MB:n poikittaisjousitus

MB ja Skoda

Itselläni on uusi MB:n alusta. Onko muilla ollut ongelmia etupään poikittaisjousituksen "narinan" kanssa näin talvella?
Minulla alkoi ilmetä melkoista natinaa edestä, Veholla korjattiin laitettiin rasvanipat tämän jälkeen ääniloppui. Onko muilla kokemuksia ja onko auttaneet uusiutuuko ja kuluvatko jousen puslat eli onko niitä määrävälein uusittava?
Onko kellään ollut mitään ongelmia MB: alustan kanssa?

14

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mesemies

      ..fiattimiehet pyrkivät jatkuvasti juttusille ja kautta rantain utelevat jotta onko mersussa ollu vikoja ja millaisia. Alkaa jo kyllästyttää tämä touhu, kun sanoo että ei ole valittamista niin ei uskota kun heillä on uudempia fiatteja ja vikoja on ollut, miksei vanhemmassa ja enemmän ajetussa mersussa niitä ole? No löytyihän nyt yksi narinavika, täytyypä sanoa että narisee mullakin niin jättäisivät rauhaan...

      • mesekuski

        Joo hyvin mese on toiminut, paitsi mitä nyt öljyä vähän syö ja takalamput tahtoo tulla nokiseksi...


      • Mersulla miekii
        mesekuski kirjoitti:

        Joo hyvin mese on toiminut, paitsi mitä nyt öljyä vähän syö ja takalamput tahtoo tulla nokiseksi...

        Pitää olla rehellinen ja kertoa viat eikä vähätellä ja valehdella niinkuin fiatkuskeilla on tapana! Jos mulla olis vikoja niin kertoisin niistä, 117.000km lasissa ja muutapa ei oo tehty kuin määräaikaishuollot! No menee mulla litran verran naftaa enemmän kuin vastaavassa fiatissa mutta onko se sitten vika, mene ja tiedä. Yksi iso plussa fiattiin verrattuna on jonka haluaisin mainita nimittäin keulaa ei tarvitse pakkasilla peitellä, aina lämpö nousee normaaliin. Fiattihan on siitä kuuluisa että lämmöt ei tahdo nousta kun pakkasta tulee, ei auta peittelyt eikä termarin vaihdot, mesessä näitä ongelmia ei ole. Jopa nytkin nollakeleillä näkee fiattien maskit peitettyinä, uskomatonta!


      • natisee
        Mersulla miekii kirjoitti:

        Pitää olla rehellinen ja kertoa viat eikä vähätellä ja valehdella niinkuin fiatkuskeilla on tapana! Jos mulla olis vikoja niin kertoisin niistä, 117.000km lasissa ja muutapa ei oo tehty kuin määräaikaishuollot! No menee mulla litran verran naftaa enemmän kuin vastaavassa fiatissa mutta onko se sitten vika, mene ja tiedä. Yksi iso plussa fiattiin verrattuna on jonka haluaisin mainita nimittäin keulaa ei tarvitse pakkasilla peitellä, aina lämpö nousee normaaliin. Fiattihan on siitä kuuluisa että lämmöt ei tahdo nousta kun pakkasta tulee, ei auta peittelyt eikä termarin vaihdot, mesessä näitä ongelmia ei ole. Jopa nytkin nollakeleillä näkee fiattien maskit peitettyinä, uskomatonta!

        Työkalussa, mersun spritteri ja uusi, aivan tautinen natina, mutta kuuluu kai asiaan?


      • Columbo
        Mersulla miekii kirjoitti:

        Pitää olla rehellinen ja kertoa viat eikä vähätellä ja valehdella niinkuin fiatkuskeilla on tapana! Jos mulla olis vikoja niin kertoisin niistä, 117.000km lasissa ja muutapa ei oo tehty kuin määräaikaishuollot! No menee mulla litran verran naftaa enemmän kuin vastaavassa fiatissa mutta onko se sitten vika, mene ja tiedä. Yksi iso plussa fiattiin verrattuna on jonka haluaisin mainita nimittäin keulaa ei tarvitse pakkasilla peitellä, aina lämpö nousee normaaliin. Fiattihan on siitä kuuluisa että lämmöt ei tahdo nousta kun pakkasta tulee, ei auta peittelyt eikä termarin vaihdot, mesessä näitä ongelmia ei ole. Jopa nytkin nollakeleillä näkee fiattien maskit peitettyinä, uskomatonta!

        Tähän juuri menee se ylimääräinen litra polttoainetta.
        Tänä päivänä on dieselin hyötysuhteessa menty jo liian pitkälle. Ei riitä "hukkalämpö" enään edes moottorin käyntilämmön ylläpitämiseen, saati sitten sisätilojen. Pikkudeiseleissäkin pitää olla erillinen sähkölämmitys päällä koko ajan. tain sitten Webasto tms. polttoainelämmitin.
        Omituinen energiankierrätysjärjestelmä tämä!


      • Columbo kirjoitti:

        Tähän juuri menee se ylimääräinen litra polttoainetta.
        Tänä päivänä on dieselin hyötysuhteessa menty jo liian pitkälle. Ei riitä "hukkalämpö" enään edes moottorin käyntilämmön ylläpitämiseen, saati sitten sisätilojen. Pikkudeiseleissäkin pitää olla erillinen sähkölämmitys päällä koko ajan. tain sitten Webasto tms. polttoainelämmitin.
        Omituinen energiankierrätysjärjestelmä tämä!

        on väitteet, ettei moottorista tule hukkalämpöä niin paljon, että sillä autoa lämmittäisi. Parhaimmillaankin dieselmoottorin hyötysuhde on luokkaa 42 % eli käytetystä polttoaineesta paljon enemmän kuin 60 % menee lämpönä jäähdytysveteen ja pakoputkeen. Kyllä sillä jo melkoista omakotitaloa lämmittäisi! Jos lämpö ei riitä, vika on kyllä muualla. Tutkimatta ja mittaamatta en tiedä, missä. Tutkikaa te palelevat, kun se kylmä autokin on teillä.


      • Columbo
        sitroen kirjoitti:

        on väitteet, ettei moottorista tule hukkalämpöä niin paljon, että sillä autoa lämmittäisi. Parhaimmillaankin dieselmoottorin hyötysuhde on luokkaa 42 % eli käytetystä polttoaineesta paljon enemmän kuin 60 % menee lämpönä jäähdytysveteen ja pakoputkeen. Kyllä sillä jo melkoista omakotitaloa lämmittäisi! Jos lämpö ei riitä, vika on kyllä muualla. Tutkimatta ja mittaamatta en tiedä, missä. Tutkikaa te palelevat, kun se kylmä autokin on teillä.

        Nyt puhuu sitikanmies bensamoottorin hyötysuhteesta.


    • Asunto-autojen huoltaja

      Jos sulla on mersun takuuta jäljellä,niin mene Vehoon.Siellä laittavat rasvanipat etupään jousitukseen ja narina häviää.Äänet johtuvat valitettavasti suomen ilmastosta,lämmintä ja pakkasta.

      • kari

        Jo vain narisee ja reilusti,kun pakkanen nousee tuonne -10 ja siitä yli. Narina ei loppunut Vehon rasvanipanpoistollakaan,kun eivät paukapäät tehneet reikiä kumiin. Ottavat kuitenkin uusintakäsittelyyn peräremontin yhteydessä. Autossa oli uutena öljyvuoto ja toimimaton keskuslukitus,sittemmin vaihdettu vielä etu-ja takaumpio puuttellisen vesieristyksen vuoksi.(autosta tuli pyörillä kulkeva vesivaaka) Turha on mersumiesten potkia Ranskalaisten kuskeja,ajoin itse 80tuhatta täysin harmittomasti Peugeot alustaisella autolla,tämä nykyinen on rullannut vasta 55 tuhatta ja hermot alkavat olla tiukalla. Ainut huomionarvoinen asia on mersun parempi ajoasento isokokoiselle(188) miehelle ja toimiva luistonesto josta on hyötyä kokemattomalle kuljettajalle:(muija)


      • Columbo

        On siis tuo rasvanippa. Natinat häviää kun laittaa rasvanipan? Miten siis?
        Voisiko samaa menetelmä soveltaa esim. vaimoon? Siis jos narisee joka asiasta, niin laitetaan rasvanippa. Tässä tapauksessa; minin paikkaan?

        Näin jälkeenpäin kun asiaa ajattelee, niin ei kai se nippa mitään narinaa poista, vaan se narisevan kohdan voitelu!


      • kari
        Columbo kirjoitti:

        On siis tuo rasvanippa. Natinat häviää kun laittaa rasvanipan? Miten siis?
        Voisiko samaa menetelmä soveltaa esim. vaimoon? Siis jos narisee joka asiasta, niin laitetaan rasvanippa. Tässä tapauksessa; minin paikkaan?

        Näin jälkeenpäin kun asiaa ajattelee, niin ei kai se nippa mitään narinaa poista, vaan se narisevan kohdan voitelu!

        Takaan ettei edes anoppisi aiheuta selaista kitinää,kuin MB pakkasella. Todenäköisesti jokainen, jolla on ajokortti ymmärtää rasvanipojen tarkoituksen mutta mesrussa se on kuin edesmenneellä miehellä,kun kusee kylmällä housuun,hetken lämmittää ja sitten on entistä kylmempi,


      • MB 240D
        kari kirjoitti:

        Takaan ettei edes anoppisi aiheuta selaista kitinää,kuin MB pakkasella. Todenäköisesti jokainen, jolla on ajokortti ymmärtää rasvanipojen tarkoituksen mutta mesrussa se on kuin edesmenneellä miehellä,kun kusee kylmällä housuun,hetken lämmittää ja sitten on entistä kylmempi,

        Eiköhän tällä ilmastolla ole jotakin tekemistä tämän narinan kanssa Itselläni on yli 600 000 km ajettu mersu eikä yhtään narise Mutta se onkin vielä vanhaa " Patarautaa" Mutta sillä kun aamulla lähtee niin tietää pääsevänsä illalla kotiin Niin ei voi sanoa Italia ja Ranskalaisten autojen kohralla.Erään 605 Peogeotin omistavan Toimitusjohtajan kommenti.Autojen kanssa yli 50 vuotta autojen työskennellyt.Eiköhän nämä Vaimot ja Anopit jätetä Rauhaan Niitten suhteen varmaan pitäisi välillä KATSOA PEILIIN !!!!!


      • Mette M.
        MB 240D kirjoitti:

        Eiköhän tällä ilmastolla ole jotakin tekemistä tämän narinan kanssa Itselläni on yli 600 000 km ajettu mersu eikä yhtään narise Mutta se onkin vielä vanhaa " Patarautaa" Mutta sillä kun aamulla lähtee niin tietää pääsevänsä illalla kotiin Niin ei voi sanoa Italia ja Ranskalaisten autojen kohralla.Erään 605 Peogeotin omistavan Toimitusjohtajan kommenti.Autojen kanssa yli 50 vuotta autojen työskennellyt.Eiköhän nämä Vaimot ja Anopit jätetä Rauhaan Niitten suhteen varmaan pitäisi välillä KATSOA PEILIIN !!!!!

        Ilmastolla ? Siis millä ilmastolla? Koska meille on sellainen annettu?


      • kari
        Mette M. kirjoitti:

        Ilmastolla ? Siis millä ilmastolla? Koska meille on sellainen annettu?

        Tottakai ilmastolla on merkitystä,eihän mersua ole tehty pohjolan oloihin,katsos kun täällä on pakkastakin. Valitettavasti minulla on mersun omistajana vaikea ymmäärtää,miten peiliin katsomalla autostani narina poistuu?? Pataraudastasi puheen ollen,omistat sellaisen auton johon sakemani ei ole vielä kumia keksinyt jousenpäihin laittaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe