Voiko uskomaton rakastaa?

MitäRakkausOn

Voiko ihminen, joka ei usko Jeesukseen, rakastaa?

95

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaa.se.on

Kyllä se vaikee on....

• No eikä ole yhtään! Ihan luonnostani minä joitain ihmisiä ja asioita rakastan. En tarvitse siihen Jeesuksen apua.

• Eli voiko olla niin, että 80% maailman ihmistä ei pysty rakastamaan, ja 2000 vuotta aiemmin kukaan ei rakastanut?

Vaikutat olevan omahyväinen höppänä.

• KristuksenMorsian

Ei tietenkään, se joka ei ole ottanut Jumalan armoa vastaan ei kykene tietämään mitään todellisesta rakkaudesta. Rakkaus, jota lehtemme ja elokuvamme ovat täynnä, on pelkkää itsekeskeistä omissa tunnetiloissaan vellomista. Minä rakastan sinua, jos sinä tuotat minulle hyvää oloa. Ja jos et tuota, niin etsin seuraavan "oikean" joka minulle tuottaa sitä mitä minä haluan. Jumalan rakkaus on jotain ihan muuta ja siitä uskosta osaton jää paitsi, eikä kykene sitä heijastamaan tietenkään myöskään muille.

• Oletko ihan turhan omahyväinen höppänä, vai pilailetko?

Minunkin rakkautta ovat jopa uskovat sanoneet kokeneensa. Uskovahan ei valehtele.

• mummomuori

Etkö tunnista mitään muuta rakkautta kuin tuollaisen? Suurin osa ihmisistä kyllä tunnistaa.

• Nimimerkistäkin päätellen pilaa. Ei huonoa, ei. Jotkut ajattelevat oikeasti noin.

• EivätVoi

Ei-uskovan rakkaus on AINA ehdollista ja kaupankäyntiä!!

• Tuoretapauson

Tämä joku jeesus oli olemassa hetken aikaa, jos ylipäätään koskaan oli, noin 2000 vuotta sitten. Ihmisiä tiedetään olleen olemassa satojatuhansia vuosia, olisiko nyt sitten kuinka uskottavaa sellainen ajatus, että noina satoina tuhansina vuosina ennen herra jeesusta ihmiset eivät ollenkaan osanneet rakastaa?

• ArtoTTTT
        Tuoretapauson kirjoitti:

Tämä joku jeesus oli olemassa hetken aikaa, jos ylipäätään koskaan oli, noin 2000 vuotta sitten. Ihmisiä tiedetään olleen olemassa satojatuhansia vuosia, olisiko nyt sitten kuinka uskottavaa sellainen ajatus, että noina satoina tuhansina vuosina ennen herra jeesusta ihmiset eivät ollenkaan osanneet rakastaa?

Jeesus itse totesi asiasta näin.

Luuk. 6:
        32 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Jeesus itse totesi asiasta näin.

Luuk. 6:
        32 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta.

Aivan. Jeesuksen mukaan pitääkin rakastaa vihollisiaan.

• Kyllä voi. Ei rakkaus ole uskovien yksinoikeus. Rakkauttahan on monenlaista, esim. lapsiaan voi varmasti rakastaa, vaikka ei uskoisikaan.

• Kyllä näin, isänmaataankin voi rakastaa ja köyhiä ja sorrettujakin.

• Rikollisia tekoja en rakasta. Olen itse rikosrekisterin ulkopuolella pysynyt. Ainut sakkokin on ylinopeussakko jonka sain viime vuonna lainreissullani.

• sage8 kirjoitti:

Rikollisia tekoja en rakasta. Olen itse rikosrekisterin ulkopuolella pysynyt. Ainut sakkokin on ylinopeussakko jonka sain viime vuonna lainreissullani.

....lapinreissullani....

• sage8 kirjoitti:

Rikollisia tekoja en rakasta. Olen itse rikosrekisterin ulkopuolella pysynyt. Ainut sakkokin on ylinopeussakko jonka sain viime vuonna lainreissullani.

Ja kuinka ollakkaan heti epäiltiin pedofilistiksi, vanha totuus lienee pätevä , lika on katsojan silmässä ja huvittavintahan on se, että kyseessä leskimummoni sanonta joka oli ankara konservatiivi kristitty mutta ei koskaan kuitenkaan sydäntään kovettanut, aina laittoi vain huivia kireämälle :d

• nähty.on kirjoitti:

Ja kuinka ollakkaan heti epäiltiin pedofilistiksi, vanha totuus lienee pätevä , lika on katsojan silmässä ja huvittavintahan on se, että kyseessä leskimummoni sanonta joka oli ankara konservatiivi kristitty mutta ei koskaan kuitenkaan sydäntään kovettanut, aina laittoi vain huivia kireämälle :d

Nämä vanhan ajan mummot olivat yleensä hienoja ihmisiä.

• >Rakkauttahan on monenlaista, esim. lapsiaan voi varmasti rakastaa, vaikka ei uskoisikaan.

Mutta sehän on taas sitä kahdensuuntaista laatua johon Jeesus sanoi syntistenkin pystyvän, kuten Archie yllä lainasi.

• Eikö jumala ole käskenyt ihmisiä rakastamaan lähimmäisiään? Vai päteekö tämä vain silloin kun kyseessä on uskovainen?

• Herättelevä

Kyllä jollain omalla tavallaan, vaan ei sillä Oikealla, puhtaalla aidolla PYHÄLLÄ, = Krist. Rakkaudella.

• Krisitillinen rakkaus on usein sanahelinää. Mm. minun ateistinen mieheni (kiitos tämän palstan) ei arvosta enää yhtään. Myös hänen äitinsä vihaa jo uskovia. Kiitos tämän palstan uskovien.

Eli täällä uskovista on vain haittaa.

• ArtoTTTT
        torre12 kirjoitti:

Krisitillinen rakkaus on usein sanahelinää. Mm. minun ateistinen mieheni (kiitos tämän palstan) ei arvosta enää yhtään. Myös hänen äitinsä vihaa jo uskovia. Kiitos tämän palstan uskovien.

Eli täällä uskovista on vain haittaa.

Tämä viha ei koskettane "uskovaisia" jotka ovat homoutta valmiita siunaamaan??

• ArtoTTTT kirjoitti:

Tämä viha ei koskettane "uskovaisia" jotka ovat homoutta valmiita siunaamaan??

No, kieltämättä siinä se ikävä sanansäilä tuleekin hyvin esiin. Sen huomaa jo äiditkin. On kai niin, että räsäset ja te annatte uskoville kasvot ja moni alkaa karsastaa.

• ArtoTTTT
        torre12 kirjoitti:

No, kieltämättä siinä se ikävä sanansäilä tuleekin hyvin esiin. Sen huomaa jo äiditkin. On kai niin, että räsäset ja te annatte uskoville kasvot ja moni alkaa karsastaa.

Täytyyhän Raamatun sanan toteutua, jos maailma rakastaisi uskovaisia, olisi syytä huolestua.

John. 15:
        Maailma vihaa Jeesuksen omia
        18 "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. 19 Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Täytyyhän Raamatun sanan toteutua, jos maailma rakastaisi uskovaisia, olisi syytä huolestua.

John. 15:
        18 "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. 19 Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.

Taisit ymmärtää väärin. Ei teitä vihata sen takia, että olette Jeesuksen omia, vaan omien halventavien lausuntojenne takia.

• ArtoTTTT
        torre12 kirjoitti:

Taisit ymmärtää väärin. Ei teitä vihata sen takia, että olette Jeesuksen omia, vaan omien halventavien lausuntojenne takia.

Eihän suola voi olla mautonta, sehän heitettäisiin muuten menemään ihmisten tallattavaksi.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Eihän suola voi olla mautonta, sehän heitettäisiin muuten menemään ihmisten tallattavaksi.

Mihin tuo liittyi? Tuo suolavertaus annettiin "suurelle kansanjoukolle".

• torre12 kirjoitti:

" Ei teitä vihata sen takia, että olette Jeesuksen omia, vaan omien halventavien lausuntojenne takia. "

Ehkä vain ei haluta ottaa vastuuta niistä omista pahoista teoista?

• ArtoTTTT
        mummomuori kirjoitti:

" Ei teitä vihata sen takia, että olette Jeesuksen omia, vaan omien halventavien lausuntojenne takia. "

Ehkä vain ei haluta ottaa vastuuta niistä omista pahoista teoista?

Niin, Jeesus sanoi myös näin, jos kuulisi maailman kehuvan olisi syytä olla erittäin huolissaan

Luuk. 6:
        26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

• ArtoTTTT kirjoitti:

John. 15:

Pöhkömpää järkeilyä on harvoin kuultu. Uskonlahkoissa tuo on silti totista totta, kuten palstoilla on tavan takaa todistettu.

Tuo "maailma" on muuten niitä sanoja, jotka olette kiinnostavasti muokanneet täysin uusiksi. On tietysti kätevää ja säästää saarnaajan sylkeä, jos merkkijono "meidän lahkomme ulkopuolinen maailma" voidaan kuitata käyttämällä vain yhtä sanaa.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Niin, Jeesus sanoi myös näin, jos kuulisi maailman kehuvan olisi syytä olla erittäin huolissaan

Luuk. 6:
        26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

Eli monien patmoslaisten inhottavuus perustuu sen varmentamiseen, että "maailmalta" ei taatusti tule kehuja eikä kiitosta? Hitsi, olette kyllä onnistuneet tavalla jota melkein kadehdin.

Kiitos Archie, kun näin selvästi tämän meille kiteytit.

• Totta kai voi. Ja uskova taas voi olla hyvinkin rakkaudeton.

• Rakkaus on meille elinehto ja perustarve. Pieni vastasyntynyt kuolee, ellei hän saa rakkautta, Me näivetymme ja menetämme elämänhalun ilman rakkautta.

Rakkaus on myös uskon perusvoima. Sitä ei pidä ikinä kaventaa ahtaisiin määritelmiin.

• mummomuori kirjoitti:

Rakkaus on meille elinehto ja perustarve. Pieni vastasyntynyt kuolee, ellei hän saa rakkautta, Me näivetymme ja menetämme elämänhalun ilman rakkautta.

Rakkaus on myös uskon perusvoima. Sitä ei pidä ikinä kaventaa ahtaisiin määritelmiin.

Onhan se vähän outo ajatus, että jokin ryhmä ryhmänä ei kykenisi rakastamaan.

• ArtoTTTT
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Onhan se vähän outo ajatus, että jokin ryhmä ryhmänä ei kykenisi rakastamaan.

Vielä oudompi yleistys on se että jos kokee rakkauden tunteita, olettaa silloin varmasti olevansa Jumalan tahdon mukaisella tiellä, tainnut rakkaus sana aikojen saatossa kärsiä melkoisen inflaation....

• ArtoTTTT kirjoitti:

Vielä oudompi yleistys on se että jos kokee rakkauden tunteita, olettaa silloin varmasti olevansa Jumalan tahdon mukaisella tiellä, tainnut rakkaus sana aikojen saatossa kärsiä melkoisen inflaation....

Ihmisethän olettavat kaikenlaista...
        Kuinka sinä määrittelet rakkauden tai rakkauden tunteen? Ovatko ne sama asia vai eri asia mielestäsi?

• ArtoTTTT

Ihmisethän olettavat kaikenlaista...
        Kuinka sinä määrittelet rakkauden tai rakkauden tunteen? Ovatko ne sama asia vai eri asia mielestäsi?

Jaa, Jeesushan uhrasi itsensä muiden ihmisten edestä, sen sijaan ihmisten rakkaus on kovin vastavuoroista, rakastamme vain jos saamme jotain itse, tai jos emme saa vastarakkautta vaihdamme rakkauden kohdetta....

Sen sijaan on aika varma ettei rakkauden tunteella voi oikeuttaa omia tekojaan, esim. sitä kuuluisaa omaa haureuden harjoitusta, sitähän moni yrittää...

• ArtoTTTT kirjoitti:

Jaa, Jeesushan uhrasi itsensä muiden ihmisten edestä, sen sijaan ihmisten rakkaus on kovin vastavuoroista, rakastamme vain jos saamme jotain itse, tai jos emme saa vastarakkautta vaihdamme rakkauden kohdetta....

Sen sijaan on aika varma ettei rakkauden tunteella voi oikeuttaa omia tekojaan, esim. sitä kuuluisaa omaa haureuden harjoitusta, sitähän moni yrittää...

Eikö Jeesus kuitenkin kutsu meitäkin rakastamaan pyyteettömästi, rakastamaan jopa vihollistamme?

Varmasti me oikeutamme tekojamme yhdellä jos toisella tavalla.

• ArtoTTTT

Eikö Jeesus kuitenkin kutsu meitäkin rakastamaan pyyteettömästi, rakastamaan jopa vihollistamme?

Niin Jeesuksen opetus ei anna meille oikeutta vihata ketään, rakkaushan on siinä mielessä vihan vastakohta, ja kaikille pitäisi toivoa pelkkää hyvää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei pitäisi tuoda totuutta julki. Jeesus itse sanoi näin.

Matt. 18:
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. 16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. 17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.

• VastausKysymykseesi

"Eikö Jeesus kuitenkin kutsu meitäkin rakastamaan pyyteettömästi, rakastamaan jopa vihollistamme?"

Voit sitten aloittaa vaikka nimimerkistä usko.vainen ja tuet hänen evankeliumin työtään tällä foorumilla ja olet siinä jalossa työssä hänen pikku apurinaan täysillä ja pyytettömän nöyrällä mielellä.

• ÄläHylkää
        ArtoTTTT kirjoitti:

Niin Jeesuksen opetus ei anna meille oikeutta vihata ketään, rakkaushan on siinä mielessä vihan vastakohta, ja kaikille pitäisi toivoa pelkkää hyvää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei pitäisi tuoda totuutta julki. Jeesus itse sanoi näin.

Matt. 18:
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. 16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. 17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.

"Niin Jeesuksen opetus ei anna meille oikeutta vihata ketään, rakkaushan on siinä mielessä vihan vastakohta, ja kaikille pitäisi toivoa pelkkää hyvää. "

Jossain on myös todettu, että rakkauden vastakohta on suvaitsevaisuus, koska suvaitsevaisuus on hylkäämistä. Siinä lähimmäinen hylätään riutumaan ongelmissaan olemaan sellainen kuin on, oma itsensä kuten kirkon papit toistelee.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Matt. 18:

Jokainen toimii varmasti omalla tavallaan näissä ihmissuhteissa sen uskon määrän mukaan, jonka on Herralta saanut.

• VastausKysymykseesi kirjoitti:

"Eikö Jeesus kuitenkin kutsu meitäkin rakastamaan pyyteettömästi, rakastamaan jopa vihollistamme?"

Voit sitten aloittaa vaikka nimimerkistä usko.vainen ja tuet hänen evankeliumin työtään tällä foorumilla ja olet siinä jalossa työssä hänen pikku apurinaan täysillä ja pyytettömän nöyrällä mielellä.

"......eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, "

• ÄläPilkkaa

"......eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, "

Eli se siitä rakkaudesta!

Noita Jeesuksen rakastamis-puheita käytetään kyllä lyömäaseina, mutta jos pitäisi itseensä soveltaa tilanne muuttuu.

Mitä tulee nim. usko.vainen pilkkaamiseen, niin hän ei taatusti pilkkaa Jumalaa! Ei tuokin tekosyy olla rakastamatta on ihan turhaa pahuuden lietsomista toisen kontolle.

• SiinäMeniRakkauskin

Jokainen toimii varmasti omalla tavallaan näissä ihmissuhteissa sen uskon määrän mukaan, jonka on Herralta saanut.

Eli suhteellistat tämän Jeesuksen antaman kategorisen käskyn ihmisen mittoihin.

• ArtoTTTT kirjoitti:

Matt. 18:

Siis eikö sinulla ole henkilökohtaista suhdetta rakkauteen?

• SiinäMeniRakkauskin kirjoitti:

Eli suhteellistat tämän Jeesuksen antaman kategorisen käskyn ihmisen mittoihin.

En suhteellista.

• KauheaIhminen

En suhteellista.

Ja sitten alkaa jankkaaminen!

• ÄläHylkää kirjoitti:

"Niin Jeesuksen opetus ei anna meille oikeutta vihata ketään, rakkaushan on siinä mielessä vihan vastakohta, ja kaikille pitäisi toivoa pelkkää hyvää. "

Jossain on myös todettu, että rakkauden vastakohta on suvaitsevaisuus, koska suvaitsevaisuus on hylkäämistä. Siinä lähimmäinen hylätään riutumaan ongelmissaan olemaan sellainen kuin on, oma itsensä kuten kirkon papit toistelee.

Rakkauden vastakohdaksi on sanottu myös välinpitämättömyyttä. Meidän kielessämme on vain yksi sana rakkaudelle ja sen pitäisi kattaa koko rakkauden kirjo. Rakkaudesta puhuttaessa voimme tarkoittaa aivan eri rakkauden muotoja.

• ÄläPilkkaa kirjoitti:

Eli se siitä rakkaudesta!

Noita Jeesuksen rakastamis-puheita käytetään kyllä lyömäaseina, mutta jos pitäisi itseensä soveltaa tilanne muuttuu.

Mitä tulee nim. usko.vainen pilkkaamiseen, niin hän ei taatusti pilkkaa Jumalaa! Ei tuokin tekosyy olla rakastamatta on ihan turhaa pahuuden lietsomista toisen kontolle.

Olipa mielenkiintoinen tulkinta. Mistähän se kumpusi.

• KauheaIhminen kirjoitti:

Ja sitten alkaa jankkaaminen!

Kuule KauheaIhminen, haluatko kertoa kuinka sinä määrittelet jankkaamisen?

• HaluatkoKeskustella
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Olipa mielenkiintoinen tulkinta. Mistähän se kumpusi.

Lähinnä Eerikan tavasta lähestyä lähimmäisiään! Taikka paremminkin sanoen hänen viesteistään jossa käsitellään lähimmäisen rakkautta kuinka se nopeasti hiipuu käytännön tilanteessa.

Jos haluat keskustella tästä niin mielestäni siitä voisi sukeutua mielenkiintoinen ja opettavainen luotaus yhden ihmisen sydämen maailmaan täällä olevien viestien perusteella. Muutenhan emme tunne Eerikaa sinänsä!

• HaluatkoKeskustella kirjoitti:

Lähinnä Eerikan tavasta lähestyä lähimmäisiään! Taikka paremminkin sanoen hänen viesteistään jossa käsitellään lähimmäisen rakkautta kuinka se nopeasti hiipuu käytännön tilanteessa.

Jos haluat keskustella tästä niin mielestäni siitä voisi sukeutua mielenkiintoinen ja opettavainen luotaus yhden ihmisen sydämen maailmaan täällä olevien viestien perusteella. Muutenhan emme tunne Eerikaa sinänsä!

Kuten itsekin totesit, emme tunne Eerikaa, joten en näe mitään mieltä keskustella hänen sydämensä maailmasta. Meidänhän pitäisi käydä lukuisa joukko keskusteluja läpi, voidaksemme keskustella siitä, mitä hän on oikeasti kirjoittanut, jotta emme syyllisty siihen yleiseen virheeseen, että kommentoimme hänen sanomisenaan jotain sellaista, jota hän ei ole kirjoittanut. Toisekseen on vaikea keskustella kovin rakentavasti sellaisen henkilön kanssa, joka koko ajan vaihtaa nimimerkkiä. Siinä ei oikein pysy kärryillä, että kenen kanssa kulloinkin keskustelee vai onko kyseessä koko ajan sama henkilö.

Lähimmäisen rakastamisesta voimme sen sijaan keskustella, siitä voisi sukeutua myös mielenkiintoinen ja opettavainen keskustelu ja vähän yleisemmällä tasolla. Voimme esim. aloittaa sillä, että mitä mieltä olet siitä, että keskustelukumppani haukkuu sinua ämmäksi ja sitä puolletaan? Onko siinä kyse lähimmäisen rakkaudesta?

• VastausKysymykseesi kirjoitti:

"...tuet hänen evankeliumin työtään tällä foorumilla ja olet siinä jalossa työssä hänen pikku apurinaan täysillä ja pyytettömän nöyrällä mielellä. "

Eli hänen syntinsä sekä huono käytös pitää hyväksyä? Eikä häntä saa nudella mistään?

Rakastaa voi vaikkei samaa mieltä olekkaan. Suvaitsen kyllä että eri mieltä ollaan, mutta huonoa käytöstä ei kai tarvitse hyväksyä?

• mummomuori kirjoitti:

"...tuet hänen evankeliumin työtään tällä foorumilla ja olet siinä jalossa työssä hänen pikku apurinaan täysillä ja pyytettömän nöyrällä mielellä. "

Eli hänen syntinsä sekä huono käytös pitää hyväksyä? Eikä häntä saa nudella mistään?

Rakastaa voi vaikkei samaa mieltä olekkaan. Suvaitsen kyllä että eri mieltä ollaan, mutta huonoa käytöstä ei kai tarvitse hyväksyä?

Huonoa käytöstä ei todellakaan tarvitse suvaita. Rakastaa voi ,vaikka toinen ei rakastakaan.

• KirkonRappio

Ei-uskova ei voi rakastaa - hän voi himoita ja tulla omistuksen haluiseksi, mutta rakkauteen hän ei ole kykenevä muuta kuin ehkä äidinrakkaus.

Ei-uskovan rakkaus on omistuksenhalua, ehdollista, siinä käydään kauppaa, muuntuu narsismiin ja on aina tuhoavaa. Tämä tuhoavuus tulee esiin avioeroprosesseissa, johon ajautuu lähes jokainen nyt nuori aviopari nykyaikana. Poisluetaan vain uskovien avioliitot ja konservatiiviset maaseudun avioliitot. Kaikki muut avioliitot ja myös homoliitot ajautuvat lapsia ja puolisoita systemaattisesti tuhoaviin vuosikausia kestäviin riitoihin. Ja kirkon papit tapansa mukaan katsovat muualle, ryystävät kahvia pyhä ilme kasvoillaan ja pää somasti kallellaan ja sitten illalla jo otetaankin viinipullo esiin, kun heidän "lampaansa" repivät toisiaan hajalle.

Varsinkin nykyaikana jompikumpi nuorista pareista ajautuu raakaan narsismiin, koska aikakausi korostaa itsensä toteuttamista ja ihmisen tulee olla oma itsensä eli se kauhea syntiinlangennut ihmishirviö.

• Taisit kirjoittaa katkeruuden puuskassa.

• YhteiskunnanRappio

Jos tosiaan laskettaan pois maaseudun konservatiivien pitkät liitot ja uskovaisten avioliitot, niin lähes kaikki ei-uskovien liitot ajautuu eroon. Homoliitot kestää tutkimusten mukaan keskimäärin kaksi vuotta. Ja sitten kun erotaan, niin erot ovat nykyään niin raakoja, vuosia kestäviä tuhoavia ja usein myös tappavia prosesseja, joissa varmistetaan lasten elämän tuhoutuminen ja viranomaiset menettää työhalunsa seuratessaan aikuisten toistensa hajalle repimistä. Tämä todistaa, että ei-uskova ei ole koskaan rakastanut sitä ihmistä, haavekuvaa kyllä ensin ja sitten himoinnut häntä ja lopulta muuttunut narsistiseksi omistushaluisesksi suoranaiseksi ihmishirviöksi. On joskus järkyttävää kuunnella näissä avioeroprosesseissa olleiden viranomaisten tuskaa mitä joutuvat näkemään työssään. Ja toisinaan näistä myös tilitetään Ylen keskusteluohjelmissa. Vaikkakaan avioerokuvioista ei enää uskalleta hiiskua ollenkaaan.

• YhteiskunnanRappio kirjoitti:

Jos tosiaan laskettaan pois maaseudun konservatiivien pitkät liitot ja uskovaisten avioliitot, niin lähes kaikki ei-uskovien liitot ajautuu eroon. Homoliitot kestää tutkimusten mukaan keskimäärin kaksi vuotta. Ja sitten kun erotaan, niin erot ovat nykyään niin raakoja, vuosia kestäviä tuhoavia ja usein myös tappavia prosesseja, joissa varmistetaan lasten elämän tuhoutuminen ja viranomaiset menettää työhalunsa seuratessaan aikuisten toistensa hajalle repimistä. Tämä todistaa, että ei-uskova ei ole koskaan rakastanut sitä ihmistä, haavekuvaa kyllä ensin ja sitten himoinnut häntä ja lopulta muuttunut narsistiseksi omistushaluisesksi suoranaiseksi ihmishirviöksi. On joskus järkyttävää kuunnella näissä avioeroprosesseissa olleiden viranomaisten tuskaa mitä joutuvat näkemään työssään. Ja toisinaan näistä myös tilitetään Ylen keskusteluohjelmissa. Vaikkakaan avioerokuvioista ei enää uskalleta hiiskua ollenkaaan.

Tuntemieni homo- ja lesboparien liitot ovat kestäneet 20 vuotta. Yksi erosi 20 v jälkeen. Oma suhteeni on kestänyt yli 10 vuotta.

• lähdetietoa.kiitos
        YhteiskunnanRappio kirjoitti:

>>Homoliitot kestää tutkimusten mukaan keskimäärin kaksi vuotta.
        Laitatko linkkiä tai muuta lähdetietoa tutkimukseen? Hiljattain Ruotsissa tehtiin tutkimus, jossa sanottiin, että homojen liitot kestävät yhtä kauan kuin heteroiden. Lesbojen liitot kestävät keskimäärin lyhyemmän ajan, mutta kyllä nekin kestävät yli kaksi vuotta.

• lähdetietoa.kiitos
        YhteiskunnanRappio kirjoitti:

>>On joskus järkyttävää kuunnella näissä avioeroprosesseissa olleiden viranomaisten tuskaa mitä joutuvat näkemään työssään.
        Nämä asiat ovat lähes poikkeuksetta luottamuksellisia, joten ihmetyttää missä ja kenen viranomaisen taholta olet näitä kuullut? Jos et kerro, olet valehtelia ja ilmeisesti valehtelu on uskovalle sallittua.

• KirkonRappio taidat olla humoristi :)

• Yhteiskunnanrappio
        lähdetietoa.kiitos kirjoitti:

>>On joskus järkyttävää kuunnella näissä avioeroprosesseissa olleiden viranomaisten tuskaa mitä joutuvat näkemään työssään.
        Nämä asiat ovat lähes poikkeuksetta luottamuksellisia, joten ihmetyttää missä ja kenen viranomaisen taholta olet näitä kuullut? Jos et kerro, olet valehtelia ja ilmeisesti valehtelu on uskovalle sallittua.

"Nämä asiat ovat lähes poikkeuksetta luottamuksellisia, joten ihmetyttää missä ja kenen viranomaisen taholta olet näitä kuullut? "

Luuletko että kerron! Avioeroprosessien karmeudesta aina silloin tällöin, lähinnä nyt vääryyttä kärsinyt mies, kertoo tarinoitaan lehdissä ja muualla mediassa ja oikeusjuttujakin on nostettu. Lisäksi viranomaiset tilittävät tuntojaan kuinka kauheita on näiden asioiden hoito. Ja myös lastensuojeluviranomaiset kertovat lasten kannalta näistä asioista ja myös sitten lapset aikuisena tilittävät tuntojaan.

Myös tämän foorumin liberaalit tuovat usein julki kuinka kauheaa on miehen ja naisen liitot ja avioerot, kun pitää puolustaa homoliittoja. Silloin ei kysellä lähdeviitteitä :))

• lähdetietoa.kiitos
        Yhteiskunnanrappio kirjoitti:

"Nämä asiat ovat lähes poikkeuksetta luottamuksellisia, joten ihmetyttää missä ja kenen viranomaisen taholta olet näitä kuullut? "

Luuletko että kerron! Avioeroprosessien karmeudesta aina silloin tällöin, lähinnä nyt vääryyttä kärsinyt mies, kertoo tarinoitaan lehdissä ja muualla mediassa ja oikeusjuttujakin on nostettu. Lisäksi viranomaiset tilittävät tuntojaan kuinka kauheita on näiden asioiden hoito. Ja myös lastensuojeluviranomaiset kertovat lasten kannalta näistä asioista ja myös sitten lapset aikuisena tilittävät tuntojaan.

Myös tämän foorumin liberaalit tuovat usein julki kuinka kauheaa on miehen ja naisen liitot ja avioerot, kun pitää puolustaa homoliittoja. Silloin ei kysellä lähdeviitteitä :))

Viranoimaiset eivät pahemmin tilittävät tällaisista asioista tuntojaan mediassa, sillä heitä sitoo laki ja ammattiin liittyvä ammattietiikka. Ne asiat mitä mediassa annetaan kirjoitetaan tiettyjen ääritapausten johdosta ovat tarkkaan rajoitettuja.
        Taidat olla vain valehteleva paskanjauhaja.

• Yhteiskunnanrappio
        lähdetietoa.kiitos kirjoitti:

Viranoimaiset eivät pahemmin tilittävät tällaisista asioista tuntojaan mediassa, sillä heitä sitoo laki ja ammattiin liittyvä ammattietiikka. Ne asiat mitä mediassa annetaan kirjoitetaan tiettyjen ääritapausten johdosta ovat tarkkaan rajoitettuja.
        Taidat olla vain valehteleva paskanjauhaja.

"Viranoimaiset eivät pahemmin tilittävät tällaisista asioista tuntojaan mediassa, sillä heitä sitoo laki ja ammattiin liittyvä ammattietiikka."

He kertovat yleisesti paljonkin näistä ongelmista kun vaan ensin muistuttavat, että eivät nyt puhu yksityisistä tapauksista.

Hyvä asia kun myönsit, että mediassa näistä myös puhutaan aina silloin tällöin koska ongelma on suunnaton - erityisesti miesten kannalta. Huostaan otto tapaukset ovat aina raakoja, joita tehdään koko ajan lisää ja lisää mistä juuri viime päivinä on puhuttu, että sossut alkaa uupua paineen alla. Myös päiväkotien hoitajat alkavat olla neuvottomia kun eivät tiedä mistä johtuu lasten takertuminen kuin hengen hädässä näihin hoitajiin eikä heitä tahdo ilman voimakeinoja saada mitenkään pois jaloista ym.

Tunnen myös sinun kaltaisesi ongelmien peittelijät. Tässä tilanteessa myönnän, että ongelmien peittely on välttämätöntä, koska asoitten hoito ei enää varojen puutteesta ja viranomaistan uupumuksen vuoksi enää voida ollenkaan hoitaa. Jäljelle jää vain tuo käyttämäsi menetelmä - kääntää katse muualla ja kieltää puhumasta ongelmista kellekään. Mutta monien hoitajien ym. paine on nyt niin valtava, että puhuvat kyllä, koska muuten heidän psyykkeensä romahtaa.

• torre11

Kirjoitat niin hulluja ja päättömiä, etteikö sinua yhtään hävetä?

• lähdetietoa.kiitos

"Viranoimaiset eivät pahemmin tilittävät tällaisista asioista tuntojaan mediassa, sillä heitä sitoo laki ja ammattiin liittyvä ammattietiikka."

He kertovat yleisesti paljonkin näistä ongelmista kun vaan ensin muistuttavat, että eivät nyt puhu yksityisistä tapauksista.

Hyvä asia kun myönsit, että mediassa näistä myös puhutaan aina silloin tällöin koska ongelma on suunnaton - erityisesti miesten kannalta. Huostaan otto tapaukset ovat aina raakoja, joita tehdään koko ajan lisää ja lisää mistä juuri viime päivinä on puhuttu, että sossut alkaa uupua paineen alla. Myös päiväkotien hoitajat alkavat olla neuvottomia kun eivät tiedä mistä johtuu lasten takertuminen kuin hengen hädässä näihin hoitajiin eikä heitä tahdo ilman voimakeinoja saada mitenkään pois jaloista ym.

Tunnen myös sinun kaltaisesi ongelmien peittelijät. Tässä tilanteessa myönnän, että ongelmien peittely on välttämätöntä, koska asoitten hoito ei enää varojen puutteesta ja viranomaistan uupumuksen vuoksi enää voida ollenkaan hoitaa. Jäljelle jää vain tuo käyttämäsi menetelmä - kääntää katse muualla ja kieltää puhumasta ongelmista kellekään. Mutta monien hoitajien ym. paine on nyt niin valtava, että puhuvat kyllä, koska muuten heidän psyykkeensä romahtaa.

>>Tunnen myös sinun kaltaisesi ongelmien peittelijät.
        Älä oleta ihmisistä, joita et tunne.

• TotuusSattuuQ

"avioeroprosesseissa, johon ajautuu lähes jokainen nyt nuori aviopari nykyaikana."

On helppo keksiä tilastot tukemaan omia käsityksiään mutta ihan oikeasti tilastojen mukaan ensimmäisistä avioliitoista eroon päätty nykyään noin 38%. Kaikki avioliitot mukaan lukien se kohoaa noin 50% tuntumaan.
        Eli ensimmäisistä liitoista yli 60% kestää toisen kuolemaan asti. Ei mikään ihan huono lukema ja siinä kyllä saa olla mukana jo aika moni "ei-uskova".
        Samaa sukupuolta olevien rekisteröidyistä parisuhteistakaan ei tuon suurempi osa pääty eroon joten siinäkään ei näyttäisi olevan eroa.

• TotuusSattuuQ kirjoitti:

"avioeroprosesseissa, johon ajautuu lähes jokainen nyt nuori aviopari nykyaikana."

On helppo keksiä tilastot tukemaan omia käsityksiään mutta ihan oikeasti tilastojen mukaan ensimmäisistä avioliitoista eroon päätty nykyään noin 38%. Kaikki avioliitot mukaan lukien se kohoaa noin 50% tuntumaan.
        Eli ensimmäisistä liitoista yli 60% kestää toisen kuolemaan asti. Ei mikään ihan huono lukema ja siinä kyllä saa olla mukana jo aika moni "ei-uskova".
        Samaa sukupuolta olevien rekisteröidyistä parisuhteistakaan ei tuon suurempi osa pääty eroon joten siinäkään ei näyttäisi olevan eroa.

Näin ne faktat menevät - avioliittot pitävät yllättävän hyvin pintansa.

• "Voiko uskomaton rakastaa?"

Kyllä voi, ja hän onkin aivan uskomaton rakastaja!

• Onhan tämä aivan absurdia, että joku ihminen kyseenlaistaa vain omista subjektiivisista uskomuksistaan käsin toisten ihmisten kyvyn kokea tuota yleisinhimillistä tunnetta. Tuohan on ilmiselvää epäinhimillistämistä. Yritetään riisua toiselta pois sitä, mikä tekee hänestä ihmisen. Mitähän tuolla oikein tavoitellaan? Miettikääpä mitä noin toimimalla on ihmiskunnan historiassa yleensä saatu aikaan.

• Ihmisen tarve mitätöidä on aika voimakas ja saattaa hyvinkin olla tiedostamatontakin.

• "Yritetään riisua toiselta pois sitä, mikä tekee hänestä ihmisen. "

Se on perinteinen manipulaatio jonka avulla voidaan asettaa toinen ihminen alisteiseen asemaan ja vaikka tuohota hänet.

• totuutta.sinulle

Voiko ihminen, joka uskoo Jeesukseen, rakastaa?

Vastaus kumpaankin on kyllä.

• tööttt

Riippuu kai siitä mihin ja miten uskoo
      -vaikka huomisen päivänkoittoon
      - vaikka kuinka raskaista huolista kyse.
      Sitä seksismin röyhötyst ja öyhötystä sais uskovisuuksien palstoilla olla vähempi
      - ei tainnu paljon Jeesuskaanmuuten kovinkaan paljon isänrakkaudesta raamatunlehdillä kertoa - ? Maailma ny vihaa potee joka tapauksessa ihmsiä kohtaan -olipa uskovainen tai ei.
      Rahapula ja avuntarve ympäri maailmaa ihan huomattava kun ihmiskuntaa koettelee kaikenmaailman sodat, konfliktit ja kriisit, , pakolaisongelmat, sairaudet, nälkä ja muutkin yhteiskuntien ongelmat.

• Hjjhhhhh

Aloittajan kysymys oli tarkoitushakuinen. Aloittamako täällä on päättämässä kuka rakastaa ja kuka ei. EIKÖ ALOITTAJA OSAA HÄVETÄ?

• MitäRakkausOn

Aloittaja tässä. Kiitän mielenkiintoisista vastauksista. Jotkut ottivat aloituksen syytöksenä ja loukkauksena eivätkä huomanneet, että se oli pelkkä kysymys. Saahan sitä kysyä. Mieleen tuli kysyä tuollaista, kun kuulin erään puheenvuoron, jossa väitettiin Lutherin perisyntiopin olettavan, etteivät uskosta osattomat ole kyvyllisiä tekemään mitään hyvää, kuten rakastamaan.

• Aivan. Mutta tuli kai selväksi, että Luther oli väärässä. Ei rakastaminen ja hyvyys ole sidottu uskomiseen.

• torre12 kirjoitti:

Aivan. Mutta tuli kai selväksi, että Luther oli väärässä. Ei rakastaminen ja hyvyys ole sidottu uskomiseen.

Toivottavasti tuli selväksi.

• TotuusSattuuQ

"Jotkut ottivat aloituksen syytöksenä ja loukkauksena eivätkä huomanneet, että se oli pelkkä kysymys. "

Se että tulee edes mieleen kysyä kertoo kyllä jo aika paljon. Jos kysyisit vaikkapa että "onko n**keri ihminen" niin olisi aivan selvää että kysymys olisi rasistinen jo sinänsä.
        En siis tarkoita että sinä sinänsä olisit halunnut kysymyksellä loukata mutta kyllä jo tietyn asian kysyminen siis voi olla provosoivaa tai tietyn ennakko-olettaman sisältävä.

"Jotkut ottivat aloituksen syytöksenä ja loukkauksena eivätkä huomanneet, että se oli pelkkä kysymys. "

Se että tulee edes mieleen kysyä kertoo kyllä jo aika paljon. Jos kysyisit vaikkapa että "onko n**keri ihminen" niin olisi aivan selvää että kysymys olisi rasistinen jo sinänsä.
        En siis tarkoita että sinä sinänsä olisit halunnut kysymyksellä loukata mutta kyllä jo tietyn asian kysyminen siis voi olla provosoivaa tai tietyn ennakko-olettaman sisältävä.

No, se on lukijasta tietysti kiinni, mutta totta, ohjaa kyllä ajatusta.

• TotuusSattuuQ
        mummomuori kirjoitti:

No, se on lukijasta tietysti kiinni, mutta totta, ohjaa kyllä ajatusta.

Kysymys voi ohjata vastausta ja mieliä hyvinkin paljon, se on ihan perusasia esim. mielipidetiedusteluissa ja niissä pitää siksi aina olla näkyvillä mikä on se kysymys jota on kysytty,
        Asettamalla jokin asia vaihtoehdoksi kysymykseen, tehdään samalla tuo vaihtoehto todelliseksi. Se siis muuttuu ikäänkuin todeksi vain sillä että se on vaihtoehtona. Tätä ei moni tule ajatelleeksi vaan ajattelee että kysymys on vain kysymys. Mutta näin ei ole.
        Eli kun kysmme että "voiko uskomaton rakastaa", tuomme samalla todeksi sen vaihtoehdon että tässä asiassa on olemassa eri vaihtoehtoja tai että tämä on jotenkin mielipidekysymys. Ja kun kysymys on tuossa muodossa, tarjoamme sen sellaisessa sävyssä että on ikäänkuin ennakko-olettama että ei voi mutta nyt sitten kysymme että voisiko sittenkin joku olla jopa eri mieltä. Kysymys siis on paljon muutakin kuin kysymys.

Kysymys voi ohjata vastausta ja mieliä hyvinkin paljon, se on ihan perusasia esim. mielipidetiedusteluissa ja niissä pitää siksi aina olla näkyvillä mikä on se kysymys jota on kysytty,
        Asettamalla jokin asia vaihtoehdoksi kysymykseen, tehdään samalla tuo vaihtoehto todelliseksi. Se siis muuttuu ikäänkuin todeksi vain sillä että se on vaihtoehtona. Tätä ei moni tule ajatelleeksi vaan ajattelee että kysymys on vain kysymys. Mutta näin ei ole.
        Eli kun kysmme että "voiko uskomaton rakastaa", tuomme samalla todeksi sen vaihtoehdon että tässä asiassa on olemassa eri vaihtoehtoja tai että tämä on jotenkin mielipidekysymys. Ja kun kysymys on tuossa muodossa, tarjoamme sen sellaisessa sävyssä että on ikäänkuin ennakko-olettama että ei voi mutta nyt sitten kysymme että voisiko sittenkin joku olla jopa eri mieltä. Kysymys siis on paljon muutakin kuin kysymys.

Toki noinkin asia tietysti on, kun sitä tarkasti analysoi. Mutta hyvällä lukutaidolla tuon voi ymmärtää ja muotoilla vastauksen sen mukaan. Mutta toki vastaaminen voi olla vaikeaa ellei sitä ensin ymmärrä, Eli ihan hyvä kommentti.

• nettisyntinen
    • Varmastikin voi, tietyin rajoituksin. Jumala on rakkaus ja me olemme Jumalan lapsia. Meissä on kyky rakastaa, koska rakkaus on Jumalan ominaisuus. Meissä on kuva ja kaltaisuus. Kuitenkin sitä rajallisempi on rakkautemme mitä kauempana olemme Jumalasta. Uskoton maallien ihminen voi rakastaa lapsiaan, ehkä jopa puolisoaan. Hänen rakkautensa on rajoittunutta ja usein itsekästä. Kun lähestymme Jumalaa myös rakkautemme kasvaa ja virtaa laajemmalle, sen mukaan kuin uskomme syvenee. Täydellisiä ei meistä tule, vain Kristus ylsi täydelliseen rakkauteen. Hänen rakkautensa ilmentymiä olemme kun kurvaamme häneen, ja hänen rakkautensa kautta uskovat pelastuvat. Aamen!

• "Kuitenkin sitä rajallisempi on rakkautemme mitä kauempana olemme Jumalasta. "

Rehellisesti täytyy kyllä myöntää, ettei usko näemma lainkaan takaa sitä, että rakkaus laajenisi yhtään sen enempää. Kovia ja kylmiä uskovia on siinä missä kaikialla muuallakin heitä on.

• mummomuori kirjoitti:

"Kuitenkin sitä rajallisempi on rakkautemme mitä kauempana olemme Jumalasta. "

Rehellisesti täytyy kyllä myöntää, ettei usko näemma lainkaan takaa sitä, että rakkaus laajenisi yhtään sen enempää. Kovia ja kylmiä uskovia on siinä missä kaikialla muuallakin heitä on.

Rakkaus ei tässä yhteydessä tarkoita välttämättä hempeää romanttista rakkautta, sitä on ehkä etsittävä muuualat ja se se on monesti itsekästä. Jumalan rakkaus myös kurittaa.

• TotuusSattuuQXQ

"Kuitenkin sitä rajallisempi on rakkautemme mitä kauempana olemme Jumalasta. Uskoton maallien ihminen voi rakastaa lapsiaan, ehkä jopa puolisoaan. Hänen rakkautensa on rajoittunutta ja usein itsekästä. "

En tiedä mitä oikein kuvittelet saavuttavasi tällaisella leimaamisella ja uskottomien ihmisten epäinhimillistämisellä. Tuskin se kuitenkaan perustuu mihinkään ihan oikeiden ihmisten syvempään tuntemukseen? Vaihda tuohon "uskoton" sijalle melkein mikä tahansa muu ihmisryhmä tai uskonto niin lauseesi olisi puhtaasti rasistinen.
        On minulle täysin käsittämätöntä että itseään lähimmäisiään rakastavina ihmisinä pitävät uskovat voivat ihan todella ajatella "ei-uskovista" noin kylmällä ja tuomitsevalla tavalla.

• TotuusSattuuQXQ kirjoitti:

"Kuitenkin sitä rajallisempi on rakkautemme mitä kauempana olemme Jumalasta. Uskoton maallien ihminen voi rakastaa lapsiaan, ehkä jopa puolisoaan. Hänen rakkautensa on rajoittunutta ja usein itsekästä. "

En tiedä mitä oikein kuvittelet saavuttavasi tällaisella leimaamisella ja uskottomien ihmisten epäinhimillistämisellä. Tuskin se kuitenkaan perustuu mihinkään ihan oikeiden ihmisten syvempään tuntemukseen? Vaihda tuohon "uskoton" sijalle melkein mikä tahansa muu ihmisryhmä tai uskonto niin lauseesi olisi puhtaasti rasistinen.
        On minulle täysin käsittämätöntä että itseään lähimmäisiään rakastavina ihmisinä pitävät uskovat voivat ihan todella ajatella "ei-uskovista" noin kylmällä ja tuomitsevalla tavalla.

Ei kyse ole tietenkään epäinhimillisestä käsityksestä ihmisistä vaan nimenomaan inhimillisestä, erotuksena jumalalliselle.

• taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

Rakkaus ei tässä yhteydessä tarkoita välttämättä hempeää romanttista rakkautta, sitä on ehkä etsittävä muuualat ja se se on monesti itsekästä. Jumalan rakkaus myös kurittaa.

En minä sellaisesta puhunutkaan vaan ihan kokonaisesta käsitteestä rakkaus.

• TotuusSattuuQXQ kirjoitti:

"On minulle täysin käsittämätöntä että itseään lähimmäisiään rakastavina ihmisinä pitävät uskovat voivat ihan todella ajatella "ei-uskovista" noin kylmällä ja tuomitsevalla tavalla. "

Tämä on aika pelottava piirre, joka on jostain syystä lähtenyt leviämään joidenkin uskovien kautta. En näe tuossa oikein mitään pohjaa sen enempää kristittynä kuin että se perustuisiedes faktoihin.

Ehkä vain kuvastaa, miten joidenkin sydämet kylmenevät?

• "Sen suurempaa rakkautta ei olekaan kuin antaa henkensä ystäväinsä edestä".
      Jeesus raastaa kaikkein pyyteittömillileimällä tavallaan.
      Äidin rakkautta on myös rinnastettu tähän.
      Tällaista uhrautuvaa rakkautta nähtiin myös viimeksi yhdysvaltain terroristi iskussa kun jotkut heittäytyivät luotien eteen toisia suojellakseen.
      Rakkautta on monenlaista, mutta tuollainen toisen eteen uhrautuva rakkaus on sitä kaikkein syvintä ja pyyteettömintä rakkautta.

• Nykyään kyllä puhutaan rakkaudesta, mutta onko se enemmänkin sitä, että "siitä puhe mistä puute", kun perheet hajoavat, lapset masentuu, vanhuksista ei huolehdita jne. Sopii miettiä.

• Kyllä, tuo on yksi rakkauden muoto, jota varmaan vielä on olemassa. Ehkä se vähenee, kun ihmiset ovat tuleet epäluuloiksiksi ja etsivät toisistaan vain negatiivisia asoita?

Rakakus ei ole mitään helppoa, ja etenkin vastaanottaminen nahistaa. Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin. Tässä ajassa liikuu paljon kovia arvoja, joissa ei rakkaudelle ole juuri sijaa.

En ihan suoraan sitä laita noiden ongelmien pohjaksi . Pikemmin niin päin, että on niin paljon sellaista, joka repii rakkautta ja siitä koituu omat seuraukset.

• Aloittaja kirjoitti: "Jotkut ottivat aloituksen syytöksenä ja loukkauksena eivätkä huomanneet, että se oli pelkkä kysymys. Saahan sitä kysyä."<

Siis j o s minä kysyisin, että onko uskovaisilla kusta päässä, niin siitä ei tuon säännön mukaan pitäisi loukkaantua. En kuitenkaan kysy, vaikka saisikin. Joku saattaisi kuitenkin loukkaantua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe