Suojeleeko makuaisti ihmisiä kasvissyönniltä?

makuhermojen.tarkoitus

Kasvikset ovat pääsääntöisesti pahanmakuisia ja sotkevat ihmisen ruoansulatuksen. Liha on taas herkkua ja maistuu muodossa jos toisessakin. Onko evoluutio siis kehittänyt ihmisen makuaistista tarkoituksella sellaisen, että ihminen söisi pelkästään hyvänmakuista ja terveellistä ruokaa?

6

1310

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnNauttiaRuuasta

Itse sekasyöjänä pidän kyllä paljon kasviksistakin. Jos kasvikset maistuvat pahalle, syy on ehkä siinä, että et osta sesonkikasviksia. Tarkoittaa sitä, että tiettynä aikana tietyt kasvikset ovat parhaimmillaan. Voi myös olla, ettet ole kovin hyvä kokki. Kypsennät ehkä liikaa tai liian vähän.

Minulla kasvikset eivät sotke ruuansulatusta vaan pikemminkin pitävät yllä hyvää aineenvaihduntaa. Jos ei ole tottunut syömään kasviksia, voi vatsa mennä sekaisin tai jumittuakin. Veden juonti on aineenvaihdunnalle tärkeää. Ja tietysti sopiva määrä laadukkaita eläinkunnan tuotteita.

Kun vegaanit valittavat, että liha ja kala maistuu pahalle, ymmärrän senkin niin, että he eivät ole hyviä kokkeja. Ruuanlaitto ei ole heidän vahvinta aluettaan. Lihasta ja kalasta saa suussasulavaa herkkua, jos vain osaa. Jos ei osaa, silloin voi helposti päätyä syömishäiriöiseksi.

• Lihakokki

Tämä on totta. Esim Antti Rinteen pekonipasta vaatii aivan huippuluokan kokkaustaitoa ja äärimmäisen hienostunutta makuaistia mausteille.

• Shook

Mitä aktuaalista vittua mä just luin.

• ToisinpäinSeOnkin

Liha on pahan makuista, kasvikset taas hyvän makuisia.

Barbeque-kastikkeet, suola ym. muuttaa tai peittää lihan maun syötäväksi kelpaavaksi.

• OnNauttiaRuuasta

Sinäkään et sitten osaa valmistaa lihaa. Se ei haittaa, koska nykypäivänä monikaan uusavuton ei osaa laittaa ruokaa. Hae vaan kaupasta eineskasvispihvisi.

• lihala

Hyvä liha ei edes tarvitse suolaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      1428
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      101
      911
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      835
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    10. 48
      547
    Aihe