Tekoäly voi olla mielenkiintoista.

TekoälyJoskus

Syvemmälle eettisyyksissä ja kehityksen tällä hetkellä en mene, joten suoraan asiaan.

Evoluutio pyrkii kehittämään lajia yli haasteiden. Ihminen on tällä hetkellä evoluution huipulla, mutta sillä on rajoituksia. Aivojen kapasiteettia on vaikea nostaa tahdilla mitä tarvitsee.

Siellä on myös uhkia ihmiselle, kuten virukset ja bakteerit, jotka ovat vahvoilla vaikka kykenemme niitä neutrolisoimaan lääketieteen voimalla.

Seuraava vaihe voisi olla keinoäly, joka voi käyttää energiaa tehokkaasti nopeaan laskentaan. Se voisi mennä ihmiskykyjen ohi ja parantaa tehokkaammin sairaita. Loppupeleissä matematiikka on se, jolla ratkotaan tieteen ihmeitä.

Se voisi parhaimmillaan, jopa hävittää ihmisen yhden suurimmista ongelmista, eli ajankulun. Jos aivot eläisivätkin loputtomasti digitaalisesti omaksuen uutta tieto, niin ajankululla ei olisi merkitystä. Se mahdollistaisi aivan uuden sivun planeettojen väliseen matkailuun ja uuden kotiplaneetan löytämiseen.

6

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evoluutio ei ole subjekti, joten se ei voi pyrkiä yhtään mihinkään.
      Evoluutio on havaittavissa oleva luonnonprosessi.

      • Summittaista

        Totta. Evoluutio on summittaista varioitumista. Jokainen jälkipolvi on variaatio edellisestä ja kun variiaatipita kertyy, voidaan puhua mikroevoluutiosta ja monta mikroevoluutiota peräkkäin on makroevoluutio. Makroevoluution nopeus riippuu syntyvien jälkeläisten määrästä ja lisääntymisnopeudesta. Evoluutiolla ei ole mitään tiettyä suuntaa, pyrkimyksiä tai määränpäätä, vaan se kulkee sinne minne sttuu viemään. Periaatteessa luonto kyllä "jalostaa" uusia rotuja ja lajeja erillaisten olosuhteiden mukaan, mutta sekin on vain pelkkää sattumaa.


      • TekoälyJoskus

        Totta, että evoluutio toimii satunnaisesti, ja meidän ihmisten yksi mahtavimmista harppauksista on ollut juuri aivojen kasvaminen.

        Tälläinen samanlainen harppaus voisi tulla muuten uudelleen (joka hyödyntäisi meitä lisää), mutta aivojen energiankäyttö on jo nyt valtavaa, ja keho ei todennäköisesti kestäisi sitä.

        Tuossa aikaisemmassa viestissä tuotiinkin hyvin jalostaminen esille, jolloin tiettyjä ominaisuuksia suositaan. On jo nykyään mahdollista luoda ihminen, jossa hallitsee tietyt ominaisuudet, niin laboratoriossa kuin luonnossakin.


      • TuskinTästäKehitytään
        TekoälyJoskus kirjoitti:

        Totta, että evoluutio toimii satunnaisesti, ja meidän ihmisten yksi mahtavimmista harppauksista on ollut juuri aivojen kasvaminen.

        Tälläinen samanlainen harppaus voisi tulla muuten uudelleen (joka hyödyntäisi meitä lisää), mutta aivojen energiankäyttö on jo nyt valtavaa, ja keho ei todennäköisesti kestäisi sitä.

        Tuossa aikaisemmassa viestissä tuotiinkin hyvin jalostaminen esille, jolloin tiettyjä ominaisuuksia suositaan. On jo nykyään mahdollista luoda ihminen, jossa hallitsee tietyt ominaisuudet, niin laboratoriossa kuin luonnossakin.

        Ihminen voi myös lajina taanyu, esimerkiksi jo nyt on havaittavissa älykkyyden laskua kuten Islantilaisyliopisto on tutkinut. Minua naurattaa aina, kun joku väittää että evoluutio voi vain mennä eteenpäin ja kohti parempaa. Itse olen sitä mieltä, että ihmiskunta on kehityksen siinä vaiheessa jossa seuraavaloikka on lajin taantuminen ja toisaalta sopeutuminen ilmastonmuutoksen muokkaamaan maailmaan. Toisaalta se on kyllä ihmiskunnalle oikein kun miettii mitä kaikkea ikäbää ihmiset ovat tehneet tälle yhdelle arvokkaalle ja ainutlaatuiselle Maapallolle jota ei ole toista. Ensimmäinen ihmisten tekemä virhe oli saalistaa eläimiä sukupuuttoon, toinen virhe oli ryhtyä viljelemään maata ja kolmas enskmmäisistä virheistä oli perustaa kaupunkeja.


    • biokemiallinenvälivaihe

      Tekoäly vaatii ihmisenkaltaisen eliön syntyäkseen.
      Tietotekniikan evoluutio on huimaan, ihminen on se bakteeri tietokoneelle.

    • Skynettulee

      Skynet toimintaan ja tuho ihmiskunnalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe