Niinistö harrastavat törkeää ihmiskauppaa ja täyttävät maatamme massamurhaajilla, koko maailman pahimmalla roskaväellä. Asiaa haluavat vaientaa keskustelun, koska kyseessä on niin suuri rikos Suomea kohtaan, että se ei kestä päivänvaloa. Kyseinen rikollisuus menee seuraavista vaaleissa maksuun. Suomi tarvitsee isänmaallisen ja rehellisen presidentin. Niinistö teki tyhmillä ja isänmaanvastaisilla linjauksillaan itsestään yhden kauden pressan. Tekopyhän veroparatiiseihin rahansa kätkeneen tollo-Sipilän kelkkaan astuminen maksaa Niinistölle paljon.

ok....tuo on sinun käsityksesi...

• vaalittulevat kirjoitti:

>Sipilä ja Sauli Niinistö harrastavat törkeää ihmiskauppaa ja täyttävät maatamme massamurhaajilla, koko maailman pahimmalla roskaväellä.

Nyt nämä maan täyttävät massamurhaajat ovat tappaneet laskujeni mukaan vuosien kuluessa kolme ihmistä kaikkiaan, voi olla lisäksi yksi tai kaksi joita en muista. Surkean epäpäteviä siis ainakin ovat. Ja jos tämä vielä suhteutetaan usein varsin toimettomien miesten vapaa-ajan määrään, yhä vain toivottomammalta näyttää heidän osaamisensa massamurhaamisen saralla.

• VaroitanSinua

Oletkohan käsittänyt väärin asia?

Kuule Eerika, olen seurannut vastauksiasi - olet varmasti vielä hyvin nuori ja silminnähden erittäin naiivi.

Katsot maailmaa vielä lapsen silmin, mutta valitettavasti tulet piankin huomaamaan, miten äärimmäisen karua ja pettävää tämä elämä onkaan...

Toivottavasti tunnet Jeesuksen Kristuksen, johon voit laittaa koko toivosi ja elämäsi sitten, kun ne oikein pahat ajat tulevat.

• ikäneitoseon
        VaroitanSinua kirjoitti:

Kuule Eerika, olen seurannut vastauksiasi - olet varmasti vielä hyvin nuori ja silminnähden erittäin naiivi.

Katsot maailmaa vielä lapsen silmin, mutta valitettavasti tulet piankin huomaamaan, miten äärimmäisen karua ja pettävää tämä elämä onkaan...

Toivottavasti tunnet Jeesuksen Kristuksen, johon voit laittaa koko toivosi ja elämäsi sitten, kun ne oikein pahat ajat tulevat.

62v ei ole nuori mutta lapsellinen voi olla.

• VaroitanSinua kirjoitti:

Kiitos . Olen tosiaan 62 vuotta nuori. Jeesus on minun Vapahtajani ja siksi minun ei tarvitse pelätä niitä, jotka voivat tappaa ruumiin, kuten Raamatussa sanotaan. Minun turvani on ikiaikojen Jumala, minua kannattavat iankaikkiset käsivarret, sekin on sanottu Raamatussa. Meillähän on turva Jeesuksessa ja vaikka olisi lapsellinen ja naivi, on Jumala luvannut pitää huolen. Eikö siellä Raamatussa niin sanota?
        Tietysti niitä pahoja aikoja on elämään mahtunut, kun on näin kauan elänyt.

• rytiputki
        VaroitanSinua kirjoitti:

Tällaisella palstalla kirjoittelevina Ihmisinä olemme ihan jokainen vielä hyvin nuoria ja sitäkin varmemmin kukin omalta osaltamme naiiveja.
        Kuitenkaan en käyttäisi termiä ”silminnähden” tällaisessa ympäristössä, jossa katsekontakti perustuu kunkin kommentoijan kulloisenkin hetken vaikuttumien mukaiseen kirjalliseen tuotantoon.
        Katsomme toivottavasti vielä jokainen maailmaa lapsen silmin.
        Toistemme arviointi sanomalla tuntemattomalle: ”valitettavasti tulet piankin huomaamaan, miten äärimmäisen karua ja pettävää tämä elämä onkaan” herättää kysymyksen toteamuksen esittäjän kyvystä kohdata todellisuus sellaisena kuin aikuiselta ihmiseltä vuorovaikutustilanteessa voidaan odottaa. Voitko t a r k e n t a a avautumistasi?

Jokainen meistä toivottavasti ja ainakin itse haluan oppia tuntemaan ja kohtaamaan Jeesuksen, johon voimme laittaa koko toivomme ja elämämme nyt ja aina.

• kerro.lisää

Kiitos . Olen tosiaan 62 vuotta nuori. Jeesus on minun Vapahtajani ja siksi minun ei tarvitse pelätä niitä, jotka voivat tappaa ruumiin, kuten Raamatussa sanotaan. Minun turvani on ikiaikojen Jumala, minua kannattavat iankaikkiset käsivarret, sekin on sanottu Raamatussa. Meillähän on turva Jeesuksessa ja vaikka olisi lapsellinen ja naivi, on Jumala luvannut pitää huolen. Eikö siellä Raamatussa niin sanota?
        Tietysti niitä pahoja aikoja on elämään mahtunut, kun on näin kauan elänyt.

Mitä siinä Raamatussa on sanottu miesten kanssa makaavista miehistä?

• VaroitanSinua kirjoitti:

Älä valehtele. Jos olisit seurannut, et jauhaisi tuollaista paskaa. Taidat olla joku patmoslainen?

• ex-tamperelainen

Onko Repeltä mahdollisuus saada nimikirjoitus Nekalan baarissa? En tosin itse asu enää Tampereella.

• KTS--

No juuri siksi kun vuosikymmenten laillisuuskäytäntöjen jälkeen, joiden yhteydessä murhaajat sun muut ovat saaneet lainmukaisen rangaistuksensa ilman lynkkauspelejä, on kaltaisesti lössi noussut yhtäkkiä vastustamaan näitä hyviä käytäntöjä ja virittelemään köysiä lyhtypylväisiin.

• Ja Korkkiruuvin kaltaiset todellisuudesta vieraantuneet karismaatikot vaativat, että kaikenlaisten tunteitten tulee päästä rajoituksetta ilmoille kuten helluntailaisten kaatumaseuroissa, tajuamatta lainkaan mitä karmeuksia siitä käytännössä seuraisi. (Tai sitten he toivovat niitä karmeuksia, koska Lopun ajat ja Jeesuksen loikka.)

Ja Korkkiruuvin kaltaiset todellisuudesta vieraantuneet karismaatikot vaativat, että kaikenlaisten tunteitten tulee päästä rajoituksetta ilmoille kuten helluntailaisten kaatumaseuroissa, tajuamatta lainkaan mitä karmeuksia siitä käytännössä seuraisi. (Tai sitten he toivovat niitä karmeuksia, koska Lopun ajat ja Jeesuksen loikka.)

Olet sinä hupaisa, Repeliini 🤗

• jdslfsödkfjsöf

"Ettekö te peelot tosiaan ymmärrä, että agressio maltillisia islamilaisia vastaan on juuri sitä, mihin terroristit pyrkivät. "

En minä halua aggressioita lainkaan, haluan vain heidät ulos veroeuroilla rakentamastamme maastamme, en halua elättää elintasopakolaisia, enkä menettää turvallisuutta heidän vuoksi. Ei siihen tarvita aggressiota, laitetaan vain rahahanat kiinni. Eihän näitä näy Virossa, eikä muissakaan maissa, jotka eivät ole avoimia sossuja matuille. Leikitte tyhmää.

Parempi olisi ollut jos päättäjämme olisivat olleet viisaampia ja heitä ei olisi otettu lainkaan. Hädänalaisiahan tulijat eivät ole. Meillä oli toimiva yhteiskunta, vaan ei ole enää. Ymmärrän, että maamme olisi ollut kuin Japani, mutta se luultavasti olisi haitannut vain rahanahneimpia.

• dgdfgd

jep, just näin.

• liianvaikeaa

tähän ei kukaan vastaa, jännä juttu

• MeEmmeALISTU

Siis päättäjämme haluaa hävittää meidät - Suomen kansan kokonaan sukupuuttoon, jos kerran emme saa edes puolustautua, kun meitä murhataan!!?? :-0

• Tähän mennessä ovat ei-venäläiset maahanmuuttajat surmanneet kantasuomalaisia tällä vuosituhannella 3-4 kappaletta (saa korjata, jos jollain on tarkempaa tietoa). Tällä vauhdilla Aurinko sammuu paljon ennen kuin me kantasuomalaiset kuolemme sukupuuttoon.

"Henkirikollisuuden taso on viime vuosina ollut koko tunnetun rikoshistoriamme vähäisin."
        http://findikaattori.fi/fi/97

Alistu nyt vain, vai haluatko palata korkeampien henkirikoslukujen aikoihin? ...Kenties jopa lukujen tekijänä?

Tähän mennessä ovat ei-venäläiset maahanmuuttajat surmanneet kantasuomalaisia tällä vuosituhannella 3-4 kappaletta (saa korjata, jos jollain on tarkempaa tietoa). Tällä vauhdilla Aurinko sammuu paljon ennen kuin me kantasuomalaiset kuolemme sukupuuttoon.

"Henkirikollisuuden taso on viime vuosina ollut koko tunnetun rikoshistoriamme vähäisin."
        http://findikaattori.fi/fi/97

Alistu nyt vain, vai haluatko palata korkeampien henkirikoslukujen aikoihin? ...Kenties jopa lukujen tekijänä?

Ehkä se, etä nämä tappajat ovat olleet omissa piireissään, eli tappaneet kavereitaan tai perheitään ei ole aiheuttanut samanlaista huolta, kun tappaminen kohdistuu kehen tahansa?

• mummomuori kirjoitti:

Ehkä se, etä nämä tappajat ovat olleet omissa piireissään, eli tappaneet kavereitaan tai perheitään ei ole aiheuttanut samanlaista huolta, kun tappaminen kohdistuu kehen tahansa?

Kyllähän se on aina pelottavinta, kun ei periaatteessa mitenkään voi valikoitua ulos satunnaisia vastaantulijoita tappavan tapauksen potentiaalisista uhreista, ellei sulkeudu kotiinsa. Vaikka todennäköisyys on tulla tapetuksi on mikroskooppinen, kaikki eivät osaa ajatella niin rationaalisesti – eivätkä aina edes halua.

Kyllähän se on aina pelottavinta, kun ei periaatteessa mitenkään voi valikoitua ulos satunnaisia vastaantulijoita tappavan tapauksen potentiaalisista uhreista, ellei sulkeudu kotiinsa. Vaikka todennäköisyys on tulla tapetuksi on mikroskooppinen, kaikki eivät osaa ajatella niin rationaalisesti – eivätkä aina edes halua.

Juuri tuohon pelotevaikutukseen näiden terroristien toimintaa perustuu. Ja aivan kaikille ei rationaalinen ajattelu onnistu, vaan tunteet ottavat suuren vallan. Toisaalta se on aivan ymmärrettävää.

• mummomuori kirjoitti:

Juuri tuohon pelotevaikutukseen näiden terroristien toimintaa perustuu. Ja aivan kaikille ei rationaalinen ajattelu onnistu, vaan tunteet ottavat suuren vallan. Toisaalta se on aivan ymmärrettävää.

Siksi joskus hämmästyttääkin, että jotkut, ehkä huomaamattaan, toimivat tunteiden vietävänään lähinnä terroristien juoksupoikina.

• aaltovaasi kirjoitti:

Siksi joskus hämmästyttääkin, että jotkut, ehkä huomaamattaan, toimivat tunteiden vietävänään lähinnä terroristien juoksupoikina.

Ja jopa ylpeilevät sillä.

• tunteet.normaaleja
        aaltovaasi kirjoitti:

Kuulostaa kyllä lällyltä ja munattomalta. Jos terroristien tekoja vihaa, niin ei se tarkoita terroristien juoksupoikana olemista, vaan vastustamista. Outo logiikka, pitäisi vaan älykkönä viileästi keskustella, vaikka ihmisten kurkkuja on viilletty auki keskellä kirkasta päivää.

• tunteet.normaaleja kirjoitti:

Kuulostaa kyllä lällyltä ja munattomalta. Jos terroristien tekoja vihaa, niin ei se tarkoita terroristien juoksupoikana olemista, vaan vastustamista. Outo logiikka, pitäisi vaan älykkönä viileästi keskustella, vaikka ihmisten kurkkuja on viilletty auki keskellä kirkasta päivää.

Tekoja voit vihata, mutta älä anna sen sumentaa itseäsi siinä määrin, että alat jotakin vihata hänen uskontonsa vuoksi. Äläkä etenkään lähde mihinkään kostoretkelle.

Sehän se näiden terroristien tarkoitus on; herättää vihaa ja vastakain asettelua sekä saada mahdollisimman paljon teolla huomiota. Jos reagoi näin, niin silloinhan toimii juuri niin kuin terroristit haluava ja toimii näin heidän juoksupoikanaan,

• tunteet.normaaleja
        mummomuori kirjoitti:

Tekoja voit vihata, mutta älä anna sen sumentaa itseäsi siinä määrin, että alat jotakin vihata hänen uskontonsa vuoksi. Äläkä etenkään lähde mihinkään kostoretkelle.

Kostoretkelle jyrkkä ei, mutta sitä tulee tällaisen tapauksen jälkeen mieleen, että mitä jos oma sukulainen tai ystävä olisi juuri tapettu iskussa ja suurin huoli monilla ei olisi suinkaan iskun uhrin kohtalo, vaan se ettei vaan kukaan sano mitään vihaista. Sellaisessa tilanteessa niiden kommenttien lukeminen voisi olla todella ikävää.

Kostoretkelle jyrkkä ei, mutta sitä tulee tällaisen tapauksen jälkeen mieleen, että mitä jos oma sukulainen tai ystävä olisi juuri tapettu iskussa ja suurin huoli monilla ei olisi suinkaan iskun uhrin kohtalo, vaan se ettei vaan kukaan sano mitään vihaista. Sellaisessa tilanteessa niiden kommenttien lukeminen voisi olla todella ikävää.

Nimenomaan fokus uhreihin, ei tekijään. Meillä poliisi hoitaa tutkinnan ja oikeuslaitos sitten aikoinaan tuomitsemisen. Minusta nämä instanssit hoitavat Suomessa asian varsin kohtuullisesti.

Niin, voi keskittyä uhreihin. Ja kuten sanoin, tekoja voi vihata. Kyllä näitä on tapahtunut aiemminkin, että joku läheinen on joutunut silmittömän väkivallan kohteeksi. Se on pelottavaa, kun väkivalta on kasvotonta. Silti se ei oikeuta laajentamaan vihaa muita syyttömiä kohtaan, vaikka johonkin ryhmään tai kansaosaan kuuluisikin.

• Viha ja raivo ovat luonnollisia tunteita silloin kun julmuuksia tapahtuu. Toinen asia on se kuinka purkaa noita tunteita ja keihin niitä purkaa.
        Tässä Turun tapauksessa vihan ja raivon purkaminen maahanmuuttajiin, turvapaikan hakijoihin, ulkomaalaisiin tai tummempi ihoisiin suomalaisiin ei ole oikein eikä hyväksyttävää. Tunteiden purkaminen päättäjiimme, poliiseihin ja muihin vihapuheina ja rasistisina kommentteina ei myöskään ole oikein.
        On ymmärrettävää, että niin tehdään, mutta se ei ole oikein. Ja kuten tuossa edelle on sanottu, sellaista reaktiota terroristit juuri haluavat ja siksi on surullista, kun terroristit saavuttavat tavoitteensa.

Viha ja raivo ovat luonnollisia tunteita silloin kun julmuuksia tapahtuu. Toinen asia on se kuinka purkaa noita tunteita ja keihin niitä purkaa.
        Tässä Turun tapauksessa vihan ja raivon purkaminen maahanmuuttajiin, turvapaikan hakijoihin, ulkomaalaisiin tai tummempi ihoisiin suomalaisiin ei ole oikein eikä hyväksyttävää. Tunteiden purkaminen päättäjiimme, poliiseihin ja muihin vihapuheina ja rasistisina kommentteina ei myöskään ole oikein.
        On ymmärrettävää, että niin tehdään, mutta se ei ole oikein. Ja kuten tuossa edelle on sanottu, sellaista reaktiota terroristit juuri haluavat ja siksi on surullista, kun terroristit saavuttavat tavoitteensa.

Vihastua voi, mutta ei se saisi kasvaa vihaksi. Saati että sitä sokeasti jakaa sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole syytä. Ikävä kyllä näin tämä propaganda toimii, joku ohjaa vahvoja tunnekuohuja tiettyyn kohteeseen, antaa helpon "maalin".

• mummomuori kirjoitti:

Vihastua voi, mutta ei se saisi kasvaa vihaksi. Saati että sitä sokeasti jakaa sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole syytä. Ikävä kyllä näin tämä propaganda toimii, joku ohjaa vahvoja tunnekuohuja tiettyyn kohteeseen, antaa helpon "maalin".

Näin se menee ja se on aika kamalaa ja osoitus siitä, miten helppoa ihmisiä loppupeleissä on ohjailla.

Näin se menee ja se on aika kamalaa ja osoitus siitä, miten helppoa ihmisiä loppupeleissä on ohjailla.

Se on yllättävän helppoa, varsinkin jos ei tiedä ja tiedosta sitä, miten tämä homma toimii.

• tunteet.normaaleja

Ei se ohjailu nyt aivan tuosta vaan onnistu.

Suurin osa suomalaisista on normaalioloissa erittäin rauhaa rakastavaa kansaa.

Kyllä se vaatii jotain poikkeuksellista ennen kun suomalaisen normikansalaisen saa kunnolla suuttumaan.

Monesti päinvastoin kuulee kommentteja siitä, että muualla oltaisiin jonkin asian takia jo barrikadeilla, mutta Suomessa sellaista ei tapahdu kuin äärimmäisen harvoin.

Ei se ohjailu nyt aivan tuosta vaan onnistu.

Suurin osa suomalaisista on normaalioloissa erittäin rauhaa rakastavaa kansaa.

Kyllä se vaatii jotain poikkeuksellista ennen kun suomalaisen normikansalaisen saa kunnolla suuttumaan.

Monesti päinvastoin kuulee kommentteja siitä, että muualla oltaisiin jonkin asian takia jo barrikadeilla, mutta Suomessa sellaista ei tapahdu kuin äärimmäisen harvoin.

Olen samaa mieltä, että suurin osa suomalaisista on rauhaa rakastavia.

• vcbvcbvcbcbc

Niin rahahanat vain kiinni elintasopakoloisilta, ei se sen kummenpia vaadi. Vaan kun ei haluta. Kierrellään ja kaareellaan ja ollaan miettivinään sivujuonteita ja kalliit palkat juoksee. Voi millaisia päättäjiä meillä on, surkeita EUn käskyläisiä, jotka valehtelevat ja kiermurtelevat rehtien suomalaisten edessä.

• rytiputki

Pikaisena vastauksenani ap:n kysymyksiin:
      Itse koen tuon otsikossa esitetyn lauseen elämänkokemukseen perustuvana ohjeena ihan jokaiselle kaikkina aikoina. Raukkamaisen terroriteon aiheuttamat tunteet pitää voida kohdata ilman, että on tahtotila k o s t a a jotakin. Kosto ei rakenna mitään, ainoastaan hajottaa.
      Omiin havaintoihini ja kokemuksiini peilaten niin kotimaassa kuin kriisialueillakin; jo pelkkä kostoksi luultu teko saattaa laukaista hallitsemattoman ketjureaktion, jonka hinta ei todellakaan ole enää ihmisarvolla mitattavissa.
      Siinä kärsivät pääsääntöisesti eniten syyttömät, kaikki häviävät ja todellisia voittajia ei ole.

Tasavallan presidenttimme sanoja lainaten: ”Törkeää leimaamista tai tahallista väärinymmärtämistä on jo kuultu tarpeeksi. Maahanmuuttoa joku kannattaa ja toinen taas vastustaa; se on ymmärrettävä. Mutta jos tästä rakennetaan vihanpitoa, sillä heikennetään kykyämme torjua pahaa.”

Väkivaltaa ei mielestäni kenenkään tule hyväksyä missään vaiheessa ja toimivan viranomaisorganisaatiomme tehtävänä on reagoida niihin voimankäytöllisesti. Meidän muiden tehtävänä on tukea mahdollisuuksiemme mukaan viranomaisia heidän tapauskohtaisesti ohjeistamallaan tavalla.
      Tunteiden ollessa pinnassa jo pelkät vihapuheen vaikutukset saattavat johtaa hallitsemattomuuteen, jonka seurauksena aiheutetaan lisää tuskaa syyttömille ihmisille.

• "Raukkamaisen terroriteon aiheuttamat tunteet pitää voida kohdata ilman, että on tahtotila k o s t a a jotakin. Kosto ei rakenna mitään, ainoastaan hajottaa."

Jos kostonkierteeseen lähdetään, se tie on loputon ja johtaa tuhoon.

"...pelkkä kostoksi luultu teko saattaa laukaista hallitsemattoman ketjureaktion..."

Eli puhutaan myös lynkkausmielialasta ja kansan "kiihkosta", joka voi lopulta suuntautua mihin tahansa. Silloin olemme vajonneet yhtä alas kuin nuo terroristitkin.

• tunteet.normaaleja
        mummomuori kirjoitti:

"Raukkamaisen terroriteon aiheuttamat tunteet pitää voida kohdata ilman, että on tahtotila k o s t a a jotakin. Kosto ei rakenna mitään, ainoastaan hajottaa."

Jos kostonkierteeseen lähdetään, se tie on loputon ja johtaa tuhoon.

"...pelkkä kostoksi luultu teko saattaa laukaista hallitsemattoman ketjureaktion..."

Eli puhutaan myös lynkkausmielialasta ja kansan "kiihkosta", joka voi lopulta suuntautua mihin tahansa. Silloin olemme vajonneet yhtä alas kuin nuo terroristitkin.

Täytyy toivoa, että mitään sotaa ei tule.

Rajojen liiallinen auki pitäminen valitettavasti lisää konfliktin mahdollisuutta tulevaisuudessa.

Kiihkosta puheen ollen, joidenkin tahojen maailman parannus kiihko on lyhytnäköistä turvallisuuden kannalta.

Nyt puhutaan jopa palaavien Isis taistelijoiden ohituskaistasta yhteiskunnan kustantamiin palveluihin, kuten asuntoihin. Se sotii jo erittäin monien kansalaisten oikeustajua vastaan.

Tulee mieleen brittien sananlasku: political correctness gone mad.

Täytyy toivoa, että mitään sotaa ei tule.

Rajojen liiallinen auki pitäminen valitettavasti lisää konfliktin mahdollisuutta tulevaisuudessa.

Kiihkosta puheen ollen, joidenkin tahojen maailman parannus kiihko on lyhytnäköistä turvallisuuden kannalta.

Nyt puhutaan jopa palaavien Isis taistelijoiden ohituskaistasta yhteiskunnan kustantamiin palveluihin, kuten asuntoihin. Se sotii jo erittäin monien kansalaisten oikeustajua vastaan.

Tulee mieleen brittien sananlasku: political correctness gone mad.

Ei vain toivoa ja tehdä kukin omalta kohdaltaan työtä sen eteen, ettei mitään sotia syty.

En kyllä edelleenkään ymmärrä, mitä tuolla tarkoitetaan että ”rajat ovat liikaa auki”? Tuntuu että se on vain hokemaa, millä ei oikeasti tarkoiteta yhtään mitään.

Vähän samaa kuin hysteerinen kanalauma kotkottaisi ”Tehkää jotain. Tehkää jotain!” ja kun kysytään että mitä pitää tehdä, vastaus on ”En tiedä, mutta tehkää jotain!”.

Suosittelen että menette johonkin satamaan, lentokentälle tai maarajalle, ja katsotte miten siellä toimii Tulli, Rajavartiolaitos sekä poliisi. Ellei siihen ole mahdollisuutta, TV:ssäkin joskus pyörii ohjelma josta jotain saattaisi oppia.

Mieti, mitä tarkoittaa, kun rajat laitetaan kiinni. Ne voidaan laittaa niin täydellisesti, että sen jälkeen itse elämme täällä samoin kuin jossain Pohjois-Koreassa tai entisessä Itä-Saksassa. Ei päästä sen enempää ulos kuin sisäänkään. Sitten voidaan tehdä sama kuin Venäjän suhteen, mennään viisumikäytäntöön, ja sinäkään et pääse yhtään mihinkään ilman että ensin haet viisumia siihen maahan, johon matkustat. Siihen loppuisiva Tallinnan ja Tukholman risteilyt tykkänään.

Korjaan edelleen tuota sanomaasi ”…palaavien Isis taistelijoiden ohituskaistasta…” että kyse on noilta taistelualueilta palaavista, ja joukossa on myös naisia ja lapsia. Tarkoitushan on löytää noiden palaavien keskuudesta nuo taistelijat ja laittaa heidät edesvastuuseen tavalla tai toisella.

• tunteet.normaaleja
        mummomuori kirjoitti:

Ei vain toivoa ja tehdä kukin omalta kohdaltaan työtä sen eteen, ettei mitään sotia syty.

En kyllä edelleenkään ymmärrä, mitä tuolla tarkoitetaan että ”rajat ovat liikaa auki”? Tuntuu että se on vain hokemaa, millä ei oikeasti tarkoiteta yhtään mitään.

Vähän samaa kuin hysteerinen kanalauma kotkottaisi ”Tehkää jotain. Tehkää jotain!” ja kun kysytään että mitä pitää tehdä, vastaus on ”En tiedä, mutta tehkää jotain!”.

Suosittelen että menette johonkin satamaan, lentokentälle tai maarajalle, ja katsotte miten siellä toimii Tulli, Rajavartiolaitos sekä poliisi. Ellei siihen ole mahdollisuutta, TV:ssäkin joskus pyörii ohjelma josta jotain saattaisi oppia.

Mieti, mitä tarkoittaa, kun rajat laitetaan kiinni. Ne voidaan laittaa niin täydellisesti, että sen jälkeen itse elämme täällä samoin kuin jossain Pohjois-Koreassa tai entisessä Itä-Saksassa. Ei päästä sen enempää ulos kuin sisäänkään. Sitten voidaan tehdä sama kuin Venäjän suhteen, mennään viisumikäytäntöön, ja sinäkään et pääse yhtään mihinkään ilman että ensin haet viisumia siihen maahan, johon matkustat. Siihen loppuisiva Tallinnan ja Tukholman risteilyt tykkänään.

Korjaan edelleen tuota sanomaasi ”…palaavien Isis taistelijoiden ohituskaistasta…” että kyse on noilta taistelualueilta palaavista, ja joukossa on myös naisia ja lapsia. Tarkoitushan on löytää noiden palaavien keskuudesta nuo taistelijat ja laittaa heidät edesvastuuseen tavalla tai toisella.

Sota voi syttyä, jos joku taho vaan jääräpäisesti iskee ja hyökkää, vaikka tietenkään sellaista kehityskulkua ei toivo näkevänsä ja sen estämiseksi pitää tehdä kaikki mahdollinen.

Raja on liikaa auki, jos valehtelemalla tai ilman mitään papereita pääsee liian helposti sisään. Lisää resursseja siis sinne, jos niitä tarvitaan.

Todellisessa hädässä olevat ovat aivan eri asia, mutta he ovatkin pakolaisleireillä, mistä heitä voidaan haastattelujen jälkeen vaikka noutaa Suomeen kiintiöiden puitteissa.

Rajojen täydellistä sulkemista ei varmasti kannata juuri kukaan.

Sota voi syttyä, jos joku taho vaan jääräpäisesti iskee ja hyökkää, vaikka tietenkään sellaista kehityskulkua ei toivo näkevänsä ja sen estämiseksi pitää tehdä kaikki mahdollinen.

Raja on liikaa auki, jos valehtelemalla tai ilman mitään papereita pääsee liian helposti sisään. Lisää resursseja siis sinne, jos niitä tarvitaan.

Todellisessa hädässä olevat ovat aivan eri asia, mutta he ovatkin pakolaisleireillä, mistä heitä voidaan haastattelujen jälkeen vaikka noutaa Suomeen kiintiöiden puitteissa.

27 prossaa vuonna 2016 turvapaikanhakijoista Suomessa sai myönteisen päätöksen. Reilu neljännes. Joten kyllä rajalle tulleissa hakijoissakin on todellisia hädässä olevia.

”Sota voi syttyä, jos joku taho vaan jääräpäisesti iskee ja hyökkää…”

Tosin se vaatii johtajia, jotka organisoivat sen touhun.

”Raja on liikaa auki…”

Jaa a. En minkään niin innossani ollut Schengenin sopimuksesta, mutta vapaa markkinatalous tarvitsee sitä. Sillä turvataan myös työvoiman vapaa liikkuminen sekä turismi. Mutta en edelleenkään ymmärrä mitä tarkoittaa käytännössä ”liian” auki olevat rajat.

Tulliin ja rajavartiostolaitokseen toki on hyvä santsata enemmän, etenkin huumeiden vuoksi. Kyllä rajalla jää kiinni paljon rikollisia sekä muita ei toivottuja henkilöitä, joten kyllä niitä tarkkaillaan.

”Todellisessa hädässä olevat…”

Turvapaikan saamiseen ei riitä, että on pakolaisleirillä. Joten kyllä heitä tulee myös suoraan Suomen rajallekin. Jos tutustut Maahanmuuttovirasto sivustoon, ehkä sitten on parempi jäsentää asiaa.

”Pakolaisaseman voi saada henkilö, jolla on perusteltua aihetta pelätä joutuvansa vainotuksi alkuperän, uskonnon, kansallisuuden, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuulumisen tai poliittisen mielipiteen vuoksi.”

”…annetaan turvapaikka, jos oleskelet kotimaasi tai pysyvän asuinmaasi ulkopuolella siitä syystä, että sinulla on perusteltu syy pelätä siellä vainoa. Vainon syyn tulee olla alkuperä, uskonto, kansallisuus, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuuluminen tai poliittinen mielipide. Lisäksi edellytetään, että olet pelkosi vuoksi haluton turvautumaan kyseisen valtion suojeluun.”

Tämä on siis olennaisempi seikka, kuin se että olet sotaa pakosalla. Ellei tuo kohta sovellu, voidaan noudattaa toissijaista perustetta:

”…voidaan myöntää turvapaikkahakemuksesi perusteella oleskelulupa toissijaisen suojelun perusteella, eli toissijainen suojeluasema. Lupa voidaan myöntää, jos sinua uhkaa kotimaassasi tai pysyvässä asuinmaassasi kuolemanrangaistus, teloitus, kidutus tai muu epäinhimillinen tai ihmisarvoa loukkaava kohtelu tai rangaistus.”

Mutta tämä kohta, joka koskee juuri noilla pakolaisleireillä olevia, tämä uusi hallitus poisti – eli kiristettiin maahanmuuton ehtoja:

”Humanitaarinen suojelu on ollut oleskeluluvan perusteena, jos turvapaikan tai toissijaisen suojelun edellytykset eivät ole täyttyneet, mutta hakija ei ole voinut palata kotimaahansa sen huonon turvallisuustilanteen tai ympäristökatastrofin vuoksi. Huono turvallisuustilanne voi johtua aseellisesta selkkauksesta tai vaikeasta ihmisoikeustilanteesta.”

• Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö. Älkää antako auringon laskea vihanne yli, älkääkä antako perkeleelle sijaa.

• nähty.on.ei.kirj

Ei pidä, mutta lienee normireaktio, pelko...inho...ja viha . Vähänkään järkevä tajuaa ettei noilla mitään rakenneta.

• Ei, vaan suuttumusd. Sokea viha saa meidän tekemään sitä pahaa, mitä synniksi sanotaan.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      9089
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      380
      1843
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      336
      1743
    4. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      94
      1578
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      407
      1542
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1335
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1120
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1076
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      52
      1032
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      988
    Aihe