öljyt pihalle

jaska

miten mahdollista että n.62000km ajetulla autolla huohotin jäätyy ja rikkoo koneen ala kerran täysin. huoltoa ei ollut viellä tehty 60000km kolmen viikon jonoesta johtuen.

11

2549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranskalainen

      juu

      • weikko

        Itse olisin lyönyt vetoa citroenin puolesta.
        Osuimmeko oikeaan.


      • mikki
        weikko kirjoitti:

        Itse olisin lyönyt vetoa citroenin puolesta.
        Osuimmeko oikeaan.

        elikä käyttää samoja koneita kuin citroen.


      • V8360

        ...jääty sen takia.


      • jaska
        weikko kirjoitti:

        Itse olisin lyönyt vetoa citroenin puolesta.
        Osuimmeko oikeaan.

        auto tai kulkupeli on seat


    • on selvä suunnitteluvirhe, ei sovellu Pohjolan olosuhteisiin. Muutamat maahantuojat asentavat jo uutena jonkinlaisen lämpöeristeen/lämmityssysteemin huohotinputken/-letkun ympärille.
      Olisipa kiinnostavaa kuulla, onko asiasta otettu yhteyttä kuluttajansuojaihmisiin ja millä tuloksella.
      Kyseessä ON tosiaankin hyvin tunnettu suunnittelu-/rakennevirhe. Autoissa ainakin Peugeot, Citroen, Fiat.

    • on selvä suunnitteluvirhe, ei sovellu Pohjolan olosuhteisiin. Muutamat maahantuojat asentavat jo uutena jonkinlaisen lämpöeristeen/lämmityssysteemin huohotinputken/-letkun ympärille.
      Olisipa kiinnostavaa kuulla, onko asiasta otettu yhteyttä kuluttajansuojaihmisiin ja millä tuloksella.
      Kyseessä ON tosiaankin hyvin tunnettu suunnittelu-/rakennevirhe. Autoissa ainakin Peugeot, Citroen, Fiat.
      Koeta saada takuuna jos mahdollista, tarvittaessa vie riita riittävän pitkälle. Autoissa on ns normaalin takuun lisäksi harkintatakuu, josta ei paljoa puhuta. Se toimii lähinnä suurasiakkaille, mutta kannattaa yrittää.
      Tämä nyt oli vain alan ammattilaisen kommentti.

      Sorry, meni kahteen kertaan, kun joku takkuili nettiyhteyksissä.

      • yes sir

        kyllä bemariinkin asennettiin jälkikäteen huohotinpoutken vuoraus ja sähkölämmitys. 320/ V6.


      • Mr.X
        yes sir kirjoitti:

        kyllä bemariinkin asennettiin jälkikäteen huohotinpoutken vuoraus ja sähkölämmitys. 320/ V6.

        Tuontiautossa, jossa ei ole varusteena ns. Winterpakettia, muhii tämä sama juttu.
        Eli hakekaa vaan Etelä-Saksasta tai Italiasta lisää autoja. Kyllä korjaamoilla töitä piisaa.....


    • rahiman

      Sukulaismiehellä meni uuden toyota avensiksen pakoputkesta öljyt ulos jumiutuneiden öljyrenkaiden vuoksi ja koko moottori meni vaihtoon...kilometrit siinä 50tkm paikkeilla. Auto meni äkkiä kyllä vaihtoon kun ainut kriteeri valintaan oli ettei tuollasita sattuisi.

      Huohottimen jäätyminen on paha jos rikkoo jotain, yleensä öljy kyllä purkautuu jostain propusta ilman vahinkoja ulos.

    • vw.

      90-luvun lopun ja 00-luvun alkupään bensamalleissa jäätyi myös huohotin ja heitti öljyt pihalle. Asensivat kai lähes kaikkiin autoihin huollon yhteydessä sähkövastuksen? Tiedän autoja joissa sitä ei ole tänä päivänäkään.
      Tehdas taisi joutua pidentämään takuuta moottorin osalta 10 vuoteen, muistaako joku tarkemmin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe