Etanat ja etanapannu

Minna

Olen hankkinut etanoita ja pannujakin, mutta miten tästä eteenpäin....Olisko antaa ohjetta.

13

12314

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E. Tana

      Ovatko etanat mielestäsi kaloja vai äyriäisiä?

    • Ylikokki

      Elikkä aika monessa ohjeessa sanotaan että etanat laitetaan kuorineen etanapannuun. No tietohan on väärä eli pannuun laitetaan kuorettomat etanat ja kuorrutuskama päälle.

      Jos haluat tarjota etanoita kuorineen, niin silloin on hankittava etanapihdit, joilla kuumaa kuorta on helppo käsitellä. Kuorineen tarjottavat etanat täytetään kuorrutuskamalla ja laitetaan pystyyn esim. tavalliseen uunipannuun, jossa on karkeaa suolaa.

      Etanat ovat itsessään melko mitättömän makuisia ja vasta mausteinen kuorrutus antaa kelpo maun. Tavallisesti käytetään valkosipulivoita, mutta hyvä lopputulos tulee myös muilla mausteilla. Juustoilla saa helposti maistuvan rapean kuoren.

      • Kokki-79

        Käytä kuorruttamiseen jotakin vahvemman makuista juustoa, esim. mustaleimaa. Tuo makua valtavasti lisää!


      • Etanafarmi pihallani
        Kokki-79 kirjoitti:

        Käytä kuorruttamiseen jotakin vahvemman makuista juustoa, esim. mustaleimaa. Tuo makua valtavasti lisää!

        Pihani on täynnä etanoita. (Lehtokotiloita) Onko ne syötäviä.Ja jos on kuinka ne valmistetaan.


      • huolestunut____

        mistä saisi helsingissä noita kuorettomia etanoita? stokkalta sai vain kotilollisia, joissa kuoren sisään jo valmiiksi tungettu jokin maustevoiseos. mulla on tuollainen pannu ja haluisin siis kuorettomia, täysin mausteettomia etanoita, jotta itse voisin valmistaa ne mausteet siihen. kiitos.


      • herkkusuu?
        huolestunut____ kirjoitti:

        mistä saisi helsingissä noita kuorettomia etanoita? stokkalta sai vain kotilollisia, joissa kuoren sisään jo valmiiksi tungettu jokin maustevoiseos. mulla on tuollainen pannu ja haluisin siis kuorettomia, täysin mausteettomia etanoita, jotta itse voisin valmistaa ne mausteet siihen. kiitos.

        Säilöttyjä etanoita saa nykypäivänä melkein mistä vain, kuuluu prisman, ja ainakin citymarkettien valikoimiin.Keltainen säilyketöllki, isolla lukee " escargots" 15 kpl ja hintaa paikasta riippuen 2.35-2.75 (prisma viikki, ja citymarket arabia ).Säilyke tölkin kokonaispaino 200gr, ja netto 125gr. Ei muuta kun reilusti valkosipulia...


    • Helppoa ja hyvää!

      Jos tykkäät vahvemman juuston mausta niin tämä resepti sopii sinulle

      - 100g voita
      - 75g sinihomejuustoa
      - persiliaa
      - puolikas sipuli
      - 1rkl sitruuna mehua
      - Vahvempaa juustoa (mustaleima)

      250 uunissa noin 10 min.

      • äöläöl

        Kyllä noi etanat tänne sopii hyvin. Tästähän on tullut nilviäisten juhlatanner.


      • ualalal
        äöläöl kirjoitti:

        Kyllä noi etanat tänne sopii hyvin. Tästähän on tullut nilviäisten juhlatanner.

        Tarkoitat varmaan nilviäisen juhlatanner?!


    • professori etana

      anna salaattia

    • Ggt

      Etanoilla ei ole kuorta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8941
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1463
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      79
      1387
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1269
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      147
      1147
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1114
    7. 50
      877
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      104
      857
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      833
    10. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      828
    Aihe