Kysymys uskovaisille suhteesta Raamattuun

Kysyn uskovaisilta, -epäuskoisten ja liberaalien ei siis tarvitse vaivautua.

Raamattua lukiessa nykyihminen joutuu pakostakin jonkinasteiseen kulttuurikriisiin jo pelkästään sen takia että Jeesuksen, profeettojen ja apostolienkin tapa ilmaista asioita on niin suorasukainen, ketään kumartelematon ja yksin Kristuksen ja Hänen oppinsa silmiensä edessä pitävä, piittaamatta vähääkään vaikka koko maailma pauhaa aivan muuta ja syytää päälle sontaa minkä ehtii.

Raamatun opetukset ovat hyvin yksiselitteisiä, suoraviivaisia, jopa yuksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä, mutta ennenkaikkea hyvin EHDOTTOMIA ja tarkoitetut otettavaksi ehdottoman tosissaan joka sana. Myös ja aivan erityisesti vakavat kehoitukset UT:ssa säilyttämään oikea oppi puhtaana, vetäytyä eroon pahennuksen aiheuttajista, harkoittaa tukevaa kirkkokuria myös KÄYTÄNNÖSSÄ jne.

Jerusalemin seurakunta ei ollut mikään liberaali seurakunta jossa nöistä asioista olisi vallinnut jonkinlainen konsensus tai demokratia. Siellä Ananias ja Zaphira koettivat valehdella Jumalan edessä ja je kaatuivat kuoliaina maahan. Jumalan pyhyys oli väkevästi läsnä kansansa keskellä ja uskoon suhtauduttiin, -ei viihteenä ja "kivana ajanvietteenä" vaan kuolemanvakavasti, olihan heille kyse elämääkin suuremmasta asiasta.

Kirkkohistoria kertoo paljon siitä miten vielä esim. ensimmäisten kristillisten vuosisatojen aikana oltiin hyvin tosissaan kristinuskon kanssa kirkossa. Kirkkokuri oli nykyihmisen mittapuulla suorastaan hätkähdyttävän kova. Joistain synneistä karkotettiin eliniäksi ulos seurakunnan keskeltä ilman takaisinottamisen mahdollisuutta. Toki näistäkin oli eri näkökantoja mutta tämäkin on ollut valtavirtaa aikoinaan. Ehtoolliselle ei todellakaan päästetty ketä tahansa joka vain suullaan tunnusti Jeesuksen vaan hänet todella koeteltiin ja koulutettiin ensin perusteellisesti katekumeenikäytännön kautta. Minkäänlaista yhteydenpito ei sallittu vääräoppisten kanssa vaan heitä oikeasti inhottiin ja kavahdettiin.

Vrt, myös Jesuksen sanat:

"Vaan minulla on vähä sinua vastaan, ettäs sallit sen vaimon Jesabelin(*), joka itsensä prophetaksi sanoo, opettavan ja minun palvelioitani viettelevän, salavuoteudessa makaavan ja epäjumalan uhria syövän." (Ilm. 2:20)

ja vielä:

" Mutta minulla on sinua vastaan, että sinä sinun ensimäisen rakkautes annoit ylön.
Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta.
Mutta se sinulla on, ettäs vihaat Nikolailaisten töitä, joita minäkin vihaan. " (Ilm. 2. luku)

----

ja nyt se kysymys:

Sanokaahan eikö teitä sureta se missä nykyään mennään? Lässytetään yleisimelää hempeyttä esim. sanomalla ja ajattelemalla "ettei meidän tehtävämme ole sanoa kenenkään uskoa vääräksi tahi oikeaksi", lässytetään imelästi myös että "meidän tehtävämme ei ole puhua niitä kovia sanoja joita Jeesus puhui"

Eikö tämä ole Sielunvihollisen eksytystä? Jos ei ole lupa puhua, niin miksi sitten Jeesus sanoi:

"Ja kuin hän (Pyhä Henki) tulee, niin hän nuhtelee maailmaa synnin tähden, ja vanhurskauden tähden, ja tuomion tähden. Synnin tähden tosin, ettei he usko minun päälleni; Mutta vanhurskauden tähden, että minä menen Isäni tykö, ja ettette minua silleen näe; Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu. " (Joh. 16:8-11)

Miten Pyhä henki nuhtelee maailmaa synnin tähden ja miten tuomion ilmoittaa jos ei uskovaisten todistuksen ja saarnan kautta?

Mailma kuvittelee että kristillisyys on synonyymi sanalle kiltteys. "Kristityn tehvävä on olla kaikille kiltti" -Kuinka väärään tällainen imelä hempeys osuukaan!

He ovat kuin Israelilaiset muinen:

"Sillä se on tottelematoin kansa, ja valhetteliat lapset: lapset, jotka ei tahdo kuulla Herran lakia.
Vaan sanovat näkiöille: ei teidän pidä näkemän, ja katsojille: ei teidän pidä katsoman meille oikeutta; mutta saarnatkaat meille suloisesti, katsokaat petos. Poiketkaat teiltä, luopukaat tästä retkestä: antakaat Israelin Pyhän lakata meistä." (Jesaja 30:9-11)

Uskotko sinä että Pyhä raamattu ei ole leikin asia ja näetkö miten kaukana nykyajan hempeän "muka-sivistyneen" ilmausun kautta olemme tästä tulleet? Taoidamme , -.taoi muutamat meistä taitavat olla tullet jo niin taitaviksi että he osaavat julistaa Jumalan sanan syntiä nuhtelevaakin osaa niin hienotunteisesti etteivät ateistit ja epäuskoiset edes huomaa heitä nuhdeltavan?

Minua tällainen raivostuttaa. Kuinka paljon me uskovatkin olemme oikein pensistyneet?

Tietenkin tärkeää on ensin aina tuomita itsensäkin, mutta Jumalan sanaa ei voi julistaa puolikkaaksi, lyhentäen ja valikoiden, myös tuomio on ilmoitettava. Armokin kuuluu julistaa mutta armoa julistetaan katuville, -ei suinkaan paatuneille pilkkaajaroistoille jotka vain kiuysatakseen kyselevät pahantahtoisia "kysymyksiään".

69

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Raamatun opetukset ovat hyvin yksiselitteisiä, suoraviivaisia, jopa yuksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä, mutta ennenkaikkea hyvin EHDOTTOMIA ja tarkoitetut otettavaksi ehdottoman tosissaan joka sana"

Raamatun mukaan maa on siis littana ja neljän pilarin varassa ja toisinajattelijoiden lapsilta on päät murskattava kallioon.

• Tämä oli Peku uskovaisille tarkoitettu kysymys. Sinähän et ole uskovainen joten kukaan ei ole kiinnostunut lapsellisesta suunsoitostasi.

• EvLut kirjoitti:

Tämä oli Peku uskovaisille tarkoitettu kysymys. Sinähän et ole uskovainen joten kukaan ei ole kiinnostunut lapsellisesta suunsoitostasi.

Ei pidä paikkaansa. Sinä et ole kaikki.

• EvLut kirjoitti:

Tämä oli Peku uskovaisille tarkoitettu kysymys. Sinähän et ole uskovainen joten kukaan ei ole kiinnostunut lapsellisesta suunsoitostasi.

Ei tuo ollut minun suunsoittoa vaan suoraa Jumalan sanaa Raamatusta.

• Oletko Pe.ku tullut uskoon😳😳😳?

• Pe.ku kirjoitti:

Ei tuo ollut minun suunsoittoa vaan suoraa Jumalan sanaa Raamatusta.

Sinun kirjoittamanasi se on suunsoittoa 😉

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Sinä et ole kaikki.

Sinä olet vielä vähemmän.

• pertsa2012 kirjoitti:

Vähän, vähemmän kaikkein vähiten...

• "Raamatun mukaan maa on siis littana ja neljän pilarin varassa"

Ei pidä paikkaansa, aivonne taitavat olla littanat.

• pertsa2012 kirjoitti:

persta se jaksaa toisa alentaa.

Mutta "Joka itsenä alentaa, se ylennetään". Pertsalla ei ole sitä vaaraa, että ylennettäisiin.

Vähän, vähemmän kaikkein vähiten...

Mitä kielioppia tuo on 😂.

• sinulle.sopivaa
        usko_vainen kirjoitti:

Mitä kielioppia tuo on 😂.

Vähän samanlaista, mitä sinä naurunpaikkana toisessa ketjussa harrastit "Eikö sinua hävetä itsesi? "

• sinulle.sopivaa kirjoitti:

Vähän samanlaista, mitä sinä naurunpaikkana toisessa ketjussa harrastit "Eikö sinua hävetä itsesi? "

Sinä tunnut harrastavan salapoliisileikkejä 🕵

• sinulle.sopivaa
        usko_vainen kirjoitti:

Sinä tunnut harrastavan salapoliisileikkejä 🕵

Olet niin läpinäkyvä ettei tarvitse edes leikkiä salapoliisia.

• sinulle.sopivaa kirjoitti:

Olet niin läpinäkyvä ettei tarvitse edes leikkiä salapoliisia.

Ei minulla olekaan mitään salattavaa 🤗

• Tiedän.jo
        usko_vainen kirjoitti:

Ei minulla olekaan mitään salattavaa 🤗

Tiedän, että sinulla ole mitään.

• Tiedän.jo kirjoitti:

Tiedän, että sinulla ole mitään.

No voi hellanlettas sentään, mikä pikkuista nyt nypii 😂

• HeiLettas
        usko_vainen kirjoitti:

No voi hellanlettas sentään, mikä pikkuista nyt nypii 😂

Hei lettas.

• Kannattaa ottaa myös tosissaan ne kielen synnit. Ne ovat ihan yhtä vakava adia kuin mikä tahansa Jumalan tahdon vastainen asia. Jos samalla suulla kiroat kuun ylistät Jumalaa....mitäs se Raamattu siitä sanoikaan?

• Niin ovat. Siksi kehoittaisinkin sinua kiinnittämään erityistä huomiota käytöksessäsi juuri tähän osa-alueeseen.

Mutta sinun ei tarvinne vastata itse otsikon aiheeseen sillä tiedän jo kantasi. Se kuuluu: "Raamatusta voi luistella kunhan vaan ollaan imelän rakkaudellisia ja jätetään ko. kohdat pois huomiotta kokonaan."

• EvLut kirjoitti:

Niin ovat. Siksi kehoittaisinkin sinua kiinnittämään erityistä huomiota käytöksessäsi juuri tähän osa-alueeseen.

Mutta sinun ei tarvinne vastata itse otsikon aiheeseen sillä tiedän jo kantasi. Se kuuluu: "Raamatusta voi luistella kunhan vaan ollaan imelän rakkaudellisia ja jätetään ko. kohdat pois huomiotta kokonaan."

Paavali tulkitsi hyvin sinun käytöstyyliäsi:

1.Kor 13:1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

• EvLut kirjoitti:

Niin ovat. Siksi kehoittaisinkin sinua kiinnittämään erityistä huomiota käytöksessäsi juuri tähän osa-alueeseen.

Kuule EvLut, jos et kuitenkaan minun puolestani "tietäisi". Sinun pätevyytesi ei siihen riitä.
        Kehoitan myös sinua kiinnittämään huomiotasi ulosantiisi.

Kuule EvLut, jos et kuitenkaan minun puolestani "tietäisi". Sinun pätevyytesi ei siihen riitä.
        Kehoitan myös sinua kiinnittämään huomiotasi ulosantiisi.

Minä arvioin ja kommentoin noita sinun riidanhakuisia ja pahansuopia järjettömyyksiäsi juuri niin paljon- ja usein kuin haluan joten alapa vaan totutella ajatukseen ja älä turhaan vaivaa itseäsi tuolla alituisella nurkan takaa räksyttämisellä kun et kerran kykene mihinkään ASIAAN ottamaan kantaa ja keskustelemaan asialliselta pohjalta.

• EvLut kirjoitti:

Minä arvioin ja kommentoin noita sinun riidanhakuisia ja pahansuopia järjettömyyksiäsi juuri niin paljon- ja usein kuin haluan joten alapa vaan totutella ajatukseen ja älä turhaan vaivaa itseäsi tuolla alituisella nurkan takaa räksyttämisellä kun et kerran kykene mihinkään ASIAAN ottamaan kantaa ja keskustelemaan asialliselta pohjalta.

Itse just tuossa aikasemmin kirjoitit, ettei sen tartte vastata :o

• EvLut kirjoitti:

Myös minä kommentoin sinun riidanhaluisia ja pahansuopia kommentejasi niin usein kuin haluan ja sillä tavalla kuin haluan. Voin myös halutesani kertoa mitä sinä ajattelet jostakin asiasta ja miksi ajattelet niin. Voin myös kertoa mistä sinun uskosi kumpuaa ja millaisia kipukohtia sinulla on ja mistä ne ovat tulleet. Voin halutessani kertoa myös millainen mies sinä olet ja miksi sinusta on sellainen tullut. Voi jopa kertoa onko sinulla hiuksia vai ei, jos sattuisin haluamaan.
        Että revi siitä....

Myös minä kommentoin sinun riidanhaluisia ja pahansuopia kommentejasi niin usein kuin haluan ja sillä tavalla kuin haluan. Voin myös halutesani kertoa mitä sinä ajattelet jostakin asiasta ja miksi ajattelet niin. Voin myös kertoa mistä sinun uskosi kumpuaa ja millaisia kipukohtia sinulla on ja mistä ne ovat tulleet. Voin halutessani kertoa myös millainen mies sinä olet ja miksi sinusta on sellainen tullut. Voi jopa kertoa onko sinulla hiuksia vai ei, jos sattuisin haluamaan.
        Että revi siitä....

Surullista että sydämesi täyttää riita ja tora. En sitä aluksi oikein huomannut mutta nyt tajuan missä mennään. Toivottavasti olosi helpottuu pian sillä teet vain oman elämäsi hankalaksi tuolla katkeruudessa ja vihassa elämisellä. Sinulla on ollut joskus ihan hyvääkin sanotavaa mutta kaikki näyttää nykyisin jäävän pohjattoman riitelyn halusi alle. En oikein osaa auttaa sinua, valitettavasti.

Ja tätä en tosiaankaan kirjoita ilkeydestä vaan ihan vilpittömästi olen havainnoinut näin ja olen surulline puolestasi koska olen yrittänyt osoittaa sinulle ystävällisyyttäkin mutta olet käärmeen kaltainen joka pistää sitä joka ottaa sinut syliinsä. Eihän tämä sinun torailusi kohdistu vain minuun vaan moniin muihinkin.

Mutta nyt en enää jaksa jauhaa tästä aiheesta enempää. Ole siis hyvä: saat kernaasti "viimeisen sanan", se varmaan vähän helpottaa oloasi...

• ThreeQuestions

Kerrohan EvLut vastaus muutamaan kysymykseen, jotka mieltäni vaivaavat.

Luuletko sinä olevasi kovinkin hyvä esimerkki muille ihmisille?

Olisiko maailma parempi paikka, jos kaikki toimisivat sinun laillasi ja näkisivät toista mieltä asioista olevat vain vihollisina ja vähempiarvoisina?

Kuvitteletko antavasi itsestäsi hyvinkin tasapainoisen, onnellisen ja mukavan ihmisen kuvan?

• ThreeQuestions kirjoitti:

Olisiko maailma parempi paikka, jos kaikki toimisivat sinun laillasi ja näkisivät toista mieltä asioista olevat vain vihollisina ja vähempiarvoisina?

Kuvitteletko antavasi itsestäsi hyvinkin tasapainoisen, onnellisen ja mukavan ihmisen kuvan?

EvLut on rehellinen ihminen. Mitä hän sinusta on tehnyt väärin?

• OneSimpleThing
        usko_vainen kirjoitti:

Koetas ymmärtää, että kysymys ei ollut sinulle suunnattu. Sinuun verrattuna jopa EvLut on huipputason keskustelija. Jos joudun henkisen romahduksen tilaan ja halua jotakin sinulle sanoa kerron sen erikseen.

• ThreeQuestions kirjoitti:

"Kuvitteletko antavasi itsestäsi hyvinkin tasapainoisen, onnellisen ja mukavan ihmisen kuvan? "

Minuakin säälittää hänen ja kaverinsa kohtalo, jota he eivät itse ole enää kykeneviä huomaamaan.
        Heillä ei kai ole ollut elämässään yhtään onnellista päivää.

• OneSimpleThing kirjoitti:

Koetas ymmärtää, että kysymys ei ollut sinulle suunnattu. Sinuun verrattuna jopa EvLut on huipputason keskustelija. Jos joudun henkisen romahduksen tilaan ja halua jotakin sinulle sanoa kerron sen erikseen.

Toki minä saan sanoa kantani myös tähän asiaan. Kerrotko, mitä hän on yehnyt väärin?

• Pe.ku kirjoitti:

"Kuvitteletko antavasi itsestäsi hyvinkin tasapainoisen, onnellisen ja mukavan ihmisen kuvan? "

Minuakin säälittää hänen ja kaverinsa kohtalo, jota he eivät itse ole enää kykeneviä huomaamaan.

Voi Pe.kuliini kukaan ei kaipaa sinun sääliäsi. Sääli vain ihan itseäsi, jookos 😉

• usko_vainen kirjoitti:

Niin. Kyllä Ev.Lut pesee usko.vaisen solvaajan mennen tullen.

Tosin Ev.Lut myös syyllistyy joskus syyttelyihin ja jakelee tuomiotansa niille, joiden mielipiteet eivät miellytä.

• Pe.ku kirjoitti:

Oletko sinä poronvirtsasta ennustanut 😂😂😂?

• tajuupalikka
        usko_vainen kirjoitti:

Toki minä saan sanoa kantani myös tähän asiaan. Kerrotko, mitä hän on yehnyt väärin?

Et saa koska sulta ei kysytty.

• torre12 kirjoitti:

Niin. Kyllä Ev.Lut pesee usko.vaisen solvaajan mennen tullen.

Tosin Ev.Lut myös syyllistyy joskus syyttelyihin ja jakelee tuomiotansa niille, joiden mielipiteet eivät miellytä.

Mikä sinäkin rääväsuu olet täällä muita arvioimaan😂😂😂

• tajuupalikka kirjoitti:

Et saa koska sulta ei kysytty.

Sitten komentoin ilman sinun lupaasi 😂

• TruthReallyHurts
        usko_vainen kirjoitti:

Sinulla on ilmiselviä vaikeuksia käsittää lukemaasi. Se on surullista, mutta ei lainkaan yllättävää. Keskustelu kanssasi on kuin puhuisi kissallemme, joka kyllä sekin on kehityskelpoinen sinuun nähden. Tutkiskele kovasti edellistä repliikkiäni ja kerro, jos käsität sen ytimen. Jos et, en voi asialle mitään.

• TruthReallyHurts kirjoitti:

Sinulla on ilmiselviä vaikeuksia käsittää lukemaasi. Se on surullista, mutta ei lainkaan yllättävää. Keskustelu kanssasi on kuin puhuisi kissallemme, joka kyllä sekin on kehityskelpoinen sinuun nähden. Tutkiskele kovasti edellistä repliikkiäni ja kerro, jos käsität sen ytimen. Jos et, en voi asialle mitään.

Sinun on ilmeisen vaikeaa puhua suoraan 😂

• DearOrAlive
        usko_vainen kirjoitti:

Sinun on ilmeisen vaikeaa puhua suoraan 😂

Ahaa. Et käsittänyt. Ei yllätä minua. Koetas nyt keksiä jutun juurta yöksi, kun me aikuiset työssäkäyvät ihmiset nukumme ja rakastelemme puolisomme kanssa. Good night, looser!

• DearOrAlive kirjoitti:

Ahaa. Et käsittänyt. Ei yllätä minua. Koetas nyt keksiä jutun juurta yöksi, kun me aikuiset työssäkäyvät ihmiset nukumme ja rakastelemme puolisomme kanssa. Good night, looser!

Eihän sinua mikään yllätä kun et tajua mitään 😂

• usko_vainen kirjoitti:

Mikä sinäkin rääväsuu olet täällä muita arvioimaan😂😂😂

Jaa. Arvioisin olevani sinuun verrattuna melkoisen asiallinen tyyppi.

• torre12 kirjoitti:

Jaa. Arvioisin olevani sinuun verrattuna melkoisen asiallinen tyyppi.

😂😂😂

• häntäsivainheiluu
        usko_vainen kirjoitti:

Eihän sinua mikään yllätä kun et tajua mitään 😂

Sinusta tulee aina niin mieleen Pavlovin koirat. Sinä olet sellainen sekarotuinen pikku piski joka räksyttää Ev.lutin ja pertsan vanavedessä. Jolle nämä vara-Jesset sitten heittelee murren murkinan herkkupaloja kun oikein jaksat muille vittuilla.

• häntäsivainheiluu kirjoitti:

Sinusta tulee aina niin mieleen Pavlovin koirat. Sinä olet sellainen sekarotuinen pikku piski joka räksyttää Ev.lutin ja pertsan vanavedessä. Jolle nämä vara-Jesset sitten heittelee murren murkinan herkkupaloja kun oikein jaksat muille vittuilla.

Käyttäisit yhtä nikkiä niin pystyisin sanomaan mitä sinusta tulee a i n a mieleen 🤗
        Eikös olekin kivaa kun me uskovat olemme nokkelia ja annamme teille mitä tilaatte 😉 Ketäs sinäkin täällä haukkuisit räksyttäisit jos meitä ei olisi?

• usko_vainen kirjoitti:

Käyttäisit yhtä nikkiä niin pystyisin sanomaan mitä sinusta tulee a i n a mieleen 🤗
        Eikös olekin kivaa kun me uskovat olemme nokkelia ja annamme teille mitä tilaatte 😉 Ketäs sinäkin täällä haukkuisit räksyttäisit jos meitä ei olisi?

Ette te nyt kovin "nokkeleilta" vaikuta, mutta tuokin lausunto antaa kuvaa teillä olevasta vääristyneestä käsityksestä omasta erinomaisuudestanne.

• häntäsivainheiluu
        usko_vainen kirjoitti:

Lähikaupassa on sinua fiksumpia banaajejakin. Sekoitit ilmeisesti nokkelan vikkelään. Vikkelästihän sinulta käy tuo kymmenillä nickeillä Wuf, wuf, wuf..........

• torre12 kirjoitti:

Ette te nyt kovin "nokkeleilta" vaikuta, mutta tuokin lausunto antaa kuvaa teillä olevasta vääristyneestä käsityksestä omasta erinomaisuudestanne.

Huono itsetuntosi ja mitättömyytesi tekee taas tepposia 😂

Lähikaupassa on sinua fiksumpia banaajejakin. Sekoitit ilmeisesti nokkelan vikkelään. Vikkelästihän sinulta käy tuo kymmenillä nickeillä Wuf, wuf, wuf..........

Löysääppä hieman kaulapantaasi 🐶

• häntäsivainheiluu
        usko_vainen kirjoitti:

Löysääppä hieman kaulapantaasi 🐶

Älä tyrkytä tapojasi muille.

Älä tyrkytä tapojasi muille.

En toki, mutta neuvon sinua,, ettet tukehdu 🐶🐶🐶

• usko_vainen kirjoitti:

Huono itsetuntosi ja mitättömyytesi tekee taas tepposia 😂

No en sentään syyllisty itseni erinomaisuutta kehumaan kuten sinä ja kumppanisi. Sinulta puuttuu realistinen kuva itsestäsi, ja se ei anna kuvaa hyvästä itsetunnosta. Itsetuntosi on lähinnä vääristynyt.

Olet vieläpä kokoa ajan muita "neuvomassa"- kuin olisit mikäkin nero.

• torre12 kirjoitti:

No en sentään syyllisty itseni erinomaisuutta kehumaan kuten sinä ja kumppanisi. Sinulta puuttuu realistinen kuva itsestäsi, ja se ei anna kuvaa hyvästä itsetunnosta. Itsetuntosi on lähinnä vääristynyt.

Olet vieläpä kokoa ajan muita "neuvomassa"- kuin olisit mikäkin nero.

Miksi kehuisitkaan jos ei ole aihetta 😉

• usko_vainen kirjoitti:

Miksi kehuisitkaan jos ei ole aihetta 😉

Itsensä kehuminen on vaan niin tyhmää. Mutta et sinä mistään mitään tajua.

• torre12 kirjoitti:

Itsensä kehuminen on vaan niin tyhmää. Mutta et sinä mistään mitään tajua.

Ehkä se oletkin sinä joka et tajua mistään mitään 😂

• usko_vainen kirjoitti:

Ehkä se oletkin sinä joka et tajua mistään mitään 😂

Etkö käsitä mistään mitään? Minusta on kyllä sanonnut vastaavalla tavalla aina, mutta aina ne muut ovat olleet niitä. jotka eivät ole ymmärtäneet.

Esimerkkinä kertausharjoitus nuorempana, jossa J. Karjalainen "soti" kitaransa kanssa. Hän kertoi keskustellessamme jättävänsä mainoshommat vähemmälle ja keskittyvänsä musisointiin. Kuinkas ollakaan muut sanoivat minun käsittäneen väärin, ja että J. Karjalainen keskittyy mainosmiehenä olemiseen. Mutta kukas se oli silloinkin oikeassa; J. Karjalaisesta tuli suuri laulajatähti.

Niin että minun kanssani on turha väitellä.

• torre12 kirjoitti:

Etkö käsitä mistään mitään? Minusta on kyllä sanonnut vastaavalla tavalla aina, mutta aina ne muut ovat olleet niitä. jotka eivät ole ymmärtäneet.

Esimerkkinä kertausharjoitus nuorempana, jossa J. Karjalainen "soti" kitaransa kanssa. Hän kertoi keskustellessamme jättävänsä mainoshommat vähemmälle ja keskittyvänsä musisointiin. Kuinkas ollakaan muut sanoivat minun käsittäneen väärin, ja että J. Karjalainen keskittyy mainosmiehenä olemiseen. Mutta kukas se oli silloinkin oikeassa; J. Karjalaisesta tuli suuri laulajatähti.

Niin että minun kanssani on turha väitellä.

😂😂😂Miten J.Karjalainen liittyy sinuun?

• Oi Jumala, nyt iloitsen:
      Sinulta Puvun sain.
      Mä kelpaan siinä taivaaseen;
      se Lahja autuain.

En taida kyllin katsella
      ja siitä iloita!
      jos milloin siihen katsahdan,
      se ain on uutena.

Ei siinä löydy ryppyä,
      ei mitään saastaista.
      Mä vaikka olen musta vain,
      oon siinä puhtaana.

Se kylliksi on autuuteen.
      En muusta huolikkaan.
      Se Vanhurskaus On Jeesuksen,
      ostettu kuolollaan.

Ah, kuinka kerran seisoisin
      edessä Herrani,
      jos tämä Armo autuain
      ei oisi omani

Säveltäjä Traditional
      Sanoittaja Lina Sandell

• OleAito

"Raamattua lukiessa nykyihminen joutuu pakostakin jonkinasteiseen kulttuurikriisiin jo pelkästään sen takia että Jeesuksen, profeettojen ja apostolienkin tapa ilmaista asioita on niin suorasukainen, ketään kumartelematon ja yksin Kristuksen ja Hänen oppinsa silmiensä edessä pitävä, piittaamatta vähääkään vaikka koko maailma pauhaa aivan muuta ja syytää päälle sontaa minkä ehtii."

Nykyihmisellä on suuri tarve olla sivistynyt ja fiksu ja jollain tavalla äärihumaani. Sinänsä tässä ei ole mitään väärää, mutta tälle tarpeelle ei voida mitään aitoa rakentaa. Se kääntyy ylimielisyydeksi tosi nopeasti ja sitten alkaa niiden muiden (=täällä uskovien) syyttelyksi, kun halutaan asettautua niiden muiden yläpuolelle. Halutaan olla parempia kuin ne muut.

Jeesus ei tähän koskaan sortunut, vaikka oli Jumalan Poika. Hän oli suorasukainen, rehellinen, sanavalmis, karkea ja joskus jopa julma (kts. Matt. 15:26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".). Tällainen aito Jeesus ei enää sovellu nykyhipiäisen ihmisen pirtaan, vaan heidän tulee rakentaa "oma jeesus", jolle sitten määrittää mitä kauneimpia ominaisuuksia omista asenteista lähtien. Myös Martti Luther oli aito Jumalan mies, vaikka eksyikin joissain kohdin, mutta teki valtavan hyvän työn silti. Luther oli karkean rehellinen, rehellisempi kuin pohojalaaaaaaaset :)). Hänessä ei ollut nykypapin teeskentelijää, koska Luther tiesi kuinka paljon Jumala vihaa epäaitoutta tyyliin "Ole kylmä tai kuuma - mutta älä ole haalea" eli mitäänsanomaton hurskastelija kauniine ja maailmaa syleilevine puheineen.

• ziisuz

Naurettava hemmo. Vastailet omaan ketjuusi :XD

• skitsolta.vaikuttaa
        ziisuz kirjoitti:

Naurettava hemmo. Vastailet omaan ketjuusi :XD

Eikös olekkin nokkelaa 😂😂😂

• ""Ole kylmä tai kuuma - mutta älä ole haalea" eli mitäänsanomaton hurskastelija kauniine ja maailmaa syleilevine puheineen."

Onko kaunis puhe mielestäsi haaleaa?

• kyllä.on
        Kuusenjuuret kirjoitti:

""Ole kylmä tai kuuma - mutta älä ole haalea" eli mitäänsanomaton hurskastelija kauniine ja maailmaa syleilevine puheineen."

Onko kaunis puhe mielestäsi haaleaa?

On jos siinä en ole mitään sanomaa vaan lässytystä.

• kyllä.on kirjoitti:

On jos siinä en ole mitään sanomaa vaan lässytystä.

Tuolla perusteella kyllä. Ehkä se, kokeeko sen sanomana vai lässytyksenä, on riippuvainen kuulijasta (tai lukijasta).

• kyllä.on
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Tuolla perusteella kyllä. Ehkä se, kokeeko sen sanomana vai lässytyksenä, on riippuvainen kuulijasta (tai lukijasta).

Minusta Eerika lässyttää. Osaa vain postailla eikä keskustella.

• Nimim. "Oleaito":lle:

"Nykyihmisellä on suuri tarve olla sivistynyt ja fiksu ja jollain tavalla äärihumaani."

>>> Niin, olen ihan tosissani monesti ihmetellyt varsinkin sitä miten kaukana nykyajan kristillisyyskin tuntuu olevan sellaisesta ehdottomuudesta ja johdonmukaisuudesta, siis palavuudesta joka oli ensimmäisten vuosisatojen ajan laajalti vallitsevana vanhassa kirkossa. Joku voi tietysti näsäviisastella että jo apostolien kirjeissä kerrotaan eriseuroista, mutta kyllä kirkkohistoria kuitenkin kertoo että alussa on ollut paljon totisempaa kristillisyyden todeksielämistä kuin mitä nykyään ja että vähitellen, kirkkoinsitituution laitostuessa ja muuttuessa yhä enemmän tietynlaiseksi uskontohuoltolaitokseksi , -on kuljettu salakavalasti kohti täydellisempää välinpitämättömyyttä ja penseyttä. Kirkkokuri tai sen esiintyminen /puuttuminen tiettyinä aikakausina kertoo hyvän mittarin lailla asiasta ja jo aikansa etevimpiin teologeihin kuuluva Franz Pieper valittaa 1800 -1900 lukujen taitteessa miten hänen aikalaisensa eivät enää kestä kuulla suoraa ja terveellistä puhetta vaan vaativat kirkolta kaunopuheisuutta ja pään silittelyä, synnin siunaamista ja hyväksymistä julkisissa saarnoissa.

------------------------------------

"Myös Martti Luther oli aito Jumalan mies, vaikka eksyikin joissain kohdin, mutta teki valtavan hyvän työn silti. Luther oli karkean rehellinen, rehellisempi kuin pohojalaaaaaaaset :)). Hänessä ei ollut nykypapin teeskentelijää, koska Luther tiesi kuinka paljon Jumala vihaa epäaitoutta tyyliin "Ole kylmä tai kuuma - mutta älä ole haalea" eli mitäänsanomaton hurskastelija kauniine ja maailmaa syleilevine puheineen. "

>>> Näinpä näin! Totuuden sanojaahan ei ole koskaan rakastettu ja onkin osuvasti sanottu ettei hyvä saarna ole koskaan (!) suosittu, mutta silti ajattelen että paljolti myös meidät uskovaiset on lannistettu ja opetettu niin "sisäsiisteiksi" että pelkäämme jokaista lipsahdusta niin tarkoin ettemme enää uskalla juuri puhua mitään sen pelossa että meidän päihimme on niin lujasti iskostettu ajatus siitä "ettei meidän tehtävämme ole sanoa kenellekään että hänen uskonsa on väärä" -vaikka se olisi oikeastikin kuinkakin väärä!

Tämä asennoituminen on täydellisesti ristiriidassa Pyhän Raamatun kanssa. Toki olen sitä mieltä että kaikki pitäisi tapahtua rakkauden ja huolen tähden lähimmäisten sieluista mutta eipä nykyään juuri kuule muuta kuin tätä hempeää varoittelua "tuomitsemisesta", kaikkein suosituin fraasi alkaa aina hempeän pettävillä sanoilla: "ei ole meidän tehtävämme..." Ja niin uskovaisten polvet herpoavat.

Muistan vielä miten nuorena oltiin innokkaita ja palavaisia uskossa, pysäyteltiin ihmisiä kadulla ja kysyttiin suoraan "Mitä sinulle merkitsee Jeesus?". Monenlaisissa yhteyksissä otettiin Jumalan sana esille, välillä tehtiin ovityötäkin, osallistuttiin erilaisiin aktioihin yms. ja tulihan siinä rapatessa vähän roiskittuakin mutta Jumala siunasi tätä "hullujensa" työtä niin että aivan yllättävissä tilanteissa yhtäkkiä jonkun sydän tämän "hullun saarnan" kautta avattiin uskolle,

Monien kanssa rukoiltiin, keskusteltiin syvällisesti elämän tärkeimmästä asiasta. Joskus nuhdeltiin epäjumalisuudesta ja osoitettiin Raamatulla oikeaa tietä, sanottiin että tämä tie vie kadotukseen. Monet suuttuivat, jotkut muuttuivat, suurin osa suhtautui melko välinpitämättömästi mutta Jumalan sanaa julistetti ja sana teki työtään julistavan ihmisen epätäydellisyydenkin keskellä kun oli meillä nuorilla sydämessä palava halu todistaa Herrastamme. Ei Herra tarkoittanut että enkelit taivaasta tulevat julistamaan evankeliumia vaan että Häneen uskovat todistavat maailman edessä julkisesti niinkuin Kristuksen kirkkokin tekee. Se julistaa julkisesti maailman edessä lakia ja evankeliumia.

Ihan liikaa varotaan ja pelätään, pelätään sanoja, pelätään ihmisiä, pelätään epäonnistumista, pelätään yhtä ja toista. Maailma ja Perkele sättii ja syyttää väärästä tavasta toimia, kirkko antaa huonon esimerkin ja paheksuu Jumalan pieniä "hulluja".

Kyllä Jumalan tahto on ihan varmasti että jokainen omana itsenään saa todistaa ja se minkälaista tuo todistus on, riippuu paljon myös uskovan persoonasta, tavasta mieltää asioita. Mutta kunhan vain JUMALAN SANAA saarnataan niin sanan kylvö ei koskaan ole turhaa eikä kenenkään tarvitsisi pelätä niin kauheasti tekevänsä jotain väärin.

Se joka tuntee suurten herätysten historiaa, voi huomata että niiden aikana ei ole uskovaiset istuneet pimeässä kyyryssä ja pelänneet kaikkia sanomisiaan vaan ovat vikoineen päivineen, rukouksen ja evankeliumin hengessä kyselleet epäuskoisilta: "Onko taivaspassi kunnossa?", "Onko sinulla synnit anteeksi?", "Oletkos pyhä?" yms.

Kyllä ne ihmiset ennenkin on jääneet suu auki mollottamaan että mitäs nyt oikein tapahtuu ja kirkon ylimystö on hyökännyt tuomitsemaan "liian kovista sanoista", "ymmärtämättömyydestä" yms. Mutta vaikka uskovia pantiin vankeuteenkin, ei Jumalan sana ole silti ollut koskaan kahleissa!

ROHKEUTTA!

• kyllä.on kirjoitti:

Minusta Eerika lässyttää. Osaa vain postailla eikä keskustella.

Vai niin. Olemme tuosta siis eri mieltä.

• "Armokin kuuluu julistaa mutta armoa julistetaan katuville, -ei suinkaan paatuneille pilkkaajaroistoille jotka vain kiuysatakseen kyselevät pahantahtoisia "kysymyksiään"."

Mikä tekee ihan normaalin oloisesta kysymyksestä sinun silmissäsi pahantahtoisen? Eikö kysymyksiin pitäisi vastata silti asiallisesti vaikka kokisi ne pahantahtoisiksikin? Minä näen tämän palstan lähinnä keskustelun alustaksi, en käännytyspalstana.

"Sanokaahan eikö teitä sureta se missä nykyään mennään? Lässytetään yleisimelää hempeyttä esim. sanomalla ja ajattelemalla "ettei meidän tehtävämme ole sanoa kenenkään uskoa vääräksi tahi oikeaksi", lässytetään imelästi myös että "meidän tehtävämme ei ole puhua niitä kovia sanoja joita Jeesus puhui""

Kyllä minua surettaa missä nykyään mennään. Minua ei sureta se, että tähän pahaan maailmaan tuodaan myös hieman sitä lempeyttä, vihaa ja tuomiota on jo ihan kyllin. En koe saaneeni Jumalalta kehoitusta arvioida toisen uskoa, siksi sitä en tee. Miksi muuten käytät ilmaisuja "lässytetään", "imeliä" jne.? Koitapa joskus esittää asiasi ilman noita vähätteleviä adjektiiveja. Voit hämmästyä.

• ValitseElämä

Olipa uskovaisten ketju. Miksi tekin riitelette ja toisianne halveksitte.? Nykyinen uskovaisuus ei ole enää Jumalan Sanaan perustuvaa vaan yksi jos toinenkin lisää sinne omiaan tai jättää tärkeitä asioita sanomatta. Minusta nuo homokeskustelut ja jalkapuussa istumiset rienaavat Raamattua. Paljon myös mennään yli Sanan mm. kaikenlaisissa ihmekokouksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe